• Nou wou ik gewoon even een topic maken om er bij stil te staan hoeveel onnodig racisme er nog in de wereld is.
    Ik ga ook eerlijk zijn, eerst boeide het me niet. Maar mijn verloofde is Albanees en sindsdien is mijn mening en zicht erop ook helemaal veranderd. Vooral, door wat er een tijdje geleden is gebeurd.

    Om het even snel uit te leggen: mijn vriend werkt in een pizzeria, met een gemiddelde van 65 uur per week. Om te beginnen, ik zie niet veel Belgen/Nederlanders dat doen.
    Nu ja, een tijdje geleden ben ik dus ontzettend boos geworden door onnodig racisme. Na een hele dag, dat mijn vriend niet heeft kunnen eten, door het drukke werk was het elf uur in de avond voor hij naar de snackbar kon, om snel wat te eten. Wat er toen is gebeurd: van het moment dat hij de snackbar binnen kwam, tot hij buiten ging is hij door drie verschillende aangevallen geweest met racistische opmerkingen. Ik ken mijn vriend als iemand, als je hem kwetst of je hebt geen respect voor hem, of je daagt hem uit met een stomp (wat toen ook is gebeurd), vliegt hij in de aanval. Dan is hij er ook niet vies van om iemand een flinke boks te geven. Wat ik toen heb gezien en dat heeft me juist zo boos gemaakt. Mijn vriend deed niets. Iemand met steeds een antwoord klaar, een sterke persoon zat daar, met zijn mond vol tanden. Helemaal wit geworden, in shock. Ik had hem nooit, maar nog nooit in zulke toestand gezien.

    Nog steeds helemaal aangedaan door de opmerkingen: het is weer een bruine aap hoor, heel de dag niets doen, leven op de kosten van een hard werkende belg. Vertrek terug naar je lang 'makak', ging hij opnieuw naar zijn werk. (Waar iedereen buitenlands is die er werkt), voor de tweede keer die avond kwamen er mensen binnen: Ne hoop turken, buiten gij *wijst naar mijn vriend* wat ben jij voor een soort? Maakt al niet uit, het enige waar jullie goed in zijn is dit dus begin maar snel.
    Toen is hij ook boos geworden, het was hem toen ook te veel geworden. Hij heeft toen die mannen van de stoel gesleurd en op straat gesmeten.

    Nu ja, na al dit gezeur -moest iemand het hebben gelezen- wou ik gewoon even stil staan bij al het onnodige racisme. Ik ga niet zeggen dat ze allemaal goed zijn en respect verdienen. Maar zo zijn er ook Belgen/Nederlanders dat 'rotte appels' zijn.


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Ahsoka schreef:
    (...)

    *Dies because of laughing with ice-cream in her mouth*

    Laten we zeggen dat zijn baas, zacht uitgedrukt een beetje crazy is :')


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Floresa schreef:
    (...)
    Laten we zeggen dat zijn baas, zacht uitgedrukt een beetje crazy is :')


    Ik hou wel van crazy people :Y)


    Not all those who wander are lost.

    Ahsoka schreef:
    (...)

    Ik hou wel van crazy people :Y)

    Crazy als in: ik ga lekker met keukenpapier rond mijn hoofd zwaaiend met een spatel in de keuken staan zingen ;x?


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Floresa schreef:
    (...)
    Crazy als in: ik ga lekker met keukenpapier rond mijn hoofd zwaaiend met een spatel in de keuken staan zingen ;x?


    Ja (cool)
    Want dat doe ik ook


    Not all those who wander are lost.

    Ahsoka schreef:
    (...)

    Ja (cool)
    Want dat doe ik ook

    Had ik dus daadwerkelijk nog nooit iemand zien doen :')


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Floresa schreef:
    (...)
    Had ik dus daadwerkelijk nog nooit iemand zien doen :')


    En die man is net zo lang als ik, ik zie het al voor me xD


    Not all those who wander are lost.

    Ahsoka schreef:
    (...)

    En die man is net zo lang als ik, ik zie het al voor me xD

    Ja, het is een beetje een...apart zicht hahaha


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Rowling schreef:
    In het algemeen vind ik dat mensen elkaar niet moeten beoordelen voordat je degene beter kent.


    26 - 02 - '16

    Eerlijk gezegd schaam ik me kapot voor de mensen die dit wel doen. Het zal nooit echt weggaan, jammer genoeg, maar dat betekend niet dat men ermee door moet gaan of de meute moet volgen als een stel schapen. Ik snap niet dat mensen dit serieus leuk vinden.


    † Love? I want to sleep.