• Toestemming:
    Beste LeoValdez,

    Hierbij heb je toestemming om te gaan beginnen met je schrijfwedstrijd. Je hebt precies een week om het topic te openen en van start te gaan. Veel plezier en succes!

    Met vriendelijke groet,
    Mulleroni
    Moderator




    Wat is de bedoeling?
    Iedereen kiest een fandom waar hij/zij de wedstrijd mee wil schrijven. Stel je kiest dus bijvoorbeeld Harry Potter, dan moeten al je opdrachten met Harry Potter te maken hebben. Omdat het anders lastig wordt, moet ik het fandom wel kennen/goedkeuren. Ook mogen maar twee mensen hetzelfde fandom hebben. Fandoms kunnen boekenseries, films of series zijn. Het kan ook wel één boek of film zijn, maar dat is dan een twijfelgeval en ligt er ook aan hoe dik het boek is etc.

    Punten systeem
    Iedere rond kan je in totaal 10 punten verdienen:
    - 3 voor goede spelling, grammatica
    - 4 voor originaliteit/ verhaallijn
    - 2 voor goed aan de opdracht houden
    - 1 voor schrijfstijl (Is het makkelijk te lezen of juist heel emotioneel beschreven?)
    Vanzelfsprekend heeft degene met de meeste punten gewonnen. Helaas is er geen prijs voor de winnaar, maar je hebt wel de eer.

    Er komen 5 rondes, die ieder twee weken duren. Niet op tijd ingeleverd is twee punten per dag eraf. Uitstel kan tot de avond voor de deadline aangevraagd worden. Uitstel is twee dagen, behalve als er een speciale rede achter zit.

    Deelnemers en jury
    Ik zoek één jurylid, die vooral goed is in spelling en grammatica, aangezien dat niet mijn allerbeste kant is. De andere jury geeft ook een aantal punten en het aantal wordt door twee gedeeld. Dat is het aantal punten dat je krijgt.
    Er zijn maximaal tien deelnemers. Er zijn afvallers, maar als je twee opdrachten achter elkaar niet ingeleverd hebt (of na vijf dagen pas) dan lig je er uit.
    Deelnemers:
    - Deerstalker - Harry Potter
    - DAWSONS - Harry Potter - Uitstel
    - Telcontar - The Mortal Instruments - Uitstel
    - Piaffe - Divergent
    - Phortion (Savannah) - Divergent
    - Mau - Degrassi: The next generation - Uitstel
    - Dunedain - The Hunger Games - Uitstel
    - CharmedPaige (Marjolein)- The Chemical Garden - Uitstel
    -
    Uitstel tot 21 september!
    Groen= op tijd ingeleverd
    Rood= te laat

    Jury: VOL!
    - LeoValdez (Linde)
    - Paracosm

    Opdracht 1:
    Schrijf een van je lievelingsstukjes uit het boek/film/serie maar dan met jezelf in de hoofdrol. Je mag dingen veranderen, maar het stukje moet herkenbaar blijven. Als er meerdere hoofdpersonen zijn mag je kiezen welke je bent. Het minimaal woordaantal is 500 woorden en de max. is 1500. Je levert de opdracht in door die naar allebei de juryleden te sturen. Na het einde van de ronde worden de verhalen in een story gezet.
    Jullie hebben tot 19 september.


    PS. Dit is mijn eerste wedstrijd dus tips zijn welkom. :)

    [ bericht aangepast op 20 sep 2014 - 22:32 ]


    Spoiler alert: you will save yourself

    Lizor schreef:
    Vraagje: moet je echt jezelf gebruiken als hoofdpersoon of mag je ook een personage verzinnen dat lijkt op jezelf? Met een andere naam etc


    Het kan wel een ander personage zijn maar de bedoeling is dat je beschrijft hoe jij je op dat moment voelt etc.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Jammer dat harry potter al gekozen is anders had ik wel mee willen doen.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    dit is verleidelijk hoor^^


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    TheBadWolf schreef:
    dit is verleidelijk hoor^^


    Wil je meedoen?


    Spoiler alert: you will save yourself

    LeoValdez schreef:
    (...)

    Wil je meedoen?


    Doctor Who dan graag!!!

    Nu komt mijn idee heel goed uit voor de eerste opdracht^^

    O btw mijn naam is Sharon


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    TheBadWolf schreef:
    (...)

    Doctor Who dan graag!!!

    Nu komt mijn idee heel goed uit voor de eerste opdracht^^

    O btw mijn naam is Sharon


    Ehm het spijt me maar ik ken Doctor Who niet en voor de komende opdrachten is dat wel nodig. Sorry. Is er nog iets anders?


    Spoiler alert: you will save yourself

    LeoValdez schreef:
    (...)

    Ehm het spijt me maar ik ken Doctor Who niet en voor de komende opdrachten is dat wel nodig. Sorry. Is er nog iets anders?


    dat vind ik best schandalig hoor, het is de meest bekende tv serie van engeland die al 50 jaar loopt...


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    TheBadWolf schreef:
    (...)

    dat vind ik best schandalig hoor, het is de meest bekende tv serie van engeland die al 50 jaar loopt...


    Ik wil al heel lang die serie gaan kijken maar het komt er nooit van.


    Spoiler alert: you will save yourself

    LeoValdez schreef:
    (...)

    Ik wil al heel lang die serie gaan kijken maar het komt er nooit van.



    Je kent hem wel dus? waarom mag ik hem dan niet kiezen?


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    TheBadWolf schreef:
    (...)


    Je kent hem wel dus? waarom mag ik hem dan niet kiezen?


    De naam van een serie kennen, is wat anders dan de serie kennen in de vorm van 'hem helemaal gezien hebben'.


    TheBadWolf schreef:
    (...)


    Je kent hem wel dus? waarom mag ik hem dan niet kiezen?


    Ik ken de naam maar ik heb geen idee waar het over gaat.


    Spoiler alert: you will save yourself

    LeoValdez schreef:
    (...)

    Ik ken de naam maar ik heb geen idee waar het over gaat.


    Wikipedia geeft een hele eenvoudige uitleg


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    TheBadWolf schreef:
    (...)

    Wikipedia geeft een hele eenvoudige uitleg


    Er is al gezegd dat de details benodigd zijn voor aankomende opdrachten en dat het daarom niet slim is om een fandom te nemen wat de wedstrijdstarter niet kent.


    Dan zal ze Teen Wolf ook wel niet kennen


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    TheBadWolf schreef:
    Dan zal ze Teen Wolf ook wel niet kennen


    Die ken ik wel.


    Spoiler alert: you will save yourself