• De afgelopen twee maanden zijn een rollercoaster voor mij geweest. Er zat geen middenweg in, ofwel ging alles super, ofwel ging het gewoon niet. Nu zit ik met zoveel opgehoopte gevoelens in m'n lijf, dus ik dacht waar kan ik het beter van me afschrijven dan Quizlet?

    Begin Juli heb ik een punt gezet achter mijn relatie van bijna 4 jaar. Het ging voor mij al maanden niet meer, hij verstikte me gewoonweg, maakte zichzelf kapot door met mij samen te zijn. Ik heb maanden alles zitten opkroppen met de gedachte "de gevoelens komen wel weer terug, kwets hem niet", maar uiteindelijk ben ik toch eerlijk voor mezelf moeten zijn dat dit zo niet meer verder kon.
    Aangezien ik al maanden met de gedachte in m'n hoofd zat dat dit zo niet meer verder kon heb ik me na de breuk er ook vrij snel overheen gezet, en genoot ik ook al snel van de aandacht van andere jongens. Heb een tweetal weken gedated met een hele leuke jongen, maar dat bleek toch niets voor mij te zijn, en we hebben de dingen dus ook niet te ver laten komen en zijn als vrienden terug uit elkaar gegaan.
    Toen kwam mijn oude crush opeens opdagen, een jongen waar ik al 5 jaar goede vrienden mee ben en altijd al een zwak voor gehad heb dat nooit is weggegaan. Hij vertelde me dat hij al bijna twee jaar gevoelens voor me had, maar dat hij uiteraard nooit wat erover heeft durven zeggen aangezien ik toen nog in een relatie zat, ik hoef jullie denk ik niet te vertellen dat mijn keuze snel gemaakt was. Toen we zoenden voelde ik voor het eerst sinds lang écht weer vlinders in mijn buik, het plaatje klopte met hem gewoon. Alles voelt natuurlijk aan, geen geforceerd gedoe of niks, en daarbij maakt het onze vriendschap niet awkward. Het lijkt wel alsof we gewoon voor elkaar gemaakt zijn (:
    Dus na een hele leuke dag met hem te hebben doorgebracht deed ik 's avonds m'n fb open en het eerste wat ik zag was dat mijn ex zijn profielfoto had veranderd, ik moest echt een paar keer opnieuw kijken want ik herkende hem gewoon niet meer. Sinds de breuk hadden we elkaar niet meer gezien, dus ik dacht dat ie er nog wel steeds hetzelfde zou uitzien, niet dus. Hij is heel veel afgevallen, heeft nu een mooi afgetraind lichaam en een leuke baard laten staan. Awkward hé, als je ex er plots goed uit gaat zien na jullie breuk. Uiteraard komt daar ook veel vrouwelijke aandacht bij kijken, meisjes waar ik nog nooit van gehoord heb die op z'n foto comments laten van "looking good misterrrr" en "hot stuff" etc. Het ironische van het verhaal? Maandag zei ik nog tegen een vriendin van me "Als J. (ex) nu voor me door zou lopen met een ander meisje zou het me totaal niks doen, ik zou zelfs blij voor hem zijn dat hij iemand anders gevonden heeft waar hij gelukkig mee kan zijn", maar na het zien van die foto en alle reacties weet ik dat zo zeker niet meer. Ik wil zo'n dingen helemaal niet voelen, zeker niet omdat ik me zo ontzettend goed voel bij mijn nieuwe relatie.
    Gelukkig kan ik wel altijd op een aantal vriendinnen rekenen, de ene zegt dat mijn ex dit gewoon doet om mijn aandacht terug te winnen (hij had twee weken geleden naar die vriendin gesmst dat hij me nog steeds mist); de ander zegt dat het heel normaal is dat ik mij op dit moment zo voel, we zijn bijna 4 jaar ontzettend close met elkaar geweest, we kennen elkaar door en door, ook al was 't mijn beslissing om er een einde aan te maken, zo'n dingen kunnen je niet zomaar van vandaag op morgen koud laten.
    Ik dacht gewoon dat ik sterker was, dat het mij helemaal niet meer zou raken wat hij doet en laat, maar blijkbaar is dit niet het geval, en dit komt toch wel aan als een klap in mijn gezicht.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Natuurlijk komt het aan als een klap in je gezicht. Nu besef je dat het echt over is en na vier jaar een relatie te hebben gehad, is dat echt niet niks.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik kan het me heel goed voorstellen hoor. Een jaar terug date (wat is de vt van daten..?) ik een vriend van me, maar had dat uiteindelijk stopgezet voor we in een relatie kregen. Ik voelde gewoon niks voor hem. Ik had toen ook tegen mezelf gezegd dat het me niks uit zou maken als hij met een ander meisje was. Maar dat bleek toch wel heel anders te zijn toen hij daadwerkelijk een ander ontmoette. Long story short: ik werd er ellendig van, hij maakte het uit met haar en wij kregen een relatie. Romantisch? Nee, nee niet echt. Maar ondertussen zijn we wel ruim vijf maanden samen.
    Ik denk dat als je vier jaar een relatie met iemand hebt gehad, dat het al helemaal gewoon een natuurlijke reactie is om jaloers te worden. Heel naar natuurlijk, als je zelf gewoon door wil. Wat je ook doet, ga niet meer achter je ex aan (al kreeg ik niet het idee dat je dat van plan was). Ik denk dat je het beste zo min mogelijk op zijn facebook en dergelijke kunt kijken, al is dat lastiger dan het lijkt vaak.


    i put the fun in funeral

    Ik vind eigelijk wel dat je heel snel over zo'n lange relatie over bent, een date en een nieuw vriendje binnen 2 maanden.. Ik denk dat je ex daarbij ook heel jaloers kan zijn en dit daarom doet, net zoals jij kan het hem ook dwars zitten.
    Dat jaloerse gevoel is wel normaal, maar als ik jou was zou ik het langs je neer leggen want je hebt een ander en door die gevoelens te hebben voor je ex doet jullie relatie niet goed.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Dankjewel voor de reacties hierboven (:

    Croyance schreef:
    Ik vind eigelijk wel dat je heel snel over zo'n lange relatie over bent, een date en een nieuw vriendje binnen 2 maanden.. Ik denk dat je ex daarbij ook heel jaloers kan zijn en dit daarom doet, net zoals jij kan het hem ook dwars zitten.
    Dat jaloerse gevoel is wel normaal, maar als ik jou was zou ik het langs je neer leggen want je hebt een ander en door die gevoelens te hebben voor je ex doet jullie relatie niet goed.


    Tja, het is ook best wel snel ja, maar zoals ik al zei zat ik al maanden met gedachte dat het niet verder zou gaan tussen ons, ik heb toen alle tijd gehad om het te verwerken. Natuurlijk bij de breuk wel nog even verdriet gehad, maar er was tegelijk ook een hele last van mijn schouders gevallen.
    Mijn ex is nog niet op de hoogte van mijn nieuwe relatie, aangezien hij twee weken geleden nog naar een vriendin van me had gesmst dat hij me mist hebben we besloten om het nog een tijdje stil te houden, het juiste moment zal zich wel aanwijzen om het openbaar te maken.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Wanna have some advice? Verwijder je ex van facebook :Y).


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    Wanna have some advice? Verwijder je ex van facebook :Y).



    precies heb ik ook gedaan. Werk perfect!


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Hashirama schreef:
    Wanna have some advice? Verwijder je ex van facebook :Y).


    wat was dit ookalweer

    Ik begrijp hoe je je voelt, het is heel lastig om zo'n lange relatie te beëindigen. Zoals de reacties voor mij al zeggen: je kan je ex het beste van facebook verwijderen, dan bespaar je jezelf een hele hoop!


    I am yours, and you are mine. And if we die, we die. But first we'll live

    Can I say something thing?
    Your problems are a luxury, you know that?!
    Good luck. I'm gonna go get something to drink.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Verwijder je ex van Facebook inderdaad.


    26 - 02 - '16

    Hashirama schreef:
    Wanna have some advice? Verwijder je ex van facebook :Y).


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Je hoeft je niet schuldig te voelen (voor het geval je je dat wel voelt). Na zo'n lange relatie lijkt het me logisch dat je het lastig vind hem zo te zien plus die reacties van allemaal meisjes. Er was nou eenmaal een tijd dat jullie het leuk hadden (ga ik maar even van uit) en je dacht dat jij z'n meisje zou zijn en blijven. My advice: Accepteer dat je het lastig vind, maar blijf niet in het gevoel hangen. Mensen kunnen veranderen na moeilijke situaties, zoals het uitgaan van de relatie. Probeer blij te zijn dat je door het te beëindigen iets goeds in gang gezet hebt. Voor hem, maar ook voor jou.
    Veel succes met je nieuwe relatie. Het klinkt erg positief!


    You are beautiful, you are love.

    Rewrite schreef:
    Can I say something thing?
    Your problems are a luxury, you know that?!
    Good luck. I'm gonna go get something to drink.


    Wut? x'D


    i put the fun in funeral

    Rewrite schreef:
    Can I say something thing?
    Your problems are a luxury, you know that?!
    Good luck. I'm gonna go get something to drink.

    Ik snap niet hoe zo'n probleem luxe kan zijn hoor, volgens mij heeft ze zich enorm kut gevoeld de voorbije maanden?
    Ik begrijp wel hoe je je voelt maar ik heb dit zelf nooit meegemaakt omdat ik altijd mijn exen verwijder als de relatie voorbij is (klinkt misschien gemeen maar ik heb beseft dat dit echt wel het beste is voor mezelf en zo is het makkelijker om verder te gaan met je leven, voor mij toch). Je hebt een relatie van 4 jaar achter de rug, dan is zo'n situatie altijd lastig!


    None but ourselves can free our minds.

    Rewrite schreef:
    Can I say something thing?
    Your problems are a luxury, you know that?!
    Good luck. I'm gonna go get something to drink.
    Ieder mens heeft zijn eigen problemen. Zij heeft problemen maar haar ex, andere mensen hebben problemen met het feit dat ze nog nooit iemand hebben gehad, en andere mensen hebben problemen met het feit dat er geen voedsel in hun land is. Natuurlijk is een probleem hebben met een ex een luxe probleem, maar dat betekent niet dat het minder erg wordt ervaren door een persoon. Iedereen heeft zijn of haar eigen problemen, probeer dat ook te accepteren, zelfs al lijkt het in jouw ogen nog zo luxe. In dat laatste geval kun je het ook altijd nog negeren :)

    Ik moet zeggen dat ik dit probleem wel herken. Ik heb het zelf ook gehad toen ik erg jong was. Ik had een lange relatie (langer dan een jaar in ieder geval) achter de rug en ik had binnen een week (!!!) een nieuwe vriendje. Ik zei ook tegen iedereen 'ja het voelde voor mij alsof het al vijf maanden uit was'. Ik dacht ook dat ik het al had geaccepteerd. Maar dat was niet zo. Na twee maanden kwam ik erachter dat ik nog helemaal niet over hem heen was, voornamelijk omdat hij dus een nieuwe vriendin had. En toen begon pas het echte verwerkingsproces. Boosheid, verdrietig, niet willen accepteren etc. En dat allemaal terwijl ik een ander vriendje had. Die relatie heeft het desondanks wel overleefd, maar het was een moeilijke tijd. En ik ben er ook absoluut niet trots op als ik er op terug kijk, zelfs al was ik nog zo een jong meisje.

    Volg in ieder geval het advies op van de meiden hier boven: verwijder hem van facebook of klik op 'ontvolgen' zodat je zijn berichten niet meer ziet. Dat scheelt al een hele hoop ellende. En verder: ik heb het verwerken stilletjes gedaan. Als je je huidige vriend niet kwijt wilt is dat misschien wel een idee..


    Life is hard and then we die