• Hello there,

    Zoals jullie misschien wel weten, is haken een hobby van me. Ik heb onder andere een eend, een olifant, een kikker met zwemband en een aap in kok outfit gehaakt. Steeds vaker zeggen mensen, wanneer ze één van deze creaties te zien krijgen, 'Wat creatief!' . Of ik vertel dat ik haak en wat ik dan zoal maak, en dan zeggen ze 'Je moet echt iets gaan doen met je creativiteit!'.
    Ik probeer verder handiger te worden in het gebruik van de naaimachine; ik heb een hemdje gemaakt en wil nog twee jurken gaan maken. Ook dan krijg ik weer te horen dat ik zo creatief bezig ben.

    Ik vind zelf echter dat iets namaken dat iemand anders heeft bedacht, niet creatief is. Ik maak het wel, maar ik heb het niet zelf bedacht. Met haken doe ik precies wat in het boekje staat. Het maken van een kledingstuk doe ik precies zoals in het patroon beschreven staat.

    Nu vroeg ik me af of ik daadwerkelijk creatief ben, of dat je inderdaad pas creatief bent als je zelf iets bedenkt / creëert. Hoe denken jullie daar over?

    Groetjes!

    Je bent creatief als je..

    Ik vind niet per se dat creatief iets moois moet zijn. Je moet het wel zelf bedacht hebben of als je iets dat al bestond vernieuwd hebt.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Handles schreef:
    Well, ik vind het niet dat het mooi moet zijn. Het is iets wat je gemaakt hebt, ook al maak je iets na. Het is toch jouw werk geworden.


    Ik ben het hier mee eens.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Handles schreef:
    Well, ik vind het niet dat het mooi moet zijn. Het is iets wat je gemaakt hebt, ook al maak je iets na. Het is toch jouw werk geworden.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Hangt er vanaf op wat voor manier je het namaakt. Ik vind het creatief als je het je eigen maakt, en dat kan toch wel iets anders zijn dan namaken.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Shuuya schreef:
    Ik denk dat je op 2 manieren (of meer maar daar gaat niet hier over) zijn..
    Creatief met je handen, doormiddel van maken.
    Maar ook creatief zijn met je hersens, doormiddel van dingen bedenken zodat andere het kunnen maken.

    Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het zelf ook wel irritant dat als je niet mooi kan tekenen of zo, je meteen niet creatief zou zijn. Want misschien is dat wat je tekent wel heel orgineel, maar is het niet erg goed uitgewerkt (en nu heb ik het over tekenen als voorbeeld, maar er zijn natuurlijk veel meer creatieve dingen van de bovenste soort)


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Well.. de poll geeft ongeveer 50 % van beide antwoorden. De meningen zijn duidelijk verdeeld.

    Iets natekenen of namaken kan iedereen. Creatief is als je zelf iets origineels bedenkt, het hoeft niet eens mooi te zijn om creatief te zijn.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Als je iets namaakt, maak je het nooit 100% exact hetzelfde na. Je geeft altijd je eigen inbreng, dat is creatief zijn (:

    Kijk maar naar de cover van "Follow Rivers" door Triggerfinger

    Newyorker schreef:
    Als je iets namaakt, maak je het nooit 100% exact hetzelfde na. Je geeft altijd je eigen inbreng, dat is creatief zijn (:

    Ligt eraan, gewoon simpelweg iets natekenen - wat ik vaak doe - vind ik niet creatief, zodra je er een eigen draai aan geef wordt het creatief.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.