• [ bericht aangepast op 28 dec 2017 - 17:25 ]

    De toon van je mail zou ik inderdaad aanpassen. Ik was van plan om de mail te herschrijven zoals ik hem zou versturen, maar ik zag dat er al redelijk wat goede opties in dit topic staan, dus ik denk dat je er wel aan uit komt zo (:
    Succes! Ik hoop echt voor je dat je overgeplaatst kunt worden.


    Hamartia

    Ik snap dat het niet leuk is om niet bij je vrienden in de klas te zitten, maar met je stamklas heb je toch maar een paar vakken. Bovendien is het zo dat als je niemand hebt om mee te kletsen, je ook beter kunt opletten. Ik zat bijvoorbeeld dit jaar (2013-2014) in een biologieklas met niemand waarmee ik echt mee om ging. Mijn cijfers gingen echter wel vooruit ten opzichte van dat jaar ervoor.


    There is nothing more badass than being yourself

    HarrysBum schreef:
    Ik snap dat het niet leuk is om niet bij je vrienden in de klas te zitten, maar met je stamklas heb je toch maar een paar vakken. Bovendien is het zo dat als je niemand hebt om mee te kletsen, je ook beter kunt opletten. Ik zat bijvoorbeeld dit jaar (2013-2014) in een biologieklas met niemand waarmee ik echt mee om ging. Mijn cijfers gingen echter wel vooruit ten opzichte van dat jaar ervoor.


    Mijn cijfers gingen noujuist achteruit. En veel vrienden van mij hebben een natuurprofiel en ik heb C&M, dus ik heb ook compleet andere vakken.

    Gewoon verzenden die mail zo joh. Ik zou hetzelfde gedaan hebben (: Soms moet je in t leven ergens een beetje schijt aan hebben. Als de school je blijft naaien, en ik heb er alle ervaring mee, mag je zeker zo'n mail schrijven ^^ je kan niet altijd soft blijven in t leven.


    It's high noon.

    Stannis schreef:
    Gewoon verzenden die mail zo joh. Ik zou hetzelfde gedaan hebben (: Soms moet je in t leven ergens een beetje schijt aan hebben. Als de school je blijft naaien, en ik heb er alle ervaring mee, mag je zeker zo'n mail schrijven ^^ je kan niet altijd soft blijven in t leven.

    Nou ja, je kun er natuurlijk de schijt aan hebben van wat mensen van je denken en die mail gewoon versturen, maar ik denk niet dat dat haar gaat helpen om van klas te mogen wisselen. :'D

    [ bericht aangepast op 25 juli 2014 - 20:50 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Misschien kan het je juist wel ontzettend helpen dat je in een andere klas zit –– wellicht heb je je het andere jaar niet echt open gesteld naar de personen uit je eigen klas en ben je daarom geen goede vrienden geworden.

    Nu ik hoor dat je een totaal ander profiel hebt dan je vrienden, denk ik ook dat je even na moet denken over de haalbaarheid van je idee. Voor veel scholen is het al ontzettend moeilijk om alle roosters goed te krijgen en iemand met een compleet ander profiel zo maar in een andere klas zetten is dan echt niet mogelijk (':

    Daarnaast –– als je gaat studeren heb je ook niets voor het zeggen en wordt je ook gewoon ergens geplaatst, zie dit als een oefenmogelijkheid.


    Leda schreef:
    (...)

    Mijn cijfers gingen noujuist achteruit. En veel vrienden van mij hebben een natuurprofiel en ik heb C&M, dus ik heb ook compleet andere vakken.


    Oké. Toch snap ik jouw school wel. Het is nou eenmaal veel makkelijker qua het maken van de roosters om de meeste mensen met eenzelfde soort profiel in dezelfde klas te zetten.
    Maar goed... ik denk dat je al wel genoeg advies hebt wat betreft de mail. Ik weet niet of je de roosters al hebt, maar als dat zo is, kun je misschien zelf gaan puzzelen naar op welke uren bepaalde vakken worden gegeven en dan eventueel met een voorstel komen in de mail (dat hebben mensen bij mij op school gedaan die bij een bepaald vak naar een andere klas wilden)?


    There is nothing more badass than being yourself

    C0BAIN schreef:
    (...)
    Nou ja, je kun er natuurlijk de schijt aan hebben van wat mensen van je denken en die mail gewoon versturen, maar ik denk niet dat dat haar gaat helpen om van klas te mogen wisselen. :'D


    Geloof me, soms helpt t als je eens voor jezelf op komt ;') scholen naaien je waar je bij staat. Heb er veel ervaring mee helaas. Soms moet je eens hard zijn. Alsjeblieft please please werkt lang niet altijd


    It's high noon.

    Paracosm schreef:
    Misschien kan het je juist wel ontzettend helpen dat je in een andere klas zit –– wellicht heb je je het andere jaar niet echt open gesteld naar de personen uit je eigen klas en ben je daarom geen goede vrienden geworden.

    Nu ik hoor dat je een totaal ander profiel hebt dan je vrienden, denk ik ook dat je even na moet denken over de haalbaarheid van je idee. Voor veel scholen is het al ontzettend moeilijk om alle roosters goed te krijgen en iemand met een compleet ander profiel zo maar in een andere klas zetten is dan echt niet mogelijk (':

    Daarnaast –– als je gaat studeren heb je ook niets voor het zeggen en wordt je ook gewoon ergens geplaatst, zie dit als een oefenmogelijkheid.


    Er zit een meisje in de klas waar ik in wil die precies hetzelfde profiel heeft als ik. En ik heb al in de tweede en vierde geoefend met het in een klas zitten met mensen die ik niet ken/mag.

    Ik heb gezien dat al meerdere mensen op je vraag geantwoord hebben, dus ik denk dat ik er vrij weinig nieuws aan toe te voegen heb. Zoals al gezegd is geworden, zou ik inderdaad voor een wat nettere mail gaan, die niet zo beschuldigend over komt. Wanneer je mensen terecht wijst op iets wat ze fout hebben gedaan, schieten mensen al snel in de verdediging, gaan ze ontkennen dat ze iets 'fout' hebben gedaan, worden boos etc. Ik ben van mening dat het beter werkt als je het op jezelf betrekt 'Ik vind'-zinnen. Je benoemd wat jíj vind en wat jíj bij iets voelt. Een gevoel kan niemand ontkennen, want jíj voelt je op een bepaalde manier, daarvan kan niemand zeggen dat je dat niet voelt, begrijp je? (;

    Verder zag ik dat iemand al had aangestreept dat je ergens vrij bovenaan in je mail hebt geschreven dat je 'gefaald' hebt. Zelf zou ik dit zeker veranderen door iets anders. Falen klinkt erg negatief en je haalt jezelf hiermee naar beneden. Maar je hebt niet gefaald, het is je niet gelukt om nieuwe vrienden te maken. Daar is niks falen aan (;

    En nog een mogelijk idee voor hier op Q, ik zou het zelf niet prettig vinden om mijn echte naam en achternaam en de namen met achternamen van docenten zo op het internet te zetten. Nou ga ik er vanuit dat de Quizletters gewoon aardige mensen zijn, maar je hebt helaas ook minder aardige mensen op het internet (;


    Inspiration can hit you any time