• Hey allemaal,
    Ik wil hier heel even klagen over mijn oma…
    Mijn oma is een controlefreak, op z’n minst gezegd. Het is een oude verbitterde tang en een kreng van een wijf (zoals ze dat hier zeggen ;) ).
    Nu ben ik sinds juni afgestudeerd en laat ze me dus geen seconde met rust. Tijdens het schooljaar vertelde ik niet altijd welke uren ik les had of tot wanneer omdat ik dan wist dat ik dan telefoon van haar zou verwachten en bij haar moest gaan klussen terwijl mijn schoolwerk dan bleef liggen. Nu het ‘vakantie’ is en ik nog geen werk gevonden heb weet ze dat ik dus thuis ben en is ze in haar ‘nopjes’ (op haar eigen manier dan…).
    Ze is de afgelopen 3 weken al elke dag minstens 1x langs geweest om te kijken of ik wel thuis ben. Als ze merkt dat de achterdeur nog vast is of ik weg ben, belt ze een tijdje later. Dit kan gaan van 1x tot 5x op een dag. Ik ben dit meer dan beu. Ik wordt er gek van! Ik wordt constant door haar gecontroleerd en het ergste van al is dat ik al 21 ben! Bij een kind van 10 begrijp ik dit nog maar komop!
    Ik zie haar nu dus bijna elke dag. Wat eigenlijk al teveel is naar mijn zin. Telkens ik haar zie hebben we wel een discussie of een ruzie. Vaak gaat het erover dat ik een keertje niet thuis was, wat dan in haar ogen meteen als ‘altijd’ gezien wordt. Of ze begint me weer uit te schelden, commentaar te geven op mij of op mijn vriend/ zijn familie. Ze kan ook verschrikkelijk zeuren. Ik hoor vaak 4x hetzelfde of stelt ze me vragen die ik de afgelopen 5 dagen ervoor ook al beantwoord had. Omdat ik dus nog geen werk heb, had ze me gevraagd bij haar te komen helpen in het huishouden, wat ik op zich geen probleem vind. Maar je kan al raden, dat ik mijn vinger gaf en zij met mijn arm ging lopen… Ik heb er elke week 5 uur staan poetsen, vroeg ze me om het onkruid uit besproeien, de deur te vernissen, de aardappelen te oogsten, boven te poetsen, de garage op te ruimen, … en ze wilt dat allemaal op 1 dag gebeurd hebben. Wat dus onmogelijk is. Nu probeer ik haar een klein beetje te ontlopen (wat inderdaad een beetje fout van mij is) door niet op te nemen, de deur op slot te laten, enz. Ik kan zelfs niet eens rustig een sigaret roken zonder elke 5 seconden om te moeten kijken of ze niet aan komt lopen.

    Nu vroeg ik me af of iemand dit ook heeft en er tips voor heeft? (Oh en zeg niet om het haar te vertellen of mijn ouders erbij te halen want dan wordt het een grote ruzie en mijn ouders staan aan haar kant -.-‘ )
    Zo niet, zijn alle oma’s zo of enkel de mijne?


    So close to reaching that famous happy end, Almost believing this was not pretend.

    De mijne denkt dat vrouwen niets kunnen als het moeilijk is dan schoonmaken, dus mijn oom is altijd de pineut.


    I am an idiot, I move.

    Fisher schreef:
    De mijne denkt dat vrouwen niets kunnen als het moeilijk is dan schoonmaken, dus mijn oom is altijd de pineut.


    Mijn opa deed vroeger alles jammer genoeg is hij enkele jaren geleden overleden maar omdat zij niets meer kan moet ik het doen en werkt ze ook alles op mij uit -.-


    So close to reaching that famous happy end, Almost believing this was not pretend.

    Dat is bij mij dus ook gebeurd. Gelukkig kan ze nog vrij veel zelf, behalve als het technisch is. Dan moet er een man komen. Ze wilde maar niet geloven dat ik ook de startpagina van het internet kon veranderen of dat ik wist hoe je meerdere mensen tegelijkertijd kan mailen....
    Maar goed, ik laat haar maar en doe nu gewoon vooral leuke dingen met haar. Ik vind het sneuer voor mijn moeder, zij moet altijd opdraven als mijn oma ergens naartoe moet.


    I am an idiot, I move.

    Fisher schreef:
    Dat is bij mij dus ook gebeurd. Gelukkig kan ze nog vrij veel zelf, behalve als het technisch is. Dan moet er een man komen. Ze wilde maar niet geloven dat ik ook de startpagina van het internet kon veranderen of dat ik wist hoe je meerdere mensen tegelijkertijd kan mailen....
    Maar goed, ik laat haar maar en doe nu gewoon vooral leuke dingen met haar. Ik vind het sneuer voor mijn moeder, zij moet altijd opdraven als mijn oma ergens naartoe moet.


    Ja de mijne ook :s daarom moet ik mijn rijbewijs maar halen en een auto kopen zodat ik dat kan (:8 ?) En wat zijn leuke dingen die ik met haar kan doen? Dan samen de sproeistof voor het onkruid klaar te maken?


    So close to reaching that famous happy end, Almost believing this was not pretend.

    Jeetje! Wat naar :/ Kun je anders niet een weekje of zo bij je vriend gaan logeren? Misschien helpt het als je een week van huis bent en dat ze het niet weet, of dat je zegt dat je een week rust neemt. Verzin desnoods dat je migraine hebt.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Grizzly schreef:
    Jeetje! Wat naar :/ Kun je anders niet een weekje of zo bij je vriend gaan logeren? Misschien helpt het als je een week van huis bent en dat ze het niet weet, of dat je zegt dat je een week rust neemt. Verzin desnoods dat je migraine hebt.


    Ik ben in juni al 2 weken bij mijn vriend gaan logeren en inderdaad, dan kan ik haar niet helpen maar dat gaat nu niet omdat mijn vriend moet gaan werken en ik dan niet bij hem mag slapen van zijn ouders (wat wel begrijpelijk is, ergens). Een weekje rust nemen, dat staat niet in haar woordenboek en als ik zeg dat ik migraine heb zegt zij: "Het is toch altijd iets met jou. Je bent altijd ziek, dat komt ervan als je telkens tv kijkt, achter die computer zit, niet buiten komt,... " en dan gaat ze me middeltjes voorschrijven of zeggen wat ik MOET doen om niet ziek te zijn. (Snap je het al...)


    So close to reaching that famous happy end, Almost believing this was not pretend.

    Alptraum schreef:
    (...)

    Ik ben in juni al 2 weken bij mijn vriend gaan logeren en inderdaad, dan kan ik haar niet helpen maar dat gaat nu niet omdat mijn vriend moet gaan werken en ik dan niet bij hem mag slapen van zijn ouders (wat wel begrijpelijk is, ergens). Een weekje rust nemen, dat staat niet in haar woordenboek en als ik zeg dat ik migraine heb zegt zij: "Het is toch altijd iets met jou. Je bent altijd ziek, dat komt ervan als je telkens tv kijkt, achter die computer zit, niet buiten komt,... " en dan gaat ze me middeltjes voorschrijven of zeggen wat ik MOET doen om niet ziek te zijn. (Snap je het al...)


    en simpelweg "nee" zeggen? Je bent haar eigenlijk niets verschuldigd en als ze je zo behandeld....


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Grizzly schreef:
    (...)

    en simpelweg "nee" zeggen? Je bent haar eigenlijk niets verschuldigd en als ze je zo behandeld....


    Heb ik 1x geprobeerd... De ruzie duurde 5 dagen en toen MOEST ik het van mijn ouders goed gaan maken met haar. Mijn vriend vind alles zo ver gaan dat hij niet meer wilt dat ik naar haar ga, omdat ik gewoon zo chagrijnig terug thuis kom en ze zelfs over hem en zijn familie slecht praat.


    So close to reaching that famous happy end, Almost believing this was not pretend.

    Holy shit, wat een mens. Mijn oma's zijn allebei hartstikke lief en kunnen ook nog heel veel, en als er dan hulp nodig is is het telkens iemand anders.
    Ik snap niet hoe je ouders aan haar kant kunnen staan als je zowat wordt gestalkt door je oma. Echt, dit is niet normaal. Als ik jou was zou ik niet meer naar haar toe gaan, of duidelijk maken dat het niet kan op deze manier. Makkelijker gezegd dan normaal natuurlijk, maar zo is het voor jou heel rot.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Carmilla schreef:
    Holy shit, wat een mens. Mijn oma's zijn allebei hartstikke lief en kunnen ook nog heel veel, en als er dan hulp nodig is is het telkens iemand anders.
    Ik snap niet hoe je ouders aan haar kant kunnen staan als je zowat wordt gestalkt door je oma. Echt, dit is niet normaal. Als ik jou was zou ik niet meer naar haar toe gaan, of duidelijk maken dat het niet kan op deze manier. Makkelijker gezegd dan normaal natuurlijk, maar zo is het voor jou heel rot.


    Ik weet het ook niet zo goed. Mama zei: "Ja zeg haar dat morgen dan." Maar hoe zeg je zoiets tegen je oma dat ze te ver gaat in het controleren? Mezelf en haar kennende zeg ik iets fout of op een foute toon en krijgen we ruzie :s


    So close to reaching that famous happy end, Almost believing this was not pretend.

    Klinkt heftig zeg. Een van mijn oma's kan ook niet zoveel meer, dus mijn vader en moeder moeten daar ook altijd komen opdraven (omdat mijn vader als enige van haar kinderen in de buurt woont) en mijn oma en vader hebben echt super vaak ruzie. Zelf vind ik haar wel lief en ik hoef van haar ook niets te doen, maar ik kan me er dus wel wat bij voorstellen.
    Ik kan hier eigenlijk geen oplossing voor bedenken, maar ik vind het hartstikke vervelend voor je.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Alptraum schreef:
    (...)

    Ik weet het ook niet zo goed. Mama zei: "Ja zeg haar dat morgen dan." Maar hoe zeg je zoiets tegen je oma dat ze te ver gaat in het controleren? Mezelf en haar kennende zeg ik iets fout of op een foute toon en krijgen we ruzie :s

    Uh, iets in de trant van "Ik vind het heel lief dat je zoveel om me geeft, maar ik zou het fijn vinden als je me iets meer met rust laat, hoewl ik waardeer dat je er zo voor me bent". Hamburger-methode, goed-slecht-goed. Maar ik weet het ook niet goed. Als jullie ruzie hebben (niet fijn natuurlijk), laat ze je dan wel met rust?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Carmilla schreef:
    (...)
    Uh, iets in de trant van "Ik vind het heel lief dat je zoveel om me geeft, maar ik zou het fijn vinden als je me iets meer met rust laat, hoewl ik waardeer dat je er zo voor me bent". Hamburger-methode, goed-slecht-goed. Maar ik weet het ook niet goed. Als jullie ruzie hebben (niet fijn natuurlijk), laat ze je dan wel met rust?


    Enkel als het echt zo ver komt dat we tegen elkaar roepen en één van ons huilt op het einde. Maar zo'n ruzie wil ik niet nog eens. En als we een gewone discussie/ruzie hebben dan doet ze de dag erna of er niets aan de hand is en gaat ze gewoon verder met wat ze geëindigd is.
    Maar het is wel goed geformuleerd om het haar zo te vertellen :)


    So close to reaching that famous happy end, Almost believing this was not pretend.