• Hoi iedereen! :Y)
    Ik heb maandag een Macbook Pro besteld in de Apple Store, maar door een te grote vraag, duurt de verzending nog minstens tot volgende week dinsdag - donderdag. :c

    Ik ben echt enorm ongeduldig, dus zijn het hier Quizletters met een Mac die mij al eentjes tips & tricks willen geven omtrent een Mac? Ik heb tot hier toe altijd met Windows gewerkt, dus ik ken amper iets van OSX.

    Of mensen die de pijn van het wachten kunnen verlichten? :Y)


    Let the Night embrace you

    Cather schreef:
    (...)
    Serieus? Ik heb zo'n ding ...


    Als je 'm eraf haalt heb je twee opties of je sloopt je hoes, of je macbook..
    Ik wilde 'm kopen in de Apple store en die jongen raadde het echt af.


    To infinity and beyond •

    Huf schreef:
    (...)

    Als je 'm eraf haalt heb je twee opties of je sloopt je hoes, of je macbook..
    Ik wilde 'm kopen in de Apple store en die jongen raadde het echt af.

    Shite ok. Ik heb 'm er al eens afgehaald omdat er wat stof onder was gekomen en toen leek er niks mis te zijn. :x


    If I were once a planet, you were the axis

    Ik zou eigenlijk deze hoes willen kopen. Zo kan er geen enkel krasje op komen, wat ik toch wel vrij belangrijk vind.
    Deze hoes zou ik ook nog durven overwegen, maar lijkt mij nutteloos, wetende dat ik mijn MacBook enkel via mijn boekentas (met een vak voor mijn laptop) zou verplaatsen.
    Nu twijfel ik. :c


    Let the Night embrace you

    Jinxed schreef:
    Ik zou eigenlijk deze hoes willen kopen. Zo kan er geen enkel krasje op komen, wat ik toch wel vrij belangrijk vind.
    Deze hoes zou ik ook nog durven overwegen, maar lijkt mij nutteloos, wetende dat ik mijn MacBook enkel via mijn boekentas (met een vak voor mijn laptop) zou verplaatsen.
    Nu twijfel ik. :c


    Als je je laptop wilt beschadigen moet je het vooral doen. Aan de onderkant zitten maar een paar gaatjes, waardoor je mac ook ongelofelijk heet wordt. Maar als zelfs een applestore het afraadt..
    Ik heb zelf een Macbook pro 15 inch en heb een stevige sleeve eromheen en dan doe ik 'm in mijn cowboysbag (:
    Geloof me, als jij een stevige sleeve koopt, kan er niets mis gaan met je Macbook, tenzij je je tas overal neer smijt.

    [ bericht aangepast op 22 juli 2014 - 19:18 ]


    To infinity and beyond •

    Ik vind het dan eerder vreemd dat een Applestore die zelf verkoopt. Als ik reviews opzoek is het internet verdeeld. De ene is er enorm tevreden van, de andere klaagt dat het amper van je Macbook af te halen is en/of snel breekt. Maar ik moet dan ook wel kritisch kijken, want sommigen geven slechte reviews nadat de case na een jaar kapot is. Zo'n dunne case die een jaar leeft, vind ik best lang..
    En verder, nja, hoe halen mensen het er af? Op Youtube zijn er genoeg mensen die het voor doen en dat gaat goed, maar geen enkel filmpje laat zien dat het niet goed gaat..
    En in een review lieten ze ook de ventilatieopeningen zien, en die zien er redelijk goed uit, vind ik persoonlijk.


    Let the Night embrace you

    Jinxed schreef:
    Ik vind het dan eerder vreemd dat een Applestore die zelf verkoopt. Als ik reviews opzoek is het internet verdeeld. De ene is er enorm tevreden van, de andere klaagt dat het amper van je Macbook af te halen is en/of snel breekt. Maar ik moet dan ook wel kritisch kijken, want sommigen geven slechte reviews nadat de case na een jaar kapot is. Zo'n dunne case die een jaar leeft, vind ik best lang..
    En verder, nja, hoe halen mensen het er af? Op Youtube zijn er genoeg mensen die het voor doen en dat gaat goed, maar geen enkel filmpje laat zien dat het niet goed gaat..
    En in een review lieten ze ook de ventilatieopeningen zien, en die zien er redelijk goed uit, vind ik persoonlijk.


    Nou ja.. Van de 25 leerlingen bij mij in de klas, hadden er 10 hem en bij 8 waren de Macbooks beschadigt (die hadden ze nog geen jaar). De openingen zien er goed uit, maar een Macbook wordt echt heet want het is geen 'laptop' en de hitte is dan toch teveel voor die openingen waardoor je laptop ook bol gaat staan aan de onderkant.


    To infinity and beyond •

    Hmm :/
    Weet jij dan toevallig of een Macbook snel beschadigd raakt als je hem heen en weer schuift, er iets op laat vallen, ...?


    Let the Night embrace you

    Jinxed schreef:
    Hmm :/
    Weet jij dan toevallig of een Macbook snel beschadigd raakt als je hem heen en weer schuift, er iets op laat vallen, ...?


    Nee, want er zitten op elke hoek een soort zwarte bolletjes, waardoor je macbook niet op de tafel staat en er dus geen krassen op kunnen komen (tenzij er iets scherps onder ligt natuurlijk). Maar een Macbook beschadigt niet heel snel hoor (gelukkig!). Ik heb de mijne inmiddels bijna 3 jaar nu en er zitten nog geen krassen op en ik gebruik gewoon een sleeve.
    Mijn laptop stond wel een keer open en toen heb ik m'n telefoon er bijvoorbeeld hard op laten vallen, maar ik heb geen beschadigingen nog. Ligt er ook wel aan hoe je met je Macbook omgaat!


    To infinity and beyond •

    Jinxed schreef:
    Hmm :/
    Weet jij dan toevallig of een Macbook snel beschadigd raakt als je hem heen en weer schuift, er iets op laat vallen, ...?

    Ik heb die van mij eens tegen de verwarming gebonkt toen ik 'm nog maar net had en toen was er een klein kapje in. Voor de rest zitten er enkele krassen in door lompheid en overzichtigheid. Ook zijn die pootjes (die zwarte voetjes idk?) eraf van mij en als ik 'm nu heen en weer schuif over de tafel dan hoor ik zo een walgelijk geschuur en de onderkant is toch al wat lak (?) idk hoe je dat noemt kwijt. Ik denk dat als je 'm deftig behandelt, hij lang meegaat. Natuurlijk als je er lomp mee omgaat, ga je het na enige tijd ook merken. Ik heb de mijne al 3,5 jaar en er is eigenlijk nog niks mis mee (buiten ook mijn batterij die aan vervanging toe is en mijn oplader dat naar de zak was nadat een tit op school die had laten vallen van tafel)
    Ik heb het me niet beklaagd dat ik een mac heb gekocht.
    Once you go mac, you never go back.


    If I were once a planet, you were the axis

    Jinxed schreef:
    Hmm :/
    Weet jij dan toevallig of een Macbook snel beschadigd raakt als je hem heen en weer schuift, er iets op laat vallen, ...?


    Mijn laptop is van mijn fiets gevallen, want ik was mijn tas vergeten dicht te doen. En ja, er zat een deukje in, maar hij deed het nog prima.
    Mijn vriendin heeft trouwens zo'n hoes. Deze heeft ze twee jaren geleden gekocht, en haar Macbook is nog steeds in goede staat, zelfs toen ze de hoes er afhaalde.
    Ik heb overigens wel een bestandje gekregen van mijn neef, zodat ik de 'airco' op mijn laptop zelf kan besturen. Dat is wel handig, want een Macbook kan soms heel warm worden.

    [ bericht aangepast op 22 juli 2014 - 19:59 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Uiteindelijk toch maar deze hoes besteld. Dat is misschien toch wat veiliger..

    ^ Zo'n programma klinkt idd wel handig om de koeling te regelen!


    Let the Night embrace you

    Hij is er!
    Het is enorm wennen, maar het lukt. ^^

    Hoe rechargen jullie je macs? En is er geen delete knop? :c


    Let the Night embrace you

    Jinxed schreef:
    Hij is er!
    Het is enorm wennen, maar het lukt. ^^

    Hoe rechargen jullie je macs? En is er geen delete knop? :c


    Nee de delete knop is er nietx) en wat bedoel je met rechtigen?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    ik bedoel heropladen. ^^


    Let the Night embrace you

    Jinxed schreef:
    ik bedoel heropladen. ^^


    Gewoon een oplader toch? Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd :')


    Everything is illuminated by the light of our past.