• Regels van het MSV

    Hallo allemaal!

    Het concept van een meespeelverhaal is alweer een tijdje geleden geïntroduceerd, maar er wordt nog weinig mee gedaan. Ik denk dat het onder andere komt doordat mensen het een beetje schuwen, omdat ze zo gewend zijn aan RPG's. Daarom heb ik een MSV aangemaakt om de manier van werken, schrijven, etc. te 'leren kennen' en erachter te komen waar je voorkeur ligt: bij de RPG's of bij de MSV's (of een combi, natuurlijk).

    Wat is een meespeelverhaal/MSV?
    In dit topic staat uitgebreid beschreven wat een MSV is. Onder de spoiler-knop staat de conclusie van het verhaal dat Underhill geschreven heeft.

    Kort gezegd is dit waar het op neerkomt:
    MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs
    MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.


    Waarom een MSV?
    Wat voor mij echt heel zwaar weegt in dit concept, is het samen schrijven aan één geheel. Een RPG is voor mij te veel afhankelijk van de RPG-starter. Vaak maakt die persoon alle belangrijke beslissingen, terwijl dat bij een MSV samen wordt gemaakt. Bovendien wordt het in de derde persoon geschreven, waardoor het ook een écht, goedlopend verhaal wordt. Eén van de MSV's waar ik aan mee heb geschreven, is zelfs uitgegeven.

    Waarom dít MSV?
    Dit meespeelverhaal start ik om te kijken of ik de MSV's onder een groter publiek kan krijgen. Ik heb jarenlang met plezier aan meespeelverhalen geschreven en ik schrijf er nog steeds met plezier aan en dat plezier wil ik graag overbrengen op een groter publiek. Er zullen meer mensen zijn bij wie het concept beter zal passen dan een RPG (al zal dat niet bij iedereen zijn) en ik wil iedereen de mogelijkheid geven om dat te ontdekken.

    Het idee
    Dit meespeelverhaal zal gaan over een groep jongeren die zes weken op jongerenkamp gaat. Er zullen verschillende activiteiten plaatsvinden, maar verder is ieder personage vrij om te doen wat hij/zij zelf wil. De afzonderlijke jongeren kennen elkaar in principe niet.
    Ik heb gekozen voor dit onderwerp omdat het alle kanten op kan. We kunnen samen beslissen wat voor activiteiten er zullen plaatsvinden en waar ze heen gaan e.d. Verder verloopt het verhaal gewoon zoals we dat zelf willen!
    Het lijkt me het handigste als de leeftijd van de personages tussen de 18-21 jaar zit, omdat je dan geen problemen hebt met dat ze geen alcohol zouden mogen benuttigen e.d.

    De regels
    In principe zijn er weinig regels aan MSV's, behalve dat het dus in de derde persoon geschreven wordt en dat men niet de reacties van anderen overneemt in je eigen stukje. Wat ik echter wel, voor dit verhaal, als eisen stel:
    - Voorlopig maximaal twee personages per persoon. Dit is weinig, maar om niet direct de weg kwijt te raken, lijkt me dit het verstandigste. Mocht het goed lopen en mocht iedereen de personages hebben leren kennen, dan kunnen we altijd overwegen om meer mensen langs te laten komen.
    - Probeer zoveel mogelijk alle stukjes te lezen van je mede-auteurs! Op die manier raak je de draad niet kwijt en leer je de andere personages ook kennen (we schrijven immers met z'n allen één verhaal). Bovendien weet je dan ook waar alle personages zijn en hoef je niet te vragen naar wie je je personage moet schrijven, omdat je wel weet waar hij/zij heen kan.
    - We schrijven in één tijd (tegenwoordige tijd of verleden tijd). Welke van de twee, dat hangt af van de voorkeuren van de mensen die met dit MSV meeschrijven, dus daar moeten we nog over overleggen.

    Het personage
    Omdat ik het niet te ingewikkeld wil maken, moet je, als je mee wilt doen, een vrij korte karakterlijst invullen. Je hoeft mij verder niet om toestemming te vragen of je een jongen of een meisje mag, want dat mag je zelf weten!

    Naam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Familie:
    Overig:
    Uiterlijk/foto:

    Vragen?
    Heb je nog vragen over het concept, dit verhaal of wat dan ook? Je mag ze altijd stellen. Het liefst in het infotopic wat ik hierover ga aanmaken of een privébericht, zodat dit topic niet helemaal vol raakt met posts en je de personages niet meer terug kunt vinden. Ik ga ook een rollenstory aanmaken, waar iedereen zijn/haar personage kan neerzetten. Dan wordt het nog makkelijker om informatie over de personages te vinden!

    Het praattopic
    Het ideeëntopic
    Het schrijftopic
    De rollenstory



    Personages
    Asphodel Talon Godewine - Dae
    Daan de Bruijn – Chantilly
    Eli Rasmussen – Sandman
    Elly Lee - SonOfGondor
    Lee Broadsword - OakenshieId
    Lucie de Wit - tubbietoost
    Mandy Jaspers – Sandman
    Oliver Nathan James - Dae
    Robin Jane Peters - Fay1D
    Rudie Clarks - JoeyTribbiani
    Sofie Sercu – xGalaxiaan
    Tanja van den Ochtend - OakenshieId
    Tommie Roodenburg - OakenshieId
    Ygritte Hendriksen - Sandman
    Zita Moskanovic - JoeyTribbiani

    Huisindeling
    1. Tommie Roodenburg - Thomas Dylan O’Shea - Lucie de Wit - Elly Lee
    2. Britt Ricksen - Shailane Anna Longhe - Sil Horst
    3. Daan de Bruijn - Rudy Clarks - Sofie Sercu - Helen Beekman
    4. Asphodel Talon Godewine - Lee Broadsword - Luca “Lux” Elizabeth Mills
    5. Gary van Vlissingen - Ygritte Hendriksen - Zita Moskanovic - Lyhra Jones
    6. Mandy Jaspers - Robin Jane Peters - Vincent Adams

    (Voorlopige) indeling van de huisjes:




    [ bericht aangepast op 15 nov 2014 - 22:54 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Naam: Robin Ellen Marcellus


    Leeftijd: Achttien jaar en verjaart op zeven augustus.
    Karakter: Robin was vroeger altijd een onbzorgd meisje die graag zichzelf was. Iemand die zorgeloos door het lieven ging en genooit van alle mooie gebeurtenissen in het leven. Helaas veranderde dit toen ze naar de middelbare school moest. Doordat ze anders was en 'zichzelf' werd ze gepest. Dit heeft veel indruk op haar gemaakt en komt nu over als een stil en teruggetrokken meisje. Ze zal niet snel haar eigen mening geven en laat zich vaak meeslepen door andere. Tegen vreemde of oudere mensen is ze vaak beleefd of juist heel verlegen.
    Familie: Robin kwam twee maanden te vroeg op de wereld maar groeide ondanks lange ziekenhuisavonturen op als een gezond kind. Haar ouders waren altijd lief voor haar en steunde haar altijd in haar keuzes. Dit werd anders toen haar moeder beviel van haar broertje Max. Hij eisde alle aandacht op, haar ouders begonnen Robin te verwaarlozen en haar vader kreeg losse handjes waardoor hij haar snel een klap verkocht. Dit is nu nogsteeds regelmatig aaan de hand en ook hebben ze steeds vaker ruzie. Robin probeert nu zo vaak mogelijk haar ouders te vermijden is blij als ze alleen thuis is. Op school verteld ze hier weinig over, enkel haar mentor weet hiervan.
    Overig: Vanaf haar 13de is Robin begonnen met roken en doet dit nogsteeds regelmatig.

    Door het pesten is ze sinds anderhalf jaar geleden begonnen met zelfbeschadeging. Eerst was het vaak onschuldig krassen of knijpen maar nu is het echt snijden.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2014 - 15:24 ]

    Sandman schreef:

    Naam: Eli Rasmussen
    Leeftijd:19
    Karakter: Hij is een rustige jongen, maar niet te beroerd om een praatje met iemand te maken en een liefhebber van gezelligheid. Hij staat dan echter niet graag zelf in de schijnwerpers en is iemand die vaak een beetje de kat uit de boom kijkt in nieuwe situaties. Hij is graag eerlijk en direct.
    Hij heeft vaak hoge verwachtingen van anderen, gaat er van uit dat de wereld te vertrouwen is, maar wordt dan toch behoorlijk vaak teleurgesteld. Naast die verwachtingen van anderen, verwacht hij ook veel van zichzelf. Hij is een beetje een streber en wil ook zoveel mogelijk goed doen in zijn ogen en die van anderen. Als zoiets niet lukt, kan hij een heel andere kant van zichzelf laten zien; geïrriteerd, bot en sluit zich dan vaak compleet af voor anderen.
    Familie: Hij is opgegroeid bij zijn ouders en jongere zus, Salome. Toen zij werd misbruikt door hun vader, heeft hij daarna anderhalf jaar bij zijn oom en tante gewoond voordat hij het huis uit ging. Hij spreekt zijn zusje wel, maar met zijn ouders hoeft hij geen contact meer. ZIjn vader zit een gevangenisstraf van tien jaar uit.
    Overig: -


    Personage is af (:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik dacht "Ik wil Silas er ook in!", dus hier is hij (zo ongeveer XD) :D

    Naam: Oliver Nathan James
    Leeftijd: 22 november 1990
    Karakter: •Intelligent
    •Cool
    •Afstandelijk
    •Snel jaloers
    •Hard werkend
    •Beschermend tegenover dierbaren
    •Beleefd
    •Berekend en logisch
    •Kalm
    •Onverschillig

    Familie:Oliver komt uit een welvarende en invloedrijke familie van drie talentvolle zonen en twee succesvolle ouders. Sinds zijn twee oudere broers altijd beter waren in alles en hij alleen 'een mooi gezichtje' had, voelde alles aan als een competitie tegen zijn broers. Hij had er alles voor over om geaccepteerd te worden door zijn vader, zo is Oliver net als zijn twee oudere broers de geneeskunde in gegaan. Toen hij eenmaal in het lab van zijn familie terecht kwam, kwam hij Silas tegen die daar een bloeddonor was. Na wat praatjes en ontmoetingen bleek Oliver gevoelens voor Silas te te hebben. Bang voor het oordeel van zijn vader is hij samen met Silas gevlucht. Sindsdien had Oliver geen contact meer met zijn familie, behalve met zijn verstootte zuster Emilia. Hij woont nu samen met Silas en is heel beschermend tegenover hem en Asphodel. Verder werkt hij in een bekend Japans lab die in Nederland een kantoor heeft.
    Overig: Hij is naar dit kamp gekomen, omdat er in het bos daar dichtbij een plant is die nodig is voor zijn onderzoek. Stiekem wist hij van Asphodel's verblijf hier en besloot hij daardoor drie van de zes weken in dit kamp te verblijven. Ook is hij een goede schrijver, maar hij doet er niet veel mee sinds zijn vader het niet nuttig vond. Verder is hij de leider in de relatie, al is Silas 5 jaar ouder. Hij is een soort van tweede moeder voor Asphodel en Asphodel noemt hem ook 'Mommy'.
    Uiterlijk/foto: Oliver houdt van netjes en elegant. Zijn haar is meestal netjes gekamd, als Silas het niet door de war gooit, en hij draagt altijd een bril. Zijn favoriete kledingstyle is casual, maar netjes. Zijn zwarte haren gaan goed samen met zijn paarsblauwe ogen. Ook heeft hij een schoonheidsvlek onder zijn rechter oog en bedekt hij het linker gedeelte van zijn gezicht met zijn haar. Hij heeft een lengte van 1,83 cm en een schoenmaat van 40. Zijn bouw is slank en tenger, waarmee je hem jonger inschat dan hij is. Maar dat haalt hij snel op met zijn manier van doen en spreken.



    [ bericht aangepast op 21 okt 2014 - 12:58 ]


    I make you sad, because everyone keeps making you happy. You can't be truly happy, if you're "happy" all the time.

    Done ^-^


    I make you sad, because everyone keeps making you happy. You can't be truly happy, if you're "happy" all the time.

    Is het nog mogelijk om je hiervoor in te schrijven?


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Jep. Je kunt je altijd inschrijven voor MSVs (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yaaaay, nog meer mensjes!


    I make you sad, because everyone keeps making you happy. You can't be truly happy, if you're "happy" all the time.

    Yaass c: Mm, ik denk dat ik een jongen ga doen. Ik doe eigenlijk meestal meisjes dus ik hoop dat het iets gaat worden ^^


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Veel succes!


    I make you sad, because everyone keeps making you happy. You can't be truly happy, if you're "happy" all the time.

    Naam
    Austin Cameron Jones
    Leeftijd
    18 jaar
    Karakter
    Aaron is een sportieve jongen. In zijn schoolleven is hij een populaire footballspeler op zijn school. Jongens willen hem zijn en meiden willen met hem. Verbazingwekkend heeft dit hem niet arrogant gemaakt. Ook dat hij uit een rijke familie komt, heeft zijn doen niet veranderd.
    Austin lijkt dus wel arrogant, maar hij is meer een soort verlegen. Dit niet bij zijn vrienden, maar vaak wel bij meisjes. Hij is dan een beetje onzeker. Zijn onzekerheid probeert hij te verbergen met luchtigheid. Zo praat hij ook om zijn gevoelens heen. In deze luchtigheid maakt hij vaak ook een soort grapjes, soms ten koste van een ander. Dit doet hij echter niet met opzet.
    Austin zet zich goed in op schoolen als hij sport. Dit eerste omdat hij een goede toekomst wil en dat tweede omdat sport simpelweg zijn leven is.
    Ook zet hij zich wel in omdat hij lichtelijke gepusht wordt door zijn vader.
    Austin is netjes opgevoed en zal dus niet snel de regela overtreden. Hij kan zich wel voordoen als een stoere bad guy, maar dat is hij dus niet echt.
    Hij heeft geleerd respect op te brengen voor andere mensen.
    Austin weet goed hoe hij meisjes moet versieren en is dus ook niet bang voor een relatie. Toch is hij niet voor one night sex. Hij vindt dit gewoon niet respectvol en dat zoiets toch wel iets betekent.
    Familie
    Austin komt uit een rijke ambitieuze familie. Zijn vader en moeder hebben beide een goed betaalde, maar ook drukke baan, waardoor ze vaak niet thuis zijn. Austin krijgt wel allerlei dure kleding van hen, maar liever wilde hij dat zijn ouders vaker thuis waren.
    Zijn ouders willen dat hij hen nagaat qua baan, waardoor ze hem een beetje pushen goed zijn best te doen op school.
    Austin heeft een zusje en geen broers. Zijn zusje is verstandelijk gehandicapt, toch hebben hij en zijn zusje een goede band. Hij is dan ook erg beschermend.
    Overig
    Austin komt uit Amerika, waar hij ook woont, maar zijn moeder is Nederlands. Daardoor kan hij aardig goed Nederlands. Wanneer hij Nederlands praat is er wel een lichtelijk Amerikaans accent te horen. Hij gaat naar dit kamp, omdat zijn moeder wil dat hij meer weet van de Nederlandse cultuur en de taal beter leert spreken.

    [ bericht aangepast op 24 okt 2014 - 9:37 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    hiiii ik zou graag mee willen doen als dat nog kan? Eerste MSV, hopelijk wordt t wat ;D

    laatmaar, trouwens. Doe al mee aan te veel RPGs en ben een beetje laat, dus ik doe later nog wel een keertje mee met een MSV ;3

    [ bericht aangepast op 23 okt 2014 - 16:57 ]


    “A queen will always turn pain into power.”

    Rosea schreef:
    hiiii ik zou graag mee willen doen als dat nog kan? Eerste MSV, hopelijk wordt t wat ;D

    laatmaar, trouwens. Doe al mee aan te veel RPGs en ben een beetje laat, dus ik doe later nog wel een keertje mee met een MSV ;3


    Als je wilt, kan het nog prima, hoor! (: We zijn nog maar net bezig dus dit zou het beste moment zijn als je mee zou willen doen!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Austin is denk ik wel klaar buiten zijn uiterlijk om. Zouden jullie hem in een huisje kunnen plaatsen, zodat ik in kan springen? c:


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Amphrobia schreef:
    Austin is denk ik wel klaar buiten zijn uiterlijk om. Zouden jullie hem in een huisje kunnen plaatsen, zodat ik in kan springen? c:


    Iedereen is nu bij het speeddaten, de eerste activiteit die op het programma staat. Dus ik denk dat je beter kan schrijven dat hij zijn spullen gedropt heeft en daar ook heen gaat. Dan ben je nog even niet zo afhankelijk van de indeling (:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Amphrobia schreef:

    Naam: Austin Cameron Jones
    Leeftijd: 18 jaar
    Karakter: Aaron is een sportieve jongen. In zijn schoolleven is hij een populaire footballspeler op zijn school. Jongens willen hem zijn en meiden willen met hem. Verbazingwekkend heeft dit hem niet arrogant gemaakt. Ook dat hij uit een rijke familie komt, heeft zijn doen niet veranderd.
    Austin lijkt dus wel arrogant, maar hij is meer een soort verlegen. Dit niet bij zijn vrienden, maar vaak wel bij meisjes. Hij is dan een beetje onzeker. Zijn onzekerheid probeert hij te verbergen met luchtigheid. Zo praat hij ook om zijn gevoelens heen. In deze luchtigheid maakt hij vaak ook een soort grapjes, soms ten koste van een ander. Dit doet hij echter niet met opzet.
    Austin zet zich goed in op schoolen als hij sport. Dit eerste omdat hij een goede toekomst wil en dat tweede omdat sport simpelweg zijn leven is.
    Ook zet hij zich wel in omdat hij lichtelijke gepusht wordt door zijn vader.
    Austin is netjes opgevoed en zal dus niet snel de regela overtreden. Hij kan zich wel voordoen als een stoere bad guy, maar dat is hij dus niet echt.
    Hij heeft geleerd respect op te brengen voor andere mensen.
    Austin weet goed hoe hij meisjes moet versieren en is dus ook niet bang voor een relatie. Toch is hij niet voor one night sex. Hij vindt dit gewoon niet respectvol en dat zoiets toch wel iets betekent.
    Familie: Austin komt uit een rijke ambitieuze familie. Zijn vader en moeder hebben beide een goed betaalde, maar ook drukke baan, waardoor ze vaak niet thuis zijn. Austin krijgt wel allerlei dure kleding van hen, maar liever wilde hij dat zijn ouders vaker thuis waren.
    Zijn ouders willen dat hij hen nagaat qua baan, waardoor ze hem een beetje pushen goed zijn best te doen op school.
    Austin heeft een zusje en geen broers. Zijn zusje is verstandelijk gehandicapt, toch hebben hij en zijn zusje een goede band. Hij is dan ook erg beschermend.
    Overig:


    Later komt er meer!


    Niet dat het mij veel uitmaakt maar volgens mij is het een Nederlands kamp. Dus je kunt je rol wel zo houden maar misschien dat hij dan deels uit Nederland komt ofzo zodat hij wel de taal verstaat?


    Every villain is a hero in his own mind.