• Ik mocht het nieuwe topic van Syll, dus jullie mochten niet meer reageren tot ik terug was van werk. :'D Muahahahahahah.
    Anyways, HET IS HEAT HAZE DAY MENSEEEEEEN 15 AUGUSTUS, GEEN COLA OVER JE TOETSENBORD HEEN GOOIEN ZOALS DEZE NIETSVERMOEDENDE SHINTARO! D:


    Oh en omdat het voortaan mogelijk is om polls aan topic toe te voegen, zal er vanaf nu telkens een poll komen! c: Als het topic dan is gesloten, wordt in het nieuwe topic bekend gemaakt welke optie gewonnen heeft. ^^ Heb je een idee voor een poll? Laat het dan even aan één van de meest voorkomende topicopenaars (dat is geen woord) weten! Meestal is dat Syll/Shuuya, soms Dirkje/Parachutes. ^^

    ~~

    Otaku meeting
    Al een tijd lang is het idee door de topics heen gegaan, maar nu is er eindelijk ook een topic van gemaakt! (Ok tijdje geleden al)
    Klik, << Daar is het topic ;d. We zijn alleen nog steeds niet over de datum uit..


    Otaku mensjes!
    Diegene die zeker weten dat ze mee willen met de eerst volgende meeting (of nog niet zeker weten vanwege de datum), zouden jullie je nummer naar Syll/Shuuya willen sturen in een pb? Join ons allemaal in de Whatsapp groep, het is heel gezellig! _O_
    Heb je geen Whatsapp? Geen zorgen! Er word ook een Facebook gemaakt! Wil je dat liever? Stuur dan Shirley/Est een pb en voíla ;D.
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?
    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- SterekHalinski (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - TheBadWolf (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Crona (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 20
    31 - Pabu (Fanny) - 14 - MAL
    32 - xHinata (Lenox) - 16 - MAL - Animeplanet
    33 - Penta (Rowan) - 18
    34 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    35 - Hyorinmaru (Tesla) - 17
    1- Kageyama (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird - MDL
    4- Ningyo (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18 - MAL
    6- Otaku (Minke) - 16 - MAL
    7- Tomoka (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 15 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Est (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Baldr (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet



    In de volgende spoiler staan wat nieuwe animes van dit seizoens. Zijn er nieuwe animes (of die nog bezig zijn van het vorige seizoen) die je er bij wilt hebben? Vertel op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Ao Haru Ride
    Re: Hamatora

    Dinsdag:

    Woensdag:
    Love Stage!
    Free!
    Bakumatsu Rock

    Donderdag:
    Kuroshitsuji
    Zankyou no Terror
    Tokyo Ghoul
    Glasslip
    Futsuu no Joshikousei ga [Locodol] Yatte Mita

    Vrijdag:
    Tokyo ESP

    Zaterdag:
    Sword Art Online 2
    Barakamon
    Fairy Tail
    Mahouka Koukou no Rettousei

    Zondag:
    Akame ga Kill!
    DRAMAtical Murder
    Haikyuu!!
    Pretty Guardian Sailor Moon: Crystal [één keer in de twee weken!]
    Pri Para
    ---
    De volgende anime verschilt het op welke dag het komt.. Meestal op dinsdag maar het is ook al voorgekomen dat hij er pas donderdag was
    M3: Sono Kuroki Hagane



    GIF TIJD! *O*




    Linksboven: Haikyuu!!
    Rechtsboven: Fairy Tail (2014)
    Linksonder: Akame ga Kill!
    Rechtsonder: Bishoujo Senshi Sailor Moon: Crystal

    [ bericht aangepast op 15 sep 2014 - 23:02 ]

    Naar welke dag van de week kijk je op dit moment het meeste uit, qua airing anime's?

    0.0% (0 stemmen)
     
    Maandag

    10.5% (2 stemmen)
     
    Woensdag

    42.1% (8 stemmen)
     
    Donderdag

    0.0% (0 stemmen)
     
    Vrijdag

    42.1% (8 stemmen)
     
    Zaterdag

    5.3% (1 stem)
     
    Zondag


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nee nee nee ik ga niet lezen :'D Ga weg :'D.
    Genoeg feelings voor mij :'D.. Heb al te veel feelings gefeeld :'D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    xLenox schreef:
    (...)

    I know the feels van het tekenen ;3

    Omg die FT episode... Ik heb liggen janken XD Ok niet al te erg maar wel gehuild...
    Dirkje we waren al zo bang en... mheeeeeeeeeeeeeeeee.. D: I didn't like this shizzel!!


    Me tooooooooooo damn dit was echt een van de meest heftige fairy tail episodes....
    Geef me de volgende episode! D;


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Spontaan zin om even wat gifs te plaatsen.






    Anime:
    Tokyo ESP
    Oreimo
    Bokura ga Ita
    Gekken shoujo nozaki-kun


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Valt me nu op dat het rokje in het eerste plaatje best kort is :'D. en die dude is niet eens beschaamd ofzo :'D. Hij zit er maar een beetje bij alsof het heel normaal is.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    Valt me nu op dat het rokje in het eerste plaatje best kort is :'D. en die dude is niet eens beschaamd ofzo :'D. Hij zit er maar een beetje bij alsof het heel normaal is.


    Ja vond ik ook :P Haha (:


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ik heb op Instagram gelezen dat Junjou Romantica bevestigd heeft dat er een season 3 komt? In de winter van 2014? Weet iemand hier meer van of loop ik maar te lullen?


    | Reality is for people that lack imagination |

    Shuuya schreef:
    Valt me nu op dat het rokje in het eerste plaatje best kort is :'D. en die dude is niet eens beschaamd ofzo :'D. Hij zit er maar een beetje bij alsof het heel normaal is.


    Amen.


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    Ik heb op Instagram gelezen dat Junjou Romantica bevestigd heeft dat er een season 3 komt? In de winter van 2014? Weet iemand hier meer van of loop ik maar te lullen?

    Zoiets zag ik wel voorbij komen, maar ik kan het ook mis hebben en dat het ging om een Sekaiichi Film..
    Of was het nou wat anders..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Zoiets zag ik wel voorbij komen, maar ik kan het ook mis hebben en dat het ging om een Sekaiichi Film..
    Of was het nou wat anders..


    In 2013 was er nogal ophef over. Toen kondigde Junjou namelijk ook een seizoen 3 aan, maar dat was uiteindelijk maar een OVA. Maar het bericht dat ik op Instagram las was van gisteren. Vandaar weet ik niet of het echt zo is of dat het gewoon een oud bericht is uit 2013..


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    (...)

    In 2013 was er nogal ophef over. Toen kondigde Junjou namelijk ook een seizoen 3 aan, maar dat was uiteindelijk maar een OVA. Maar het bericht dat ik op Instagram las was van gisteren. Vandaar weet ik niet of het echt zo is of dat het gewoon een oud bericht is uit 2013..


    Voor zover ik weet, komt het inderdaad! Er is al een pagina voor op MAL, en meestal is dat wel een teken dat het er echt gaat komen. Er is alleen nog geen datum bekend.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Voor zover ik weet, komt het inderdaad! Er is al een pagina voor op MAL, en meestal is dat wel een teken dat het er echt gaat komen. Er is alleen nog geen datum bekend.


    Aaaah, dat is echt awesome! Ik kan nu al niet wachten. :Y)
    Hoeveel episodes gaat Love Stage trouwens hebben? 12?


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    (...)

    Aaaah, dat is echt awesome! Ik kan nu al niet wachten. :Y)
    Hoeveel episodes gaat Love Stage trouwens hebben? 12?


    Volgens mij maar tien. D;
    En ja, ik kan ook niet meer wachten! :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Volgens mij maar tien. D;
    En ja, ik kan ook niet meer wachten! :3


    No way.... Echt?! Maar dan... dan... dan is het over een paar weken al af. );


    | Reality is for people that lack imagination |

    Parachutes schreef:
    (...)

    Volgens mij maar tien. D;
    En ja, ik kan ook niet meer wachten! :3

    Net zoals Kuroshitsuji D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Er is trouwens een nieuwe Love Stage chapter! Wel een extra helaas (ik wil weten hoe het verder gaat!!),. Ik ga nu lezen, hehehe. :Y)

    [ bericht aangepast op 25 aug 2014 - 8:55 ]


    | Reality is for people that lack imagination |