• [ bericht aangepast op 28 dec 2017 - 17:25 ]

    Ik vind het een nogal beschuldigend mailtje. Het komt niet echt beleefd over.
    Na zo'n mailtje zou ik iemand eigenlijk niet meer willen helpen ;x.


    I am an idiot, I move.

    Ehm.. ik denk dat je het beter wat beleefder kan opschrijven.. Dus niet zoals "ik vind dat jullie dit jaar wel zo aardig mogen zijn om mij in een andere klas te plaatsen." Want dat komt nogal bot over. Je kan beter zeggen; Zouden jullie mij misschien in de andere klas kunnen plaatsen omdat het vorig jaar helemaal niet goed ging etc.

    Als je dingen vraagt ipv ze meteen de schuld geeft denk ik dat het beter is ;)


    Treat people with kindness

    Ik zou het trouwens ook je ouders even door laten lezen, die zijn toch wat beter in dit soort mailtjes


    Treat people with kindness

    Nadine23x schreef:
    Ik zou het trouwens ook je ouders even door laten lezen, die zijn toch wat beter in dit soort mailtjes


    Mijn ouders vinden dat ik het eerst zelf moet proberen zonder hun hulp ._.

    Leda schreef:
    (...)

    Mijn ouders vinden dat ik het eerst zelf moet proberen zonder hun hulp ._.


    Oh... Naja hopelijk heb je dan wat aan mijn tips.. Ik zou proberen het meer bij jezelf te betrekken ipv bij hun. Dus eerder "ik vind" zinnen dan "Jullie moeten" ;)


    Treat people with kindness

    Beste meneer/mevrouw,

    Net zoals vorig jaar vind ik de klassenindeling niet erg leuk. Ik zit alweer niet in de klas bij vriendinnen van mij, net zoals vorig jaar. Toen heb ik ook een mailtje gestuurd om te vragen of ik in een andere klas kon komen maar toen kreeg ik het advies dat ik maar moest proberen nieuwe vrienden te maken in mijn klas. Dat heb ik geprobeerd, maar ik heb gefaald. Heel leuk waren de klassikale lessen bij mij dus niet en das was ook te merken aan mijn cijfers en motivatie.

    Ik zit nu in v5a en het liefste zou ik in v5d komen, want dan zou ik in de klas zitten met mensen die ik wél mag en waar ik wel graag mee praat (en zij ook met mij, is ook belangrijk). Nu snap ik wel dat het vorig jaar lastiger was om iemand in een andere klas te plaatsen, maar ik zou het heel erg fijn vinden als jullie mij in v5d zouden plaatsen. Misschien helpt het als ik zeg dat ik, toen ik hier in de derde op school kwam, lijsten kreeg te zien met klassen en namen en er tegen mij gezegd werd dat ik een klas uit mocht kiezen. Ik koos dezelfde klas als Eline, want ik kende Eline al wel. Maar toen ben ik alsnog in een andere klas geplaatst, wat ik heel erg jammer vond.

    Ik zou het geweldig vinden als jullie mij in dezelfde klas als Christine en heel veel andere mensen die ik mag zouden plaatsen, ik weet zeker dat daardoor mijn schoolprestaties omhoog zullen gaan.
    Ik vond mijn klas vorig jaar gewoon écht niet leuk en ik heb wel geprobeerd om daar nieuwe mensen te leren kennen, maar dat lukte niet en ik heb weinig zin om het dit jaar nog een keer te proberen.

    Ik wil dit jaar graag betere cijfers waardoor ik met gemak over zou kunnen gaan. Daarom vroeg ik me af of het mogelijk is om mij in klas v5d te plaatsen. Ik zou het echt heel jammer vinden als ik niet in klas v5d zou worden geplaatst aangezien ik weet dat het niet veel goeds doet voor mijn schoolprestaties.

    Als jullie nog niet overtuigd zijn met mijn korte mailtje, kunnen jullie nog altijd mijn mentor van vorig jaar (meneer van Eijl) of Sanne Gevers vragen hoe ik mijn klas vorig jaar vond en waarom het verstandig is om mij toch in v5d te plaatsen.


    Zo zou ik het doen.
    Veel succes in ieder geval!

    [ bericht aangepast op 25 juli 2014 - 16:51 ]


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Ik heb in de spoiler je e–mail staan, waarin ik rood heb gemaakt wat ik écht anders zou verwoorden voordat je hem stuurt.
    Misschien kan je hier op Q. mensen vinden die je kunnen helpen? Ik zou bijvoorbeeld met liefde je e–mail wat netter willen maken.


    Hallo,
    Ik weet niet naar wie ik dit moet sturen dus ik doe maar een gok.
    Net zoals vorig jaar vind ik de klassenindeling niet erg leuk. Ik zit alweer niet in de klas bij vriendinnen van mij, net zoals vorig jaar. Toen heb ik ook een mailtje gestuurd om te vragen of ik in een andere klas kon komen maar toen kreeg ik het advies dat ik maar moest proberen nieuwe vrienden te maken in mijn klas. Dat heb ik geprobeerd, maar ik heb gefaald. Heel leuk waren de klassikale lessen bij mij dus niet en das was ook te merken aan mijn cijfers en motivatie. Ik zit nu in v5a en het liefste zou ik in v5d komen, want dan zou ik in de klas zitten met mensen die ik wél mag en waar ik wel graag mee praat (en zij ook met mij, is ook belangrijk). Nu snap ik wel dat het vorig jaar lastiger was om iemand in een andere klas te plaatsen, maar ik vind dat jullie dit jaar wel zo aardig mogen zijn om mij in een andere klas te plaatsen. Misschien helpt het als ik zeg dat ik, toen ik hier in de derde op school kwam, lijsten kreeg te zien met klassen en namen en er tegen mij gezegd werd dat ik een klas uit mocht kiezen. Ik koos dezelfde klas als Eline, want ik kende Eline al wel. Maar toen hebben jullie mij uiteindelijk toch in een andere klas geplaatst en het zou leuk zijn als jullie jullie excuses daarvoor aanbieden door mij in dezelfde klas als Christine en heel veel andere mensen die ik mag te plaatsen. Ik vond mijn klas vorig jaar gewoon écht niet leuk en ik heb wel geprobeerd om daar nieuwe mensen te leren kennen, maar dat lukte niet en ik heb weinig zin om het dit jaar nog een keer te proberen. Dus als jullie een nog minder gemotiveerde Ellen willen als vorig jaar: laat mij dan in deze klas zitten, maar als jullie een Ellen willen die gewoon over gaat naar VWO6 (ik neem aan dat jullie dat willen), dan lijkt het mij verstandig om mij toch in v5d te plaatsen. Als jullie nog niet overtuigd zijn met mijn korte mailtje, kunnen jullie nog altijd mijn mentor van vorig jaar (meneer van Eijl) of Sanne Gevers vragen hoe ik mijn klas vorig jaar vond en waarom het verstandig is om mij toch in v5d te plaatsen.

    Met vriendelijke groet en nog een fijne vakantie,
    Ellen van der Linden.


    Ik denk dat de aanvallende toon van het mailtje wel wat minder kan. Het ziet ernaar uit dat jij en je coördinatoren niet erg goed met elkaar op kunnen schieten, maar voor het beste resultaat, zul je je even door die bocht moeten wringen. Het gaat immers wel over jouw schooljaar. Probeer eerst wat te vertellen over de situatie van vorig jaar. Wat was er niet leuk aan? Kun je wat overtuigende voorbeelden noemen die er écht op wijzen dat jij naar een andere klas wilt? En, zoals je zelf al zegt: laat ze praten met je vorige mentor of wat vriendinnen uit die andere klas. Die kunnen je coördinatoren vast wel vertellen hoe rot jij je vorig jaar hebt gevoeld. Veel succes ermee! Ik weet hoe rot het is om niet bij je vrienden in een klas te zitten. Dat trucje flikken ze bij mij ook ieder jaar.


    Searching heavens for another earth

    Ik zou toch wat formeler en beleefder proberen te zijn in je mail, ook al begrijp ik wel dat je erg boos bent omdat je wéér in een klas zit met mensen die je niet mag. Je zou ook wat concretere argumenten kunnen gebruiken dan "ik mag hen gewoon niet", want dan zullen ze waarschijnlijk gewoon "maak dan nieuwe vrienden" of "ga tijdens de pauzes dan met je vrienden om" als antwoord geven. Met name deze zinnen zou ik zeker veranderen, want ze komen nogal beschuldigend/onbeleefd over:

    Ik zit nu in v5a en het liefste zou ik in v5d komen, want dan zou ik in de klas zitten met mensen die ik wél mag en waar ik wel graag mee praat (en zij ook met mij, is ook belangrijk).
    [Niet omdat het echt onbeleefd is tegenover de ontvanger, maar het klinkt nogal negatief en beschuldigend tegenover je klasgenoten en je kunt beter argumenten erin stoppen die men op school graag hoort, want ja, op school horen ze graag dat je goeie punten haalt en shit. :') ("... want dan zou ik in de klas zitten met mensen met wie ik beter kan opschieten en samenwerken, wat echt wel veel invloed heeft op mijn prestaties op school." ) ]

    Nu snap ik wel dat het vorig jaar lastiger was om iemand in een andere klas te plaatsen, maar ik vind dat jullie dit jaar wel zo aardig mogen zijn om mij in een andere klas te plaatsen.
    Maar toen hebben jullie mij uiteindelijk toch in een andere klas geplaatst en het zou leuk zijn als jullie jullie excuses daarvoor aanbieden door mij in dezelfde klas als Christine en heel veel andere mensen die ik mag te plaatsen.
    Dus als jullie een nog minder gemotiveerde Ellen willen als vorig jaar: laat mij dan in deze klas zitten, maar als jullie een Ellen willen die gewoon over gaat naar VWO6 (ik neem aan dat jullie dat willen), dan lijkt het mij verstandig om mij toch in v5d te plaatsen.

    [Het klinkt nu zo van, ja het is allemaal jullie schuld dat ik dit een kutschool vind en jullie mogen dat nu wel terug goed maken, en misschien is dat ook zo, maar dat horen die mensen daar gewoon niet graag.]


    Nog veel succes met je mail en ik hoop dat je van klas verplaatst wordt dan. :3


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik zit nu in v5a en het liefste zou ik in v5d komen, want dan zou ik in de klas zitten met mensen die ik wél mag en waar ik wel graag mee praat (en zij ook met mij, is ook belangrijk).


    Als ik jou was, zou ik deze zin ook veranderen. Het klinkt dan alsof je een ego hebt en alleen met een bepaald soort mensen wilt bemoeien. Ik zeg niet dat je zo bent, maar zo komt het wel over als je het zo formuleert.


    -

    Met dit mailtje ga je vrij weinig bereiken, behalve dat de coördinatoren niet gaan helpen en eventueel hun respect voor jou verliezen.
    Ik zou zeggen, pas dat toe was de andere mensen al hebben gezegd.
    Daarnaast is je brief opdelen in alinea's een goed idee, voor meer overzicht naar de coördinatoren toe van wat je eigenlijk wilt en het oogt direct ook een beetje professioneler (is mijn ervaring).


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Geachte heer/mevrouw,

    Mijn naam is Ellen van der Linden. Ik heb te horen gekregen in welke klas ik kom (V5A) en zou hier graag iets over willen vermelden.

    Het is namelijk zo, dat ik voor het tweede jaar op rij niet bij mijn vrienden in de klas kom. Dit vind ik ongelooflijk jammer, aangezien dit vorig jaar óók al het geval was. Ik vroeg mij daarom af of het mogelijk was dat ik in V5D wordt geplaatst.
    Het heeft mijn motivatie vorig jaar geen goed gedaan dat ik bij mensen in de klas zat waar ik niet bevriend mee ben. Ik bedoel, iedereen heeft toch graag ten minste één vriend of vriendin in zijn of haar klas?
    Doordat mijn motivatie gezakt was, was het ook te merken dat mijn cijfers omlaag gingen. Ik wil dit heel graag voorkomen, en er een vrolijk maar toch ook leerzaam jaar van maken dit jaar. Daarom zou ik willen vragen of u mij in V5D zou willen plaatsen.

    Ik zou het zeer op prijs stellen als u dit voor mij wil doen. Alvast hartelijk dank voor uw moeite.

    Met vriendelijke groet,
    Ellen van der Linden


    Het berichtje wat ik in de spoiler heb, is het berichtje wat ik persoonlijk zou schrijven als ik jou was. Jouw berichtje komt namelijk niet heel erg vriendelijk over, meer beschuldigend. En ik denk dat je de mensen het beste zo goed mogelijk te vriend kunt houden als je iets van ze gedaan wilt hebben.
    Van mij mag je dit berichtje wat ik net heb verzonnen gewoon over nemen, als jij denkt dat het een goed berichtje is.

    Hopelijk wordt je toch in een fijne klas geplaatst! ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik heb onder de spoiler even gezet wat ik ervan zou maken, want eerlijk gezegd zou ik ook niet veel zin hebben je nog te helpen na dat mailtje. ^^ Zeggen dat je graag praat met bepaalde mensen helpt trouwens geen haar, want dat zou naar hun zin de lessen storen.

    Geachte heer/mevrouw

    Ik weet niet of u inspraak hebt op de klassenindeling, dus als u dit niet bent, excuseer ik me daar alvast voor. Net zoals vorig jaar voel ik me niet zo goed bij de klassenindeling. Ik zit voor het tweede jaar op rij niet in de klas bij vriendinnen van mij. Toen heb ik ook een mailtje gestuurd om te vragen of ik in een andere klas kon komen, maar toen kreeg ik het advies dat ik moest proberen nieuwe vrienden te maken in mijn klas. Dat heb ik geprobeerd, dit is niet gelukt. De klassikale lessen vond ik niet zo aangenaam en dat was ook te merken aan mijn punten en motivatie. Ik zit nu in V5A en het liefste zou ik in V5D komen, want in dat geval zou ik bij mijn vriendinnen in klas zitten. Nu snap ik wel dat het vorig jaar lastiger was om iemand in een andere klas te plaatsen, maar ik zou jullie dankbaar zijn moesten jullie daar dit jaar wel iets aan kunnen doen.
    Toen ik hier in de derde op school kwam, kreeg ik lijsten te zien met klassen en namen en er werd tegen mij gezegd dat ik een klas uit mocht kiezen. Ik koos dezelfde klas als Eline, want ik kende Eline alreeds. Uiteindelijk ben ik toch in een andere klas geplaatst (daar zullen uiteraard redenen voor zijn, maar ik vond dat voorval niet zo fijn), bij mensen waarmee het niet zo klikt. Het klikte dit jaar immers écht niet met de mensen uit mijn klas en ik heb wel geprobeerd om daar nieuwe mensen te leren kennen, maar dat lukte niet en ik denk niet dat het na de vakantie wel gaat lukken. Door de klas waar ik dit jaar in zat ben ik een heel stuk minder gemotiveerd en ik vrees ook dat, als ik in dezelfde klas blijf, mijn motivatie nog zal slinken en er een kans bestaat dat ik niet over kan gaan naar 6VWO.
    Wat dit betreft kunt u meneer van Eijl of Sanne Gevers nog contacteren wat hun ervaringen met mij in deze klas waren, al denk ik dat zij dit enkel maar kunnen beamen.

    (Het spijt me voor het storen en ik wens u ook nog een fijne vakantie toe) --> Dit moet je enkel toevoegen als je zeker weet dat ze dat op prijs stellen.

    Hoogachtend

    Ellen van der Linden.

    [ bericht aangepast op 25 juli 2014 - 17:28 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Bedankt voor jullie reacties (: Hier heb ik zeker wat aan

    Ik kan me enigzins voorstellen dat mensen niet op je verzoek ingaan als ze zo'n mailtje lezen.


    ©1998