• Als het van Chris Vertruyen uit Zandhoven afhangt, wordt morgen, dinsdag 29 juli, om 18u overal ter wereld het nummer Imagine van John Lennon gespeeld. Zijn Facebookpagina 3 minutes of worldpeace wordt zelfs al tot in Nieuw-Zeeland gedeeld.

    "Het kan naïef klinken, maar als door deze actie ergens de wereld drie minuten stopt met draaien en een conflict even stilvalt zodat er één mensenleven wordt gered, zou mijn actie echt geslaagd zijn", vertelt de Zandhovense brandweervrijwilliger. Hij creëerde zijn Facebookpagina 3 minutes of worldpeace na het zien van alle beelden uit de Gazastrook en de ramp in Oekraïne de voorbije weken.

    "Het nummer Imagine van John Lennon uit 1971 slaat nog altijd spijkers met koppen. 'Imagine there's no countries, it isn't hard to do. Nothing to kill or die for, no religion too. Imagine all the people, living life in peace.' Overal ter wereld worden er bloedige conflicten uitgevochten. Niet alleen in de Gazastrook maar ook in Afrika of Venezuela. Er zijn nog zo veel vergeten conflicten."

    Het was Chris de laatste tijd opgevallen dat iedereen op Facebook die nieuwsberichten deelt, maar er niets aan doet. "Dat is natuurlijk ook moeilijk, maar door het nummer Imagine op hetzelfde moment te spelen, kan je een krachtig signaal geven."

    Vertruyens roep viel niet in dovemansoren, want de Facebookpagina van '3 minutes of worldpeace' werd in enkele dagen tijd wereldwijd 60.000 keer gedeeld, tot in Australië en Nieuw-Zeeland toe. 2500 mensen hebben via Facebook al toegezegd dat ze dinsdag zullen meedoen. "Geen donaties of een benefiet, gewoon eens even drie minuten geen ruziemaken of bloedvergieten."

    Chris Vertruyen zou het geweldig vinden als radiozenders dinsdag aan die drie minuten wereldvrede zouden meedoen. "Een internetradio van Nederland heeft me gebeld voor een interviewtje. Wat ik ook tof zou vinden, is als bijvoorbeeld straatmuzikanten op datzelfde moment allemaal Imagine spelen. Je gaat er geen conflicten mee oplossen, maar stilstaan bij wat er gaande is kan geen kwaad."

    Bron


    Het is misschien een "domme" actie die toch niet veel zal uithalen, maar ik denk wel dat ik mee ga doen.
    Gewoon omdat het idee er achter me wel aanspreekt.
    Zijn er nog users die mee willen doen?
    Hier heb je een link naar facebook waar alle uitleg staat, het is een evenement. https://www.facebook.com/events/897039680323805/?fref=ts


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Een heel mooi gebaar - al mag er van mij wel langer dan drie minuten wereldvrede zijn.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    C0BAIN schreef:
    Een heel mooi gebaar - al mag er van mij wel langer dan drie minuten wereldvrede zijn.

    Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij mij is het aan het afspelen. ^^


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.