• Ik had het idee om een eigen forum te maken, samen met Mitchell.
    Dit zal dus geen standaard forum worden zoals je ze gemakkelijk aan kan maken via internet, maar zelf gebouwd, met allerlei extra dingen die handig zijn bij het RPG'en. Ik vroeg me af of er animo voor is en of jullie nog dingen hebben die jullie er graag in terug zouden zien.



    Vanaf vandaag zal de site bereikbaar zijn op http://www.rpgrealm.nl

    [ bericht aangepast op 27 april 2015 - 9:46 ]


    Your make-up is terrible

    Cashby schreef:
    Ik heb er ook wel zo mijn twijfels over omdat ik niet al te goede ervaringen heb met zo'n site's..
    But ik wil best wel helpen met de lay-out en code's en stuff. Ik heb zelf al wel wat forums ineen gestoken en het is een goede oefening voor als ik er echt verder in wil gaan. Als je een voorbeeld wilt hebben van een site die ik in elkaar gestoken heb, kan je hier kijken.
    Natuurlijk is een rpg forum wel anders, het is maar een voorbeeld van hetgeen dat ik met veel geduld en genoeg tijd in elkaar kan steken.


    Oh, wauw! Ziet er goed uit zeg.


    Your make-up is terrible

    Ik ben een roadmap voor het forum aan maken, alle ideeën voor het forum zijn nu heel erg welkom!


    Your make-up is terrible

    Misschien is het leuk dat je bij elkaar op het profiel kan kijken aan welke rpg's je mee doet? Zo weet je ongeveer wat mensen leuk vinden.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Please_Charon schreef:
    Misschien is het leuk dat je bij elkaar op het profiel kan kijken aan welke rpg's je mee doet? Zo weet je ongeveer wat mensen leuk vinden.


    Dat is een goede!


    Your make-up is terrible

    Het is wel tof als je via een link in profiel/signature/avatar door kan klikken naar de applicatie van het karakter (dat vermoed ik althans dat er komt) en het topic waarin de relaties besproken worden. Ik heb eigenlijk geen idee hoe RPG's hier gaan dus misschien is dit wel onzin haha :x

    Ook switchen tussen verschillende chars zou handig zijn.

    Skrivbar schreef:
    Het is wel tof als je via een link in profiel/signature/avatar door kan klikken naar de applicatie van het karakter (dat vermoed ik althans dat er komt) en het topic waarin de relaties besproken worden. Ik heb eigenlijk geen idee hoe RPG's hier gaan dus misschien is dit wel onzin haha :x

    Ook switchen tussen verschillende chars zou handig zijn.


    Mijn idee was om een vaste username te nemen zoals hier op Q, maar daarnaast een karakter kan selecteren, eventueel met foto.
    Op je profiel komt sowieso een link naar je personages, dat lijkt me echt gaaf en misschien ook nog naar de RPG zelf.


    Your make-up is terrible

    Ik heb besloten dat er ook een gedeelte voor MSV komt, maar vinden jullie het handiger als er een apart subforum voor komt, of het aangegeven kan worden in de titel?


    Your make-up is terrible

    Mss is het overzichtelijker om het apart te doen?


    Queer zijn is gewoon alles

    Handles schreef:
    Ik heb besloten dat er ook een gedeelte voor MSV komt, maar vinden jullie het handiger als er een apart subforum voor komt, of het aangegeven kan worden in de titel?


    Ik zou zeker gaan voor een subforum!

    En oké, ik moet even omschakelen van de fora die ik ken naar het concept dat je nu in je hoofd hebt. Je maakt dus feitelijk netzoals op Q een account aan en dan kun je voor alle rpg's een nieuw personage maken of mag je maar 1 personage maken? Dat lijkt me namelijk best heel ingewikkeld om te coderen, haha.

    Dingen die je nog kan overwegen:
    Bekend als 'thread tracker' - een individueel topic waar iedereen bij kan houden met wie ze posten in welke rpg en met welk personage/welke tegenspeler - misschien ook op het profiel?
    Bekend als 'wanted ads' - een gedeelte waar je kan vragen naar personages die bij jouw personage zouden passen, heel specifiek een relatie of een broer/zus/moeder/vader. Een soort vacature voor chars dus :Y
    Een vrij verhalengedeelte voor wanneer men niet aan het rpg'en is (als subforum) om het schrijven te stimuleren, maar ook om schrijftips neer te zetten en eventueel een soort database voor vragenlijsten voor plots/personages/weetikhet (snap je me? ik bedoel zo'n standaard lijstje dat je op ideeën kan brengen, een soort karakterschets)

    Skrivbar schreef:
    (...)

    Ik zou zeker gaan voor een subforum!

    En oké, ik moet even omschakelen van de fora die ik ken naar het concept dat je nu in je hoofd hebt. Je maakt dus feitelijk netzoals op Q een account aan en dan kun je voor alle rpg's een nieuw personage maken of mag je maar 1 personage maken? Dat lijkt me namelijk best heel ingewikkeld om te coderen, haha.

    Dingen die je nog kan overwegen:
    Bekend als 'thread tracker' - een individueel topic waar iedereen bij kan houden met wie ze posten in welke rpg en met welk personage/welke tegenspeler - misschien ook op het profiel?
    Bekend als 'wanted ads' - een gedeelte waar je kan vragen naar personages die bij jouw personage zouden passen, heel specifiek een relatie of een broer/zus/moeder/vader. Een soort vacature voor chars dus :Y
    Een vrij verhalengedeelte voor wanneer men niet aan het rpg'en is (als subforum) om het schrijven te stimuleren, maar ook om schrijftips neer te zetten en eventueel een soort database voor vragenlijsten voor plots/personages/weetikhet (snap je me? ik bedoel zo'n standaard lijstje dat je op ideeën kan brengen, een soort karakterschets)


    Natuurlijk kan je voor alle RPG's een nieuw personage maken. 8D Het is niet zo heel moeilijk om alles per user op te slaan in de database en er weer uit te halen. Het is een redelijk simpele verbinding.

    Thread Tracker vind ik iets teveel van het goede, aangezien je ook al linkjes op je profiel krijgt naar de RPG's waar je aan meedoet en je personages.
    Wanted ads zijn trouwens wel een gaaf idee! Ook voor losse RPG's om meer mensen te zoeken die mee willen doen.
    Ik weet nog niet of er een vrij verhalengedeelte zal komen, maar in ieder geval wel een forum voor non-RPG, zodat users ook andere dingen kunnen doen op het forum dan enkel posten. Misschien dat ik wel een gedeelte toevoeg voor korte verhalen, zodat er ook schrijfwedstrijden, of andere wedstrijden, gehouden kunnen worden.
    Dat lijstje is ook wel een leuk idee! Misschien een database voor verschillende lijstjes die je ook makkelijk kan toevoegen/veranderen (of zelfs opslaan) aan topics.


    Your make-up is terrible

    Komt er ook een soort ''stamcafé''?
    Zodat je ook over andere dingen dan RPG's en verhalen kunt praten?


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Komt er ook een soort ''stamcafé''?
    Zodat je ook over andere dingen dan RPG's en verhalen kunt praten?


    Ja, die komt er ook. ;3 Lijkt me wel zo gezellig. Gewoon een klein, apart forum.


    Your make-up is terrible

    Handles schreef:
    (...)

    Ja, die komt er ook. ;3 Lijkt me wel zo gezellig. Gewoon een klein, apart forum.


    Jup!(:


    Queer zijn is gewoon alles

    Het begin van het forum is er! *O*
    Superlelijk en er moet zoveel aan gedaan worden, haha.


    Your make-up is terrible

    Handles schreef:
    Het begin van het forum is er! *O*
    Superlelijk en er moet zoveel aan gedaan worden, haha.


    Go you! *O*


    26 - 02 - '16