• Regels van het MSV

    Hallo allemaal!

    Het concept van een meespeelverhaal is alweer een tijdje geleden geïntroduceerd, maar er wordt nog weinig mee gedaan. Ik denk dat het onder andere komt doordat mensen het een beetje schuwen, omdat ze zo gewend zijn aan RPG's. Daarom heb ik een MSV aangemaakt om de manier van werken, schrijven, etc. te 'leren kennen' en erachter te komen waar je voorkeur ligt: bij de RPG's of bij de MSV's (of een combi, natuurlijk).

    Wat is een meespeelverhaal/MSV?
    In dit topic staat uitgebreid beschreven wat een MSV is. Onder de spoiler-knop staat de conclusie van het verhaal dat Underhill geschreven heeft.

    Kort gezegd is dit waar het op neerkomt:
    MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs
    MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.


    Waarom een MSV?
    Wat voor mij echt heel zwaar weegt in dit concept, is het samen schrijven aan één geheel. Een RPG is voor mij te veel afhankelijk van de RPG-starter. Vaak maakt die persoon alle belangrijke beslissingen, terwijl dat bij een MSV samen wordt gemaakt. Bovendien wordt het in de derde persoon geschreven, waardoor het ook een écht, goedlopend verhaal wordt. Eén van de MSV's waar ik aan mee heb geschreven, is zelfs uitgegeven.

    Waarom dít MSV?
    Dit meespeelverhaal start ik om te kijken of ik de MSV's onder een groter publiek kan krijgen. Ik heb jarenlang met plezier aan meespeelverhalen geschreven en ik schrijf er nog steeds met plezier aan en dat plezier wil ik graag overbrengen op een groter publiek. Er zullen meer mensen zijn bij wie het concept beter zal passen dan een RPG (al zal dat niet bij iedereen zijn) en ik wil iedereen de mogelijkheid geven om dat te ontdekken.

    Het idee
    Dit meespeelverhaal zal gaan over een groep jongeren die zes weken op jongerenkamp gaat. Er zullen verschillende activiteiten plaatsvinden, maar verder is ieder personage vrij om te doen wat hij/zij zelf wil. De afzonderlijke jongeren kennen elkaar in principe niet.
    Ik heb gekozen voor dit onderwerp omdat het alle kanten op kan. We kunnen samen beslissen wat voor activiteiten er zullen plaatsvinden en waar ze heen gaan e.d. Verder verloopt het verhaal gewoon zoals we dat zelf willen!
    Het lijkt me het handigste als de leeftijd van de personages tussen de 18-21 jaar zit, omdat je dan geen problemen hebt met dat ze geen alcohol zouden mogen benuttigen e.d.

    De regels
    In principe zijn er weinig regels aan MSV's, behalve dat het dus in de derde persoon geschreven wordt en dat men niet de reacties van anderen overneemt in je eigen stukje. Wat ik echter wel, voor dit verhaal, als eisen stel:
    - Voorlopig maximaal twee personages per persoon. Dit is weinig, maar om niet direct de weg kwijt te raken, lijkt me dit het verstandigste. Mocht het goed lopen en mocht iedereen de personages hebben leren kennen, dan kunnen we altijd overwegen om meer mensen langs te laten komen.
    - Probeer zoveel mogelijk alle stukjes te lezen van je mede-auteurs! Op die manier raak je de draad niet kwijt en leer je de andere personages ook kennen (we schrijven immers met z'n allen één verhaal). Bovendien weet je dan ook waar alle personages zijn en hoef je niet te vragen naar wie je je personage moet schrijven, omdat je wel weet waar hij/zij heen kan.
    - We schrijven in één tijd (tegenwoordige tijd of verleden tijd). Welke van de twee, dat hangt af van de voorkeuren van de mensen die met dit MSV meeschrijven, dus daar moeten we nog over overleggen.

    Het personage
    Omdat ik het niet te ingewikkeld wil maken, moet je, als je mee wilt doen, een vrij korte karakterlijst invullen. Je hoeft mij verder niet om toestemming te vragen of je een jongen of een meisje mag, want dat mag je zelf weten!

    Naam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Familie:
    Overig:
    Uiterlijk/foto:

    Vragen?
    Heb je nog vragen over het concept, dit verhaal of wat dan ook? Je mag ze altijd stellen. Het liefst in het infotopic wat ik hierover ga aanmaken of een privébericht, zodat dit topic niet helemaal vol raakt met posts en je de personages niet meer terug kunt vinden. Ik ga ook een rollenstory aanmaken, waar iedereen zijn/haar personage kan neerzetten. Dan wordt het nog makkelijker om informatie over de personages te vinden!

    Het praattopic
    Het ideeëntopic
    Het schrijftopic
    De rollenstory



    Personages
    Asphodel Talon Godewine - Dae
    Daan de Bruijn – Chantilly
    Eli Rasmussen – Sandman
    Elly Lee - SonOfGondor
    Lee Broadsword - OakenshieId
    Lucie de Wit - tubbietoost
    Mandy Jaspers – Sandman
    Oliver Nathan James - Dae
    Robin Jane Peters - Fay1D
    Rudie Clarks - JoeyTribbiani
    Sofie Sercu – xGalaxiaan
    Tanja van den Ochtend - OakenshieId
    Tommie Roodenburg - OakenshieId
    Ygritte Hendriksen - Sandman
    Zita Moskanovic - JoeyTribbiani

    Huisindeling
    1. Tommie Roodenburg - Thomas Dylan O’Shea - Lucie de Wit - Elly Lee
    2. Britt Ricksen - Shailane Anna Longhe - Sil Horst
    3. Daan de Bruijn - Rudy Clarks - Sofie Sercu - Helen Beekman
    4. Asphodel Talon Godewine - Lee Broadsword - Luca “Lux” Elizabeth Mills
    5. Gary van Vlissingen - Ygritte Hendriksen - Zita Moskanovic - Lyhra Jones
    6. Mandy Jaspers - Robin Jane Peters - Vincent Adams

    (Voorlopige) indeling van de huisjes:




    [ bericht aangepast op 15 nov 2014 - 22:54 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rumpelstiltskin schreef:
    Zoals je in de beginpost kunt lezen, komt er binnenkort een rollenstory. Dan kan ieder zijn eigen personage toevoegen (en aanpassen) en dan komt er in de karakterlijst een links naar het desbetreffende personage. Dat is veel handiger dan dat we dit rollentopic blijven gebruiken. ;D


    Oeps.. dat krijg je als je een paar dagen er niet bent. Zit je niet op te letten. Thanks in ieder geval^^


    It's never gonna happen, Guys.

    De nieuwe Huisindeling
    1. Tommie Roodenburg - Thomas Dylan O’Shea - Lucie de Wit - Elly Lee
    2. Britt Ricksen - Shailane Anna Longhe - Sil Horst
    3. Daan de Bruijn - Rudy Clarks - Sofie Sercu - Helen Beekman
    4. Asphodel Talon Godewine - Lee Broadsword - Luca “Lux” Elizabeth Mills
    5. Gary van Vlissingen - Ygritte Hendriksen - Zita Moskanovic - Lyhra Jones
    6. Mandy Jaspers - Robin Jane Peters - Vincent Adams


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    En ik heb iedereen co-auteur gemaakt van de rollenstory (:


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Waarom zijn er drie kamers met drie personen en drie met vier personen?


    We only have eachother, just you and me, what are we gonna do? Do you want to build a snowman?

    Floriale schreef:
    Waarom zijn er drie kamers met drie personen en drie met vier personen?


    Omdat er dan eventueel nog ruimte is voor anderen die later inspringen ;).


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Oke, misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar:
    Waar beginnen we precies met het verhaal? Als iedereen aankomt op dat kamp of als ze van huis weg gaan? Dat eerste lijkt me persoonlijk fijner, omdat de mensen dan meteen bij elkaar zijn en je ook meteen met elkáár kunt schrijven in plaats van eerst nog tig onafhankelijke stukjes te hebben. Dan zijn mensen ook al snel door hun inspiratie heen etc.
    En waar is het kamp eigenlijk? Gewoon in Nederland / België?


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Edward_Elric schreef:
    Oke, misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar:
    Waar beginnen we precies met het verhaal? Als iedereen aankomt op dat kamp of als ze van huis weg gaan? Dat eerste lijkt me persoonlijk fijner, omdat de mensen dan meteen bij elkaar zijn en je ook meteen met elkáár kunt schrijven in plaats van eerst nog tig onafhankelijke stukjes te hebben. Dan zijn mensen ook al snel door hun inspiratie heen etc.
    En waar is het kamp eigenlijk? Gewoon in Nederland / België?


    Nee, Italië, bij een meer ;). Misschien is het handig om het einde van hun vliegreis/treinreis te doen ofzo? Dat ze er inderdaad aankomen en instructies krijgen van de leiders?

    [ bericht aangepast op 19 aug 2014 - 0:47 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Emily_Grecia schreef:
    (...)

    Nee, Italië, bij een meer ;). Misschien is het handig om het einde van hun vliegreis/treinreis te doen ofzo? Dat ze er inderdaad aankomen en instructies krijgen van de leiders?


    En wanneer beginnen we? Ik heb het heel druk gehad, dus ik zal nu mijn personage posten in de story :)


    We only have eachother, just you and me, what are we gonna do? Do you want to build a snowman?

    RichardBaksma schreef op 13 sep 2014 - 11:53:
    Naam: Noa
    Leeftijd: 15
    Karakter: hyperactief en snel boos
    Familie: een broer voor de rest is iedereen overleden
    Overig: ze is een player
    Uiterlijk/foto: http://staldarksun.weebly.com/eigenaren.html
    Keep calm and love new kids


    tiptoe through the tulips...

    Naam: Eli Rasmussen
    Leeftijd:19
    Karakter: Hij is een rustige jongen, maar niet te beroerd om een praatje met iemand te maken en een liefhebber van gezelligheid. Hij staat dan echter niet graag zelf in de schijnwerpers en is iemand die vaak een beetje de kat uit de boom kijkt in nieuwe situaties. Hij is graag eerlijk en direct.
    Hij heeft vaak hoge verwachtingen van anderen, gaat er van uit dat de wereld te vertrouwen is, maar wordt dan toch behoorlijk vaak teleurgesteld. Naast die verwachtingen van anderen, verwacht hij ook veel van zichzelf. Hij is een beetje een streber en wil ook zoveel mogelijk goed doen in zijn ogen en die van anderen. Als zoiets niet lukt, kan hij een heel andere kant van zichzelf laten zien; geïrriteerd, bot en sluit zich dan vaak compleet af voor anderen.
    Familie: Hij is opgegroeid bij zijn ouders en jongere zus, Salome. Toen zij werd misbruikt door hun vader, heeft hij daarna anderhalf jaar bij zijn oom en tante gewoond voordat hij het huis uit ging. Hij spreekt zijn zusje wel, maar met zijn ouders hoeft hij geen contact meer. ZIjn vader zit een gevangenisstraf van tien jaar uit.
    Overig: -

    [ bericht aangepast op 19 okt 2014 - 22:53 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Naam: Tanja van den Ochtend
    Leeftijd: negentien. Ze wordt vlak na de zomervakantie twintig.
    Karakter: : Tanja is erg aanwezig en heeft altijd overal haar mening over klaar. Door anderen te bekritiseren probeert ze zichzelf omhoog te krijgen. Ze maakt graag grapjes over anderen en heeft er geen problemen mee om anderen voor schut te zetten.
    Diep van binnen is Tanja erg onzeker. In de ogen van haar ouders heeft ze nooit iets goeds kunnen doen en deze onzekerheid tracht ze te verbergen door de aandacht op anderen te vestigen. Hoewel Tanja veel mensen om zich heen heeft, is er niemand die daadwerkelijk weet hoe erg ze met zichzelf worstelt. Ze praat graag, maar de gesprekken met haar vrienden blijven altijd oppervlakkig en ze durft zichzelf niet bloot te geven.
    Na de dood van haar moeder en de nieuwe gezinssamenstelling waarin ze terecht is gekomen, is ze een beetje doorgeslagen. Ze rebelleert tegen iedere vorm van autoriteit en wil doen geloven dat ze naar niemand luistert. Ze drinkt en rookt veel in een poging zich beter te voelen en ze gaat ieder feestje af om zich niet te laten kennen. Hoewel ze altijd een glimlach op haar gezicht heeft, voelt ze zich van binnen erg leeg.
    Tanja gaat graag naar feestjes . Ze wordt daar vaak voor gevraagd en dat geeft haar het gevoel dat er mensen zijn die om haar geven. Ze heeft jaren op volleybal gezeten, maar toen ze dit niet meer met haar studie kon combineren is ze hiermee gestopt. Ze kan zichzelf niet zo goed vermaken en hangt vaak bij anderen rond in de hoop dat zij dat wel kunnen.
    Tanja houdt van feestmuziek en gaat zowel los op de Nederlandse après-ski als de muziek van wereldsterren. Hardstyle kan ze ook wel waarderen, maar alleen op feestjes. Ze heeft verder niet echt CD's, maar zet gewoon de radio aan als ze muziek wil luisteren.
    Ze winkelt graag en vindt het wel leuk om dingen te combineren die anderen niet zouden aantrekken. Ze heeft wel een gedurfde stijl en kan er slecht tegen als mensen haar na willen doen. Haar kledingstijl is erg belangrijk voor haar, het is een van de weinige manieren waarop ze kan laten zien wie ze werkelijk is. Ze houdt van felle kleurtjes en hoeft niet per se merkkleding te dragen. Ze schaamt zich er niet voor om dingen uit de kringloopwinkel te halen, maar koopt net zo makkelijk een shirt voor honderd euro. Als ze het maar leuk vindt.
    Tanja heeft niet echte goede vrienden. Ze legt snel contacten, maar deze verwateren ook weer snel. Ze belt en app't wel heel veel met de mensen waarmee ze omgaat, maar zal iets dieps nooit met hen delen. Ze heeft op het moment ook geen relatie, wat komt doordat ze niemand in haar leven wil toelaten. Ze heeft in het verleden gevoelens gehad voor zowel jongens als meisjes. Ze flirt erg veel, zoent ook met verschillende jongens en deelt ook makkelijk met hen het bed, maar wil dat alleen voor een avond.
    Familie: eind 2012 bleek de vader van Tanja een affaire te hebben. Haar ouders scheidden en Tanja's moeder stierf vlak daarna. Drie maanden later trouwde Tanja's vader opnieuw en Tanja was gedwongen bij hem te wonen, want ze verdiende onvoldoende om zichzelf te kunnen onderhouden. Ze werd opgescheept met een nieuwe moeder een zusje.

    [ bericht aangepast op 15 okt 2014 - 17:05 ]


    Every villain is a hero in his own mind.



    Naam: Zoë Dijkstra
    Leeftijd: Achttien
    Karakter:
    Zoë is altijd heel eerlijk en recht doorzee. Dit wordt niet altijd goed opgevat, waardoor mensen vaak denken dat ze het gemeen bedoeld, terwijl dit niet het geval is. Zoë heeft energie voor tien en is altijd vrolijk. Als iemand haar kwetst, heeft ze dit eigenlijk niet door, of doet ze alsof ze het niet doorheeft.
    Familie:
    Zöe woont bij haar ouders en heeft twéé oudere broers van 25 en 27, deze zijn sinds een paar jaar allebei het huis uit.

    Naam: Millicent de Jong. Wordt vaak Milly of Miles genoemd.
    Leeftijd: 18
    Karakter: Over het algemeen heeft Milly een heel open en vriendelijk karakter. Ze is vriendelijk en enthousiast. Ze maakt graag nieuwe vriendinnen en dat gaat haar ook heel gemakkelijk af. Mensen komen vaak bij haar omdat ze een luisterend oor is voor hen. Ze is nieuwsgierig en soms een klein beetje bemoeizuchtig, maar vaak weet ze wel waar de grens ligt. Ze wil graag populair zijn en kan daardoor wel eens dingen doen die ze eigenlijk niet wil doen, maar ze zal daarin nooit te ver gaan.
    Familie: Haar ouders zijn nooit getrouwd geweest. Haar moeder heeft direct na haar geboorte bij haar vader gedumpt. Milly heeft wel af en toe contact met haar, maar woont bij haar vader. Haar vader is hertrouwd: Milly kan erg goed met haar stiefmoeder opschieten, maar met haar stiefzusje botste het vanaf het moment dat die bij hen kwam wonen.
    Overig:
    Uiterlijk/foto:

    [ bericht aangepast op 26 okt 2014 - 17:25 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Kan ik nog meedoen?

    AlphaFox schreef:
    Kan ik nog meedoen?


    Ja, dat kan nu zeker, omdat we net met een nieuwe indeling beginnen (:


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain