• Silent as a Daisy

                      Silent as a Daisy

    Soundtrack

          Ik herinner me iets van toen ik vier jaar oud was. Ik zat samen met Violet op de zelfgemaakte schommel van mijn vader, en we schommelden hoog. Ik zag de tuin in Herfstige kleuren voorbij schieten - als feloranje schimmen.
          De rubberen zitting drukte in mijn mollige kinderbeentjes, en Vi gierde het uit. We waren zo hoog, dat ik mijn lunch met iedere daling omhoog kon voelen komen. De ijzeren ketting sneed in mijn handen. Warm en koud tegelijkertijd. Dalend en stijgend vlogen mijn voeten gewichtsloos door de lucht.
          Toen ik mijn ogen sloot, hoorde en zag ik niets meer. Ik proefde de kruidachtige najaarssmaak en voelde kippenvel over mijn volledige lichaam trekken; de laatste restjes zon op mijn gezicht dovend, en het onmiskenbare fenomeen van mijn voedsel dat zich - na ruim vijftien minuten - eindelijk volledig omhoog had weten te werken, en er voor had gezorgd dat ik in een noodlanding over mijn zusjes tuinbroek heen kotste.
          Ik was misselijk, duizelig en dolgelukkig geweest.
          Keer op keer had ik dat verhaal aangehoord. Mijn moeder in lichterlaaie, mijn zus hikkend van ongeloof en mijn vader; die met mijn broer op zijn arm in de deuropening had gestaan, niet wetend of hij moest lachen of schreeuwen.
                      ______________________

          Het punt was, dat het niet onmogelijk is om verschillende gevoelens gedurende één moment te ontwikkelen. Want terwijl ik hier lag, doodstil en vergeten, bedacht ik me dat ik me zowel verdomd opgelucht als intens gebroken voelde.


    • Onbekende personen, volledig bedacht en geschreven door Halter.
    • Young adult. Bevat grof taalgebruik, schunnige opmerkingen, geweld, mishandeling. 16+ Wordt aangegeven.
    • Ik ben een student, wat inhoud dat ik het liefst de hele dag zou schrijven maar school het me helaas beperkt. Soms zullen er dagelijks hoofdstukken verschijnen, op andere dagen zul je geduldig moeten zijn.
    • Ik ben altijd erg geïnteresseerd in feedback, kritiek en aanmoediging. Ik schrijf hier immers om er beter van te worden. Schroom niet om je mening te uiten.


    Grove samenvatting.
          Daisy Hendricx, een zeventienjarig meisje met een fleurige toekomst in het verschiet. Ze is de knappe helft van een tweeling, doet het uitstekend op school en is het lievelingetje van de familie. Tot op een zekere nacht, als Daisy haar niet zo onschuldige broer in koele bloeden een meisje ziet vermoorden. In shock, niet in staat hem te verraden, neemt ze schuldig plaats in het stilzwijgen van het misdrijf en blijft Daryl op vrije voeten.
          De moord is echter slechts het begin van Daisy's nieuwe, niet zo rooskleurige, leven. De deuren van de onderwereld breken voor haar open als ze in contact komt met Daryls bende. Jongeren die moorden, stelen, frauderen, afpersen en er mee weg weten te komen.
          Daisy is getuige van zaken die het daglicht niet kunnen verdragen, maar komt pas echt onder druk te staan als ze de aandacht van bendeleider Crash op zich afroept.


          Silent as a Daisy gaat het eerste verhaal zijn waar ik serieus aan wil werken. Daarbij kan ik natuurlijk alle hulp gebruiken, in de vorm van kritiek en feedback. Ik hoop dat jullie nieuwsgierig zijn geworden.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Klinkt ongelooflijk interessant: ga het volgen.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Dandy schreef:
    Klinkt ongelooflijk interessant: ga het volgen.


    Dankjewel. (flower)


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Gabi I love it already. :3
    En mag ik je complimenten geven over de naam die je heb gekozen voor het vrouwelijke karakter?


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Ik neem een abo. Maar kan niet beloven dat ik meteen lees wanneer je een hoofdstuk online zet.

    Oh, dat klinkt echt interessant indd. Ik heb een abonnement genomen.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )