• Er zijn nog een aantal rollen over! Klik. De doorgestreepte rollen kun je overnemen of een hele nieuwe rol maken en er is nog één rol die helemaal open is. Als je een rol wilt, laat dan even een berichtje achter (:


    "Het is volle maan. De rust in Wakkerdam wordt ruw verstoord door een reeks gruwelijke moorden. De dorpsoudsten overleggen met elkaar: zou de eeuwenoude legende van de weerwolven tot leven zijn gekomen? Het lijkt er wel op..."

    Het dorpje Wakkerdam wordt geplaagd door weerwolven en de burgers van het dorp willen erachter zien te komen wie uit het dorp tijdens volle maan veranderen in deze afschuwelijke wezens. De weerwolven doen er echter alles aan om niet ontdekt te worden, maar toch elke volle maan een van de heerlijke dorpelingen te verschalken. De twee partijen gaan de strijd aan, zullen de burgers de plaag kunnen bestrijden zonder het halve dorp te verliezen of beland uiteindelijk toch elke inwoner van Wakkerdam als avondeten op het bord van de weerwolven?


    Uitleg
    Dit RPG is gebaseerd op het spel Weerwolven van Wakkerdam. Iedereen krijgt een rol/kaart toegestuurd via pb zodra je je hebt aangemeld. Niemand mag weten wat je rol is, want dan is het hele idee eraf. (Dit geld echter niet voor de weerwolven, die mogen met elkaar overleggen). Zodra je je rol gekregen hebt mag je het lijstje in gaan vullen, natuurlijk mag je een beetje bluffen en in je rol schrijven dat je moordlustig bent, terwijl je gewoon een burger bent om andere op het verkeerde pad te brengen, maar je mag onder geen beding uit je rol omschrijving laten merken wat je echt bent. Voor ieder ander ben je een doodnormale burger, of je nou een heks of een weerwolf bent.
    Ik ben de spelleider en ik zorg ervoor dat alles goed verloopt, ik speel dus zelf geen rol in het verhaal. Zodra alle rollen zijn ingevuld gaan we beginnen. Het is gewoon een normaal dorpje (rond 1800) en iedereen gaat zijn gangetje. Ondertussen wordt er afgeteld naar de volle maan, dit zijn vier dagen in het echte leven. Als het volle maan is wordt het spel onderbroken en dan doet iedere "speciale rol" zijn ding. (Zie uitleg rollen). Uiteindelijk zijn er dus mensen vermoord uit het dorp en wordt er een dorpsvergadering gehouden waarbij er gestemd wordt wie de weerwolf is. Deze wordt vermoord en het spel gaat weer verder en zo door.
    Als je vermoord wordt doe je dus niet meer mee, maar aangezien dit spel op een gegeven moment afgelopen is, begint het na een hele tijd weer opnieuw! Dus wees niet getreurd als je vermoord wordt, dat hoort er nou eenmaal bij.


    Rollen VOL

    1. Tamara Riveros [35] - Apofylliet
    2. Ladris
    3. Olivia Liddell [86] - CottonMoon
    4. Dmitriy Kozlov [25] - MicroCuts
    5. Penelope Frianae Klastiars [23] - Anomia
    6. Pien van Bragt [7] - Chantilly
    7. Parker Leon Dorin [38] - Inermis
    8. Theresa Grey - AWES0MENESS
    9. Seiko Amaya Dorin - Seiko
    10. Pipkin Yukka [50] - Lazulis
    11. Alix Magnus - Driesjuuh
    12. Felix Gabriel Westerberg [24] - Tolkien
    13. NeymarRico
    14. West Romach - Vuraangreg
    15. ProudOfUs
    16. Rafael [29] - Kodaline
    17. WillNotLearn
    18. Melanie - rocimexzayn
    19. Ashlynn Grace van Wessex - xLenox
    20. MrsHemmingsX
    21. Galdath Iroh [43] - Underhill
    22. Seline Garcia Bell - Redrosex
    23. Thanos DuRhalis [21] - Fairytalest
    24. Rose Autumn Hale - Promisess
    25. Evanna Castle [29] - VladiFerr


    Uitleg rollen
    Weerwolven (5)
    De weerwolven mogen iedere volle maan een slachtoffer uitkiezen, er is één opperwolf die dit slachtoffer aan mij doorgeeft. De wolven moeten dus samen een slachtoffer kiezen, dit kan via pb, maar ook via Whatsapp of Facebook. Zelf moeten jullie maar even kijken wat het makkelijkste is. Als het geen volle maan is ben je gewoon een burger en je rpg't dus ook NIET over je tijd als weerwolf, want dan weet iedereen al dat je er eentje bent.

    Ziener
    De ziener stuurt mij tijdens volle maan een pb met van wie hij/zij de rol wilt weten. Dit kan maar één keer per volle maan, van één persoon. De ziener moet de burgers helpen om de weerwolven te vangen, maar mag alleen maar hints geven! De weerwolven moeten de ziener natuurlijk uit zien te schakelen en uitvogelen wie de ziener is omdat deze een gevaar voor hen vormt.

    Heks
    De heks heeft twee soorten drankjes; één om iemand te vermoorden en één om iemand tot leven te wekken. Tijdens volle maan laat ik aan de heks weten wie er door de weerwolven vermoord is en dan kan de heks ervoor kiezen om diegene tot leven te wekken of niet of om iemand anders te vermoorden. Van elk drankje heeft de heks er twee. Oftewel: de heks mag twee mensen vermoorden en tot leven wekken.

    Burgemeester
    Dit is geen aparte rol, maar een rol voor erbij. Je bent bijvoorbeeld een weerwolf en de burgemeester. De burgemeester heeft tijdens de stemming op wie er schuldig gevonden wordt voor het zijn van een weerwolf een stem die dubbel telt. Natuurlijk kan de burgemeester zo de boel saboteren als deze een weerwolf is en onschuldige burgers dood krijgen.

    Jager
    De jager mag als deze vermoord wordt één iemand mee zijn graf innemen en daarnaast heeft de jager ook de plicht om de verdachte burger (waar het meest op gestemd wordt) te vermoorden.

    Cupido
    Cupido verbind tijdens de eerste volle maan twee personen aan elkaar. Deze worden dus gehuwd in het RPG of ze het nu willen of niet en als de ene dood gaat, gaat de andere ook.

    Burgers (15)
    Samen moeten de burgers ervoor zorgend at ze het dorpje in veiligheid brengen.


    Invullen
    Naam
    Leeftijd (ik wil niet alleen maar tieners, zorg ervoor dat het een beetje varieert)
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Geschiedenis
    Extra


    Regels
    - Als je vals speelt op wat voor een manier dan ook, dan lig je eruit.
    - Er zit geen minimum aan je post, maar probeer een fatsoenlijke post te schrijven.
    - OCC tussen ([{*- enz.
    - Relatie's mogen natuurlijk.
    - 16+ is toegestaan.
    - Niemand buitensluiten.
    - Alleen je eigen personage besturen.
    - Geen ruzies, tenzij het in de RPG zelf is.
    - Maximaal één personage.
    - Nieuwe topics worden aangemaakt door mij.
    - Naamveranderingen door geven a.u.b.
    - De gewone huisregels van Quizlet gelden ook hier gewoon.


    Belangrijke meldingen:

    Lizor schreef:
    [Zondag om 20.30 open ik het eerste speeltopic, kunnen jullie proberen om je rol dan in gevuld te hebben of in ieder geval een naam en een leeftijd bedacht te hebben?

    Lizor schreef:
    Kan iedereen een kort stukje schrijven (Ong. vijf regels) waarom ze burgemeester willen worden? (Daar gaan we nog op stemmen). Als je personage onder de 18 is hoeft dit niet. Dit stukje kan je gewoon in dit topic plaatsen.

    Lizor schreef:
    Als je rol af is moet je die even naar mij pb'en zodat je rol aan de story kan worden toegevoegd, doe je dit niet, dan laat ik je opeten door weerwolven (:



    [ bericht aangepast op 28 juli 2014 - 9:26 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.


    Naam: Thanos DuRhalis

    Leeftijd: 21

    Innerlijk: Vreemd is het eerste woord dat bij je opkomt als je aan Thanos denkt. Hij zegt niet veel en komt alleen in het dorp als het nodig is. Zelfs als je de moeite neemt hem te leren kennen, is hij een man van weinig woorden en zelfaanbidding. Hij is zorgzaam (voor zijn black stallion) en heeft humor (al zal je dat niet merken).
    Ondanks wat er over hem gefluisterd wordt, valt hij best wel mee.

    Uiterlijk: Hij is lang, gespierd en heeft donker haar. Ook heeft hij door een 'houthakkers ongeluk' een glazen oog.
    Laat ik verder nou eens bagger zijn in uiterlijke omschrijvingen omdat het alleen een ophemelende omschrijving is van een foto



    Geschiedenis: Thanos woonde met zijn vader aan de rand van het dorp wat volgens sommigen vervloekt is. Dit komt door Thanos zelf. Toen Theresa namelijk in Wakkerdam kwam wonen een paar jaar nadat zijn eigen vader Wakkerdam niet meer trok en zonder zijn zoon is weggegaan, wilda haar vader ook houthakker worden. Dat zou betekenen dat Thanos minder omzet had. Omdat hij het al hard te halen had na zijn vader, besloot hij er iets aan te doen. Hij heeft haar vader van achteren aangevallen met de bijl in koele bloeden. Nadat hij een dag later het lichaam op wilde halen, was het verdwenen. Zoals zijn vader altijd deed wanneer zoiets gebeurde, gooide hij de hele zilverkast buiten. Sinds die dag draagt hij ook altijd een minuscuul zilveren armbandje. Terwijl hij 's avonds probeerde om weerwolven te vermoorden, zag hij overdag tijdens het afleveren van hout hoe erg Teresa en haar moeder eraan toe waren na haar vaders dood. Hij begon met Teresa op te trekken om haar ervan te weerhouden echt stomme dingen te doen. Ze zijn inmiddels een soort van vrienden.

    Extra: Thanos valt ook regelmatig te vinden in de kroeg waar hij emmers met bier drinkt. Dit is de enige plek waar hij meer dan normaal praat, al weet hij zeker dat hij het nooit over de moord zou hebben.

    Hij is ook 'bevriend' met Evanna. Aangezien hij niet veel zegt en zij ronduit praat, kunnen de gesprekken erg lang duren. Hij mag haar wel.

    De ouders van Alix zijn vaste klanten bij hem en hij is zich ervan bewust dat Alix een groot aandeel heeft in het verspreiden van roddels over hem. Soms doet hij extra eng om haar de stuipen op het lijf te jagen.

    Hij heeft ook een aantal jaar geleden perongeluk Rose zwanger gemaakt en is dus Alicia's vader. Dit ontkent hij stevig omdat hij zichzelf niet als vaderfiguur omschouwt. Uit medelijden dat Alicia haar vader nooit zal leren kennen helpt hij de twee wel anoniem in het financieren van alles.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2014 - 15:06 ]


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Tolkien schreef:
    Wil er iemand al een relatie tegenover Felix? Hij wordt een sarcastische dude met donkere humor die sluw is. En heel nonchalant. Een beetje een kwajongen, maar slimmer dan dat.


    Ik wil wel vrienden zijn met Felix, dan heb ik zo'n enige vriend xD

    [ bericht aangepast op 23 juli 2014 - 19:19 ]

    Tolkien schreef:
    Wil er iemand al een relatie tegenover Felix? Hij wordt een sarcastische dude met donkere humor die sluw is. En heel nonchalant. Een beetje een kwajongen, maar slimmer dan dat.


    Penelope wil wel vrienden zijn. Heeft ze teminste één vriend :'3


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Ik heb zin om te beginnen haha


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Seiko schreef:
    (...)

    Ik wil wel vrienden zijn met Felix, dan heb ik zo'n enige vriend xD


    Plus een vader die de kwajongen probeert weg te houden bij zijn dochter.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Haha ik ook. Ik ben echt veel te enthousiast.


    I look inside myself and see my heart is black.

    MicroCuts schreef:
    Haha ik ook. Ik ben echt veel te enthousiast.


    Ik ook hoor ^^


    Some infinities ar bigger than other. -John Green. [Redrosex -> Solise.

    Mako vroeg: Het stemmen op wie er dood gaat, gaat toch via een poll? Hoe kan de burgemeester dan twee keer stemmen?
    Het leek me handig om die gewoon voor iedereen te beantwoorden. Ik denk dat ik het niet met een poll doen omdat ik dan niet kan zien wie op wie stemt en jullie ook niet - wat wel belangrijk is - en dan tel ik gewoon de stem van de burgemeester dubbel.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Redrosex schreef:
    (...)

    Ik ook hoor ^^


    Haha, yay, ben ik niet de enige. Ik heb echt zo'n gevoel dat iedereen mijn character een schoft gaat vinden. xD


    I look inside myself and see my heart is black.

    Waarmee gaat het dan?


    Some infinities ar bigger than other. -John Green. [Redrosex -> Solise.


    Naam:
    Alix Magnus
    Leeftijd:
    15, verjaart op 21 juni
    Innerlijk:
    Alix is erg vrolijk en groet iedereen altijd beleefd. Ze bezoekt vaak oudere mensen en heeft een sterke band met hun. Alix heeft vooral mannelijke vrienden.
    Door haar vrolijkheid beledigt/kwetst Alix soms mensen. Ook is ze nogal betweterig en geeft ze niet gemakkelijk toe dat ze ongelijk heeft.
    Uiterlijk:
    Alix heeft lang bruin haar, waar ze meestal een strik in doet. Ze heeft grijs-groene ogen en dikke, volle lippen. Ze is 1m70 groot en heeft een figuur van een doorsnee 15-jarige. Ze heeft een erg witte huid.
    Geschiedenis:
    Alix komt uit een rijk gezin. Haar ouders zijn - tegen alle verwachtingen in - gelukkig getrouwd. Alix heeft een oudere broer, Pieter, en een tweelingbroer, Daan, die haar 'soulmate' is en met wie ze veel vrienden deelt.
    Toch gaat het er in Alix' familie niet altijd goed aan toe. Ze heeft al heel wat slaag gekregen van haar grootouders en ooms, "omdat ze onbeleefd en jongensachtig is". Een keer liep ze zelfs weg van de familiebijeenkomst, waarna ze éxtra slaag kreeg. Sindsdien is Alix bang van hun en gedraagt ze zich - meestal - voorbeeldig.
    Extra:
    Alix heeft een beagle, Marisa.


    Oh ja, wilt er iemand bevriend zijn met Alix of zo?

    [ bericht aangepast op 23 juli 2014 - 19:51 ]


    I don't think you quite understand, honey

    Redrosex schreef:
    Waarmee gaat het dan?

    Iedereen post zijn stem gewoon in het praattopic.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    MicroCuts schreef:
    (...)

    Haha, yay, ben ik niet de enige. Ik heb echt zo'n gevoel dat iedereen mijn character een schoft gaat vinden. xD


    Haha, jij kan trouwens echt mooi tekenen ^^.


    Some infinities ar bigger than other. -John Green. [Redrosex -> Solise.

    Driesjuuh schreef:


    Naam:
    Alix Magnus
    Leeftijd:
    15, verjaart op 21 juni
    Innerlijk:
    Alix is erg vrolijk en groet iedereen altijd beleefd. Ze bezoekt vaak oudere mensen en heeft een sterke band met hun. Alix heeft vooral mannelijke vrienden.
    Door haar vrolijkheid beledigt/kwetst Alix soms mensen. Ook is ze nogal betweterig en geeft ze niet gemakkelijk toe dat ze ongelijk heeft.
    Uiterlijk:
    Alix heeft lang bruin haar, waar ze meestal een strik in doet. Ze heeft grijs-groene ogen en dikke, volle lippen. Ze is 1m70 groot en heeft een figuur van een doorsnee 15-jarige. Ze heeft een erg witte huid.
    Geschiedenis:
    Alix komt uit een rijk gezin. Haar ouders zijn - tegen alle verwachtingen in - gelukkig getrouwd. Alix heeft een oudere broer, Pieter, en een tweelingbroer, Daan, die haar 'soulmate' is en met wie ze veel vrienden deelt.
    Toch gaat het er in Alix' familie niet altijd goed aan toe. Ze heeft al heel wat slaag gekregen van haar grootouders en ooms, "omdat ze onbeleefd en jongensachtig is". Een keer liep ze zelfs weg van de familiebijeenkomst, waarna ze éxtra slaag kreeg. Sindsdien is Alix bang van hun en gedraagt ze zich - meestal - voorbeeldig.
    Extra:
    Alix heeft een beagle, Marisa.


    Oh ja, wilt er iemand bevriend zijn met Alix of zo?


    Oeh, mijn character is wel wat ouder maar ze kunnen best bevriend zijn als je dat wat lijkt! ^^

    Redrosex schreef:
    (...)

    Haha, jij kan trouwens echt mooi tekenen ^^.


    Thanks! (:


    I look inside myself and see my heart is black.

    No offence... Maar het is 1800. Lijkt me stug dat je als vrouw burgemeester mag worden.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes