• Ik ben ergens achter gekomen. 8D Er zijn vaak vragen over de scholen in de Wizarding World.
    Er zijn 11 scholen in de wereld, waarvan er een paar in de volgende landen:

    - UK Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry
    - Scandinavië (land niet gespecificeerd) Durmstrang Institute
    - Afrika (land niet gespecificeerd) Uagadou School of Magic
    - Frankrijk Beauxbatons Academy of Magic
    - Rusland Koldovstoretz
    - Japan Mahoutokoro
    - Brazilië
    - VS

    Aanvullingen zijn altijd welkom!

    [ bericht aangepast op 23 sep 2015 - 17:58 ]


    Your make-up is terrible

    Eigenlijk ligt Durmstrang in Zweden, niet Roemenië. :x
    Verder is Beauxbatons de grootste school in West-Europa, maar is er nooit gezegd dat dit de enige is, dus zou er nog heel goed ergens een Nederlandse school kunnen zijn. 8D Aangezien veel mensen er blijkbaar van overtuigd lijken te zijn dat Beauxbatons de enige toverschool in West-Europa is, is dat misschien een soort van aanvulling, lol.

    [ bericht aangepast op 23 sep 2015 - 17:26 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Eigenlijk ligt Durmstrang in Zweden, niet Roemenië. :x
    Verder is Beauxbatons de grootste school in West-Europa, maar is er nooit gezegd dat dit de enige is, dus zou er nog heel goed ergens een Nederlandse school kunnen zijn. 8D Aangezien veel mensen er blijkbaar van overtuigd lijken te zijn dat Beauxbatons de enige toverschool in West-Europa is, is dat misschien een soort van aanvulling, lol.


    Ik heb even gezocht, maar ik kan nergens een exacte locatie vinden, lol.


    Your make-up is terrible

    Furiosa schreef:
    (...)

    Ik heb even gezocht, maar ik kan nergens een exacte locatie vinden, lol.

    Ik geloof dat ik ergens een citaat had gelezen over dat J.K. had gegeven over de omgeving en dat die omschrijving erg sterk overeenkwam met Scandinavië, of dat ze letterlijk iets had gezegd over Scandinavië, maar er is er geen in Roemenië, dacht ik. Viktor Krum komt er wel vandaan, maar de school lag geloof ik niet - maar goed, misschien is mijn geheugen me wel helemaal voor de gek aan het houden hoor, dat kan ook, maar ik weet wel nog dat ik zelf best wel verbaasd was toen ik erover las. x)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Ik geloof dat ik ergens een citaat had gelezen over dat J.K. had gegeven over de omgeving en dat die omschrijving erg sterk overeenkwam met Scandinavië, of dat ze letterlijk iets had gezegd over Scandinavië, maar er is er geen in Roemenië, dacht ik. Viktor Krum komt er wel vandaan, maar de school lag geloof ik niet - maar goed, misschien is mijn geheugen me wel helemaal voor de gek aan het houden hoor, dat kan ook, maar ik weet wel nog dat ik zelf best wel verbaasd was toen ik erover las. x)


    Volgens mij heb je wel gelijk, hoor. 8D Het is inderdaad niet Roemenië, maar dat wordt dus overal gezegd omdat Viktor ervandaan komt. De plekken die ik vind zijn inderdaad Scandinavië, maar duidelijker wordt het niet.


    Your make-up is terrible

    Zat er in Brazilie niet ook nog iets. Omdat Bill daar een uitwisseling mee wilden?


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Mercator schreef:
    Zat er in Brazilie niet ook nog iets. Omdat Bill daar een uitwisseling mee wilden?


    Yep!


    Your make-up is terrible

    In Japan zat er volgensmij ook een ^^


    take me back to the basics and the simple life

    Wiarda schreef:
    Eigenlijk ligt Durmstrang in Zweden, niet Roemenië. :x
    Verder is Beauxbatons de grootste school in West-Europa, maar is er nooit gezegd dat dit de enige is, dus zou er nog heel goed ergens een Nederlandse school kunnen zijn. 8D Aangezien veel mensen er blijkbaar van overtuigd lijken te zijn dat Beauxbatons de enige toverschool in West-Europa is, is dat misschien een soort van aanvulling, lol.

    Ik las trouwens dat Rowling gezegd heeft dat er geen scholen hier zijn, mensen uit België en Nederland gaan naar Beauxbatons.


    Your make-up is terrible

    EthereaI schreef:
    In Japan zat er volgensmij ook een ^^


    Dat las ik, maar ik kan nergens een bron vinden.


    Your make-up is terrible

    ik vond deze lijst;

    Beauxbatons Academy of Magic (France)
    Durmstrang Institute (Scandinavia)
    Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry (Scotland)
    Koldovstoretz (Russia)
    Mahoutokoro (Japan)
    Uagadou School of Magic (Africa)
    Unknown (Brazil)
    Unknown (United States of America)


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Mercator schreef:
    ik vond deze lijst;

    Beauxbatons Academy of Magic (France)
    Durmstrang Institute (Scandinavia)
    Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry (Scotland)
    Koldovstoretz (Russia)
    Mahoutokoro (Japan)
    Uagadou School of Magic (Africa)
    Unknown (Brazil)
    Unknown (United States of America)


    Yess, thank you.


    Your make-up is terrible

    Furiosa schreef:
    (...)

    Dat las ik, maar ik kan nergens een bron vinden.


    http://harrypotter.wikia.com/wiki/Mahoutokoro_School_of_Magic


    take me back to the basics and the simple life

    EthereaI schreef:
    (...)

    http://harrypotter.wikia.com/wiki/Mahoutokoro_School_of_Magic


    Aah, perfect. ;3


    Your make-up is terrible

    Hm, ik blijf het magische schoolsysteem toch erg vreemd vinden. In een topic van een tijdje geleden had ik daar nog een hele lange post over geschreven, maar daar heb ik op dit moment geen tijd voor. (krul)
    Wel interessant om die lijst te zien!


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Hm, ik blijf het magische schoolsysteem toch erg vreemd vinden. In een topic van een tijdje geleden had ik daar nog een hele lange post over geschreven, maar daar heb ik op dit moment geen tijd voor. (krul)
    Wel interessant om die lijst te zien!


    Die had ik gelezen! Toen ik de scholen in andere landen tegenkwam, moest ik gelijk aan dat topic denken, haha.


    Your make-up is terrible