• XANTHE'S CHARACTER CONTEST - OVERGENOMEN DOOR MARTHE

    Hallo Dunbar,

    Bij deze krijg je toestemming om aan je themawedstrijd te beginnen. Je hebt één week de tijd om je eerste topic te openen.

    Veel succes en plezier,
    Camaro
    Moderator


    Hallo allemaal!
    Naar aanleiding van mijn passie om rollen te maken voor roleplays, heb ik besloten om een themawedstrijd op poten te zetten. Deze zal bestaan uit 5 opdrachten waar je altijd 2 weken de tijd voor krijgt om aan te werken. Er zal niemand afvallen, dus mocht een opdracht niet binnen je comfortzone liggen, dan zal dat zeker geen probleem vormen gedurende de wedstrijd. Ik zoek 10 tot 15 enthousiaste deelnemers die willen laten zien dat ze vijf pareltjes van rollen kunnen maken. Tevens zoek ik één extra jurylid die samen met mij wilt beoordelen.


    JURY
    • Teresa || Marthe
    • Blaise
    • Runner || Mirte


    DEELNEMERS
    • Koningsberg || Margot - Uitstel opdracht 2
    • Lizor || Lisa
    • Sigil || Jolanda
    • Crona || Eva

    REGELS
    • De huisregels van Quizlet gelden altijd! Het overtreden hiervan leidt tot directe diskwalificatie.
    • Geef ook je echte naam door, dat is makkelijker om iets tegen iemand te zeggen dan gewoon de username te gebruiken.
    • We kraken niemands werk af en lachen niemand uit.
    • Je stuurt je werk door naar beide juryleden in een privébericht.
    • Zorg ervoor dat als je meedoet, je ook blijft meedoen tenzij je een goede reden geeft.
    • Plagiaat wordt niet aanvaard in deze wedstrijd, dit leidt ook tot diskwalificatie.
    • Er kunnen maximaal 15 en minimaal 10 mensen meedoen.
    • Houdt je aan het woorden minimum. Als je te weinig woorden hebt krijg je een dag om het aan te passen, anders wordt er per 10 woorden 0.5 afgetrokken van je totaal
    • Je mag je werkjes niet laten nakijken door een bèta.
    • Naamsveranderingen doorgeven!
    • Geef het ook door als je dyslectisch bent.
    • Voor verdere vragen kan je bij mij terecht.
    • Ook voor 'hulp' en tips kan je bij mij terecht.


    UITSTEL EN INLEVERINGEN
    • Je kan maximaal 3 dagen uitstel krijgen.
    • Indien je niet inlevert krijg je een 0 voor de opdracht en een waarschuwing. Gebeurt dit opnieuw, dan wordt je uit de wedstrijd gezet.
    • Inleveren naar beide juryleden via een privébericht.
    • Er zijn geen jokers.


    BEOORDELING
    • De score gaat altijd op 10.
    • Wij zullen beoordelen op: Het volgen van de opdracht (1), spelling en interpunctie (2), Originaliteit (4) en de inhoud (3).
    • Er zal een kort woordje uitleg bijstaan met opbouwende kritiek, vat dit niet persoonlijk op. Het is bedoeld om je te helpen bij je volgende opdracht.


    PRIJZEN
    • De winnaar zal een maand op mijn profiel gepromoot worden samen met één van zijn/ haar creaties.
    • De overige deelnemers zullen een week op mijn profiel komen te staan om hen te bedanken voor hun deelname.


    OPDRACHT 1
    Maak een personage van een geslacht naar keuze tussen 18 en 25 jaar. Het thema is "Werk en studies".
    Eisen:
    •Naam
    •Leeftijd
    •Geslacht
    •Innerlijk
    •Uiterlijk+ foto (Zet ook de naam van je faceclaim erbij)
    •Verleden
    •Extra (Optioneel)

    Het minimum aantal woorden is 600.
    Deadline: 5 september
    Succes!


    OPDRACHT 2

    Het thema van deze opdracht is "Koninklijk". Dit houdt in dat je een personage maakt dat deel uitmaakt van een koninklijke familie uit een oude culturele beschaving zult gaan maken. Denk maar aan de oude Egyptische farao's, de Romeinse keizers, Griekse koningen en Russische tsaren. Het is echter niet zo stijf als het klinkt. Het personage mag dan misschien wel deel zijn van een oude beschaving, de tijd waarin deze zogezegde RPG zich afspeelt, is het heden. Jouw personage meldt zich namelijk aan bij een belangrijke privéschool die zich op de educatie van de "Royalty" richt. De bedoeling is dus dat je dit lijstje door de ogen van jouw personage gaat bekijken en het zo, in de ik-persoon, gaat invullen. Op deze manier kun je opmerkingen gaan toevoegen bij alles waarbij je denkt dat jouw personage opmerkingen zou gaan maken. Dit kan gaan van 'nee, ik ben allergisch aan duizend-en-één dingen, dus ik eis dat er op mijn dieet gelet wordt' tot 'de kleur paars is Romeins. Ik stuur mijn vader, de Griekse koning, op jullie af als ik ook maar één vlekje paars in mijn kamer vind!'
    Moet het realistisch zijn? Ja. Je personage kan geen krachten hebben geërfd van één of ander mythologisch wezen dat in de cultuur van bijvoorbeeld Oud China voorkomt. Je kan echter wel doen dat je personage ervan overtuigd is dat het afstamt van zo'n figuur. Julius Caesars familie, de genus Julia, had namelijk een heel hoog aanzien omdat werd verteld dat ze afstamden van Venus, Aeneas, Mars en Romulus en Remus.

    Dit is een opdracht die best wat opzoekwerk vereist en bij het ene rijk is dat nu eenmaal meer dan het ander. Originaliteit en accuraatheid staan hier dan ook op een redelijk aantal punten, daarom hanteren we een lichtelijk aangepaste puntentelling:

    Originaliteit: /5
    Accurate informatie die opgezocht is - we trekken na of dit niet rechtstreeks van wikipedia komt. :] (+ faceclaim. Neem geen blank persoon met rood haar bij iemand uit Egypte): /5
    Het volgen van de opdracht: /3
    Spelling en interpunctie: /3
    Inhoud: /4

    Deze punten zullen dan opgeteld worden en gedeeld door twee worden om een totaal aantal punten op tien te bekomen.

    Het invullijstje:

    Rol: Bijvoorbeeld 'Prins van Egypte'
    Volledige naam:
    Leeftijd: 12 - 19
    Uiterlijk: Foto + beschrijving
    Innerlijk: Het is begrijpelijk dat dit wat korter zal zijn dan gewoonlijke invullijstjes, aangezien je in principe over 'jezelf' bezig bent. Een tip hiervoor is dat je verschillende aspecten van 'jouw' persoonlijkheid kunt aanhalen en toelichten, misschien kun je er zelfs een anekdote bij vertellen die te maken had met die specifieke karaktertrek.
    Talenten:
    Belangrijke gegevens: Denk aan dingen waar jouw personage totaal niet tegen kan en niet wilt hebben, of bijvoorbeeld allergieën.
    Speciale eisen:
    Familie:
    Extra:

    Bij het beginnen van de opdracht, zeg je in het topic een cijfer van 1 tot 9. Let wel op dat het cijfer niet eerder is gekozen, want gekozen, is nu eenmaal gekozen. Je kan niet met twee bij één cijfer staan en ook niet inwisselen voor een ander, nog niet gebruikt cijfer. Deze cijfers staan voor een bepaalde beschaving en over die beschaving zul je dus een personage gaan schrijven.Ook hebben we de deelnemers in twee groepen gesplitst. De eerste groep maakt een mannelijk personage, en de tweede een vrouwelijk personage.
    Als alle iedereen een cijfer heeft gekozen, zal er nog één cijfer overblijven en die valt dan uiteraard gewoon weg. (:


    Degenen die een mannelijk personage zullen gaan maken, zijn:

    • Syeira
    • Thaluke
    • Deerstalker
    • Lizor

    Degenen die een vrouwelijk personage zullen gaan maken, zijn:

    • Dandy
    • Hint
    • Camaro
    • Sigil

    We weten overigens ook dat er bij bepaalde beschavingen een heel pak meer werk komt bij kijken en dat de moeilijkheidsgraad dus niet voor iedereen gelijk zal liggen. Hier houden wij dan ook rekening mee.

    De lijst:
    1.
    2.
    3.
    4. Lizor • Oud China
    5. Sigil • Oud Egypte
    6. Syeira • Oud Griekenland
    7. Dandy • Inca's
    8. Hint • Azteken
    9. Camaro • Maya's


    DEADLINE: 29 september 2014
    DEADLINE UITSTEL: 2 oktober 2014
    MINIMUM AANTAL WOORDEN: 850 woorden.


    STORY

    [ bericht aangepast op 7 okt 2014 - 22:09 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 okt 2014 - 20:10 ]


    help

    Alles gaat nogal traag deze week, maar als het goed is, komt vrijdag de derde opdracht online. (: De verbetering van opdracht één zal in het weekend normaal gezien af zijn en de beoordelingen van opdracht 2 komen er volgende week, als alles goed loopt, haha. :')

    Sorry, peeps, ik heb het echt ongelofelijk druk. ._.


    help

    Gaat dit nog verder? :3


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Als er nog genoeg deelnemers zijn, wel ja. :')

    Het spijt me dat de derde opdracht er nog steeds niet is, ik heb het echt verschrikkelijk druk gehad met school. Volgens mij komen er sowieso nog maar twee of drie opdrachten, want het is voor mij nogal allemaal veel op elkaar.


    help

    Oké, allereerst wil ik me verontschuldigen. Ik ga deze wedstrijd namelijk stop zetten. Zoals jullie al gezien hebben, heb ik amper tijd om hiermee verder te gaan, al heb ik twee geweldige Quizletters die zich hebben aangeboden als jurylid omdat ik het sowieso al te druk had, plus er zijn nog erg weinig deelnemers over. Ik vind het niet eerlijk dat deze wedstrijd al zo lang bezig is terwijl er nog maar twee opdrachten zijn geweest en er nog niet eens een uitslag is. Er staan andere mensen op de wachtlijst die hier wel tijd voor hebben en dus hun wedstrijd zouden moeten kunnen starten. Bij deze zet ik de wedstrijd stop tegen uiterlijk zondag. De opdrachten zullen binnen die tijd hopelijk nog beoordeeld worden en de winnaar krijgt een plaatsje op mijn profiel als beloning + natuurlijk de eer. (: Ik heb jammer genoeg geen credits om uit te delen.

    Hopelijk hebben jullie hier begrip voor! Het spijt me echt heel erg.


    help

    De beoordeling van opdracht 1 staat eindelijk online! Die van opdracht twee volgt vanavond nog. (:


    help

    Beoordeling van opdracht 2 staat ook online! Nogmaals mijn excuses voor het lange wachten! De winnaar wordt zo dadelijk bekend gemaakt.


    help

    Jensen schreef:
    Beoordeling van opdracht 2 staat ook online! Nogmaals mijn excuses voor het lange wachten! De winnaar wordt zo dadelijk bekend gemaakt.

    Yay ^^

    Oh dit had ik wel verwacht, mijn rollen zijn niet zo goed helaas. Hopelijk kan ik het verbeteren en oh ik heb dat dan verkeerd begrepen met dat het uit die persoon moest worden beschreven :3

    [ bericht aangepast op 23 nov 2014 - 11:23 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Gefeliciteerd aan Bladgoud met haar eerste plaats! Ze krijgt een maand lang een plaatsje op mijn profiel. (:


    help

    Lizor schreef:
    (...)
    Yay ^^

    Oh dit had ik wel verwacht, mijn rollen zijn niet zo goed helaas. Hopelijk kan ik het verbeteren en oh ik heb dat dan verkeerd begrepen met dat het uit die persoon moest worden beschreven :3


    Nah, ik vind je rollen altijd wel leuk om te lezen. :3 Inderdaad wel jammer van die tweede, met het standpunt, maar ach. Je hebt nog steeds de tweede plaats behaald. ^^


    help

    Jensen schreef:
    (...)

    Nah, ik vind je rollen altijd wel leuk om te lezen. :3 Inderdaad wel jammer van die tweede, met het standpunt, maar ach. Je hebt nog steeds de tweede plaats behaald. ^^

    Echt? Oh yay ^^ thanks


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Omdat de wedstrijd ten einde is, wordt dit topic dus gesloten.


    help