• Oké umm.. ik ben bi. Wow super. Gezellig.
    Ik heb niet echt hulp nodig bij mijn ''coming out'' want dat vind ik allemaal bullshit en overbodig want iedereen komt er toch vanzelf wel achter of niet en verder leef ik ook in een best open denkende omgeving dus dat is niet het probleem. Het is probleem is dat ik nu al een behoorlijk tijd iets voel voor één van mijn beste vriendinnetjes en ik ben niet heel verlegen dus ik zou het tegen iemand anders waarschijnlijk wel zeggen op een gegeven moment. Maar het probleem is natuurlijk dat we best close zijn etc. en ik er eigenlijk niet heel veel zin in heb in gedoe. En ik probeer nu hier om advies te vragen want als ik het aan iemand anders vraag die ik vertrouw krijgt ze het ofwel te horen ofwel die persoon moet de hele tijd niks zeggen en dat vind ik niet bepaalt eerlijk (ik weet niet het voelt niet fijn). Nu ben ik al heel lang van ik laat het wel over waaien maar aan de andere kant ik kan het ook toch gewoon zeggen ondanks dat ze me waarschijnlijk niet leuk vind (of misschien wel even erg wel leuk). Ik denk dat het niet onze vriendschap zal verpesten maar dat misschien sommige onderwerpen een beetje awkward worden. En zoals ik al zei ik heb niet heel veel zin in gedoe. Aan de anderen kant zit ik er best wel mee. O god het is moeilijk.

    Dankjewel voor het lezen ik waardeer het.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Ik denk dat het punt een beetje ligt op 'gevoelens hebben'. betekent dit voor jou dat je verliefd bent, of is 't nog in zo'n stadium dat je haar 'leuk vindt' (bij gebrek aan betere beschrijving)? Als je echt verliefd bent, dan kan het best awkward zijn om verder te gaan als vrienden (ook al zou dat bij een goede vriendschap echt wel kunnen). Als je haar 'leuk vindt' en er misschien wel over na zou kunnen denken om wat met haar te beginnen, dan is een afwijzing veel makkelijker om mee om te gaan. Dan zeg je gewoon 'okee jammer, was benieuwd hoe jij er over dacht maar no problem (:.', en gaat 't leven verder.


    All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost.

    Gewoon zeggen, Vooral niet moeilijk over doen en niet over nadenken.

    Als jullie vriendschap sterk is, zal er weinig veranderen. Zo niet, weet je ook gelijk of het een echte beste vriendin is


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Als ze werkelijk een goede vriendin is, zal ze het wel accepteren en erover praten lost vast op. Misschien dat ze even tijd nodig heeft nadat je het verteld heb omdat het toch best schokkend kan zijn, maar ik denk dat het zichzelf wel oplost. C:


    Every villain is a hero in his own mind.

    River_Song schreef:
    Gewoon zeggen, Vooral niet moeilijk over doen en niet over nadenken.

    Als jullie vriendschap sterk is, zal er weinig veranderen. Zo niet, weet je ook gelijk of het een echte beste vriendin is


    Hier ben ik het niet mee eens. Ik ken ze allebei niet natuurlijk, maar bij dingen die een risico met zich meebrengen lijkt het mij wel verstandig om even na te denken over of je het waard vindt, of je met jezelf kan leven als je het niet vraagt, op welke manier je het gaat brengen, etc.


    All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost.

    Ik ga eerlijk zijn, ik heb hetzelfde gehad (alleen zien we elkaar maar om de 2 maanden of minder, maar chatten/skype/sms'en we veel). Wat is er bij mij gebeurd? Ik wilde niet liegen, maar toen we het over crushen/lieven etc hadden, heeft ze het uit me geprutst. Ik ontweek het echte antwoord wat, maar ze prutste het er gewoon uit. Goede reactie, niet veel awkwards achteraf.

    Aangezien je al weet dat het je vriendschap niet zal verpesten, zou ik het wel zeggen. Niet op een willekeurig moment. Misschien als je ook over gevoelens of liefjes of crushen etc bezig bent? Uiteindelijk blijfthet wel jou keuze.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Eerlijk gezegd praten we niet heel veel over crushes en als we dat wel doen is dat met een andere vriendin waar ik ziels veel van hou hoor maar er liever niet bij heb. Dus ik ga kijken of we ergens een keer alleen zijn of ik er semi klaar voor ben.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Sketches schreef:
    Eerlijk gezegd praten we niet heel veel over crushes en als we dat wel doen is dat met een andere vriendin waar ik ziels veel van hou hoor maar er liever niet bij heb. Dus ik ga kijken of we ergens een keer alleen zijn of ik er semi klaar voor ben.

    Alvast succes!


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Peredhel schreef:
    Als ze werkelijk een goede vriendin is, zal ze het wel accepteren en erover praten lost vast op. Misschien dat ze even tijd nodig heeft nadat je het verteld heb omdat het toch best schokkend kan zijn, maar ik denk dat het zichzelf wel oplost. C:

    Klopt. Maar uiteindelijk blijft het je eigen keuze.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2014 - 22:37 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Als zij niet bi of lesbisch is, zou ik het zelf niet zeggen. Als mijn beste vriendin, die ook bi is, zou zeggen dat ze verliefd op me was, zou ik dat zelf heel lastig vinden. Heeft niets met het feit te maken dat ze een meisje is, maar dat we allebei andere rollen spelen in elkaars leven. Zij mijn beste vriendin, ik haar crush. Ik denk eerlijk dat het lastig is om zo'n ongelijke vriendschap te behouden. But that's just me ^^.


    i put the fun in funeral

    Nou, ik had het andersom. Mijn beste vriendin, die op vrouwen valt, vond mij toch wel wat leuker als alleen vriendinnen. Ze vertelde het niet direct aan mij, maar ik hoorde het via via en ging vragen of het waar was. Ze begon te huilen en durfde niet toe te geven, wat ze uiteindelijk toch deed. In het begin voelde ik me erg awkward, omdat ik het gevoel had dat ze me de hele tijd in de gaten zou gaan houden. Maar naar een week of twee besefte ik me dat dat onzin was, want dat deed ze als beste vriendin ook niet. En toen viel ze ook al op vrouwen. Dus ik had me erover heen gezet en gezegd dat we nog evengoed vriendinnen waren. En we sliepen gewoon weer bij elkaar, enz. - Dus je vriendschap hoeft er helemaal niet onder te lijden joh! Ze zal misschien even geschokt reageren, maar het is ook gewoon erg lastig.. Maar eigenlijk is het precies hetzelfde als wanneer jij een jongen was. Al had je toen misschien meer kans dat ze jou ook leuk zou vinden [tenzij ze ook bi is?]. Enfin, het komt vast wel goed! Succes! (flower)


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.