• Ik mocht het nieuwe topic van Syll, dus jullie mochten niet meer reageren tot ik terug was van werk. :'D Muahahahahahah.
    Anyways, HET IS HEAT HAZE DAY MENSEEEEEEN 15 AUGUSTUS, GEEN COLA OVER JE TOETSENBORD HEEN GOOIEN ZOALS DEZE NIETSVERMOEDENDE SHINTARO! D:


    Oh en omdat het voortaan mogelijk is om polls aan topic toe te voegen, zal er vanaf nu telkens een poll komen! c: Als het topic dan is gesloten, wordt in het nieuwe topic bekend gemaakt welke optie gewonnen heeft. ^^ Heb je een idee voor een poll? Laat het dan even aan één van de meest voorkomende topicopenaars (dat is geen woord) weten! Meestal is dat Syll/Shuuya, soms Dirkje/Parachutes. ^^

    ~~

    Otaku meeting
    Al een tijd lang is het idee door de topics heen gegaan, maar nu is er eindelijk ook een topic van gemaakt! (Ok tijdje geleden al)
    Klik, << Daar is het topic ;d. We zijn alleen nog steeds niet over de datum uit..


    Otaku mensjes!
    Diegene die zeker weten dat ze mee willen met de eerst volgende meeting (of nog niet zeker weten vanwege de datum), zouden jullie je nummer naar Syll/Shuuya willen sturen in een pb? Join ons allemaal in de Whatsapp groep, het is heel gezellig! _O_
    Heb je geen Whatsapp? Geen zorgen! Er word ook een Facebook gemaakt! Wil je dat liever? Stuur dan Shirley/Est een pb en voíla ;D.
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?
    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- SterekHalinski (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - TheBadWolf (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Crona (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 20
    31 - Pabu (Fanny) - 14 - MAL
    32 - xHinata (Lenox) - 16 - MAL - Animeplanet
    33 - Penta (Rowan) - 18
    34 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    35 - Hyorinmaru (Tesla) - 17
    1- Kageyama (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird - MDL
    4- Ningyo (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18 - MAL
    6- Otaku (Minke) - 16 - MAL
    7- Tomoka (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 15 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Est (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Baldr (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet



    In de volgende spoiler staan wat nieuwe animes van dit seizoens. Zijn er nieuwe animes (of die nog bezig zijn van het vorige seizoen) die je er bij wilt hebben? Vertel op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Ao Haru Ride
    Re: Hamatora

    Dinsdag:

    Woensdag:
    Love Stage!
    Free!
    Bakumatsu Rock

    Donderdag:
    Kuroshitsuji
    Zankyou no Terror
    Tokyo Ghoul
    Glasslip
    Futsuu no Joshikousei ga [Locodol] Yatte Mita

    Vrijdag:
    Tokyo ESP

    Zaterdag:
    Sword Art Online 2
    Barakamon
    Fairy Tail
    Mahouka Koukou no Rettousei

    Zondag:
    Akame ga Kill!
    DRAMAtical Murder
    Haikyuu!!
    Pretty Guardian Sailor Moon: Crystal [één keer in de twee weken!]
    Pri Para
    ---
    De volgende anime verschilt het op welke dag het komt.. Meestal op dinsdag maar het is ook al voorgekomen dat hij er pas donderdag was
    M3: Sono Kuroki Hagane



    GIF TIJD! *O*




    Linksboven: Haikyuu!!
    Rechtsboven: Fairy Tail (2014)
    Linksonder: Akame ga Kill!
    Rechtsonder: Bishoujo Senshi Sailor Moon: Crystal

    [ bericht aangepast op 15 sep 2014 - 23:02 ]

    Naar welke dag van de week kijk je op dit moment het meeste uit, qua airing anime's?

    0.0% (0 stemmen)
     
    Maandag

    10.5% (2 stemmen)
     
    Woensdag

    42.1% (8 stemmen)
     
    Donderdag

    0.0% (0 stemmen)
     
    Vrijdag

    42.1% (8 stemmen)
     
    Zaterdag

    5.3% (1 stem)
     
    Zondag


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Lazulis schreef:
    Over tokyo ghoul die graag willen weten hoe het zit met de nieuwe episode.

    Kaneki werd in de manga naar binnen geleid en die man (weet zijn naam niet) pakt zoon spuit en stak het recht in het oog van kaneki gestoken. Daarna werd er duidelijk laten zien in de manga en wat ik gemist had dat de tenen eraf gesneden werden.
    En in de anime hebben ze twee chapters Door elkaar gegooid. Dat was het jammeren. En die catherpilar werd in het oor van kaneki gestopt.
    En met dat wit haar heeft met stress enz en rize te maken.

    Jason!
    Ow wat jakkes D: nee geen tenen D:
    Ahh insect in oor. ergens dacht ik het oog weer. Wacht, maar ik dacht dat de spuit in het huid dat onder het oog wat werd gestoken. Want in de anime (ooit ga ik de manga lezen) vouwde hij beetje dat onderuit en zag je dat roze ;o.
    Klinkt alleen best onlogisch dat door stress en Rize dat hij wit werd xd


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Jason!
    Ow wat jakkes D: nee geen tenen D:
    Ahh insect in oor. ergens dacht ik het oog weer. Wacht, maar ik dacht dat de spuit in het huid dat onder het oog wat werd gestoken. Want in de anime (ooit ga ik de manga lezen) vouwde hij beetje dat onderuit en zag je dat roze ;o.
    Klinkt alleen best onlogisch dat door stress en Rize dat hij wit werd xd

    De manga is zeker een aanrader, ik vind hem beter dan de anime. De anime lijkt mij altijd zo gehaast en tussen aflevering tien en elf is een deel weggelaten (niet dat het zo belangrijk is voor de rest van het verhaal, maar ik vind het wel jammer). Eigenlijk hoop ik dat ze van dat weggelaten deel nog iets gaan laten zien in flashbacks of dergelijke, maar aangezien er nog maar één aflevering volgt, vrees ik ervoor.

    Ik heb net de trailer van de nieuwe Shingeki no Kyojin OVA (Kuinaki Sentaku/ A Choice with no Regrets) gevonden die in december uitkomt:

    En ik zag dat er hier mensen zijn die naar ONE OK ROCK gaan. Ik neem aan dat jullie naar het concert in Nederland gaan? Ik ga naar het concert in België :)


    Jrock, because "actually, that's a man" is always a good way to start a conversation.

    Misschien handig om het volgende Topic een Poll te maken met dagen wanneer we kunnen meeten in De herfst vakantie hoeft niet gelijk in de eerst volgende te komen maar het zal wel handig zijn als het bij de poll komt te staan bij de begin post. Vooral aangezien dit Topic weer bijna vol is.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Akari schreef:
    Misschien handig om het volgende Topic een Poll te maken met dagen wanneer we kunnen meeten in De herfst vakantie hoeft niet gelijk in de eerst volgende te komen maar het zal wel handig zijn als het bij de poll komt te staan bij de begin post. Vooral aangezien dit Topic weer bijna vol is.


    Ehm ik denk dat dat beter gedaan kan worden in het meeting topic. Aangezien die daarvoor is gemaakt :'D..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Ehm ik denk dat dat beter gedaan kan worden in het meeting topic. Aangezien die daarvoor is gemaakt :'D..

    Oja daar is ook nog een topic van helemaal vergeten


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Yayde schreef:
    (...)
    En
    Izaya en Shizuo, hehehe... *fangirling* :Y)[/quote
    ]

    Omg jaaaaa! :'D I ship it. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Airashii schreef:
    (...)
    De manga is zeker een aanrader, ik vind hem beter dan de anime. De anime lijkt mij altijd zo gehaast en tussen aflevering tien en elf is een deel weggelaten (niet dat het zo belangrijk is voor de rest van het verhaal, maar ik vind het wel jammer). Eigenlijk hoop ik dat ze van dat weggelaten deel nog iets gaan laten zien in flashbacks of dergelijke, maar aangezien er nog maar één aflevering volgt, vrees ik ervoor.

    Ik heb net de trailer van de nieuwe Shingeki no Kyojin OVA (Kuinaki Sentaku/ A Choice with no Regrets) gevonden die in december uitkomt:

    En ik zag dat er hier mensen zijn die naar ONE OK ROCK gaan. Ik neem aan dat jullie naar het concert in Nederland gaan? Ik ga naar het concert in België :)


    Yes, Marijke en ik gaan in ieder geval in Amsterdam en we zoeken nog meer mensen die mee willen. ^^
    Wanneer en waar is die in België? ;o


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Yes, Marijke en ik gaan in ieder geval in Amsterdam en we zoeken nog meer mensen die mee willen. ^^
    Wanneer en waar is die in België? ;o


    De veertiende van december, volgens mij. (:


    | Reality is for people that lack imagination |

    Gewoon ineens plotseling is mijn tumblr de hele manga van Tokyo Ghoul aan het spoilen en ik word er niet blij van XD.
    Ik word pwetty sad door de dingen die ik zie.. En dan heb je nog de Free! episode van afgelopen week die door mijn dashboard heen wandelt en dat is pwetty sad D: en om het af te maken is er random andere zielige plaatjes... Oh en dan heb je de yaoi posts die ineens opduiken.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Misschien is het een beetje raar want ik doe eigenlijk niet veel op Quizlet maat ik zou graag bij de otaku willen horen. (ben er eigenlijk ook wel een...)

    Ik ben nog best wel nieuw in de Manga en Anime, maar wat ik nu erg leuk vond waren; Naruto (Shippuden), Death Note en SAO (eerste)

    Helitira schreef:
    Misschien is het een beetje raar want ik doe eigenlijk niet veel op Quizlet maat ik zou graag bij de otaku willen horen. (ben er eigenlijk ook wel een...)

    Ik ben nog best wel nieuw in de Manga en Anime, maar wat ik nu erg leuk vond waren; Naruto (Shippuden), Death Note en SAO (eerste)


    Welkom, welkom! :'D
    En natuurlijk mag je erbij! ;3 Zou ik dan wel je naam, leeftijd en eventueel MAL of Hummingbird profiel mogen? ^^
    Ah, Naruto, Kevin gaat vast blij zijn met nog een fan. :'D Death Note en SAO heb ik wel gezien. ;3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Welkom, welkom! :'D
    En natuurlijk mag je erbij! ;3 Zou ik dan wel je naam, leeftijd en eventueel MAL of Hummingbird profiel mogen? ^^
    Ah, Naruto, Kevin gaat vast blij zijn met nog een fan. :'D Death Note en SAO heb ik wel gezien. ;3

    Of animeplanet Dirkje ;o.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Iemand die trouwens de manwha Nocturne leest? ;o


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Jullie gaan zo snel, ik volg het amper meer o.o
    In ieder geval: WeepingAngels is nu Hyorinmaru ^_^

    Oh, en welkom alvast Helitira (:


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Shuuya schreef:
    (...)
    Of animeplanet Dirkje ;o.


    Oh ja, sorry. D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)