• Goodmorning,

    Zoals de titel al zegt, ik ben redelijk pissed. Sinds gisteravond al eigenlijk.
    Ik zal eerst even t begin uitleggen. Een vriendin van mij heeft anderhalf jaar in Zwitserland gewoond, omdat ze als au pair werk deed daar. We hadden een paar gezamenlijke vriendinnen, waardoor we zeg maar een groepje van 4 waren. Natuurlijk is het niet leuk als een vriendin zo ver weg gaat wonen, maar ik zag er het positieve ook in, zo kun je een leuke vakantie maken waarbij die vriendin het leuk vind om te laten zien waar ze woont en wat ze doet, en je kunt samen leuke dingen ondernemen. Ik greep die kans dus aan en ja dit klinkt nu verwend ben in die tijd 3 keer op vakantie geweest daar. Een andere vriendin van ons (ondertussen ex-vriendin maargoed), kon het niet hebben dat ik daar op vakantie ging, en al helemaal niet dat ik meerdere keren ben geweest. Dat merkte je gewoon aan alles, ze vroeg niet hoe het was geweest op vakantie, keek niet naar onze foto's en ze was de hele tijd op me aan het afgeven dat ik meerdere keren ben geweest. Vervolgens hing ze zelf een zielig verhaal op dat ze ook heel graag naar die vriendin op vakantie wilde gaan, maar ze had in eerste instantie geen geld. Daarna wilde ze in de kerstvakantie (toen ik ben geweest) mee gaan, maar dat kon niet omdat haar toenmalige vriend in die tijd jarig was. En zo ging het nog een paar keer verder.

    Al met al is ze in alle tijd dat die vriendin in het buitenland was, nooit bij haar geweest en heeft dus nooit de tijd noch het geld ervoor genomen om naar haar toe te gaan. Ondertussen heeft ze een nieuwe 'vriend' (dit zet ik tussen haakjes omdat ik nog steeds niet weet of ze écht een relatie heeft, of dat ze die arme jongen alleen aan het lijntje houd). Anyway, ik las gister op facebook dat ze nu met die vriend dus in Zwitserland is. Nouja zeg! In al die tijd dat die vriendin daar heeft gewoond kon het niet, en nu heeft ze ineens wel het geld en de tijd ervoor?! Goed, ik ben dan misschien niet degene geweest die in het buitenland heeft gezeten, maar toch vind ik het niet kunnen dat ze nu ineens wel, van alle landen in de wereld uitgerekend naar Zwitserland moet gaan!

    Daarom ben ik dus pissed off, en dat moest ik bij deze dus even kwijt, voordat ik misschien wel dingen op haar facebookstatus ga reageren waar ik achteraf misschien wel spijt van krijg.


    Inspiration can hit you any time

    Wat een kutstreek. Wat vindt je vriendin ervan?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Aan de ene kamt mischien stond dit al langer gepland en ging ze liever met een vriend.

    Zelf weet precies hoe je je voelt. Eeen vriendin vam mij ging vier jaar geleden naar Londen maar voor alijd. De andere twee hebbe me al laten vallwn maar wij hebben een beetje contact hellaas hebben we thuis gewoon geen geld voor daarheen te gaan...


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik kan me eigenlijk wel goed voorstellen dat ze chagrijnig deed omdat ze niet meekon in die tijd. Als zij het écht niet kon betalen, en jij er drie keer heen bent geweest, dan zou ik ook wel pissed zijn.
    Natuurlijk is het een beetje vreemd dat ze nu wel naar Zwitserland gaat. Maar misschien heeft ze nu wel gewoon geld, of betaalt haar vriend een deel.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    Ik kan me eigenlijk wel goed voorstellen dat ze chagrijnig deed omdat ze niet meekon in die tijd. Als zij het écht niet kon betalen, en jij er drie keer heen bent geweest, dan zou ik ook wel pissed zijn.
    Natuurlijk is het een beetje vreemd dat ze nu wel naar Zwitserland gaat. Maar misschien heeft ze nu wel gewoon geld, of betaalt haar vriend een deel.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Overkill schreef:
    Ik kan me eigenlijk wel goed voorstellen dat ze chagrijnig deed omdat ze niet meekon in die tijd. Als zij het écht niet kon betalen, en jij er drie keer heen bent geweest, dan zou ik ook wel pissed zijn.
    Natuurlijk is het een beetje vreemd dat ze nu wel naar Zwitserland gaat. Maar misschien heeft ze nu wel gewoon geld, of betaalt haar vriend een deel.


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Overkill schreef:
    Ik kan me eigenlijk wel goed voorstellen dat ze chagrijnig deed omdat ze niet meekon in die tijd. Als zij het écht niet kon betalen, en jij er drie keer heen bent geweest, dan zou ik ook wel pissed zijn.
    Natuurlijk is het een beetje vreemd dat ze nu wel naar Zwitserland gaat. Maar misschien heeft ze nu wel gewoon geld, of betaalt haar vriend een deel.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Overkill schreef:
    Ik kan me eigenlijk wel goed voorstellen dat ze chagrijnig deed omdat ze niet meekon in die tijd. Als zij het écht niet kon betalen, en jij er drie keer heen bent geweest, dan zou ik ook wel pissed zijn.
    Natuurlijk is het een beetje vreemd dat ze nu wel naar Zwitserland gaat. Maar misschien heeft ze nu wel gewoon geld, of betaalt haar vriend een deel.
    Dit, maar ik snap ook wel dat je zelf pissed bent, omdat ze nu plotseling, zonder iets te zeggen, daar wel is. Een ik vraag me wel een beetje af waarom je denkt dat ze die vriend aan het lijntje zou houden. Denk je dat alleen omdat je haar nu niet mag...?
    Maar ik snap bijde reacties dus prima.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ben ik de enige die zoiets heeft van als je vriend jarig is maar je al van plan was om naar je vriendin in het buitenland te gaan die je al heel lang niet hebt gezien, je dan toch naar die vriendin gaat? Ik bedoel, die gast gaat er echt niet dood aan om een weekje later met jou zijn verjaardag te vieren? :')
    Maar ach, ik snap ergens ook wel dat als zij het geld er niet voor heeft om daarheen te gaan dat ze redelijk jaloers wordt op jou, maar het is een beetje een aparte situatie..


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Vreemd verhaal. Ik zou het als die vriendin ook niet leuk vinden. Aan de andere kant vraag ik me af hoe graag ze het eigenlijk echt wilde door de rare twist in het verhaal... maar ik ben natuurlijk niet de persoon om hierover te oordelen, aangezien ik het fijne er niet van weet :')


    Hamartia

    NiallerBoo schreef:
    Aan de ene kamt mischien stond dit al langer gepland en ging ze liever met een vriend.

    Zelf weet precies hoe je je voelt. Eeen vriendin vam mij ging vier jaar geleden naar Londen maar voor alijd. De andere twee hebbe me al laten vallwn maar wij hebben een beetje contact hellaas hebben we thuis gewoon geen geld voor daarheen te gaan...

    Nee het stond niet eerder gepland om nu met haar vriend naar Zwitserland te gaan, want in de tijd dat mijn vriendin daar was, had ze een andere vriend (;

    Bethel schreef:
    Vreemd verhaal. Ik zou het als die vriendin ook niet leuk vinden. Aan de andere kant vraag ik me af hoe graag ze het eigenlijk echt wilde door de rare twist in het verhaal... maar ik ben natuurlijk niet de persoon om hierover te oordelen, aangezien ik het fijne er niet van weet :')

    Precies dit. Ik lees uit jullie reacties dat vele van jullie het wel kunnen begrijpen dat ze het niet leuk zou hebben gevonden dat ik vaker ben geweest, als ze echt geen geld had. Maar dat is nu juist het punt, ik denk dat ze alleen smoesjes verzon, want ze had geld genoeg voor andere leuke uitjes, dure festivals etc.

    Hint schreef:
    (...)Dit, maar ik snap ook wel dat je zelf pissed bent, omdat ze nu plotseling, zonder iets te zeggen, daar wel is. Een ik vraag me wel een beetje af waarom je denkt dat ze die vriend aan het lijntje zou houden. Denk je dat alleen omdat je haar nu niet mag...?
    Maar ik snap bijde reacties dus prima.

    Nou, ze heeft tegen die vriendin wat in Zwitserland heeft gezeten, gezegd dat haar ex dingen heeft gedaan die niet door de beugel kunnen, maar dat zij ook dingen heeft gedaan die niet kunnen. Ook heeft ze over haar huidige vriend gezegd, toen ze al enkele maanden een relatie hadden, of ze niet zeker wist of het wel wat zou worden tussen hun. Dat vond ik een beetje raar klinken, want mijn inziens ga je niet eerst een relatie aan om vervolgens te zeggen dat je nog niet weet of t wel wat wordt..


    Inspiration can hit you any time

    Waaaaauw. First world problem, girl.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Dit gaat raar klnken maar ik snap haar. Zelf zou ik ook niet blij zijn als ik zou horend at iemand naar haar is geweest. Aangezien het bij ons financieel niet mogelijk.

    En van uitbje vriendin gezien. Wie weet heeft ze er geen behoefte aaan. Dat klinkt hard maar de zogenaamde allerbeste vriendin van mn vriendin in Londen heeft nooit wat gezegd, toen ik haar vertelde ,dat ik was ebeld vroeg ze verder niks


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Als er eentje in het buitenland zit en drie hier... Waarom is het dan jullie taak om haar te bezoeken in Zwitserland ipv zij die even terug komt? (cat)


    Has no one told you she's not breathing?

    Aw, dat zou ik inderdaad ook ontzettend vervelend vinden! Ik zou het kunnen begrijpen dat ze niet langs zou kunnen bij jullie vriendin in Zwitserland, ivm geld- of tijdgebrek. Daar kan ze niets aan doen.. Maar dat ze daarna dan alsnog wel gaat, zou me ook pissig maken!
    Maar goed, probeer je er niet te veel van aan te trekken.. Het is niet aan jou om je daar rot om te voelen. Jij bent geweest, voor je vriendin en voor jezelf. Das toch het enige dat telt? ;)


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    Aw, dat zou ik inderdaad ook ontzettend vervelend vinden! Ik zou het kunnen begrijpen dat ze niet langs zou kunnen bij jullie vriendin in Zwitserland, ivm geld- of tijdgebrek. Daar kan ze niets aan doen.. Maar dat ze daarna dan alsnog wel gaat, zou me ook pissig maken!
    Maar goed, probeer je er niet te veel van aan te trekken.. Het is niet aan jou om je daar rot om te voelen. Jij bent geweest, voor je vriendin en voor jezelf. Das toch het enige dat telt? ;)


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife