• De tijd dat je wist dat zou komen is eindelijk hier.
    Ja mensen, het ESC komt er weer aan! Al worden we er hier in NL natuurlijk om de zoveel tijd alweer volgegooid met nieuwtjes vanaf onze nationale en commerciele zenders. WANT WE HEBBEN GEWONNEN!!!!!!

    HEEFT ER IEMAND AL EEN TICKET?
    *Ehem*

    Iedereen kent inmiddels wel dit riedeltje. In dit topic houd ik dus de lijstjes bij met daarbij het overzicht van de ingezonden nummers, de bekendmakingen, de indeling van de semi-finals, etc.

    De slogan van dit jaar :



    Het Eurovision Song Contest van dit jaar word gehouden in Rotterdam, in ons kleine kikkerlandje. Na de overwinning van vorig jaar door Duncan Lawrence met het nummer : 'Arcade'




    Kalender


    AA = Artist Announcement
    AS = Artist Selection
    SA = Song Announcement
    AF = Announcing (Semi)Finalists/Songs

    15 jan - Portugal - AF
    16 jan - Latvia - AF
    20 jan - Czech Republic - AF
    20 jan - Ukraine - AF
    21 jan - Finland - AF
    28 januari - Semi-Final Allocation Draw
    30 jan - Spain - SA

    03 feb - Czech Republic - SA
    04 feb - Israel - AS
    06 feb - Serbia - AF
    08 feb - Australia - SA
    08 feb - Italy - SA
    08 feb - Latvia - SA
    08 feb - Malta - SA
    15 feb - Lithuania - SA
    15 feb - Armenia - SA
    15 feb - Norway - SA
    22 feb - Ukraine - SA
    22 feb - Slovenia - SA
    23 feb - Poland - SA
    27 feb - Germany - SA
    27 feb - Israel - AF
    28 feb - Belarus - SA
    29 feb - Estonia - SA
    29 feb - Moldova - SA
    29 feb - Croatia - SA
    29 feb - Iceland - SA

    01 maart - Serbia - SA
    01 maart - Greece - SA
    01 maart - Romania - SA
    03 maart - Israel - SA
    04 maart - Switzerland - SA
    04 maart - The Netherlands - SA
    05 maart - Austria - SA
    05 maart - Ireland - SA

    06 maart - Cyprus - SA
    06 maart - San Marino - AA
    07 maart - Bulgaria - SA
    07 maart - Denmark - SA
    07 maart - Finland - SA
    07 maart - Sweden - SA
    07 maart - Portugal - SA

    09 maart - DEADLINE ESC

    Landen die nog missen met een datum :
    ● Russia
    ● Malta
    ● San Marino
    ● Azerbeijan
    ● North Macedonia



    Semi Final 1 : 14 mei

    First half
    North Macedonia ●
    Belarus ●
    Lithuania ●
    Sweden ●
    Slovenia ●
    Australia ●
    Ireland ●
    Russia ●


    Second half
    Norway ●
    Cyprus ●
    Croatia ●
    Azerbaijan ●
    Malta ●
    Israel ●
    Ukraine ●
    Romania ●
    Belgium ●


    BIG 6 Allowed to Vote:
    Italy ●
    Germany ●
    The Netherlands ●



    Semi Final 2: 14 mei

    First half
    Austria ●
    Moldova ●
    Poland ●
    San Marino ●
    Serbia ●
    Iceland ●
    Czech Republic ●
    Greece ●
    Estonia ●


    Second half
    Denmark ●
    Bulgaria ●
    Switzerland ●
    Finland ●
    Armenia ●
    Latvia ●
    Georgia ●
    Portugal ●
    Albania ●


    BIG 6 Allowed to Vote:
    France ●
    United Kingdom ●
    Spain ●



    Finals : 16 mei

    The Netherlands ●
    France ●
    Germany ●
    Italy ●
    Spain ●
    United Kingdom ●







    De deelnemers: 30 / 41
    Albania
    Armenia
    Australia
    Austria
    Azerbaijan
    Belarus
    Belgium
    Bulgaria
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republic
    Denmark
    Estonia
    Finland
    France
    Georgia
    Germany
    Greece
    Iceland
    Ireland
    Israel
    Italy
    Latvia
    Lithuania
    Malta
    Moldova
    North Macedonia
    Norway
    Poland
    Portugal
    Romania
    Russia
    San Marino
    Serbia
    Slovenia
    Spain
    Sweden
    Switzerland
    The Netherlands
    Ukraine
    United Kingdom

    [ bericht aangepast op 5 maart 2020 - 22:07 ]


    Credendo Vides

    Very excited!


    Guardian of the Eastern Gate

    Yes het topic is er weer! (:

    Ik heb een ticket weten te bemachtigen voor de family show van de finale. (2e ring) but I'm excited as hell. Mijn moeder en ik hebben iets van 15 jaar lang geroepen dat we samen naar een show zouden gaan als Nederland ooit zou winnen. En nu komt het echt uit!

    Ik ben zo benieuwd naar de inzendingen dit jaar!


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Oeh gaaf dat je een ticket hebt! Mijn vrienden en ik kwamen niet door de wachtrij heen, dus wij gaan het 30 januari weer proberen. (:


    Credendo Vides

    Ik heb ook een ticket voor de family show van de finale (door de avrotros actie). Ik wilde deze show ook graag zien, dus ik ben blij. Maar damn. Die website van de tickets werkte slecht en zag er geniepig uit..

    @DreamerN: hopelijk lukt het je 30 januari wel! Ik zal voor je duimen. (:


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    En de Allocation Draw & Host City Insignia is begonnen! (:



    [ bericht aangepast op 28 jan 2020 - 16:20 ]


    Credendo Vides

    Oke ik volg dit nooit echt helemaal, maar hoe weten we al dat Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en UK al in de finale zitten? Dat wij erin zitten is logisch, maar de rest?


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ristridin schreef:
    Oke ik volg dit nooit echt helemaal, maar hoe weten we al dat Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en UK al in de finale zitten? Dat wij erin zitten is logisch, maar de rest?


    "The big five" van Eurovisie. Dat zijn de grootste geldschieters van het evenement en staan daarom direct in de finale.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik dacht afgelopen week: "Weet je, ik kan altijd gewoon proberen een kaartje te bemachtigen."
    Ben niet door de wachtrij heen gekomen, dus ga ik het nog een keer proberen eind maart. Als het dan weer niet lukt, dan is het jammer dan. Scheelt me dan in ieder geval een hoop geld.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    HiIson schreef:
    Ik dacht afgelopen week: "Weet je, ik kan altijd gewoon proberen een kaartje te bemachtigen."
    Ben niet door de wachtrij heen gekomen, dus ga ik het nog een keer proberen eind maart. Als het dan weer niet lukt, dan is het jammer dan. Scheelt me dan in ieder geval een hoop geld.


    Ik heb inderdaad ook weer geprobeerd met vrienden om aan kaartjes te komen, maar die krengen waren zo snel uitverkocht! :O

    Het nummer voor Spanje is trouwens bekend!


    Morgen / Vandaag komt Czech Republic met hun nr. Er zitten echt een aantal goede nummers in hun voorronde, maar ik hoop ergens echt dat We all poop - 'All the Blood' wint.


    Credendo Vides

    En ik heb express even gewacht met nieuwe nummers hierin te zetten, maar inmiddels staat de teller op 11 bekend gemaakte liedjes.

    Armenia
    Australia
    Belgium
    Czech Republic
    France
    Italy
    Latvia
    Lithuania
    Norway


    Credendo Vides

    Wat vinden jullie van België? Ik ben niet meteen de grootste fan, maar het doet me een beetje denken aan Blanche en die deed het uiteindelijk ook beter dan verwacht :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Promare schreef:
    Wat vinden jullie van België? Ik ben niet meteen de grootste fan, maar het doet me een beetje denken aan Blanche en die deed het uiteindelijk ook beter dan verwacht :')

    Volgens mij stranden we in de halve finale. :/ Ik weet niet wat ik verwacht had, maar persoonlijk vind ik het heel saai en zelfs na een paar keer luisteren word ik er niet wild van. Ik heb net ook Blanche nog eens geluisterd en dat vind ik toch specialer, meet variatie en zo. Ik vind het ook gewoon een toffer liedje. En Blanche zag er toendertijd op het podium ook wat verlegen uit, wat ik echt een meerwaarde vond. Ik weet natuurlijk niet hoe ze het nu gaan brengen, maar ik vrees er echt voor. :') Ik vond het van in het begin al een wat vreemde keuze om hen te sturen, maar dat kan ook aan mij liggen.

    Plus, Alex Callier heeft een sneer uitgedeeld naar Eurosong in tussentijd, dus dat is ook niet al te best. :'D Bovendien vind ik hem altijd lichtjes arrogant overkomen, en daar ben ik niet zo voor.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)
    Volgens mij stranden we in de halve finale. :/ Ik weet niet wat ik verwacht had, maar persoonlijk vind ik het heel saai en zelfs na een paar keer luisteren word ik er niet wild van. Ik heb net ook Blanche nog eens geluisterd en dat vind ik toch specialer, meet variatie en zo. Ik vind het ook gewoon een toffer liedje. En Blanche zag er toendertijd op het podium ook wat verlegen uit, wat ik echt een meerwaarde vond. Ik weet natuurlijk niet hoe ze het nu gaan brengen, maar ik vrees er echt voor. :') Ik vond het van in het begin al een wat vreemde keuze om hen te sturen, maar dat kan ook aan mij liggen.

    Plus, Alex Callier heeft een sneer uitgedeeld naar Eurosong in tussentijd, dus dat is ook niet al te best. :'D Bovendien vind ik hem altijd lichtjes arrogant overkomen, en daar ben ik niet zo voor.

    Ja, na die sneer zat ik daar ook van: 'Goed zo Alex, maak je jezelf echt populair mee.' :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik heb nog geen enkel lied geluisterd, maar misschien moet ik dat maar wel gaan doen. XD


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Australië, Litouwen en Italië zijn nu mij favorieten.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.