• Hoi allemaal!
    Ik begin in September aan een studie journalistiek in Ede (als iemand toevallig ook hierheen gaat, laat het me dan even weten, haha) en ik heb nu dus een enorme boekenlijst om aan te schaffen. Sommige boeken zijn best wel heel duur, dus ik ben al op Marktplaats aan het zoeken, maar ik kom vooral boeken tegen van een oudere druk (bijv. 4e druk terwijl er op de lijst 5e druk staat).
    Heeft iemand er ervaring mee als je schoolboeken van iemand van vorig jaar koopt? Zou zo'n oude druk erg veel verschillen van de nieuwere? Het is natuurlijk ook niks als ik uiteindelijk met verkeerde boeken blijk te zitten en ze alsnog aan moet schaffen, maar het zou toch wel handig zijn als ik misschien een paar goedkopere boeken kan vinden.


    “Love is a contradiction.”

    Kijk op bol.com daar hebben ze tweede hands boeken met dr juiste druk. Heb ik met mijn boeken ook gedaan.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Bol.com heeft wel de juiste druk tweedehands ^^

    En mijn ervaring is dat als je een oudere druk hebt, je net hoofdstukken of pagina's kan missen. Dan kan je die wel kopieren van anderen, maar als je daar een keer te laat achter komt...

    Of je krijgt de opdracht om pagina 15 tm 34 en 75 tm 150 te lezen en dan blijkt dat die informatie bij jou net op andere paginas staat omdat ze in de nieuwe druk hoofdstukken hebben omgewisseld. Niet zo handig.

    Dat moet je echt even aan je docenten vragen. De verschillen tussen edities verschillen nogal van boek tot boek. Soms is het alleen de voorkant en een paar taalfouten, soms is het hele boek veranderd.


    I am an idiot, I move.

    Hey!
    Wat vet dat je naar Ede komt, ik ga namelijk naar het derde jaar van dezelfde studie op dezelfde school (;
    Heb je een boekenlijst? Dan kan ik eens kijken of ik boeken voor je heb. De studie is wel veranderd, dus ik kan het je niet garanderen.
    Super dat je bent ingeloot. Weet je al welke richting je op wilt?

    Als je vragen hebt, mag je ze stellen en m'n gb of pb staat open (:

    [ bericht aangepast op 4 aug 2014 - 17:17 ]


    You can't have a rainbow, without a little rain.

    Liesiemo schreef:
    Hey!
    Wat vet dat je naar Ede komt, ik ga namelijk naar het derde jaar van dezelfde studie op dezelfde school (;
    Heb je een boekenlijst? Dan kan ik eens kijken of ik boeken voor je heb. De studie is wel veranderd, dus ik kan het je niet garanderen.
    Super dat je bent ingeloot. Weet je al welke richting je op wilt?

    Als je vragen hebt, mag je ze stellen en m'n gb of pb staat open (:

    Oh, wat leuk! Er staat een pdf met boeken op de site, dus ik zal je even de link sturen, 't zou heel fijn zijn als je voor me kunt kijken! Ik wil graag de kant van de geschreven pers op, dus de krant enzo ^^ Ik stuur je even een berichtje =)

    En bedankt voor de andere reacties, bol.com dus, ga ik eerst daar even op zoeken ipv alleen Marktplaats.


    “Love is a contradiction.”

    Ik heb eenmaal per ongeluk een boek gekocht met een verouderde druk, maar ze raadden het mij heel erg af. Ik zou verder ook goed op internet rondzoeken, want daarmee kun je ook geld besparen. Er zijn best wat sites waar boeken online staan, waaronder scribd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik zit vlakbij, in Wageningen (:
    Misschien kan je een keer rondvragen of er een tweedehandsboeken-facebook pagina is ofzo? Dat hebben wij wel. Bij ons worden er ook tweedehandsboeken vanuit de uni verkocht, dus het is ook nog een idee om daar naar op zoek te gaan.


    Valar Morghulis.

    Vroeger, leende ik boeken altijd van de school. Gevolg: Je bent de tiende gebruiker. O-o Je kan je al voorstellen hoe 'netjes' het boek is. Maar goed. Op de HAVO moest ik wel boeken aanschaffen en in mijn ervaring is tweede hands geen goed idee. Ik kocht het ene boek en later moest ik toch weer een nieuwe aanschaffen. Gelukkig was het maar 3 boeken ofzo.


    -