• Hallo! Je hebt hier te maken met de Quizwedstrijd van Firenzee. Per opdracht stel je een quiz op over een bepaald onderwerp.


    Beste Firenzee

    Bij deze heb je toestemming om je quizwedstrijd te starten. Je krijgt één week de tijd om het topic te openen en de wedstrijd te starten!

    Met vriendelijke groeten,
    Tolkien,
    Moderator




    Things you have to know:
    Regels:
    - Je houd je aan de huisregels van Quizlet!
    - Je doet absoluut niet aan plagiaat.
    - Je maakt nieuwe quizzen, je gebruikt er geen die je eerder al maakte.
    - In dit topic maak je geen ruzie, als je dit persé wilt doen, doe dat dan ergens anders.
    Als je je niet aan deze regels houd kan ik je eruit zetten.

    Inschrijving:
    Je schrijft je in door het simpelweg hieronder te melden. Om het ietsje leuker te maken, geef je een naam op dat met eten te maken heeft. Dat om het wat grappiger te maken maar ook om verwarring tussen usernames te voorkomen (bv. als je van username verandert, blijt dat eten hetzelfde). Kom je niet op iets van eten, hier enkelen die je eventueel kan gebruiken: pannenkoek, blubberpudding, frikadel, pompelmoes, kiwi, garnaal, tiramisu, fishstick, chocoladekoek,...

    Jury:
    Er zijn geen juryleden nodig. Ik doe het op mijn eentje.

    Rondes/deadlines/uitstel:
    In totaal zullen er vijf rondes zijn waarop je steeds een punt op tien krijgt, op het einde heeft iedere deelnemer een gemiddelde. Dus je doet de gehele wedstrijd mee. Een ronde duurt zeven dagen, waarbij je drie dagen uitstel kunt krijgen.

    Inlevering:
    Je levert in door de link van je quiz via een privébericht te sturen. Je mag deze ook in dit topic reageren. Lever je een opdracht niet voor de deadline af? Dan krijg je voor iedere dag na de deadline een minpunt. In de gehele wedstrijd krijg je één joker, gebruik deze als het echt nodig is. Als je in heel de wedstrijd je joker niet hebt gebruikt, krijg je 0,5 punten extra op je uiteindelijke score.
    Ingeleverd is ingeleverd, je kan dan niets meer veranderen!

    Beoordelingen:
    De evaluaties worden na elke ronde in de story geplaatst. Je krijgt dus punten op 10. Hiermee hou ik rekening (dus ook een template!):
    Opdracht: /5
    Originaliteit: /5
    Vlotheid en boeiendheid: /5
    Uitkomsten (opbouw/plaatjes/originaliteit): /10
    Vragen (opbouw/originaliteit): /10
    Inleiding: /5
    Template: /5
    Spelling, zinsbouw,...: /5


    Prijs:
    Ik heb momenteel geen credits, als ik er heb krijgen de winnaar + de tweede er. Maar voorlopig is het voor de eer en reclame op mijn profiel:
    ~ Eerste plaats: 2 maanden lang reclame voor een door jou gekozen creatie op mijn profiel.
    ~ Tweede plaats: 1 maand lang reclame voor een door jou gekozen creatie op mijn profiel.
    ~ Derde plaats: 1 week lang reclame voor een door jou gekozen creatie op mijn profiel.

    Deelnemers:
    Ik zoek minimum tien actieve deelnemers, maximum 25. Met actief bedoel ik dat je altijd wel iets van je laat horen; dat je niet plots een opdracht lang de wedstrijd negeert. Om dit te voorkomen stuur ik ook herinneringen. Je doet liefst de gehele wedstrijd mee, het is jammer als je je plots uitschrijft.
    - Sheamus ~ Aardbei | Ingeleverd | Ingeleverd | Ingeleverd | Ingeleverd |
    - Scandal ~ Wentelteefje | Ingeleverd | Ingeleverd | Joker | Ingeleverd |
    - Pippilotta ~ Nougat | Ingeleverd | Ingeleverd | Ingeleverd | Joker |
    ...
    (Username veranderingen doorgeven alstublieft.)

    Opdrachten:
    Hier komen de vijf opdrachten te staan. Bij elke ronde kan je een andere opdracht verwachten. Het kan soms gebeuren dat een opdracht winnen, een voordeel kan hebben in de volgende. Dit zal je wel zien.
    (De eerste opdracht begint als ik genoeg deelnemers heb.)

    Opdracht 1:

    We kennen elkaar allemaal nog niet even goed, we zitten immers aan de allereerste opdracht. Daarom maak je een quiz over iets wat echt met jou te maken heeft. Je kan van iets fan zijn, je kunt een bepaalde sport liefhebben,... Omdat je anders wat zou kunnen verzinnen, wil ik ook in de uitleg van je quiz zien waarom jij er zo van houd. Doe alsof het niet voor een quizwedstrijd is, dus schrijf niet iets als: 'Ik koos voor dit onderwerp omdat'. Vragen kunnen gesteld worden in het topic en succes!
    Eisen:
    - min. 10 vragen.
    - max. 25 vragen.
    - min. 2 uitkomsten.
    - max. 8 uitkomsten.

    Deadline: maandag 25/08/'14
    Uitstel: donderdag 28/08/'14
    Uitstel vragen tot: zondag 24/08/'14
    (Telkens tot 23:59)


    Opdracht 2:

    In deze nieuwe opdracht maak je een quiz rond een bepaald thema. Achter de schermen heb ik een lijstje met dieren en voedsel, deze staan van A tot K. Je kiest een letter en je krijgt dan een keuze tussen een dierthema of een voedselthema, in een pb geef ik je er wat meer uitleg over als dat nodig zou zijn. Je zal dan een quiz moeten maken over dat bepaalde onderwerp en je kiest verder helemaal zelf wat je er van gaat maken.
    Maar er is ook een extraatje! Achter de schermen heb ik ook een lijstje met extraatjes die je in je quiz moet stoppen, van 1 tot 11. Dit maakt niet super veel uit, maar als je dat extraatje niet in je quiz stopt, verlies je punten bij de opdracht. Je kan ook punten verdienen als je dat extraatje op een leuke/originele manier verwerkt in je quiz, probeer dit dan ook te doen. Dit lijkt misschien niet zo duidelijk, maar dat word het wel als je zo'n extraatje doorgestuurd krijgt.
    Na dit gelezen te hebben stuur je een pb of een reactie op het topic door met eerst een gekozen letter tussen de A en de K, en daarachter een cijfer tussen de 1 en de 11. (Bv: A9, H3,...) Doe dit zo snel mogelijk, dan heb je een langere denktijd!
    Het kan zijn dat deze opdracht wat opzoekwerk nodig zal hebben. Daarom word de deadline een dagje verlengt, toch iets (; .
    Stel vragen wanneer nodig, en succes!
    Al genomen letters: B, C, D, E, G, J, K
    Al genomen cijfers: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9
    - min. 8 vragen
    - max. 18 vragen
    - min. 3 uitkomsten
    - max. 10 uitkomsten

    Deadline: zaterdag 6/09/'14
    Uitstel: 9/09/'14
    Uitstel vragen tot: 5/09/'14

    (Telkens tot 23:59.)


    Opdracht 3:

    Het spijt me dat dit zo lang duurde, maar hier is hij dan, opdracht nummer drie! Je krijgt er ook wat langer tijd voor.
    Dit keer maken we weer een totaal andere quiz; we gaan het hebben over de users van Quizlet. Je neemt één user of meerdere, en probeert daarmee een quiz te maken. Er hoeft geen verband in de quizletters te zitten. Probeer er iets origineel van te maken, maar je mag natuurlijk ook een quiz maken als 'Welke user ben jij?' (wat dan wel minder origineel is). Origineler is dan weer 'Welke hobby van ... past bij jou?' (om een voorbeeld te geven). Het is misschien goed als de users die je gebruikt in je quiz, weten dat ze worden gebruikt. Doe dit via een pb of dergelijke. Vragen kan je stellen, en succes!

    - min. 7 vragen
    - max. 25 vragen
    - min. 3 uitkomsten
    - max. 12 uitkomsten

    Deadline: zaterdag 01/10/'14
    Uitstel: 04/10/'14
    Uitstel vragen tot: 30/09/'14

    (Telkens tot 23:59.)


    Opdracht 4:

    In deze laatste opdracht gaan we het hebben over de kamers van het huis! Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar je zal een quiz maken over een kamertje uit jou huis. In de titel moet de kamer zitten, bijvoorbeeld: badkamer, zolder,... . Je kan dan een quiz doen over de objecten die er zich in die kamer bevinden, wat voor type van die kamer je wilt, etc. Stuur de kamer die je wilt gebruiken in je quiz door via een reactie, een kamer mag maar één keer gebruikt worden. Is er iets niet duidelijk? Laat het weten! Succes!

    - min. 7 vragen
    - max. 25 vragen
    - min. 4 uitkomsten
    - max. 12 uitkomsten

    Deadline: maandag 10/11/'14
    Uitstel: donderdag 13/11/'14
    Uitstel vragen tot: 9/11/'14

    (Telkens tot 23:59.)


    Er is ook een story, gelieve een abo te nemen: Klik!


    Ik hou rekening met afwezigheden en school. Het belangrijkste is dat je plezier hebt in deze wedstrijd! Vragen onderaan te stellen!

    [ bericht aangepast op 12 dec 2014 - 19:33 ]


    I wanna be a wizard!

    Kan ik me aanmelden? (:


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Phenomenom schreef:
    Kan ik me aanmelden? (:


    Graag zelfs! (:
    Wil je een naam geven die in verband staat met 'eten'? Staat ergens in de regels, om het wat leuker te maken (;.


    I wanna be a wizard!

    i'm in laat me nadenken over een coole naam


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    gwilwileth schreef:
    i'm in laat me nadenken over een coole naam


    Je hebt tijd! (;


    I wanna be a wizard!

    Ik wil ook wel meedoen, noem me maar Bicky Crisp Chips ^^


    "Music expresses everything I can't say in words."

    aestivate schreef:
    Ik wil ook wel meedoen, noem me maar Bicky Crisp Chips ^^


    Haha, leuk! Ik zet je erbij!


    I wanna be a wizard!

    Firenzee schreef:
    (...)

    Haha, leuk! Ik zet je erbij!

    Bedankt :D!


    "Music expresses everything I can't say in words."

    Ik word 'Creme Brulee" :')


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Dat is echt lekker! Je staat erbij!


    I wanna be a wizard!

    Firenzee schreef:
    Dat is echt lekker! Je staat erbij!


    Indeed, daarom koos ik hem ook (:


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Firenzee schreef:
    (...)

    Je hebt tijd! (;

    Noem mij maar slushkitten.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Is dat eten? En wat is dat dan?


    I wanna be a wizard!

    Ik doe ook mee ^-^. Noem mij maar gewoon jellybean :3.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    een slush/ slushpuppy is dit -->


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik wil meedoen. =)
    Ik ben nog aan het twijfelen over de naam. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury