• Ik kon geen geschikt subforum vinden hiervoor, dus vandaar het stamcafé.
    Ik zag dit op facebook voorbijkomen; het verhaal van Ugly, de straatkat. Het is een bijzonder verhaal over liefde, en het heeft me zo geraakt dat ik dit even met jullie wilde delen.

    This abandoned little kitten was found wandering the streets, and every time people saw him they’d shy away from him because he looked ugly and sick. His name? Ugly the cat. One man took pity on the poor thing and shared his love with Ugly, before he died in his arms.


    Hier vind je het hele verhaal.
    Jeetje, ik heb serieus een paar traantjes hierom gelaten. Dit is het voorbeeld van hoe trouw dieren kunnen zijn, hoe wanhopig ze opzoek zijn naar liefde die ze niet kunnen vinden. Ik vond het echt heel mooi om te lezen.
    Let me know what you think about it!

    Many people want to be richer, more successful, well liked, beautiful, but for me, I will alwasy try to be Ugly.

    [ bericht aangepast op 21 sep 2014 - 17:21 ]

    Ik kende hem al ja, het is toch bizar...


    Your make-up is terrible

    Ik ken dat verhaal, erg mooi.

    Ik heb 'm net nog een keer gelezen.. Het breekt gewoon mijn hart dat mensen zo hard tegen dieren kunnen zijn :c

    [ bericht aangepast op 21 sep 2014 - 17:37 ]


    26 - 02 - '16

    Ontzettend zielig.
    Maar ik had het arme beestje al veel eerder in mijn armen genomen.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Dashner schreef:
    Ontzettend zielig.
    Maar ik had het arme beestje al veel eerder in mijn armen genomen.


    Because I love him, do I need another reason?

    Echt super zielig, gelukkig is niet iedereen zo met straatkatten. Zelf heb ik het boek A street cat named Bob (in het Nederlands: Bob de straatkat) en dat is een boek over hoe een aan de drugs geraakte jongen een gewonde kat vind. Hij zorgt ervoor en uiteindelijk wordt hij samen met Bob heel gelukkig en beroemd haha. Het is een waargebeurd verhaal en echt heel cool.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Dandy schreef:
    Echt super zielig, gelukkig is niet iedereen zo met straatkatten. Zelf heb ik het boek A street cat named Bob (in het Nederlands: Bob de straatkat) en dat is een boek over hoe een aan de drugs geraakte jongen een gewonde kat vind. Hij zorgt ervoor en uiteindelijk wordt hij samen met Bob heel gelukkig en beroemd haha. Het is een waargebeurd verhaal en echt heel cool.


    Klinkt leuk, ik zal er eens naar zoeken!

    Ik zat echt met grote ogen te kijken dat mensen zelfs stenen naar het beestje hebben gegooid of zijn pootjes tussen de deur slaan, jezus, dat doe je toch niet?! Oké als je het niet in huis wilt of kunt nemen, maar kom op, dat vind ik wel wat ver gaan.

    Ik ben zelf ook niet zo voor katten/poezen, maar dat vind ik toch wel wat ver gaan. Ik vind het zonde dat het beestje zo aan zijn einde is moeten komen, maar het is wel mooi dat hij in zijn ongelukkige leven en einde toch een klein beetje liefde terug kreeg.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Toen ik de titel las was het eerste waaraan ik moest denken dit:



    Blijkbaar is het dus zielig. Ik ga het niet lezen, want 1) ik heb geen zin om te janken en 2) het is waarschijnlijk nep.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Tragically schreef:
    Ik zat echt met grote ogen te kijken dat mensen zelfs stenen naar het beestje hebben gegooid of zijn pootjes tussen de deur slaan, jezus, dat doe je toch niet?! Oké als je het niet in huis wilt of kunt nemen, maar kom op, dat vind ik wel wat ver gaan.

    Ik ben zelf ook niet zo voor katten/poezen, maar dat vind ik toch wel wat ver gaan. Ik vind het zonde dat het beestje zo aan zijn einde is moeten komen, maar het is wel mooi dat hij in zijn ongelukkige leven en einde toch een klein beetje liefde terug kreeg.

    Nee, inderdaad. Ik heb voor het eerst in m'n leven in Rotterdam een naaktkat gezien. En hoewel ik dat beest verschrikkelijk lelijk vond, was het een hele lieve straatkat die graag aaitjes kreeg.


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    (...)
    Nee, inderdaad. Ik heb voor het eerst in m'n leven in Rotterdam een naaktkat gezien. En hoewel ik dat beest verschrikkelijk lelijk vond, was het een hele lieve straatkat die graag aaitjes kreeg.


    Naaktkatten zijn enorm lieve beestjes c:

    Ik vind het zo'n mooi verhaal, ik had hem al gelezen maar las hem gewoon nog een keer. En ik vond Ugly er juist schattig uitzien!


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Die heb ik gezien! Zo zielig zeg c: Het arm beestje. Zelfs met haar laatste adem, snakte ze naar liefde. Echt hartbrekend.


    -

    Tragically schreef:
    Ik zat echt met grote ogen te kijken dat mensen zelfs stenen naar het beestje hebben gegooid of zijn pootjes tussen de deur slaan, jezus, dat doe je toch niet?! Oké als je het niet in huis wilt of kunt nemen, maar kom op, dat vind ik wel wat ver gaan.

    Ik ben zelf ook niet zo voor katten/poezen, maar dat vind ik toch wel wat ver gaan. Ik vind het zonde dat het beestje zo aan zijn einde is moeten komen, maar het is wel mooi dat hij in zijn ongelukkige leven en einde toch een klein beetje liefde terug kreeg.


    Dít, ik werd er gewoon misselijk van toen ik het las.

    Factionless schreef:
    (...)

    Dít, ik werd er gewoon misselijk van toen ik het las.


    Ik dus ook. Mijn hart brak gewoon toen ik het las. Ik ben dol op katten en ik vind het vreselijk dat mensen op zo'n manier met zo'n beestje omgaan. Ze zouden zelf maar eens moeten weten hoe het is om zo uitgekotst te worden door de wereld. Vreselijk :c


    26 - 02 - '16

    Dashner schreef:
    Ontzettend zielig.
    Maar ik had het arme beestje al veel eerder in mijn armen genomen.


    Ik ook. Een straatkat die wordt mishandeld met stenen en lichamelijk letsel heeft hoort medische zorg te hebben. Dit is een best Amerikaans verhaal, heb ik het idee. In Nederland zou dit minder snel gebeuren. Ugly was een schatje en ik had hem al lang in huis genomen en stenen gegooid naar de "volwassenen" die stenen naar hem hadden gegooid. Arm ding, zo positief en op zoek naar liefde. Bah, treurig hoe mensen soms zijn, want het was te laat.

    +

    Galeanthropy schreef:
    (...)

    Ik dus ook. Mijn hart brak gewoon toen ik het las. Ik ben dol op katten en ik vind het vreselijk dat mensen op zo'n manier met zo'n beestje omgaan. Ze zouden zelf maar eens moeten weten hoe het is om zo uitgekotst te worden door de wereld. Vreselijk :c


    +

    Dandy schreef:
    Echt super zielig, gelukkig is niet iedereen zo met straatkatten. Zelf heb ik het boek A street cat named Bob (in het Nederlands: Bob de straatkat) en dat is een boek over hoe een aan de drugs geraakte jongen een gewonde kat vind. Hij zorgt ervoor en uiteindelijk wordt hij samen met Bob heel gelukkig en beroemd haha. Het is een waargebeurd verhaal en echt heel cool.


    Ik heb die ook! Die man heeft meerdere regalen over Bob uitgeven; wil ik ook graag hebben.

    [ bericht aangepast op 22 sep 2014 - 12:56 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife