• De Britse acteur, filmregisseur en filmproducent Lord Richard Attenborough is overleden. Hij is 90 jaar geworden.
    Attenborough was één van de bekendste Britse acteurs. Zijn carrière begon in de jaren veertig en duurde zes decennia. Hij speelde onder meer in de films Brighton Rock (1947), The Great Escape (1963) en in Steven Spielbergs Jurassic Park(1993).
    Als regisseur won hij twee Oscars met zijn film Gandhi uit 1982. Andere bekende films van Attenborough zijn A Bridge Too Far (1977) over de Slag om Arnhem, en Cry Freedom (1987), over de vermoorde anti-apartheidsactivist Steve Biko.

    Attenborough werd in 1967 wegens zijn verdiensten voor de cinema verheven in de adelstand, en sinds 1993 mocht hij zelfs de titel Lord (baron) voeren. Hij zat voor Labour in het House of Lords.
    Attenborough was al geruime tijd ziek. In 2008 kreeg hij hartproblemen en een beroerte. Sindsdien zat hij in een rolstoel. De laatste jaren van zijn leven zat hij in een verpleeghuis. Attenborough is vanmiddag rond lunchtijd overleden.
    Richard is de oudere broer van David Attenborough, maker van natuurdocumentaires.

    Bron: http://nos.nl/artikel/690562-richard-attenborough-overleden.html




    Omdat ik zo'n beetje opgevoed ben met Jurassic Park en de films meerdere malen heb gezien, was ik best geschokt om dit nieuws. Ik vond hem altijd een goede acteur. Ik weet niet of ik de enige hier ben die graag naar Jurassic Park keek, maar ik wilde dit toch even met jullie delen.

    [ bericht aangepast op 25 aug 2014 - 16:48 ]


    :)

    Ik las het deze ochtend in de krant. :c Ik was vroeger verslaafd aan de Jurassic Park films.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Hij heeft wel een mooie leeftijd bereikt, vind ik, maar het is jammer dat hij is overleden.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Heel jammer, maar inderdaad mooi dat hij zo oud is geworden. Laten we hopen dat David Attenborough nog wel lang blijft leven om nog meer awesome documentaires in te spreken.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Een brug te ver, daar heeft mijn vader in gespeeld ;D (als een van de vele figuranten).
    Maar het is inderdaad een zonde, ondanks zijn leeftijd, dat hij overleden is. Ik heb Jurassic Park (eerlijk is eerlijk) nooit gezien, maar Richard Attenborough ken ik zeker wel. RIP.


    Deep inside, I've never felt alive

    Novoselic schreef:
    Hij heeft wel een mooie leeftijd bereikt, vind ik, maar het is jammer dat hij is overleden.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik ken hem, voor zover ik weet, eigenlijk alleen uit Jurassic Park, maar het is natuurlijk sowieso erg jammer als er iemand overlijdt. In ieder geval had hij een leeftijd om trots op te zijn.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Erg jammer dat hij is overleden.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .