• Zoals -sommige onder jullie- weten verwacht ik samen met mijn vriend ons eerste kindje. Ik wil jullie ideetjes even horen en met wat voor namen jullie me inspiratie kunnen geven. We hebben al gezocht, maar er is nog geen enkel naam uitgekomen waarvan we hebben: dat is het!
    Uiteindelijk zijn wij nog steeds de personen die de naam kiezen, maar als er mensen onder jullie zijn met leuke ideetjes, kan ik ze opschrijven en aan mijn vriend laten zien.
    Natuurlijk hebben we wel een aantal voorwaarden. Sinds mijn vriend Albanees is, gaat het kindje al een lange, buitenlandse en vreemde achternaam hebben. Waarbij we het dus niet speciaal of buitenlands willen en natuurlijk ook niet te lang.
    Dus, als er mensen zijn, die mee willen zoeken, reageren maar!

    Toch nog even een lijstje van namen die al een no-go zijn;
    Meisjes;
    *Lucy (mijn vriend vond het een honden naam)
    *Lily (mijn vriend vind het te ouderwets)
    *Sandi (Die vond ik niet leuk)
    *Hermoine (Die zei ik dan weer om te lachen, maar toen mijn vriend zei dat we het kind dan even goed Dobby kunnen noemen, vond ik het geen goed idee meer)
    Jongens;
    *Emile (mijn vriend vond het verschrikkelijk)


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Ik vind als meisjesnaam Yalou mooi, en als jongen Ferron :p.


    i put the fun in funeral

    Tialda. :Y)

    Nee grapje. Heb je al op babybytes.nl etc. Gekeken? (:

    [ bericht aangepast op 5 sep 2014 - 16:27 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Overkill schreef:
    Ik vind als meisjesnaam Yalou mooi, en als jongen Ferron :p.

    Yalou? Dat heb ik nou echt nog nooit gehoord


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Scribe schreef:
    Tialda. :Y)

    Nee grapje. Heb je al op babybytes.nl etc. Gekeken? (:

    Ik heb al op zoveel sites gekeken en er zijn zo verschrikkelijk veel namen, dat het wel onbegonnen werk lijkt om alles af te gaan ;x


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Bell :'D.

    Ik vind Hannah of Ruby erg mooi voor een meisje, en Anthony voor een jongen c:


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Nicoline (want zo heet ik, en dat hoor je niet veel)
    -> verder heb je daarvan nog, Nicole, Nicolette, Nica/Nika, etc.
    Zanna, Jolien, Jonien, Anna, Anne, Marijn, Flore, Annelies, Felicia, Simone, Tamara, Katja, Savannah, Savanne, Suzanne, Selina, Annemarie, Rebecca, Elske.

    -> Simon, Bart, Wouter, Wout, Maarten, Bram, Bob, Jasper, Jonas, Jurriaan, Jelmer, Jesse, Nick, Niek, Josse.

    (ging in haar hoofd al haar schoolgenoten, teamgenoten namen af.)


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Meisjesnamen:
    Joyce
    Carmen
    Ella
    Lana
    Ayumi
    Lyndsey
    Maelle
    Shirley
    Solange
    Charlène
    Janice
    Katy
    Viënna
    Mila
    Nanouk
    Mara
    Willow
    Amy
    Rae
    Zoë
    Diana

    [bJongensnamen:][/b]
    Jason
    Jeremy
    Luuk
    Freek
    Dave
    Marcello
    René
    Sier
    Steef
    Karsten
    River
    Aleardo
    Apollo
    Edwin
    Arnoud
    Thorsten
    Thijmen
    George
    Geoff
    Kelvin
    Jamie

    Hoop dat er iets tussen zit, een naam bedenken voor je kindje is helemaal niet makkelijk!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Lastig he, een naam vinden die je beiden leuk vind, en die gevoelsmatig ook nog past. Want ook al vind je nog zoveel namen leuk, het moet ook nog gevoelsmatig passen. Gelukkig heb je nog even om erover te discussiëren en na te denken (;
    Deze zwangerschap hadden we voor een jongensnaam direct Seppe, maar voor een meisjesnaam hebben we nog zeker 3 maanden nodig gehad. Heel lastig aangezien het dus een meisje is, en we tot 2 maanden geleden nog met ons handen in ons haar zaten. Maar zoals je al weet, wij gaan voor Demi ^_^

    Zelf ben ik dus echt geen voorstander van lange en ingewikkelde namen, en sommige mensen moeten echt eens bedenken dat kinderen als eerste hun naam leren schrijven op school :'D
    Of zo die typisch belachelijke namen als Summer, Charity, Grace/Gracie, Hope, Destiny etc. Daar krijg ik dus echt de kriebels van, al zal niet iedereen m'n mening daarin delen waarschijnlijk :'D
    Je kan eventueel wel kijken naar de betekenis van een naam, als dat belangrijk is voor je. Als je niet zozeer kan kiezen tussen een aantal namen. Tja, verder moet je het denk ik echt gewoon gevoelsmatig doen.

    En tja, wat ik nog mooie namen vind... gewaarschuwd, ik ben dus echt zo iemand die valt voor typische namen, of ja, toch bij het kiezen van een babynaam XD
    Voor een jongetje vind ik Michael, Kevin en Leroy erg leuk. Ook Owen, Ian of Tobias heeft m'n voorkeur. En ja, ik blijf gewoon superfan van Seppe, maar gezien we een meisje krijgen, gaat dat niet door :'D
    En voor een meisje... Melanie heb ik altijd een hele mooie naam gevonden, die hadden we ook bij onze eerste zwangerschap voor als het een meisje ging zijn. Dan nog Merel of Amber vind ik onwijs leuk. Deze rit heb ik nog Roselie, Lisa en Emma voorgesteld - met een dozijn anderen, want zo lief ik ook bijvoorbeeld Evy of Chloe of Zoë :'D
    Jalena vind ik ook erg mooi en had ik ook graag gewild, afkorting Lena, maar tja gevoelsmatig gaat het gewoon een Demi zijn, wat je dan zo heerlijk kan vertroetelen met Demieke XD

    In ieder geval echt heel veel suc7 met kiezen en eruit komen, want ik weet uit ervaring dat het niet het meest simpele kan zijn. Soms heb je direct de naam die je wilt, en ja, soms duurt het wat langer voordat je de geschikte naam vindt.
    Als jullie er echt niet uitkomen, probeer beiden een top 5 of top 10 namen lijstje te maken van alle namen die gepasseerd zijn en die jullie eventueel leuk vinden, en kijk daarna welke namen jullie beiden hebben opgeschreven. Of dwing je vriend zich te voegen bij jou gekozen naam XD
    Hopelijk laat je het me wel weten als jullie gekozen hebben, want ik ben dus stik nieuwsgierig
    (K)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Heb je al in Het grote jongens namen topic en Het grote meisjesnamen topic gekeken? Volgens mij kun je die onder het kopje creativiteit vinden.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Leah. (cat) No, joke. Ik vind het trouwens ook geen prachtige naam, om eerlijk te zijn, al zeg ik het zelf, haha. Het is Hermione. (: Maar die vind ik wel leuk, haha.

    Maar goed, persoonlijk vind ik de namen Elle (of Ella, maar ik vind Elle mooier) en Juliette zeer mooi. Ik ben ook een grote fan van Susan (of Suzanne, maar in elk geval niet Suzan) of Anna. En Nora vind ik trouwens ook niet mis en to be honest, Ruth ook niet.

    Wat jongens betreft ... euh, Thomas?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Priscilla


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Scribe schreef:
    Heb je al in Het grote jongens namen topic en Het grote meisjesnamen topic gekeken? Volgens mij kun je die onder het kopje creativiteit vinden.

    Ik wist niet dat die er was, bedankt voor de tip!


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Valkyries schreef:
    Lastig he, een naam vinden die je beiden leuk vind, en die gevoelsmatig ook nog past. Want ook al vind je nog zoveel namen leuk, het moet ook nog gevoelsmatig passen. Gelukkig heb je nog even om erover te discussiëren en na te denken (;
    Deze zwangerschap hadden we voor een jongensnaam direct Seppe, maar voor een meisjesnaam hebben we nog zeker 3 maanden nodig gehad. Heel lastig aangezien het dus een meisje is, en we tot 2 maanden geleden nog met ons handen in ons haar zaten. Maar zoals je al weet, wij gaan voor Demi ^_^

    Zelf ben ik dus echt geen voorstander van lange en ingewikkelde namen, en sommige mensen moeten echt eens bedenken dat kinderen als eerste hun naam leren schrijven op school :'D
    Of zo die typisch belachelijke namen als Summer, Charity, Grace/Gracie, Hope, Destiny etc. Daar krijg ik dus echt de kriebels van, al zal niet iedereen m'n mening daarin delen waarschijnlijk :'D
    Je kan eventueel wel kijken naar de betekenis van een naam, als dat belangrijk is voor je. Als je niet zozeer kan kiezen tussen een aantal namen. Tja, verder moet je het denk ik echt gewoon gevoelsmatig doen.

    En tja, wat ik nog mooie namen vind... gewaarschuwd, ik ben dus echt zo iemand die valt voor typische namen, of ja, toch bij het kiezen van een babynaam XD
    Voor een jongetje vind ik Michael, Kevin en Leroy erg leuk. Ook Owen, Ian of Tobias heeft m'n voorkeur. En ja, ik blijf gewoon superfan van Seppe, maar gezien we een meisje krijgen, gaat dat niet door :'D
    En voor een meisje... Melanie heb ik altijd een hele mooie naam gevonden, die hadden we ook bij onze eerste zwangerschap voor als het een meisje ging zijn. Dan nog Merel of Amber vind ik onwijs leuk. Deze rit heb ik nog Roselie, Lisa en Emma voorgesteld - met een dozijn anderen, want zo lief ik ook bijvoorbeeld Evy of Chloe of Zoë :'D
    Jalena vind ik ook erg mooi en had ik ook graag gewild, afkorting Lena, maar tja gevoelsmatig gaat het gewoon een Demi zijn, wat je dan zo heerlijk kan vertroetelen met Demieke XD

    In ieder geval echt heel veel suc7 met kiezen en eruit komen, want ik weet uit ervaring dat het niet het meest simpele kan zijn. Soms heb je direct de naam die je wilt, en ja, soms duurt het wat langer voordat je de geschikte naam vindt.
    Als jullie er echt niet uitkomen, probeer beiden een top 5 of top 10 namen lijstje te maken van alle namen die gepasseerd zijn en die jullie eventueel leuk vinden, en kijk daarna welke namen jullie beiden hebben opgeschreven. Of dwing je vriend zich te voegen bij jou gekozen naam XD
    Hopelijk laat je het me wel weten als jullie gekozen hebben, want ik ben dus stik nieuwsgierig
    (K)

    Tuurlijk laat ik het je weten gek!
    We wouden voor een jongen dus eerst één van de 99 namen van allah. Maar omdat het kind dus niet volledig albanees gaat zijn, het ook geen woord gaat spreken, hebben we dus afgehaakt.
    Maar ik bedoel, probeer eens een naam te vinden dat bij de achternaam 'Bilalovski' past.


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Ik vind Nova Bente Lieke en Lotte erg leuke namenbof Lana voor een meisje

    Voor een jongen Luke Toby Tobias Lucas Lex


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Als meisjes naam mischien : Amy - Viridi - Emily - Luna - Nikkie - Katy - Cait - Prim - Luka

    Als jongens naam mischien : Teemo - Enzo - Raf - Loeka - Roel - Jorn

    Laat je het me wel weten als hij/zij een naam heeft?


    ~Caitlynn