• Starbucks, het bekende koffie merk, wie kent het niet? In elk land zijn er wel een paar filialen te vinden. Het merk is inmiddels vrijwel onmisbaar geworden in de maatschappij, zo ook voor de studenten uit New York. De ene groep studenten wilt graag wat bij verdienen, waarvoor Starbucks perfect is. De hele dag koffie klaar maken, en tegen aardige mensen praten om daarna verder aan de slag te gaan met je studie. De andere groep studenten komen daar dagelijks om hun dag goed te beginnen met een goede bak koffie. Een normale routine voor de meeste mensen, maar wat als die ene werknemer wel erg leuk was? En je daar "toevallig" elke dag rond het tijdstip dat hij er werkt langs komt. Vaste klant ben je in ieder geval, maar levert het ook nog iets anders op? Misschien een telefoonnummer? of misschien jaloerse blikken? Of juist helemaal niets?

    Rollen •
    1D •
    Harry Edward Styles • Werknemer • Lester
    [R] Louis William Tomlinson • Rojinski
    Niall James Horan • Klant • AsshiexIrwin
    [R] Liam James Payne • Depayx
    Zayn Javadd Malik • DanielInTheDen

    5SOS •
    Michael Gordon Clifford • Werknemer • DanielInTheDen
    [R] Luke Robert Hemmings • Werknemer • UnpredictabIe
    [R] Ashton Fletcher Irwin • Klant • Ashey
    Calum Thomas Hood • Schuld

    Overige rollen •
    [R] • Briar
    • Stephanie Neveah Bay • Pebble
    • Ebba Fancymore • Werknemer • MAYBENOT


    Regels •
    • Minimaal 7 regels, 200 woorden, schrijven, dat is niet heel erg moeilijk.
    • Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    • OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    • Als je een week niet hebt gereageerd zonder te laten weten waarom lig je er zonder pardon uit.
    • Reserveringen blijven 48 uur staan. Reservatie telt tot dat de rol helemaal af is.
    • Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    • Naamsveranderingen doorgeven.
    • Geen personages van anderen besturen.
    • Alleen Ashey of UnpredictabIe maken de nieuwe topics aan


    Begin •
    Iedereen is net klaar met een vermoeiende schooldag, gelukkig de laatste van de week. Terwijl de sommige studenten naar zijn of haar werk gaan, gaan de andere daar heen om het weekend te vieren met een goed bakje koffie, in de hoop daar ook nog een glimp van hun coffee-crush op te vangen.


    [ topic verplaatst door een moderator ]


    How far is far

    Harry Styles
    Op mijn gemak wiebelde ik wat heen en weer en weer met mijn benen terwijl ik soepel de zwarte marker over de beker liet schrijven en het doorgaf aan degene die voor de rest verantwoordelijk was. Ik maakte me er echt niet druk om dat hij niet zou betalen en nam daarom nu pas het geld aan, wat ik op de juiste plek in de kassa achterliet. Deze dienst was dan nog redelijk saai, zelf de dingen klaarmaken was veel leuker, toch nam ik met plezier de kassa over omdat je dan tenminste kon communiceren met klanten. Nonchalante niks betekendende gesprekken waren mijn specialiteit, maar je kon er iemands dag mee opfleuren dus deed ik het al te graag. Ik schudde mijn hoofd bij zijn vraag. "Nope, we hebben hier dan wel dingen waarvan je hart gaat falen, maar niks om je longen mee te verpesten, sorry," zei ik plagerig en schouderophalend. Ik wilde hem absoluut niet beledigen en ik respecteerde de keuzes als mensen wilden roken, maar ik kon het echt niet laten om deze opmerking te maken. Hij deed duidelijk zijn best om het gesprek gaande te houden en daar hielp ik graag mee, van al de vaste klanten die we hadden vond ik hem een van de leukste, wat je op meerdere manieren kon opvatten, maar ook een waar ik het minste mee sprak, vandaar dus. Ik keek schuin naar de koffie die net klaar was en hem aangereikt werd, om een onschuldige grijns op te zetten. Meestal gaf hij weinig zichtbare reactie, maar ik wist dat die er was, dat kon gewoon niet anders. Mijn grijns werd iets breder bij zijn halve compliment, halve verzoek en ik knikte. Het was rustig en het niet alsof ik iets beters te doen had. Bij zijn volgende woorden trok ik een wenkbrauw op, die had ik nog niet eerder gehoord. "Als ik een vriendin of vriend had gehad en er werd met me geflirt had ik het genegeerd. Ik weet niet hoe dat met jou zit maar terugflirten had ik dan al helemaal niet gedaan. Maar ik zou het persoonlijk erg jammer vinden als wat je zegt waar is," reageerde ik rustig. Wat ik zei was niks behalve de waarheid, ondanks dat ik dol was op aandacht in alle vormen, ik zou er echt niet op reageren als ik een relatie had, hoeveel mensen ook anders van me dachten. Een zucht ontsnapte van mijn lippen en ik rekte me kort uit, om blik vlug over de jongen heen te laten glijden. Ja, ik zou het echt jammer vinden als hij toch een vriendin bleek te hebben, maar ik moest het positief bekijken en anders zette ik me er wel overheen. Het was toch niks groots en bij mij op school liepen er nog wel een paar leuke meiden of jongens, geen probleem. Ik verviel weer in het ritme van het wiebelen met mijn benen en wachtte geduldig op een soort reactie van zijn kant, die discussie wilde ik nog wel aangaan als bepaalde dingen bleken te zijn, al leek het nu verdomd veel op dat ik geen kans ging maken.


    Because I love him, do I need another reason?

    Zayn Malik
    Zoals verwacht hadden ze geen peuken, maar zijn woorden deden me met mijn ogen rollen. Ik wist ook wel dat het slecht voor me was, maar ik kon het toch niet laten. Ik probeerde nu wel het gesprek op gang te houden, al vond ik dat altijd erg moeilijk. Ik nam de koffie uiteindelijk van hem aan en las zijn berichtje. De laatste tijd werden ze steeds directer. Hierdoor moest ik wel steeds meer moeite doen om mezelf stoicijns te laten lijken, maar het lukte me tot nu toe aardig. Ook met dank aan mijn huidskleur en baard. Ik vroeg hem zelf enigsinds flirterig of hij op mijn spullen wilde letten. Hij was knap, dat kon ik niet ontkennen, en zijn geflirt was aanstekelijk, maar aan de andere kant lukte het me natuurlijk niet om nu gewoon weg te lopen. Ik moest mezelf indekken en dit weer verpesten. Het zou zo veel makkelijker zijn als het algemeen geaccepteerd was dat je niet perse hetero hoefde te zijn. Natuurlijk viel ik direct weer door de mand en keek hem aan. Mijn ogen gleden snel over zijn lichaam toen hij zich uitrekte en er een strookje huid zichtbaar werd tussen zijn bloes en zijn broek. Zelf voelde ik zijn ogen over mijn lichaam gaan. "Heb je leuk uitzicht?" vroeg ik met een scheve grijns voor ik iets naar voren leunde. "Maar ik heb inderdaad geen vriendin. Maar waarom intereseert dat jou?" vroeg ik voor ik weer rechtop ging staan en een slokje van mijn koffie nam. De warmte was erg lekker. Het voelde goed en ondanks mijn jas had ik het toch best koud gekregen hier in het cafe. Dat gebeurde nu eenmaal makkelijk. "Ik moet denk ik zo even gaan lopen, want Harley wordt gek van het hondje van je vriend." zei ik tegen hem met een knipoogje en een kort rukje aan Harley's riem om hem bij me te houden. Harley was een schat van een hond, maar gewoon te druk en entausiast. Toch kon hij ook uren rustig naast me liggen als ik tekende of op school zat. "Daarbij moet jij denk ik werken en niet flirten met klanten... Of is dat jou werk hier?" Ik zette mijn koffie even neer en haalde een hand door mijn haren. Die zaten vandaag best slecht, maar even wat extra warrig maken hielp hopelijk een beetje. Vanavond zou ik mijn haar wel wassen en dan nog even skypen met mijn familie voor ik ging slapen. Ik miste ze best heel erg, al was dat vaak toch een achtergrond gevoel en niet een gevoel op de voorgrond, net als nu. Ik miste ze altijd wel, maar dat was een soort rode draad geworden terwijl al mijn andere emoties, gedachten en gevoelens toch de overhand erover hadden... Bijna altijd dan. Ik pakte mijn koffie weer op en keek naar de krullenbol. Als hij zijn nummer zou geven, zou ik hem zeker een whatsappje waard gunnen. Waarschijnlijk meer dan een. Een klein slokje en ik moest me dan toch om gaan draaien voor het ommetje. Die wilde ik klaar hebben voor mijn koffie op of koud was, want anders kwam ik hier straks weer bibberend binnen. Nu trilde ik ook een beetje, maar meer van nicotine tekort dan van kou.


    Bowties were never Cooler

    Harry Styles
    Jammer voor hem overanalyseerde ik dingen nog wel eens en had ik redelijk snel door dat hij blufte met zijn woorden. Of tenminste, dat leek zo en om eerlijk te zijn zou ik dat helemaal niet erg vinden. Ik vroeg me af waarom hij aan het bluffen was, maar ik kon zoveel redenen bedenken dat het onmogelijk was om er zomaar achter te komen. Dat zou ik moeten vragen en daarvoor kende ik hem niet goed genoeg. Om mijn spieren wat losser te maken rekte ik me uit, de halve dag in een houding blijven zitten was niet goed voor een mens. Ik grijnsde lichtjes toen ik zijn blik op me voelde terwijl ik dat deed, om precies hetzelfde te doen, alleen ik mijn blik schaamteloos wat langer hangen. Bij zijn vraag lachte ik zacht en zette een suggestieve blik op. "Dat kan ik ook aan jou vragen. Maar ja, eigenlijk heb ik een prima uitzicht," zei ik met een brutale grijns, om vervolgens met mijn ogen te rollen bij zijn volgende woorden. Alsof ik echt een reden nodig had, ik kon ook gewoon nieuwsgierig zijn, wat ik altijd al was, al was ik stiekem wel blij om te horen dat zijn eerdere woorden inderdaad bluf bleken te zijn. "Kom op, Zayn. Wie zou daar nou niet geïnteresseerd in zijn, met iemand als jij?" zei ik alsof het -het meest logische in de wereld was. Alhoewel, ik kom het me niet voorstellen dat ik de enige was die wel eens op die manier naar hem keek. Ik verplaatste mijn mobiel van mijn schoot naar naast de kassa zodat ik rustig mijn handen in elkaar gevouwen op mijn schoot kon leggen zonder bang te zijn dat mijn mobiel flikkerde en er barsten in het scherm kwamen. Er kwam een begrijpend knikje van mijn kant door zijn opmerking en mijn wangen werden lichtrood bij de knipoog die hij eraan toevoegde. Meestal was ik niet zo gevoelig voor geflirt, ondanks dat ik van de aandacht genoot, tenzij ik er meer uit probeerde te halen, wat heel misschien nu het geval was. Mijn blik gleed even naar de hond die vrolijk heen en weer trappelde op zijn plaats, die had inderdaad wat teveel energie, voor ik de jongen weer recht aan keek in zijn donkere ogen. "Hmm, het is wat van beide. Het is toch niet zo druk en ik heb niet veel anders te doen, anders had mijn baas me allang vernoord, denk je niet? En zo erg vind je het volgens mij niet, anders had je dat wel laten merken," glimlachte ik triomfantelijk. Ik had zeker een grote mond op dit vlak, maar persoonlijke dingen, waaronder nummers, durfde ik nooit te vragen. Als ik dat al deed gebruikte ik heel subtiel een beker daarvoor, al liet ik meestal de ander mijn nummer vragen, hoe zelfverzekerd ik ook kon lijken op deze momenten. Het scheelde dat ik wist dat hij na het rondje met zijn hond nog terugkwam aangezien ik van hem op zijn spullen moest letten, misschien dat als hij dan nog iets kwam halen ik het er wel opzette, ik zag wel hoe het liep en of ik het durfde.


    Because I love him, do I need another reason?

    Zayn Malik
    Harry's brutale opmerkingen deden me blozen en wegkijken. Hij was echt te goed met woorden en als ik niet een klein beetje intresse had gehad, had ik waarschijnlijk anders gereageert, maar nu probeerde ik me eruit te bluffen, wat dus voor geen kanten werkte. Hij doorzag me te goed, al was ik normaal het meest gesloten boek wat velen meemaakten. Toen hij het ook nog eens duidelijk me erop aansprak dat ik blufte moest ik het toegeven, maar zijn woorden daarna lieten me nu voor het eerst sinds eeuwen zichtbaar bloosde. Hij liet het klinken of het heel normaal was dat iedereen me wilde hebben, maar zelf wist ik het tegengestelde ervaan. "Bijna de rest van de wereld. Er zijn er maar weinigen die intresse tonen. Maar dat zal voor jou wel onvoorstelbaar zijn met een lichaam als het jouwe, dat iemand geen intresse kan hebben in je." Nee, hij zag er echt enorm goed uit, maar als ik ooit nog terug wilde kunnen keren naar huis, zou ik echt niet iets ook maar moeten proberen met een jongen. Alleen het onderwerp gaf al grote problemen, laat staan als ze erachter kwamen dat ik van die kan zou kunnen zijn. Hel zou losbreken. Ik nam semi-afscheid van hem met een knipoog en zag dat ik gelukkig niet de enige was die een blos op z'n wangen kon krijgen van de ander. Toch kon ik hem nog niet achterlaten. Ik vroeg hem dus maar of het flirten bij zijn baan hoorde, waarop hij glimlachte en me recht aankeek met zijn prachtige groene ogen. Zijn woorden deden me zacht grinniken. Toch waren zijn woorden die hij als laatste sprak iets wat ik liever niet had. "Dat heb ik nooit gezegt. Maar ik moet nu echt gaan, Curly. Ik ben zo terug." zei ik voor ik me omdraaide en richting de deur liep. Daar merkte ik pas dat het was gaan miezeren. Velen zouden het niet erg vinden, maar ik wachtte wel tot het wel droog was. Ik had hier namelijk geen paraplu en ik zou alleen maar nog kouder worden. Dat kon ik er niet bij hebben. Ik liep dus maar terug naar de balie. "Het ziet er naar uit dat je nog even met me opgeschoten zit, Curly. Het regent buiten." zei ik met een glimlach voor ik nog een slok koffie nam. Ik leunde een beetje tegen de balie, maar Harley bleef trekken, draaien, dribbelen en springen. Ik zuchtte en zette mijn koffie weg om de drukke stuiterbal op te tillen en hem maar even mijn gezicht en ook die van Harry te laten likken. Hij had in elk geval al besloten dat het goed zat met de jongen, maar ik was er allemaal nog niet zo zeker van. "Harley, kappen." zei ik, maar de hond trok zich er natuurlijk niets van aan. Ik had hem wel opgevoed, maar hij bleef een pit met een eigen wil. Neerzetten was ook niet zo handig, want dan sprong en trok hij weer. Het beste tegen zijn drukte zou een flink stuk rennen zijn, maar ik ging echt niet naar buiten zolang er water uit de lucht kwam zonder paraplu.


    Bowties were never Cooler

    Harry Styles
    Een enigszins vertederde glimlach krulde mijn mondhoeken omhoog toen ik hem voor het eerst echt zag blozen om mijn woorden, het zag er heel schattig uit bij hem en het liefst maakte ik er een opmerking over, maar de kans dat het in verkeerde bodem zou vallen was te groot dus hield ik me in. Verbaasd keek ik hem aan bij zijn woorden, ten eerste was hij een van de knapste jongens die ik in mijn leven had gezien, en dat zei veel bij, en ten tweede klopte zijn argument over mij van geen kant. Het zou hem nog verbazen hoe weinig succes ik meestal had op dit vlak, want zodra ik close werd met iemand viel het flirterige weg en kwam mijn ware aard naar boven. Een redelijk onzekere jongen met een doodsangst van verlaten worden. Ik schudde ontkennend mijn hoofd. "Dat zal je nog tegenvallen, geloof me maar. Daarbij heb ik er nog nooit iets echts uit kunnen halen, tenzij je een one night stand daar tot rekent," zei ik zacht. Dat was meestal het beste dat ik eruit kon halen, om diegene daarna nooit of zelden meer te zien. Dat raakte je op een gegeven moment ook wel gewend, als ik geluk had twee keer in een week, maar negen van de tien keer niks of een keer. Na zijn korte afscheid deed ik mijn best om mijn rode wangen te verbergen zonder veel succes, al kon ik me ervan afleiden door zijn vraag, waar ik een niet heel serieus antwoord op gaf. Zijn antwoord zag ik niet helemaal aankomen en de plotse bijnaam liet me hem wat schuin aankijken. "Wil je dan soms zeggen dat je het vervelend vind? Ik kan prima mijn mond houden hoor," stelde ik voor, als hij zich er ongemakkelijk bij voelde hield ik op, want dat was de bedoeling al helemaal niet. Ik verwachtte geen reactie aangezien hij nu toch met de hond naar buiten ging, al wilde ik het er wel uit hebben voor het geval dat, anders vroeg ik het straks nog wel een keer voor de zekerheid. Al leek het er niet erg op dat hij naar buiten ging, dan zou hij niet terug mijn kant opkomen. Ik schoot in de lach en rolde met mijn ogen om zijn reden, het was maar miezer en hij zag er niet uit alsof hij van suiker was. Toch zei ik er verder niks op, dat was wel zo slim als ik het gezellig wilde houden. Mijn gelach stierf langzaam uit naar gegrinnik wat niet ophield, dat was onmogelijk toen Zayn de hond optilde en die mijn gezicht begon te likken. Ik had er geen last van, al mocht het blijkbaar niet van de jongen omdat hij hem corrigeerde. "Hij vindt me tenminste wel leuk," zei ik met een pruillipje en een suggestieve ondertoon. Ik moest zeker weten hoe hij over me dacht voor ik een stapje verder durfde te gaan met mijn uitspraken en doen. Als hij dat eerder probeerde, graag zelfs, dat bespaarde mij rode wangen en ongemakkelijkheid, helaas zag het er tot nu toe uit dat ik al het werk ging doen met.. Wat dit ook precies mocht zijn. Ik hoopte alleen dat het zijn vruchten ging afwerpen.


    Because I love him, do I need another reason?

    Zayn Malik
    Ik dacht na over zijn vraag terwijl ik naar de deur liep. Vond ik het vervelend? Zeker niet. De aandacht was fijn, maar toch gaf het me een erg bittere nasmaak. Dat was vooral omdat ik wist dat dit niet hoorde of mocht. Dit was extreem fout, alleen al mijn gedachten, laat staan mijn acties, waren fout. Ik dacht al te lang dit soort dingen en probeerde mezelf op meisjes te focussen, maar het lukte nooit. Pas bij de deur merkte ik dat ik zo ver in gedachten was dat ik niet had gemerkt dat het regende. Ik maakte bij de deur rechtsomkeert en ging terug naar de krullenbol achter de balie. Die leek het toch best grappig te vinden dat ik binnen bleef door miezer. Dat was gewoon van zijn gezicht af te lezen. Intussen was Harley drukker dan voorheen en om hem wat te kalmeren, maar daardoor begon hij wel zowel mij als de pluizenbol af te lebberen. Ik probeerde hem nog te corrigeren, maar natuurlijk luisterde hij nu van geen kanten. Ik glimlachte verontschuldigend naar de jongen die nogsteeds werd afgelebberd. Ik legde uiteindelijk mijn hand op Harley's kop en kriebelde hem daar, zodat hij toch iets rustiger werd, al werd hij wel snel erg zwaar. Zijn suggestieve ondertoon deed me een wenkbrauw optillen. "Hij is zoizo niet de enige en over jou vraag van net, daar ben ik nog niet uit. Misschien wel, misschien niet. Dat hoor je nog wel van me. Ik ga denk ik nog even tekenen tot de regen voorbij is. Bedankt voor de koffie en je berichtje. Als je me nodig hebt, weet je waar ik zit." zei ik voor ik Harley op de grond liet springen en mijn koffie pakte om terug te gaan naar mijn plek. Het rook er nu schoon, dus de jongen met het gekleurde haar was er al geweest. Die zag ik nu met een andere emmer sop naar de ramen lopen om die te gaan lappen. Tja, dat moest ik thuis misschien ook maar eens gaan doen... Van het weekend, niet nu. Nu boog ik mezelf weer over mijn schetsblokken om verder te werken, terwijl Harley vrolijk rond me bleef debberen, gefocussed op van alles en nog wat. Zo druk was hij normaal binnen niet. Ik bleef zacht over zijn kop aaien onder het tekenen, in de hoop hem te kalmeren, maar de aanwezigheid van een ander dier, wat voor dier dan ook, maakte hem erg druk. Buiten maakte dat niet uit, maar hier binnen was het minder handig of simpel. Toch was hij mijn hond, mijn schatje, mijn steun en toeverlaat, en ik moest het maar ondergaan, wat ik graag deed, want ik kreeg er zo enorm veel onvoorwaardelijke liefde voor terug. De liefde die ik wel miste van de mensen om me heen. Mijn schouwspel op papier begon langzaam tot leven te komen. Daar was ik wel blij mee, want de opdracht was voor maandag. Dan moest die af zijn en als ik er vandaag klaar mee was, had ik de rest van het weekend om even te relaxen en niets voor school te hoeven doen.


    Bowties were never Cooler

    [MT]


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    [DanielInTheDen --> RocketRaccoon]


    Bowties were never Cooler

    Ashton Irwin.
    Eindelijk klonk het verlossende geluid van de bel door het gebouw heen, als teken dat we mochten gaan. Ik pakte gauw mijn tas op, zonder ook maar één seconde met mijn ogen van de letters in mijn boek af te wijken, daarvoor wilde ik te graag verder lezen. Nog steeds met mijn ogen op mijn boek gericht liep ik het trapje bij de ingang af, en liep de straat uit, richting mijn favoriete plek op zo´n beetje heel de wereld, Starbucks. Ik weet niet waarom, er hangt daar gewoon een gezellige sfeer, je kan er heerlijke koffie drinken, en het personeel is ook zeker niet verkeerd. Na bijna drie keer aangereden te zijn liep ik eindelijk de deuren van Starbucks binnen. Ik keek rond en zag dat er best weinig mensen waren voor dit tijdstip. Niet dat ik er een probleem mee had, dan kon ik in alle rust verder lezen. Ook mijn standaard plekje was gelukkig nog niet bezet, waar ik in een rechte lijn heen liep, en ging zitten. Ik ging wat comfortabeler zitten, en probeerde me te concentreren op mijn boek, wat niet al te best lukte. Ik keek net boven mijn boek naar wat er allemaal gebeurde, zodat het niet heel erg te merken was.


    How far is far

    Michael Clifford
    Ik bleef rustig poetsen met het kleine bibberende hondje in mijn schort toen een jongen binnenkwam die ik maar al te goed kende. Het was de jongen die altijd naar Luke keek, mijn Lukey. Van binnen werd ik best geirriteerd door alleen maar naar hem te kijken. Hij moest daar eens mee stoppen. Luke was van mij, ookal was ik veels te bang om het tegen hem te zeggen. Dat moest deze jongen weten ook. Ik liep dus met mijn emmer en doek naar het tafeltje toe waar de jongen zat en begon die te poetsen. "Wil je toevallig iets drinken?" vroeg ik toch wel vriendelijk. Als ik de koffie kon maken kon ik er gelijk een heel duidelijk bericht voor hem opschrijven. Wilde hij geen drinken, dan kreeg hij het zo op een servetje. Die jongen moest zich namelijk echt niets in zijn krullenkop halen, want dan had hij echt een probleem. Ik wist niet hoe, want zijn spieren waren enorm en ik was een mager scharminkel, maar problemen zou hij krijgen als hij probeerde iets met Luke te krijgen. Waar bleef die eigenlijk? Normaal was hij er nu meestal wel. Misschien was zijn les wel uitgelopen. Dat vond ik wel jammer, want bij zijn prachtige gedaante wegdromen was een van mijn favourite bezigheden hier. Harry was intussen bezig met het versieren van het jochie wat hier elke dag zat te tekenen met zijn hond. Volgens mij heette hij Zayn, maar goed. Harry flirtte met iedereen, het zou me ook niets verbazen als hij elke nacht een ander in zijn bed had, maar ik kon dat echt niet. Zelfs de jongen waar ik al tijden een oogje op had durfde ik niets meer dan nodig tegen te zeggen. Daar was de brutale idioot voor je die ik normaal was: Compleet verdwenen als het eropaan kwam. Onder het wachten smste ik snel even Luke. Hey Lukey boy. Wanneer plan je hier te zijn? Het is hier niet gezellig zonder jou blije kutkop. X M Tja, ik kon niet lief zijn zonder er een kutopmerking achteraan te plakken, zeker niet omdat ik absoluut niet zeker van mezelf was. Zeker niet op dit vlak. Ik stopte mijn mobiel weer weg en poetste rustig door, wachtend op de reactie van de jongen.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2014 - 20:44 ]


    Bowties were never Cooler

    Ashton irwin.
    Terwijl iedereen zijn gang ging was ik nog steeds - hopelijk onopgemerkt - mensen aan het, - ik noem het voor het gemak maar zo - aan het bespioneren. De jongen met de krullen, die hier overigens werkt, was met de jongen die hier altijd komt om te tekenen in gesprek. En de andere jongen die hier ook werkt was tafeltjes aan het poetsen. Veel gebeurde er dus niet, maar daarom was het niet minder interessant. De jongen met het fel gekleurde haar kwam nu mijn richting op lopen, en begon het tafeltje waar ik aan zat te poetsen. Hij keek niet bepaald vrolijk. 'Euh, ja, graag.' antwoordde ik met een glimlach op zijn vraag of ik wat wilde drinken. Ik kwam hier vooral om in alle rust te lezen, of in dit geval gewoon mensen te bekijken, maar koffie erbij is nooit slecht. Zo ging het dus elke dag; hier zitten tot sluitingstijd. Het is gewoon een soort van mijn tweede huis geworden. De mensen hier zijn altijd gezellig, en hebben altijd interessante verhalen. De meeste van de gewoonlijke werknemers had ik al gezien, maar de jongen met het blonde haar had ik helaas nog niet gezien. Hopelijk zou hij later nog komen.


    How far is far

    Michael Clifford
    Ik had echt moeite aardig te doen tegen de krullenbol, dus ik was vrij trots op mezelf dat het leek te lukken. Hij zei in elk geval niets over mijn gedrag. Bij zijn antwoord knikte ik en gooide de doek in mijn emmer met sop voor ik richting de balie liep. Ik wist precies wat hij wilde. Hij zat hier elke dag en dronk altijd hetzelfde. Ik pakte een beker en begon er een berichtje op te schrijven. Nog nooit had ik dit gedurft, vooral niet omdat Luke er altijd was en ik dan te gespannen was dat hij het zou kunnen zien. Als ik jou was zou ik het niet in je pluizige kop halen om ook maar iets met Luke te proberen. Hij is van mij en ik weet je te vinden als ik ook maar merk dat je met hem probeert te flirten. Ik hou je in de gaten. schreef ik erop voor ik zijn koffie maakte. Ik klikte er een dekseltje op en bracht hem naar de krullenbol. "Alsjeblieft. Ik heb het op je rekening gezet." zei ik voor ik mijn emmer weer pakte en verder ging met het poetsen van andere tafels. Hij moest weten hoe ik erover dacht. Ondanks dat ik ook maar te bang was om Luke een lief smsje te sturen zonder hem te beledigen, laat staan hem uitvragen. Toch was ik wel erg beschermend tegenover hem en heel jaloers als iemand anders op zo'n manier naar hem keek.


    Bowties were never Cooler

    Ashton Irwin.
    Ik kreeg er nogal de creeps van van de manier waarop de jongen naar me keek. Had ik iets verkeerd gezegd of zo? Hij knikte op mijn antwoord dat ik wel wat te drinken wilde. Ik kwam hier zo vaak dat hij waarschijnlijk inmiddels wel wist wat ik wilde drinken. Hij gooide zijn doek in de emmer, en liep richting de balie. Wachtend op mijn koffie ging ik maar verder met lezen. Iets beters had ik inmiddels niet meer te doen aangezien er niet echt iets gebeurde. Even later kwam hij terug met een beker koffie in zijn handen, en gaf die aan mij. 'Bedankt' zei ik met een kleine glimlach en pakte de beker aan. Vrijwel meteen daarna pakte hij zijn emmer weer op en begin weer tafeltjes te poetsen. Ik zag dat er wat op de beker geschreven stond. Niet alleen mijn naam, maar een heel verhaal. Ik draaide de beker om, en begon te lezen wat er op stond. Ik keek nogal verbaasd op, en keek naar de jongen die me net mijn koffie had gegeven. Was het zo duidelijk dat ik de blonde medewerker hier wel erg leuk vind? Alsnog, al was het zo erg te zien, wie is hij om me er van te weerhouden om iemand leuk te vinden? Ik mag dan wel een held op sokken zijn, maar dit laat ik niet over me heen gaan. Ik stond op en liep naar de jongen toe die nog steeds de tafeltjes aan het poetsen was. Ik tikte hem op zijn schouder, en wachtte tot hij zich omdraaide. 'Wat heeft dit in vredesnaam te betekenen? Mag niet eens iemand meer leuk vinden hier of zo? En daarbij, ik heb nog niet eens ooit echt een gesprek met hem gehad, dus ik snap niet waar dit over gaat.' zei ik. Ik had geen idee waarom ik überhaupt er op inging, en het niet negeerde. Hij hoefde niet eens iets terug te zeggen, ik moest gewoon zeggen dat flirten niet illegaal is. Ik liep naar het dichtstbijzijnde bankje, en ging er op zitten. Kijken of hij er wat op te zeggen heeft.


    How far is far

    Michael Clifford
    Ik ging in stilte verder met poetsen van een tafeltje, met mijn ogen strikt naar beneden gericht. Ik hoopte dat mijn boodschap duidelijk was. Ondanks dat ik de ballen niet had om Luke mee uit te vragen, mocht het wel duidelijk zijn dat ik hem echt niet van me af liet pakken. Ik boende verder tot ik mijn spiegelbeeld kon zien in de glimmende tafel, maar toen zag ik ook een bekende hand met extreem lange vingers. Een hand die ik net koffie had gegeven. Shit. Ik maakte me eigenlijk gelijk breed, maar in mijn groenige ogen was duidelijk ook wat angst te zien. Ik kon de spierbonk echt niet als als hij iets kwaads met me in de zin had. Zijn woorden maakten duidelijk dat hij dit niet zomaar liet gebeuren, maar ik wilde ook echt niet zomaar uitgekaffert worden. Nog voor ik mijn scheur open kon trekken liep hij alweer weg, Ik liet mijn emmer staan en liep achter hem aan. Toen hij op het bankje neerplofte ging ik wat breed voor hem staan. Ik wenste op dit soort momenten echt dat ik niet zo ielig was. "Luister eens even, dat heb ik allemaal nooit gezegt. Ik wil gewoon dat het duidelijk is dat hij van mij is, dus dat je het maar niet moet proberen. Ik weet het, misschien ben ik een jaloerse kip en moet ik me gedragen, maar dat gaat nu eenmaal niet. Ik ben jaloers en een beetje bezitterig, dat is nu eenmaal zo. Geniet van je koffie en van je dag." zei ik voor ik terugliep naar binnen om verder te gaan poetsen. Misschien moest ik Luke eens laten weten hoe ik me voelde... Ik wist alleen niet hoe. Zeggen durfde ik echt niet, het op koffie schrijven was Harry zijn ding en mijn handschrift was echt verschrikkelijk... Ik had thuis nog veel cassettebandjes liggen en cd's. Vanavond zou ik denk ik een mixtape voor hem maken. Zo zou ik het kunnen laten merken zonder dat ik er direct de gevolgen van merkte. Ik wist zijn muzieksmaak, ongeveer dezelfde als de mijne met een grote voorliefde voor Good Charlotte. Toch zouden er vooral liefdesliedjes op komen, hoe cliche ook. In mijn hoofd begon ik direct een soort playlistje te maken onder het poetsen en begon zacht At The Library van Green Day te zingen.


    Bowties were never Cooler

    Ashton Irwin.
    Ik wilde niet gemeen overkomen, echt niet. Maar ik ben nou eenmaal gauw geïrriteerd, en beledigd. Zeker rond het einde van de week, dan komt alles van de hele week er uit. Ik denk ook niet dat de jongen het als een bezitterig iets bedoelde, maar dat hij het gewoon verkeerd bracht. Toen ik mijn hand op zijn schouder legde draaide hij zich om en maakte zich gelijk breed, maar toch was er iets van een lichte angst in zijn ogen te bekennen. Wat best schattig was, aangezien ik er nu niet bepaald dreigend uit zie. Bovendien zou ik nooit iemand om zo'n onbenullige reden pijn doen. Ik had geen zin om mijn tijd aan eigenlijk zoiets onbenulligs te verdoen, dus ik ging weer zitten. De jongen zette zijn emmer neer en kwam achter me aan. Na zijn uitleg begreep ik het wel. Ik zou om eerlijk te zijn ook zo reageren. Ik wist niet zo goed wat ik nu moest doen aangezien hij al weer bezig was met poetsen. Moest ik nu achter hem aan lopen? Of het gewoon laten gaan? Ik had geen idee, maar ik wist wel dat ik me een ongelofelijke klootzak ging voelen als ik het zou laten zitten. Ik besloot om toch maar op te staan en naar de inmiddels Green Day zingende jongen te lopen. Ik ging tegenover het tafeltje waar hij bezig was staan. 'Luister, het is echt niet mijn bedoeling om hem van je af te pakken. En het was ook echt niet de bedoeling om zo over te komen. Ik weet dat ik niet als een van de liefste op je boodschap heb gereageerd, maar ik ben gewoon een beetje aangebrand momenteel. Sorry dat het zo over kwam. Als jij hem wilt zal ik van hem af blijven.' zei ik, in de hoop dat ik nu een iets mindere klootzak zal zijn. Ik liep weer terug naar mijn plekje, en ging weer zitten. Ja, de jongen waar het allemaal om ging is ontzettend knap, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om met hem te flirten als die andere jongen zo van hem houdt. Er zijn bovendien nog veel meer leuke jongens, dus daar maak ik me eigenlijk geen zorgen om. Ik had gelijk moeten zeggen dat hij hem mocht hebben, dat had een hoop heen en weer geloop bespaart. Ik pakte mijn telefoon uit mijn zak, plugde mijn oortjes er in, en zette mijn favoriete playlist aan, welke met Staitway To Heaven begon, beter kon het haast niet.


    How far is far