• Toestemming:
    Beste LeoValdez,

    Hierbij heb je toestemming om te gaan beginnen met je schrijfwedstrijd. Je hebt precies een week om het topic te openen en van start te gaan. Veel plezier en succes!

    Met vriendelijke groet,
    Mulleroni
    Moderator




    Wat is de bedoeling?
    Iedereen kiest een fandom waar hij/zij de wedstrijd mee wil schrijven. Stel je kiest dus bijvoorbeeld Harry Potter, dan moeten al je opdrachten met Harry Potter te maken hebben. Omdat het anders lastig wordt, moet ik het fandom wel kennen/goedkeuren. Ook mogen maar twee mensen hetzelfde fandom hebben. Fandoms kunnen boekenseries, films of series zijn. Het kan ook wel één boek of film zijn, maar dat is dan een twijfelgeval en ligt er ook aan hoe dik het boek is etc.

    Punten systeem
    Iedere rond kan je in totaal 10 punten verdienen:
    - 3 voor goede spelling, grammatica
    - 4 voor originaliteit/ verhaallijn
    - 2 voor goed aan de opdracht houden
    - 1 voor schrijfstijl (Is het makkelijk te lezen of juist heel emotioneel beschreven?)
    Vanzelfsprekend heeft degene met de meeste punten gewonnen. Helaas is er geen prijs voor de winnaar, maar je hebt wel de eer.

    Er komen 5 rondes, die ieder twee weken duren. Niet op tijd ingeleverd is twee punten per dag eraf. Uitstel kan tot de avond voor de deadline aangevraagd worden. Uitstel is twee dagen, behalve als er een speciale rede achter zit.

    Deelnemers en jury
    Ik zoek één jurylid, die vooral goed is in spelling en grammatica, aangezien dat niet mijn allerbeste kant is. De andere jury geeft ook een aantal punten en het aantal wordt door twee gedeeld. Dat is het aantal punten dat je krijgt.
    Er zijn maximaal tien deelnemers. Er zijn afvallers, maar als je twee opdrachten achter elkaar niet ingeleverd hebt (of na vijf dagen pas) dan lig je er uit.
    Deelnemers:
    - Deerstalker - Harry Potter
    - DAWSONS - Harry Potter - Uitstel
    - Telcontar - The Mortal Instruments - Uitstel
    - Piaffe - Divergent
    - Phortion (Savannah) - Divergent
    - Mau - Degrassi: The next generation - Uitstel
    - Dunedain - The Hunger Games - Uitstel
    - CharmedPaige (Marjolein)- The Chemical Garden - Uitstel
    -
    Uitstel tot 21 september!
    Groen= op tijd ingeleverd
    Rood= te laat

    Jury: VOL!
    - LeoValdez (Linde)
    - Paracosm

    Opdracht 1:
    Schrijf een van je lievelingsstukjes uit het boek/film/serie maar dan met jezelf in de hoofdrol. Je mag dingen veranderen, maar het stukje moet herkenbaar blijven. Als er meerdere hoofdpersonen zijn mag je kiezen welke je bent. Het minimaal woordaantal is 500 woorden en de max. is 1500. Je levert de opdracht in door die naar allebei de juryleden te sturen. Na het einde van de ronde worden de verhalen in een story gezet.
    Jullie hebben tot 19 september.


    PS. Dit is mijn eerste wedstrijd dus tips zijn welkom. :)

    [ bericht aangepast op 20 sep 2014 - 22:32 ]


    Spoiler alert: you will save yourself

    LeoValdez schreef:
    (...)

    Ja ik ben bezig :)


    yay!


    take me back to the basics and the simple life

    Als je uiteindelijk besluit dat de Grijze Jager niet mag, (wat ik niet hoop, maar gewoon voor het geval dat,) wil ik graag the Hungergames als fandom.


    -

    Ring schreef:
    Als je uiteindelijk besluit dat de Grijze Jager niet mag, (wat ik niet hoop, maar gewoon voor het geval dat,) wil ik graag the Hungergames als fandom.


    Ik laat het je zo snel mogelijk weten.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Opdracht 1:
    Schrijf een van je lievelingsstukjes uit het boek/film/serie maar dan met jezelf in de hoofdrol. Je mag dingen veranderen, maar het stukje moet herkenbaar blijven. Als er meerdere hoofdpersonen zijn mag je kiezen welke je bent. Het minimaal woordaantal is 500 woorden en de max. is 1500. Je levert de opdracht in door die naar allebei de juryleden te sturen. Na het einde van de ronde worden de verhalen in een story gezet.
    Jullie hebben tot 19 september.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Welke series ken je?
    (Mijn boeken ken je wss niet)

    [ bericht aangepast op 5 sep 2014 - 17:35 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Mau schreef:
    Welke series ken je?


    Teen Wolf, Vampire Diaries, Merlin, Awkward, Degrassi en ik ben nu begonnen met Once Upon A Time.


    Spoiler alert: you will save yourself

    LeoValdez schreef:
    (...)

    Teen Wolf, Vampire Diaries, Merlin, Awkward, Degrassi en ik ben nu begonnen met Once Upon A Time.

    Oeh. Kan ik dan degrassi doen? (Al hebbik niet alle seisoenen gezien)


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Mau schreef:
    (...)
    Oeh. Kan ik dan degrassi doen? (Al hebbik niet alle seisoenen gezien)


    Welke seizoenen heb je gezien? Ik heb seizoen 11, 12 en 13 gezien.


    Spoiler alert: you will save yourself

    LeoValdez schreef:
    (...)

    Welke seizoenen heb je gezien? Ik heb seizoen 11, 12 en 13 gezien.


    Ik 11 twaalf en een deel van tien.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Mau schreef:
    (...)

    Ik 11 twaalf en een deel van tien.


    Oké dus je wil Degrassi doen? Ik zet je erbij zodra ik kan.


    Spoiler alert: you will save yourself

    LeoValdez schreef:
    (...)

    Oké dus je wil Degrassi doen? Ik zet je erbij zodra ik kan.


    Jup


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    LeoValdez schreef:
    (...)

    Oké is goed :)

    @Lizor, ik ken Avatar the last airbender niet, dus dan wordt het lastig om te beoordelen.
    Voor de mensen van de Grijze Jager, ik heb alleen deel één gelezen (en ben niet van plan meer te lezen), dus ik moet nog even nadenken of het goed is of niet.

    Maar het gaat toch ook vooral om hoe het geschreven is en niet of het klopt met het verhaal, maar als het echt niet kan ga ik wel voor Lord of the Rings.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    Maar het gaat toch ook vooral om hoe het geschreven is en niet of het klopt met het verhaal, maar als het echt niet kan ga ik wel voor Lord of the Rings.


    Er komen nog opdrachten waarbij dat wel belangrijk is.


    Spoiler alert: you will save yourself

    LeoValdez schreef:
    (...)

    Er komen nog opdrachten waarbij dat wel belangrijk is.

    Kan Lord of the Rings?
    Nm ik zag dat het al aangepast was.

    [ bericht aangepast op 6 sep 2014 - 13:31 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Vraagje: moet je echt jezelf gebruiken als hoofdpersoon of mag je ook een personage verzinnen dat lijkt op jezelf? Met een andere naam etc

    [ bericht aangepast op 6 sep 2014 - 13:32 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.