• Ja, ja... Het is vakantie, maar volgende week heb ik alweer toetsweek. Dus, druk leren geblazen in de vakantie! Pff...

    Nou heeft mijn moeder me meegesleurd naar een remedial teacher omdat ik zo'n ramp ben met inplannen en leren van de lesstof. Die kwam vervolgens met het volgende: mindmappen maken. Ik had er wel eens van gehoord, maar ik heb er nooit iets mee gedaan. Zij heeft me een beetje uitgelegd hoe het werk en hoe je ze maakt. Dus... ik ben begonnen.

    Het blijkt dus dat je hersenen dingen beter onthouden door alles in kleur te maken maar ook door de bepaalde vormen en verbindingen die je maakt. Verder maakt een mindmap de lesstof op één blad helemaal overzichtelijk. En ook door er eentje te maken oefen je als het ware de lesstof meteen een keer. Een drie dubbele win-win situatie eigenlijk. Whao....

    Het is nog even afwachten of het maken van mindmappen mij daadwerkelijk gaat helpen om beter te kunnen leren, het kost ook erg veel tijd. Maar stiekem is het best wel leuk om te doen!

    Omdat ik zo gewend ben om alleen maar samenvattingen te maken met leren schrijf ik nog steeds wel erg veel op zo'n mindmap, maar ik probeer dat er wel een beetje uit te gaan bannen omdat het niet heel overzichtelijk er van wordt. Deze heb ik in ieder geval gemaakt:





    Maken jullie wel eens mindmappen? Helpt het jou met het beter leren en onthouden van de lesstof? Laat ze eens zien! ^^


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Wauw – dat ziet er echt ontzettend overzichtelijk uit (haast een kunstwerk – zo mooi heb je dat gedaan met die kleuren en mooie krullen). Voorheen heb ik nooit of te nimmer gebruik gemaakt van mindmaps, in ieder geval niet voor het leren van mijn tentamenstof. Alleen nu ik het bij jou zie moet ik zeggen dat ik in de verleiding ben om het in mijn voorgaande tentamenperiode toe te gaan passen.
          Zou je wat foto's van dichterbij kunnen maken? Zodat ik een idee heb wat je allemaal in je mindmap heb staan en hoe je – je takken uit laat splitsen in kleinere takken?


    •

    Ik wil het gaan doen voor vakken als geschiedenis, maar geen idee hoe ik eraan mort beginnen.
    Die van jou zien er wel goed uit!


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik heb dat laatst nog op school moeten doen. Aan de ene kant is heel handig aan de andere kant weet ik gewoon dat ik er niet heel veel mee ga doen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik haat mindmappen.

    Ik heb er ooit eentje voor Frans gemaakt, omdat dat moest (was het huiswerk voor mentorles in de brugklas; een mindmap maken voor een vak dat je moeilijk vind) en toen had ik overal tekeningetjes bij gemaakt haha. Ik weet niet of ik hem nog ergens heb.

    Het blijkt dus dat je hersenen dingen beter onthouden door alles in kleur te maken

    Daarom markeer ik altijd mijn samenvattingen :') Alleen snapt niemand dat ooit


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Vinception schreef:
    Ik haat mindmappen.

    Ik heb er ooit eentje voor Frans gemaakt, omdat dat moest (was het huiswerk voor mentorles in de brugklas; een mindmap maken voor een vak dat je moeilijk vind) en toen had ik overal tekeningetjes bij gemaakt haha. Ik weet niet of ik hem nog ergens heb.

    (...)
    Daarom markeer ik altijd mijn samenvattingen :') Alleen snapt niemand dat ooit


    Ik doe dat ook. Dat is zo fijn.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik maak wel eens dat soort dingen op paint. MAar dan wil ik alles zo precies en goed hebben dat ik er te veel tijd aan besteed en het niet af maak.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2014 - 17:12 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ja ja ja ja ik heb mijn mindmap voor Frans uit de brugklas gevonden :')




    Edit: Hij is nu ook aanklikbaar, want hij was zo klein :')

    [ bericht aangepast op 22 okt 2014 - 15:28 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik vind ze verschrikkelijk, ik houd het bij samenvattingen maken. Waar ik ook tevens in markeer; blauw bijvoorbeeld voor de begrippen, geel voor voorbeelden, groen voor jaartallen e.d. :')
    Bij geschiedenis hebben we een nieuwe manier van leren geleerd en ik merk dat deze wel echt helpt. [de bovenbouw manier zeg maar] Voorheen was ik uren bezig met het leren ervan terwijl het juist de kernzinnen zijn die belangrijk zijn. Evenals alleen de jaartallen die de docent in de klas noemt. Terwijl wij in de onderbouw echt álles moesten leren dusja. :')

    Maar zolang het maar voor jou werkt is het toch fijn? (:

    Unburnt schreef:
    Wauw – dat ziet er echt ontzettend overzichtelijk uit (haast een kunstwerk – zo mooi heb je dat gedaan met die kleuren en mooie krullen). Voorheen heb ik nooit of te nimmer gebruik gemaakt van mindmaps, in ieder geval niet voor het leren van mijn tentamenstof. Alleen nu ik het bij jou zie moet ik zeggen dat ik in de verleiding ben om het in mijn voorgaande tentamenperiode toe te gaan passen.
          Zou je wat foto's van dichterbij kunnen maken? Zodat ik een idee heb wat je allemaal in je mindmap heb staan en hoe je – je takken uit laat splitsen in kleinere takken?


    Ga ik zometeen voor je doen! (:

    [ bericht aangepast op 22 okt 2014 - 15:44 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Mijn moeder vertelt me ook altijd dat ik dat moet doen, maar dit van mij worden zo lelijk en groot en onoverzichtelijk dat ik ze altijd vrijwel meteen weggooi :')


    Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.

    Het zou voor mijn komende tentamens misschien ook wel een idee zijn. Ik schrijf en kleur sowieso graag als ik leer, want dan ben ik er echt mee bezig. Wie weet ga ik ook aan het mindmappen ;')


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik haat mindmappen, ik vind het zo onnodig allemaal kleuren te gebruiken alsof je op de basisschool zit.
    Ik hoef bijna niet te leren voor mijn opleiding, maar als het moet, maak ik gewoon samenvattingen.


    I live for the applause, you will die for it.

    Goner schreef:
    Mijn moeder vertelt me ook altijd dat ik dat moet doen, maar dit van mij worden zo lelijk en groot en onoverzichtelijk dat ik ze altijd vrijwel meteen weggooi :')


    wat was dit ookalweer

    Unburnt schreef:
    Wauw – dat ziet er echt ontzettend overzichtelijk uit (haast een kunstwerk – zo mooi heb je dat gedaan met die kleuren en mooie krullen). Voorheen heb ik nooit of te nimmer gebruik gemaakt van mindmaps, in ieder geval niet voor het leren van mijn tentamenstof. Alleen nu ik het bij jou zie moet ik zeggen dat ik in de verleiding ben om het in mijn voorgaande tentamenperiode toe te gaan passen.
          Zou je wat foto's van dichterbij kunnen maken? Zodat ik een idee heb wat je allemaal in je mindmap heb staan en hoe je – je takken uit laat splitsen in kleinere takken?


    Oké, hier is dan eentje met close-ups. Vanmiddag gemaakt,










    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Rotkat schreef:
    Ik maak wel eens dat soort dingen op paint. MAar dan wil ik alles zo precies en goed hebben dat ik er te veel tijd aan besteed en het niet af maak.


    Mijn broer moest een paar jaar geleden mindmaps maken voor een soort van logopedie en hij had er een programma voor. Ik kan die misschien wel even opzoeken (waarschijnlijk dan wel pas overmorgen).
    Maar het is echt zoiets dat ik dan wil gaan doen maar middenin stop ik omdat ik het saai vind.


    Spoiler alert: you will save yourself