• Een toestel van het geteisterde Malaysia Airlines is op het nippertje aan een botsing ontsnapt boven de luchthaven van Adelaide in Australië. Vlucht MH136 met Kuala Lumpur als bestemming maakte zich klaar om op te stijgen toen de piloot plots het bericht kreeg om de takeoff af te breken. Het toestel was op weg naar een botsing met een vliegtuig dat aan het landen was.

    Volgens een luchthavenbediende werd het opstijgen "veilig afgebroken en wachtte de piloot de nodige tijd af om de procedure opnieuw te starten", luidt het in de Maleisische krant New Straits Times.

    Een Airbus van Tiger Airways zette de landing niet in volgens het boekje. Als het toestel van Malaysia Airlines opgestegen zou zijn, dan kwam het onvermijdelijk tot een botsing.

    Gelukkig werd dat op het nippertje vermeden. Malaysia Airlines kan elk nieuw incident missen als kiespijn. De maatschappij verloor in maart al een toestel met 298 passagiers aan boord en twee weken terug werd een vliegtuig van de maatschappij met raket neergehaald boven Oekraïne.

    Bron: hln.be
    ==================
    Het zit Malaysia Airlines echt niet mee dit jaar, gelukkig liep dit goed af.


    Queer zijn is gewoon alles

    D:
    Wow..


    26 - 02 - '16

    Als ik het zo zie, zal ik me nooit veilig voelen in een vliegtuig van die maatschappij. En ik zeg nu niet dat het de schuld is van Malaysia Airlines, trouwens.

    [ bericht aangepast op 31 juli 2014 - 11:17 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Jeetje. Weet je wat me trouwens opviel? Het gebeurt altijd in bosjes. Dan zijn er opeens veel bus/trein ongelukken, boten etc. En nu opeens allemaal vliegtuigen.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Tigresse schreef:
    Als ik het zo zie, zal ik me nooit veilig voelen in een vliegtuig van die maatschappij. En ik zeg nu niet dat het de schuld is van Malaysia Airlines, trouwens.


    wat was dit ookalweer

    Tigresse schreef:
    Als ik het zo zie, zal ik me nooit veilig voelen in een vliegtuig van die maatschappij. En ik zeg nu niet dat het de schuld is van Malaysia Airlines, trouwens.


    Dit, inderdaad.

    Jee, wat erg. Ik denk trouwens dat Malaysia Airlines echt failliet zou zijn gegaan, als deze ramp had plaatsgevonden.

    Jeetje. Weet je wat me trouwens opviel? Het gebeurt altijd in bosjes. Dan zijn er opeens veel bus/trein ongelukken, boten etc. En nu opeens allemaal vliegtuigen.


    Waarschijnlijk wordt er meer aandacht op gevestigd nu Nederland zo betrokken is bij een grote vliegramp, maar ik heb het idee dat de hoeveelheid vliegrampen per jaar behoorlijk constant is.

    [ bericht aangepast op 31 juli 2014 - 11:24 ]


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    FaultInOurStars schreef:
    Jee, wat erg. Ik denk trouwens dat Malaysia Airlines echt failliet zou zijn gegaan, als deze ramp had plaatsgevonden.

    (...)

    Waarschijnlijk wordt er meer aandacht op gevestigd nu Nederland zo betrokken is bij een grote vliegramp, maar ik heb het idee dat de hoeveelheid vliegrampen per jaar behoorlijk constant is.


    I agree. Het lijkt nu erger omdat de situatie erg was uitvergroot gezien het grote aantal Nederlandse slachtoffers

    [ bericht aangepast op 31 juli 2014 - 11:27 ]


    26 - 02 - '16

    Wat is dat toch met Malaysia Airlines? o.O

    Tigresse schreef:
    Als ik het zo zie, zal ik me nooit veilig voelen in een vliegtuig van die maatschappij. En ik zeg nu niet dat het de schuld is van Malaysia Airlines, trouwens.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Diancie schreef:
    D:
    Wow..


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Pacifique schreef:
    Wat is dat toch met Malaysia Airlines? o.O


    16 - 09 - '17

    1) Ontsla die piloot van Tiger Airways.
    2) Malaysia Airlines heeft echt z'n jaar niet.
    3) Wow. Ik ben blij dat er zoveel mensenlevens gered zijn.

    Tigresse schreef:
    Als ik het zo zie, zal ik me nooit veilig voelen in een vliegtuig van die maatschappij. En ik zeg nu niet dat het de schuld is van Malaysia Airlines, trouwens.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Tigresse schreef:
    Als ik het zo zie, zal ik me nooit veilig voelen in een vliegtuig van die maatschappij. En ik zeg nu niet dat het de schuld is van Malaysia Airlines, trouwens.


    •*• Lululu •*•

    Tigresse schreef:
    Als ik het zo zie, zal ik me nooit veilig voelen in een vliegtuig van die maatschappij. En ik zeg nu niet dat het de schuld is van Malaysia Airlines, trouwens.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,