• Want ik stond net in de bibliotheek toen er een klas binnen kwam. Ik schat groep 5 of 6. En ten eerste krijsten ze heel hard.
    En ten tweede riepen ze dingen als: ‘ik neem een boek over minecraft’ en ‘ik neem er eentje over fortnite.’ En toen brak mijn hart want:
    1. Er zijn betere games
    2. Er zijn betere boeken.

    En dit is denk ik het tweede topic dat ik aanmaak hierover maar echt, ik vind het zo sad om te zien dat de jeugd bijna niet meer geïnteresseerd is in lezen en als het dan toch moet, niet verder komen dan boeken over games of de boeken waar films op gebaseerd zijn.
    Ik huil.
    (Plus: je schreeuwt niet in het heiligdom van de bibliotheek)

    [ bericht aangepast op 11 okt 2018 - 13:43 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Amen. Soms vraag ik me af waarom ik nog schrijfster wil worden, als 'de jeugd' toch niet meer leest :') mijn hoop is dan gevestigd op de verstopte boekenwormen, die hopelijk nog niet aan het uitsterven zijn.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Je kunt je er misschien aan optrekken dat een boekenwurm nooit zou schreeuwen in de bib? Daarbij, een groot deel boekenwurmen is introvert. Ze zouden waarschijnlijk eerder een boek nemen en beginnen te lezen dan de hele bibliotheek te vertellen welk boek ze zullen nemen :p
    So they might still be somewhere, hidden in the shadows, reading :')

    En misschien is genieten van een goed boek ook wel iets wat later komt. Ik las vroeger nooit graag, maar nu vind ik het geweldig (:

    [ bericht aangepast op 11 okt 2018 - 14:45 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Mja, lezen kan je op latere leeftijd ook nog wel interesseren denk ik. Waar het mij vooral om gaat is dat de stimulatie gewoon lijkt te verdwijnen. Een paar kinderen van vanmiddag hadden namelijk totaal geen interesse in wat voor boek dan ook, behalve die ik al eerder noemde. Op een gegeven moment hadden ze echter een griezelboek gevonden binnen hun leeftijdscategorie en de juf wees ze gewoon keihard af, want griezelboeken mochten dan weer niet. Like, dit is dus hoe leerlingen die lezen toch al niet hoog hebben staan, het helemaal afschrijven. Scholen mogen wat mij betreft echt wel stoppen met dit soort gedoe.

    En ja, mijn hart gaat uit naar de boekenwormen, verstopt in de schaduw :') Opdat ze nooit mogen uitsterven.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"