• Hey, dit is een probleem waar ik al zo lang mee zit.

    Ik kan absoluut niet omgaan met schuldgevoel. Ik vind het bijvoorbeeld zelfs moeilijk om het laatste stukje chocola te pakken of zo, en dan doe ik het niet omdat ik weet dat mijn moeder die chocola ook heel lekker vind. Net had ik bijvoorbeeld hetzelfde. Ik was met mijn broertje naar de action geweest (toen heb ik hem ook snoep gegeven want ik kan er niet tegen als ik hem niets geef terwijl hij dat wel verwacht), en toen had ik al roze koeken voor mijn moeder gehaald (ook omdat ik het leuk vind om te verwennen). Daarna ben ik samen met mijn broertje een milkshake gaan halen. Hij ging terug naar mn vader en ik ging met mijn milkshake naar huis om die daar op te drinken.
    Toen kwam ik binnen, ze zag dat ik een milkshake had en ik kreeg toen zo'n schuldgevoel dat ik meteen vroeg of ze een milkshake lustte. Toen ze hem opdronk was ik wel blij omdat ik haar zo blij had gemaakt. Maar ik heb er wel last van dat ik niet met schuld om kan gaan.
    Heeft iemand hier ook last van en misschien tips over hoe ik ermee om kan gaan?


    Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty! - Jinx, the Loose Cannon.

    Je hoeft jezelf niet zo achter te stellen. Je had al iets lekkers voor je moeder gekocht, en je had ook wat lekkers voor jezelf gekocht. Dan mag je dat best zelf opdrinken. Je bent je moeders kind en zij vindt het vast heel fijn om te zien dat jij gewoon van je milkshake geniet zonder die meteen te delen/weg te geven.
    En als je hem helemaal alleen opdrinken niet fijn vindt omdat dat egoïtisch aanvoelt, dan geef je haar een paar slokjes.

    Verder is het natuurlijk hartstikke vervelend dat je schuldgevoel zo groot is, ik heb er zelf ook last van. Zo voel ik me nu best bad omdat ik net de chocolade heb opgegeten die iedereen zo lekker vindt en waar ik al heel veel van op heb
    Het heeft wat te maken met niet los kunnen laten. Wat gebeurt is, is gebeurt, en daar kan je niks meer aan doen behalve loslaten.
    Hoe je los moet laten weet ik niet, want dat vind ik zelf ook moeilijk.


    Not all those who wander are lost.