• De stelling van deze week luidt:
    Verstandelijk gehandicapten zouden geen kinderen mogen krijgen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Als ze zo verstandelijk gehandicapt zouden zijn dat het kind in gevaar zou zijn, dan ben ik het er mee eens. Anders niet.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Hangt er inderdaad vanaf in hoeverre ze verstandelijk gehandicapt zijn. Kunnen ze zelfstandig leven, goed voor zichzelf zorgen en goed voor een kind zorgen (omdat ze bijvoorbeeld een vorm van autisme hebben - dus geen heftige verstandelijke handicap), dan is het prima. Zo niet, dan niet.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2014 - 9:09 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    In de sommige gevallen kunnen gehandicapten al geen kinderen krijgen omdat ze onvruchtbaar zijn. Maar goed. Mensen die autistisch zijn, maar verder nog normaal functioneren, hebben volgens mij wel recht om kinderen te krijgen. Het nadeel hier kan zijn dat de ouder of ouders wel niet slim genoeg is om het kind op een normale manier te helpen met schoolwerk, maar daar bestaan tegenwoordig genoeg hulpdiensten voor dat het nog maar half een probleem vormt. Maar een volledig gehandicapt paar, zou ik toch de kinderwens ontnemen. Ze zijn namelijk niet in staat om voor zichzelf te zorgen, laat staan voor een normaal of een gehandicapt kind.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Wij hebben kennissen die verstandelijk gehandicapt(beiden down syndroom) zijn en een kindje hebben. Zij kunnen er heel goed voor zorgen, maar je hebt ook verstandelijk gehandicapte die dit niet kunnen en die zouden dan, als ze niet weten hoe het moet, een soort lessen moeten krijgen. Wanneer daaruit komt dat ze het echt niet kunnen, mogen ze geen kinderen krijgen, maar als ze het echt wel kunnen mogen ze van mij gewoon een kindje krijgen. Daar worden ze vaak ook vrolijker van.
    Dus ja, eens en oneens.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2014 - 10:49 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Eledhel schreef:
    Als ze zo verstandelijk gehandicapt zouden zijn dat het kind in gevaar zou zijn, dan ben ik het er mee eens. Anders niet.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Eledhel schreef:
    Als ze zo verstandelijk gehandicapt zouden zijn dat het kind in gevaar zou zijn, dan ben ik het er mee eens. Anders niet.


    Queer zijn is gewoon alles

    Wiarda schreef:
    Hangt er inderdaad vanaf in hoeverre ze verstandelijk gehandicapt zijn. Kunnen ze zelfstandig leven, goed voor zichzelf zorgen en goed voor een kind zorgen (omdat ze bijvoorbeeld een vorm van autisme hebben - dus geen heftige verstandelijke handicap), dan is het prima. Zo niet, dan niet.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Wiarda schreef:
    Hangt er inderdaad vanaf in hoeverre ze verstandelijk gehandicapt zijn. Kunnen ze zelfstandig leven, goed voor zichzelf zorgen en goed voor een kind zorgen (omdat ze bijvoorbeeld een vorm van autisme hebben - dus geen heftige verstandelijke handicap), dan is het prima. Zo niet, dan niet.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Eledhel schreef:
    Als ze zo verstandelijk gehandicapt zouden zijn dat het kind in gevaar zou zijn, dan ben ik het er mee eens. Anders niet.


    Fuck the world, love yourself

    Avarosa schreef:
    In de sommige gevallen kunnen gehandicapten al geen kinderen krijgen omdat ze onvruchtbaar zijn. Maar goed. Mensen die autistisch zijn, maar verder nog normaal functioneren, hebben volgens mij wel recht om kinderen te krijgen. Het nadeel hier kan zijn dat de ouder of ouders wel niet slim genoeg is om het kind op een normale manier te helpen met schoolwerk, maar daar bestaan tegenwoordig genoeg hulpdiensten voor dat het nog maar half een probleem vormt. Maar een volledig gehandicapt paar, zou ik toch de kinderwens ontnemen. Ze zijn namelijk niet in staat om voor zichzelf te zorgen, laat staan voor een normaal of een gehandicapt kind.


    Autisten zijn meestal gewoon slim hoor.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik kan hier geen uitspraak over doen, dat moeten dokters en deskundigen maar doen. Wie zijn wij om te beslissen of mensen wel of geen kinderen mogen?


    26 - 02 - '16

    JaceLightwood schreef:
    (...)

    Autisten zijn meestal gewoon slim hoor.


    Yup. Denk maar aan het syndroom van Asperger of Pdd-nos. Die mensen zijn juist slim, maar stranden bijvoorbeeld op sociaal vlak.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2014 - 15:59 ]


    26 - 02 - '16

    Frosty schreef:
    Ik kan hier geen uitspraak over doen, dat moeten dokters en deskundigen maar doen. Wie zijn wij om te beslissen of mensen wel of geen kinderen mogen?


    Juiste verwoording van mijn gedachten.


    I'm your little ray of pitch black.

    Next stop: the sterilisation station!


    No growth of the heart is ever a waste

    Wiarda schreef:
    Hangt er inderdaad vanaf in hoeverre ze verstandelijk gehandicapt zijn. Kunnen ze zelfstandig leven, goed voor zichzelf zorgen en goed voor een kind zorgen (omdat ze bijvoorbeeld een vorm van autisme hebben - dus geen heftige verstandelijke handicap), dan is het prima. Zo niet, dan niet.


    Dit. Gehandicapten zijn ook mensen.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2014 - 16:07 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt