• Soldier of the forest • The Chronicles of Narnia
    Deze fanfiction is van mij en als het betrekking heeft tot enige andere fanfiction, berust dit op toeval.



    Elle is geen normaal meisje: Ze is een heks en heksen zijn gevreesd in Narnia. Wat zij kan, kan niemand. Ze is niet het type als de Witte Heks. Ze versteent geen mensen, ze kan alles doen met planten wat ze wil. Ze kan planten en bomen laten groeien, ze kan ze helende krachten geven, ze kan ze vleesetend laten worden, maar naast dat alles wat ze kan, zijn er dingen die ze niet kan. En de belangrijkste hiervan is: Ze kan geen keuze maken. Haar beide ouders zijn gevangen genomen en vermoord geweest toen ze zes jaar oud was en ze heeft ze zelf zien sterven. Eén slag van het zwaard van de Hoge Koning, en ze waren er niet meer. Haar hebben ze laten gaan, op bevel van koningin Lucy, die weigerde dat de Hoge Koning een zesjarige zou vermoorden. Sinds die dag leeft Elle in het Huiverwoud, een woud waar ze niet mag komen, maar de enige plek waar ze veilig is. Voor enige tijd.

    •••

    'Er is geen goed en kwaad. Er is geen juist of fout. Zelfs als je zo slecht bezig bent, zul je nog van jezelf geloven dat je het goede doet. Beoordeel me niet, veroordeel me niet. Ik ben net zo goed als jij en het maakt niet uit of je het met me eens bent. Ik ben niet slecht en ik ben niet zoals jou. Nu is het aan jou om dat te aanvaarden.'

    •••

    ©Scenen
    Begint op: 21 juli 2014
    Eindigt op: /

    [ bericht aangepast op 21 juli 2014 - 19:52 ]