• Nee, het is niet Ned Survivalgids, maar het is wel een soort gids die je kan helpen. Na zeventien jaar achter de schoolbanken te hebben gezeten heb ik genoeg meegemaakt. Ja zeventien jaar, je leest het goed. Een lange reis dus, die ik overleefd heb door mezelf en door mensen rondom me. Ik heb heus niet alle slechte dingen meegemaakt op school, maar ik hoorde hier en daar wel eens wat van andere leerlingen, vrienden of klasgenoten. Zelfs leerkrachten lieten wel eens voorvalletjes horen. Naar school gaan lijkt simpel, maar toch komt er heel wat bij kijken. Dan heb ik het over hoe je je moet gedragen in de klas, hoe mensen naar je kijken, hoe je geaccepteerd kan worden, hoe je er bij kan horen, enzovoort. Tijdens deze lange schooljaren kom je af en toe wel eens in bepaalde situaties terecht, je wil niet meedoen aan gym omdat je geen zin hebt, je wordt uitgelachen om die ene trui, je wordt buitengesloten in de klas of de pubertijd die enorm toeslaat. Zoveel dingen kunnen iets kleins zijn, maar lijken groot. Ik wil je helpen, ik wil je persoonlijke gids zijn. Waarmee kan ik je helpen? Heb je een vraag, zit je met iets, wat dan ook, vraag het me, meld het me. Ik wil je proberen te helpen aan de hand van mijn ervaringen en van die van de mensen rondom me. Samen overleven we school wel, want samen staan we sterker! Nogmaals, het is geen Survivalgids van Ned.

    Wil je meehelpen en co-writer worden? Aarzel niet om me een berichtje te sturen, ik zal zo snel mogelijk reageren. En denk eraan lezers, we kunnen alleen school overleven als jullie met situaties, onderwerpen, vragen of andere dingen komen. Laat je horen, alles is anoniem. Reageren per reactie of me aanspreken via gastenboek of privé bericht mag allemaal. Hou je vooral niet in.


    16 - 09 - '17

    Any requests?


    16 - 09 - '17

    Uhm... Ik heb een leraar op school en wij mogen elkaar niet echt. Het probleem is dat het nu al zo ver gaat, dat hij mijn cijfers soms met 2.0 punten naar beneden haalt, zonder enige reden. Ik had het al aan mijn ouders gemeld, die zeiden dat ik er mee naar onze school team leider moest gaan (het hoofd ban onze afdeling) Maar die zei dat ze er wijnig aan kon doen, alleen met hem praten, maar dat heeft nog niet gewerkt. En toevallig is het vak Nederlands dat hij geeft, ik ben echt een ramp in Nederlands dus die punten aftrek kan ik niet heben zeg maar. Ik stond vorig jaar dus ook voor Nederlands een 3 :|
    Heb je mischien tips hoe ik het een soort van over kan laten waaien die ruzies tussen ons? Negeren lijkt me alleen niet handig, aanzien ik veel vragen heb en ze dan dus niet kan stellen, met gevolg van nog lagere cijfers? (flower)

    [ bericht aangepast op 3 sep 2014 - 6:53 ]


    "Not my daughter, you bitch!"

    RickmanLover schreef:
    Uhm... Ik heb een leraar op school en wij mogen elkaar niet echt. Het probleem is dat het nu al zo ver gaat, dat hij mijn cijfers soms met 2.0 punten naar beneden haalt, zonder enige reden. Ik had het al aan mijn ouders gemeld, die zeiden dat ik er mee naar onze school team leider moest gaan (het hoofd ban onze afdeling) Maar die zei dat ze er wijnig aan kon doen, alleen met hem praten, maar dat heeft nog niet gewerkt. En toevallig is het vak Nederlands dat hij geeft, ik ben echt een ramp in Nederlands dus die punten aftrek kan ik niet heben zeg maar. Ik stond vorig jaar dus ook voor Nederlands een 3 :|
    Heb je mischien tips hoe ik het een soort van over kan laten waaien die ruzies tussen ons? Negeren lijkt me alleen niet handig, aanzien ik veel vragen heb en ze dan dus niet kan stellen, met gevolg van nog lagere cijfers? (flower)


    Oh wauw... Daar heb ik wel tips voor, ze komen in de story (:


    16 - 09 - '17

    Soe schreef:
    (...)

    Oh wauw... Daar heb ik wel tips voor, ze komen in de story (:


    Ah dankje (flower) Ik begin het aardig beu te worden daar :')


    "Not my daughter, you bitch!"

    RickmanLover schreef:
    (...)

    Ah dankje (flower) Ik begin het aardig beu te worden daar :')


    Begrijpelijk.


    16 - 09 - '17

    Wat een leuk idee! ^^


    Pretty is just a pretty word.

    Mulleroni schreef:
    Wat een leuk idee! ^^


    Dankjewel (:


    16 - 09 - '17

    Ik vind het echt een leuk idee, dit ga ik zeker volgen. ;D
    Al vind ik Ned Survivalgids, stiekem, wel leuk. c:


    wat was dit ookalweer

    Hmm, ik snap vaak de uitleg die ik krijg van mijn leraren niet. Maar als ik dit toegeeft krijg ik het antwoord: 'neem bijles'. Het probleem Is alleen dat deze bijles dan van dezelfde leraren Is... Hier nog tips voor?


    We've lived in the shadows for far too long.

    DAWSONS schreef:
    Ik vind het echt een leuk idee, dit ga ik zeker volgen. ;D
    Al vind ik Ned Survivalgids, stiekem, wel leuk. c:


    Dankje.

    @Phortion, ik zal tips proberen geven (:


    16 - 09 - '17