• Hoi mensen! Ik heb hier niks nuttigs te melden, maar welkom bij het 29ste topic!
    ~~

    Otaku meeting
    Al een tijd lang is het idee door de topics heen gegaan, maar nu is er eindelijk ook een topic van gemaakt! (Ok tijdje geleden al)
    Klik, << Daar is het topic ;d. We zijn alleen nog steeds niet over de datum uit..

    Otaku mensjes!
    Diegene die zeker weten dat ze mee willen met de eerst volgende meeting (of nog niet zeker weten vanwege de datum), zouden jullie je nummer naar Syll/Shuuya willen sturen in een pb? Join ons allemaal in de Whatsapp groep, het is heel gezellig! _O_
    Heb je geen Whatsapp? Geen zorgen! Er word ook een Facebook gemaakt! Wil je dat liever? Stuur dan Shirley/Est een pb en voíla ;D.
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - River_Song (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Crona (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 20
    31 - Pabu (Fanny) - 14 - MAL
    32 - xHinata (Lenox) - 16 - MAL - Animeplanet
    33 - Penta (Rowan) - 18
    34 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    35 - Hyorinmaru (Tesla) - 17
    36 - UchihaSasuke (Lisa) - ... - MAL
    37 - Yuimaru (Amparo) - 16
    38 - Ryouta (Samantha) - 15
    39 - Matsuoka (Romy) - 13
    1- Kageyama (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird - MDL
    4- Sinon (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Sterben (Sem) - 18 - MAL
    6- Uta (Minke) - 16 - MAL
    7- Tomoka (Maria) - 19
    8- Raisei (Maxime) - 15 MAL
    9- Seto (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Akari (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- RandyTheWox (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Erdnuss (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Minstens 1 van ons kijkt wel de anime. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Orenchi no Furo Jijou
    Garo: Honoo no Kokuin

    Dinsdag:
    Trinity Seven
    Donten ni Warau
    Amagi Brilliant Park

    Woensdag:

    Donderdag:
    Naruto

    Vrijdag:
    Denki-gai no Honya-san
    Selector Spread WIXOSS

    Zaterdag:
    Sword Art Online 2
    Fairy Tail
    Ushinawareta Mirai wo Motomete
    Madan no Ou to Vanadis

    Zondag:
    Akame ga Kill!
    Pretty Guardian Sailor Moon: Crystal [één keer in de twee weken!]
    Pri Para
    World Trigger
    Sora no Method
    Ookami Shoujo to Kuro Ouji
    Grisaia no Kajitsu
    Gugure! Kokkuri-san



    GIF TIJD! *O*




    Rechtsboven: Pandora Hearts
    Linksboven: Kuroshitsuji
    Rechtsonder: Haikyuu!!
    Linksonder: Kuroko no Basket

    [ bericht aangepast op 8 okt 2014 - 16:47 ]

    Favoriete genre? (Niet alles staat er.. Weet je wel niet hoe veel het er zijn)

    23.1% (6 stemmen)
     
    Horror

    15.4% (4 stemmen)
     
    Comedy

    11.5% (3 stemmen)
     
    Romance

    0.0% (0 stemmen)
     
    Mecha

    7.7% (2 stemmen)
     
    Pychological

    42.3% (11 stemmen)
     
    Supernatural


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Rewrite schreef:
    Naruto komt altijd donderdag nieuwe epi vanuit. :P
    De manga komt altijd op woensdag met nieuw chapter.
    Zo maar de belangrijkste vergeten :X

    Ik kijk het niet, dus ga wel met je belangrijkste.. Had je het maar eerder moeten zeggen! Dus jij bent de belangrijkste vergeten! ;D
    Oh en de manga;s zet ik niet neer.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Wel sneu dat mecha nog steeds geen één stem heeft. :'D
    Nou ja, het is ook mijn minst favoriete genre tbh. en dat terwijl Code Geass één van m'n favoriete animes is...
    Supernatural ftw! *O*


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Kageyama schreef:
    (...)

    Ik zie dat je al aanraders van Syll en Kev hebt gehad, maar ik ga je ook wat aanraden, ghehe.
    Ehm. Als ik even naar weinig episodes, welke animes goed als starter zijn, en de genres die je hebt gezegd kijk, raad ik deze aan:

    Angel Beats, goede om mee te starten, vrij bekende ook. Vooral drama, echt prachtige ontroerende, maar ook grappige anime.
    Zankyou no terror, misschien niet de beste om mee te starten, aangezien hij tja, nog niet echt een klassieker is omdat hij net pas uit is, maar hij past goed bij de eerste (en daarom denk ik leukste) genres die je noemde; thriller, detective, psychologisch. En een flinke dosis drama ook. Geweldig goede anime. Er moet nog één episode uitkomen, maar die komt morgen al. (;
    Karneval, hier moet je wel van houden tho. Het is heel kleurrijk, dus dat is misschien wat wennen qua stijl. Wel is hij heeeeel erg leuk. Genres zijn fantasy/supernatural, actie en mystery.
    Kyoukai no Kanata, een beetje dark-ish fantasy/supernatural. Ik vond hem superawesome. Wel begint hij wat minder en het wordt in de loop van het plot steeds beter zeg maar, dus hij komt een beetje langzaam op gang. Maar awesome, awesome! Zit ook klein tikkeltje romance in.
    Noragami, dit is één van de leukste animes van de laatste tijd, imo. Je moet wel een beetje van de religie/goden van Japan houden, maar het is wel in het hedendaagse Japan, dus geen history genre. 'T is vooral supernatural/fantasy, actie, adventure. Personages zijn hier heeeeeel erg likeable!


    Dank je wel! Ik kijk zo uit om te beginnen aan een serie, of liever: meerdere, hehe. :Y) Ik hoop vanavond al te beginnen, want dit is echt ontzettend leuk om te horen!
    Welke manga raden jullie aan? Ik vind manga ook ontzettend leuk namelijk. :')


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik was tijdens Spaans in de stemming om wat te tekenen en na jaren weer een manga te tekenen, vind ik dit nog redelijk, haha. De schaduwen kloppen niet en het haar laat te wensen over, maar ik vind de outfit wel goed gelukt, de ogen gingen veel beter dan verwacht en de anatomie ging ook best goed, want ik heb daar best moeite mee. :'] Maar ik vind het leuk om te doen, du whatevs of het mooi is. :Y)


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Puzzlette schreef:
    (...)

    Dank je wel! Ik kijk zo uit om te beginnen aan een serie, of liever: meerdere, hehe. :Y) Ik hoop vanavond al te beginnen, want dit is echt ontzettend leuk om te horen!
    Welke manga raden jullie aan? Ik vind manga ook ontzettend leuk namelijk. :')


    Oh, oh, ik raad de manga Last Game heel erg aan! Er is geen anime van, maar de manga is echt geweldig. :3 Hij heeft nu - uit m'n hoofd - 33 chapters en is nog ongoing, en het is zo leeeeuk. Ik hou van de personages.
    Voor de rest moet ik bekennen dat ik nog veel te weinig manga's gelezen heb dan ik zou willen, dus ik ben geen expert op dat gebied. Ik lees vooral de manga's van de animes die ik awesome vind, zoals van Pandora Hearts, Attack on Titan, etc.
    Maar Syll is de manga expert, dus je kunt beter wachten op haar reactie, geheh. :3
    Maar Last Game is heeeel erg leuk!


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Kageyama schreef:
    (...)

    Oh, oh, ik raad de manga Last Game heel erg aan! Er is geen anime van, maar de manga is echt geweldig. :3 Hij heeft nu - uit m'n hoofd - 33 chapters en is nog ongoing, en het is zo leeeeuk. Ik hou van de personages.
    Voor de rest moet ik bekennen dat ik nog veel te weinig manga's gelezen heb dan ik zou willen, dus ik ben geen expert op dat gebied. Ik lees vooral de manga's van de animes die ik awesome vind, zoals van Pandora Hearts, Attack on Titan, etc.
    Maar Syll is de manga expert, dus je kunt beter wachten op haar reactie, geheh. :3
    Maar Last Game is heeeel erg leuk!


    Lezen je veel online of koop je ook wel manga's? Ik heb ooit drie gratis manga's van een dorpsmarktje in een klein dorpje in Zeitserland meegenomen. De plaatselijk bieb leende ze blijkbaar net genoeg uit, dus mocht je ze gratis meenemen. Ik weet even niet meer hoe ze heten en hoeveel volume's de serie in totaal heeft, maar ik heb volume 1 t/m 3. En ik heb twee boekjes van Princess Ai, wat nogal faalt, want een of andere celebrity had zich eraan gekoppeld. Ze kostte toen iets van €1,50 per stuk. Altijd als ik manga's wil kopen, zijn de 1e volumes er nooit. :'[

    Waar gaan bovengenoemde manga's over? :') Verschillen ze (veel) van de serie?


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Tekenen jullie ook wel manga of niet? Ik heb vier tekenboeken plus nog een digitaal tekenboek, maar die laatste heb ik nog nooit gebruikt. Dan moet ik eigenlijk en speciale tekentablet aanschaffen, iets wat ik nog wel wil doen, maar het kost veel geld. :'/


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Puzzlette schreef:
    (...)

    Lezen je veel online of koop je ook wel manga's? Ik heb ooit drie gratis manga's van een dorpsmarktje in een klein dorpje in Zeitserland meegenomen. De plaatselijk bieb leende ze blijkbaar net genoeg uit, dus mocht je ze gratis meenemen. Ik weet even niet meer hoe ze heten en hoeveel volume's de serie in totaal heeft, maar ik heb volume 1 t/m 3. En ik heb twee boekjes van Princess Ai, wat nogal faalt, want een of andere celebrity had zich eraan gekoppeld. Ze kostte toen iets van €1,50 per stuk. Altijd als ik manga's wil kopen, zijn de 1e volumes er nooit. :'[

    Waar gaan bovengenoemde manga's over? :') Verschillen ze (veel) van de serie?


    Ik koop ze best wel vaak, gehehe. Meestal lees ik ze eerst online en dan ga ik ook de volumes kopen. Gewoon omdat ik het het meest awesome vind om het gewoon vast te houden en te lezen, ik ben daar heel ouderwets in, ik heb hetzelfde met boeken. ;p
    Bedoel je Last Game of Pandora Hearts en Attack on Titan?
    Ehm, Last Game is meer een romance/shoujo/comedy manga, dus ik weet niet goed of je daar van houdt. Maar het gaat in ieder geval over een jongen en een meisje die van kinds af aan, sinds het meisje bij hem in de klas kwam, met elkaar de competitie aan gaan, zeg maar. De jongen was altijd overal de beste in, maar toen kwam het meisje en hij kon haar nooit verslaan. Het meisje maakt het allemaal vrij weinig uit, maar hij probeert hij steeds maar weer te verslaan.
    Het speelt zich af als ze naar de universiteit gaan, nog steeds dezelfde, want hij gaat haar overal achterna. Dan bedenkt hij het geweldige plan dat hij haar verliefd op hem moet laten worden om haar vervolgens af te wijzen, en dat is de ultieme manier om haar te verslaan. En niet veel later realiseert hij zich dat hij eigenlijk al tien jaar verliefd op haar is. En dan gaat het verhaal verder. :3 It's awesum. :3 Het is leuk dat het eigenlijk van beiden personen uit wordt verteld en ze zijn gewoon zo leuk en likeable. De supporting characters zijn ook heel erg leuk.
    Pandora Hearts is mijn grote topfavoriet, 't is mijn favoriete manga en één van m'n favoriete animes. Het grootste verschil is dat zeg maar de anime eindigt op het moment dat de manga veel dieper en meer dark-ish wordt en het échte plot begint te spelen. En dat is heel heel heel erg jammer, en de reden waarom ik de manga sterker aanraadt dan de anime. Het is echt super moeilijk uit te leggen waar het verhaal over gaat tho. Het is in ieder geval fantasy/supernatural, actie, thriller-ish, dark-ish en niet te vergeten, een tragedy. Het is echt prachtig, geloof me. Maar het plot is behoorlijk ingewikkeld en daarom kan ik het niet zo makkelijk uitleggen. Hier is in ieder geval de MAL pagina voor de manga en hier die voor de anime. De manga heeft nu 96 chapters, is ongoing en komt iedere maand uit, maar het einde nadert heel snel. Ze verwachtten dat het rond de 100 gaat eindigen.
    Eh, Attack on Titan/Shingeki no Kyojin is een heeeeeele beroemde anime, die geweldig is. Ik denk dat ik - en dat komt niet vaak voor - de anime beter vind dan de manga. Het verschil hier is vooral dat ik de art in de manga niet zo goed vind, de mangaka is vrij onervaren, en in de anime komt de angst en wanhoop (yeah dit klinkt heel erg) er veel beter uit. De anime is écht een aanrader. De manga zou ik lezen als je gewoon het verhaal fantastisch vindt en niet genoeg hebt aan de anime. Er komt wel een tweede seizoen volgend jaar, van de anime.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Puzzlette schreef:
    Tekenen jullie ook wel manga of niet? Ik heb vier tekenboeken plus nog een digitaal tekenboek, maar die laatste heb ik nog nooit gebruikt. Dan moet ik eigenlijk en speciale tekentablet aanschaffen, iets wat ik nog wel wil doen, maar het kost veel geld. :'/


    Nope. Ja, I tried. Maar ik ben gewoon niet zo goed in tekenen. ^^"


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Kageyama schreef:
    (...)

    Nope. Ja, I tried. Maar ik ben gewoon niet zo goed in tekenen. ^^"


    Ik ook niet, maar ik vind het wel leuk. Natekenen van hoofden en het bovenlichaam kan ik nog wel (natekenen), daaronder niet. Ik vind het vooral leuk, hoewel het me frustreert dat ik 't onderlichaam niet kan tekenen.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Puzzlette schreef:
    (...)

    Ik ook niet, maar ik vind het wel leuk. Natekenen van hoofden en het bovenlichaam kan ik nog wel (natekenen), daaronder niet. Ik vind het vooral leuk, hoewel het me frustreert dat ik 't onderlichaam niet kan tekenen.


    Ja, dat vind ik inderdaad ook moeilijker. Meestal kan ik alleen het gezicht wel redelijk, niet heel goed of zo, maar wel oké. Maar als ik hele lichamen moet gaan tekenen, lukt het helemaal niet. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    ^^ Waarom ben ik nou weer een manga expert? :'D..
    Mja ehm eerst de makkelijke vragen die hierboven in het algemeen werd verteld.
    Ik teken manga! ;D.. Nja poging, het is vooral natekenen.. Ik zal hieronder in een spoiler wel een paar van mijn laatste tekeningen erin zetten.



    Met deze ben ik nog bezig;



    Ehm, manga.. Want meer vragen waren er niet gesteld, of ik moet er overheen hebben gelezen..
    Ik weet absoluut niet welke genre je zoekt :'D.. Dus ik probeer van zo veel mogelijke soorten een paar neer te zetten ;d.
    Al is het vrijwel zeker dat het volgende er niet in voor komt; Mecha, Shoujo ai, Yuri, Hentai.. Ecchi weet ik niet zeker..
    Oh en ik zet nu denk ik alleen de dingen neer die al helemaal klaar zijn..

    Laat ik maar eerst paar yaoi neer zetten.. Hebben we dat gehad xd. Oh ik zet alles in een link die leid naar de manga pagina, want ik zelf ben te lui om te vertellen waar het over gaat.
    - CUT - 6 chapters
    - Kanashii Kotoba - 6 chapters
    - Totally Captivated - 49 chapters << woops een Manwha
    - Seven Days[/ur] - 13 chapters << ok geen yaoi, maar wel Shounen ai.
    Zo dat was de yaoi.
    -
    Deep Love: Ayu no Monogatari - 8 chapters << deze heeft ook andere delen en this zo zielig verhaal D:
    - Diamond Dust - 40 chapters << woops een Manwha
    - Nineteen Twenty-One - 21 chapters << woops nog een Manwha
    - Dolls Code - 10 chapters
    - H - 24 chapters
    - Tomodachi no Hanashi - 4 chapters
    - Hakuji - 8 chapters
    - Love Berrish! - 25 chapters


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    ^^ Waarom ben ik nou weer een manga expert? :'D..
    Mja ehm eerst de makkelijke vragen die hierboven in het algemeen werd verteld.
    Ik teken manga! ;D.. Nja poging, het is vooral natekenen.. Ik zal hieronder in een spoiler wel een paar van mijn laatste tekeningen erin zetten.



    Met deze ben ik nog bezig;



    Ehm, manga.. Want meer vragen waren er niet gesteld, of ik moet er overheen hebben gelezen..
    Ik weet absoluut niet welke genre je zoekt :'D.. Dus ik probeer van zo veel mogelijke soorten een paar neer te zetten ;d.
    Al is het vrijwel zeker dat het volgende er niet in voor komt; Mecha, Shoujo ai, Yuri, Hentai.. Ecchi weet ik niet zeker..
    Oh en ik zet nu denk ik alleen de dingen neer die al helemaal klaar zijn..

    Laat ik maar eerst paar yaoi neer zetten.. Hebben we dat gehad xd. Oh ik zet alles in een link die leid naar de manga pagina, want ik zelf ben te lui om te vertellen waar het over gaat.
    - CUT - 6 chapters
    - Kanashii Kotoba - 6 chapters
    - Totally Captivated - 49 chapters << woops een Manwha
    - Seven Days[/ur] - 13 chapters << ok geen yaoi, maar wel Shounen ai.
    Zo dat was de yaoi.
    -
    Deep Love: Ayu no Monogatari - 8 chapters << deze heeft ook andere delen en this zo zielig verhaal D:
    - Diamond Dust - 40 chapters << woops een Manwha
    - Nineteen Twenty-One - 21 chapters << woops nog een Manwha
    - Dolls Code - 10 chapters
    - H - 24 chapters
    - Tomodachi no Hanashi - 4 chapters
    - Hakuji - 8 chapters
    - Love Berrish! - 25 chapters


    Ik heb net al op wat sites gekeken, maar wat zijn de verschillen tussen Mecha, Shouja ai, Yuri en Hentai? Zijn het genres of iets anders? En wat zijn Manwha? Ik weet wel dat je dingen hebt als kodomo (voor jongere kinderen), shoujo (meisjes) en shounen (jongens). Daarna komen meer de volwassen soorten anime en manga, begreep ik, maar hoe die heten kon ik niet zo snel vinden. Misschien is het handiger als ik vraag of jullie een site of meerdere sites weten waar dit op staat, want dat scheelt uitleggen en dat is vast behoorlijk vermoeiend. :Y)

    Dank je wel voor al je suggesties! Ik ga 'ns invertariseren wat ik nu allemaal heb en in een Word-document droppen, hehe. c: Ik heb trouwens ook een tijd geleden al gehoord over Fruit Basket, zowel in manga als anime vorm. Vind jij/vinden jullie die aan te raden? Ik weet dat de manga heel populair is, maar de anime weet ik dus niet.

    Je kan echt heel goed tekenen! Hoe lang teken je al manga? Ik vind het echt knap, al is het natekenen. Góéd natekenen is ook een kunst, hoor. c:

    Ugh, ik moet nu eigenlijk leren voor een Nederlands debat en een Idioom-toets Duits voor volgende week en ik ga dat ook maar doen, want dan kan ik vanavond beginnen met kijken en lezen. :'] Zijn bovenstaande sites achter de namen van otaku's ook sites waar je op kan lezen of alleen kijken? c: Wss ga ik na vanavond joinen, maar voordat ik nog maar iets serieus gezien en gelezen heb, ga ik me niet aanmelden. Ik ben al een nono op dit gebied, laat ik dan ten minste íéts ervan hebben gezien en gelezen. :'D

    Dit is mijn "hoogtepunt" geweest in manga. Ik vind 'm mooi nagetekend. Dit was in december 2010, lol. Ik ben d'r nog steeds blij mee. :3

    [ bericht aangepast op 25 sep 2014 - 16:17 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Kageyama schreef:
    (...)

    Ja, dat vind ik inderdaad ook moeilijker. Meestal kan ik alleen het gezicht wel redelijk, niet heel goed of zo, maar wel oké. Maar als ik hele lichamen moet gaan tekenen, lukt het helemaal niet. ><


    Ik wil zo graag gewoon een beetje leuk manga kunnen tekenen, maar ik heb 't geduld er soms niet voor. Ik heb ooit één beste mooie nagetekend en eigenlijk is natekenen ongeveer het enige wat lukt. x]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Puzzlette schreef:
    (...)

    Ik heb net al op wat sites gekeken, maar wat zijn de verschillen tussen Mecha, Shouja ai, Yuri en Hentai? Zijn het genres of iets anders? En wat zijn Manwha? Ik weet wel dat je dingen hebt als kodomo (voor jongere kinderen), shoujo (meisjes) en shounen (jongens). Daarna komen meer de volwassen soorten anime en manga, begreep ik, maar hoe die heten kon ik niet zo snel vinden. Misschien is het handiger als ik vraag of jullie een site of meerdere sites weten waar dit op staat, want dat scheelt uitleggen en dat is vast behoorlijk vermoeiend. :Y)

    Dank je wel voor al je suggesties! Ik ga 'ns invertariseren wat ik nu allemaal heb en in een Word-document droppen, hehe. c: Ik heb trouwens ook een tijd geleden al gehoord over Fruit Basket, zowel in manga als anime vorm. Vind jij/vinden jullie die aan te raden? Ik weet dat de manga heel populair is, maar de anime weet ik dus niet.

    Je kan echt heel goed tekenen! Hoe lang teken je al manga? Ik vind het echt knap, al is het natekenen. Góéd natekenen is ook een kunst, hoor. c:

    Ugh, ik moet nu eigenlijk leren voor een Nederlands debat en een Idioom-toets Duits voor volgende week en ik ga dat ook maar doen, want dan kan ik vanavond beginnen met kijken en lezen. :'] Zijn bovenstaande sites achter de namen van otaku's ook sites waar je op kan lezen of alleen kijken? c: Wss ga ik na vanavond joinen, maar voordat ik nog maar iets serieus gezien en gelezen heb, ga ik me niet aanmelden. Ik ben al een nono op dit gebied, laat ik dan ten minste íéts ervan hebben gezien en gelezen. :'D

    Ik heb zelf geen site met waar al die termen op staat.. Dus meestal zoek ik het op xd. Maar even heel simpel uitgelegd.
    Mecha, is vooral met robots en alles ;d.
    Shoujo ai is meisjexmeisje. Yuri is het zelfde als shoujo-ai maar dan zonder kleren en alles en gaan ze war verder dan alleen flirten en een kusje en zo..
    Hentai is fcked up sex? :'D.. Hoe leg je hentai uit..
    Shounen ai is trouwens jongenxjongen en Yaoi is hetzelfde als shounen ai, maar dan zonder kleren en alles en gaan ze wat verder dan flirten en een kusje..
    Ecchi.. Ik weet niet hoe je dat uitleg.. Maar meestal wat je zie is grote boobies, en korte rokjes, panty shots.. ehh..

    Manwha is een Koreaans manga ;d.
    Manga lees je van rechts naar links, maar een Manwha lees je gewoon van links naar recht.


    Fruit Basket was op zich wel een leuke anime (ik heb de manga niet gelezen) ik was alleen geen fan van de stijl xd. Vandaar dat ik de manga ook niet ben gaan lezen.

    Oh en dank je! Hoe lang teken ik al manga.. ehm.. Sinds de middelbare? Volgens mij teken ik het al 7 jaar of zo?
    Daarvoor tekende ik gewoon simpele dingen..

    Ehm de sites achter de otaku's zijn sites waar zij hun anime/manga bij houden ;d. De link leid naar hun profielen ;d.
    Bij mij en Shirley staat ook een MyDramaList, het is dan geen site om anime/manga mee bij te houden, maar wel Koreaanse Drama series en Japanse drama series. Chinees geloof ik ook.
    Maar niet alleen drama series natuurlijk, aangezien ik er ook een horror iets in heb staan als goed is... en Another staat er ook in.. Ook een horror iets als goed is..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you