• Ik heb verwijderd wat hier stond. Je kan in een van mijn reactie's hieronder lezen waarom. Bedankt voor de tips en lieve berichtjes X

    Voor de mensen die dit volgden: Ik heb screenshots gemaakt en heb nu dus al het bewijs!

    [ bericht aangepast op 25 okt 2014 - 17:22 ]


    You can only love someone... If you first love yourself.

    Jon schreef:
    Ga niet uit die groep, of zorg ervoor dat je het ergens opslaat. Dit is namelijk bewijs dat je wordt gepest en dat ze jouw privacy hebben geschonden. Als ik jou was zou ik naar de politie stappen en het schoolhoofd.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Jon schreef:
    Ga niet uit die groep, of zorg ervoor dat je het ergens opslaat. Dit is namelijk bewijs dat je wordt gepest en dat ze jouw privacy hebben geschonden. Als ik jou was zou ik naar de politie stappen en het schoolhoofd.


    26 - 02 - '16

    Beetje raar dat je die vraag nog stelt, natuurlijk is dit pesten! =O Je vraagt je het vast af omdat je het niet gelooft dat je gepest wordt. Want je doet namelijk niks verkeerd. En zo een mensen pakken ze altijd juist. :/ Ik haat het dat zo'n mensen dat iemand zomaar aan kunnen doen zonder bij na te denken.. En waarom? Echt voordeel hebben zij er toch ook niet aan?
    Zoals al is gezegd, verzamel die gesprekkken als bewijs, toon het aan je ouders en aan een vertrouwenspersoon op school. Eventueel kun je het aan de politie tonen want pesten is strafbaar.


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik haal ook super goede cijfers, maar dat is geen reden om me te pesten. Maar bij mij durven ze het niet te doen...want zij weten wat ik allemaal durf te doen.
    Weet je, op school moet je nooit laten merken dat je bang bent enz. Bij mij weet iedereen dat ik hard door het leven ga en dat ze het niet bij mij moeten proberen. Geloof me, ik ben helemaal zoals jou. Ik behaal de beste cijfers en zit het hele uur met mijn hand omhoog. Dus waarschijnlijk zijn ze gewoon jaloers op jou.
    Maar wat ik zou doen is met een docent erover praten en zeker met je ouders.
    Succes nog x


    "Can a man still be brave if he's afraid?" -"That is the only time a man can be brave."

    Printscreenen die hap en laten zien aan een volwassenen! Dit is belachelijk!


    "Ignite, my love. Ignite."

    Wow ze zijn echt achterlijk die mensen.
    Je hebt gewoon AL het bewijs in die groepsapp :'D Ik zou zeggen showen aan de school.


    I live for the applause, you will die for it.

    Sterben schreef:
    Wow ze zijn echt achterlijk die mensen.
    Je hebt gewoon AL het bewijs in die groepsapp :'D Ik zou zeggen showen aan de school.


    wat was dit ookalweer

    Als ik dit nu terug lees, zie ik inderdaad dat dit best ver gaat, maar ik heb ook grenzen. Als ik nog eens zo'n opmerking krijg, maar dan recht in mijn gezicht in plaats van via whatsapp of vanuit achter in de klas, dan haal ik gewoon uit. Je moet niet denken dat ik dat niet durf, want geloof me, ik doe het met plezier!

    Nog een tip voor mensen die ook van plan zijn om iemand te slaan: Sla in een rechte lijn, anders zien ze hem aankomen. En niet met je vlakke hand, dan maak je er een gevecht van, inplaats van een goeie klap. Ook moet je richten op de neus, kin of een oog. Het liefst de neus, dan springen er gelijk tranen in hun ogen en dan heb je tijd om te vluchten en te gaan spijbelen, want ik kan me voorstellen dat je dan je klasgenoten (Ik noem het liever "de pesters") niet meer onder ogen wil komen. Wees niet bang, je praat je er wel uit!

    Dat ik dat heb gezegd...
    Maar het is wel zo.

    Xxx


    You can only love someone... If you first love yourself.

    MysteryLove schreef:
    Als ik dit nu terug lees, zie ik inderdaad dat dit best ver gaat, maar ik heb ook grenzen. Als ik nog eens zo'n opmerking krijg, maar dan recht in mijn gezicht in plaats van via whatsapp of vanuit achter in de klas, dan haal ik gewoon uit. Je moet niet denken dat ik dat niet durf, want geloof me, ik doe het met plezier!

    Nog een tip voor mensen die ook van plan zijn om iemand te slaan: Sla in een rechte lijn, anders zien ze hem aankomen. En niet met je vlakke hand, dan maak je er een gevecht van, inplaats van een goeie klap. Ook moet je richten op de neus, kin of een oog. Het liefst de neus, dan springen er gelijk tranen in hun ogen en dan heb je tijd om te vluchten en te gaan spijbelen, want ik kan me voorstellen dat je dan je klasgenoten (Ik noem het liever "de pesters") niet meer onder ogen wil komen. Wees niet bang, je praat je er wel uit!

    Dat ik dat heb gezegd...
    Maar het is wel zo.

    Xxx


    Hoewel ik snap dat je zo reageert, zou ik niet gaan slaan/vechten. Hiermee kunnen ze namelijk ook naar jou gaan wijzen (cat)


    wat was dit ookalweer

    Fabrizio schreef:
    (...)

    Hoewel ik snap dat je zo reageert, zou ik niet gaan slaan/vechten. Hiermee kunnen ze namelijk ook naar jou gaan wijzen (cat)


    Weet ik. Ik zou het ook nooit doen. (Een normaal mens met hersens zou dat niet zo snel doen denk ik...) Maar toch voelt het even goed om te zeggen dat je het wel gaat doen :'D

    (I know. Ik ben raar.)


    You can only love someone... If you first love yourself.

    Ja dat is pesten, dat is het zeker. Jeetje, dit is echt naar voor je. Ga naar een andere klas als het niet lukt om het op te lossen. Maar probeer het eerst op te lossen (zoals eerder genoemd: ga naar je mentor) En praat erover! Je kan zoals iemand al eerder zei het ook aangeven bij de politie vanwege privacyschending.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    MysteryLove schreef:
    (...)

    Weet ik. Ik zou het ook nooit doen. (Een normaal mens met hersens zou dat niet zo snel doen denk ik...) Maar toch voelt het even goed om te zeggen dat je het wel gaat doen :'D

    (I know. Ik ben raar.)

    Ik begrijp je.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    MysteryLove schreef:
    (...)

    Weet ik. Ik zou het ook nooit doen. (Een normaal mens met hersens zou dat niet zo snel doen denk ik...) Maar toch voelt het even goed om te zeggen dat je het wel gaat doen :'D

    (I know. Ik ben raar.)


    Het is niet raar hoor dat je even je frustraties wilt uiten!

    Ik raad je, net als de rest hier, aan om inderdaad alles te bewaren en in gesprek te gaan met je mentor. Als je er dan nog niet uitkomt, zou een andere klas inderdaad een optie zijn.

    Sterkte!


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Ten eerste: BEWAAR ALLE BERICHTEN!!! Als je uit de chat stapt, zorg dat je screenshots hebt. dat is namelijk heel belangrijk want het is bewijs en dat kan heel erg handig zijn.
    Ik neem aan dat als je bij je mentor/vertrouwenspersoon/aardige leraar of wie dan ook op school verteld dat je gepest wordt die er iets aan gaat doen. Natuurlijk kan het heel moeilijk zijn om aan te geven dat je gepest wordt en dat dan uit te leggen, dat je niet op de goede woorden komen of wat dan ook. Soms kan het dan helpen om wat punten op een briefje te schrijven zodat je niet dichtklapt en niet verder praat (ik weet niet of je hier iets aan hebt, het was gewoon iets waar ik altijd last van heb)

    Als je wil praten, mijn gb en pb staan altijd open (flower)

    Edit: op Whatsapp heb je ook een optie dat je een gesprek opslaat. Houdt het gesprek bij het beginscherm even ingedrukt en druk dan op 'archiveren'.

    [ bericht aangepast op 24 okt 2014 - 23:14 ]


    Spoiler alert: you will save yourself

    Heel erg bedankt voor alle tips en reacties. Ik ga er zo snel mogelijk iets aan doen.
    Zoals ik al zei, is er binnenkort een ouderavond en mijn ouders gaan daar heen.
    Verder ga ik niet uit de groeps-chat, want
    1. Het is bewijs.
    2. Waarschijnlijk worden de roddels nog erger als ik NIET in die groep zit.
    Ik heb al aan mijn ouders gevraagd of ik naar een andere klas mag en zij gaan kijken of daar mogelijkheden voor zijn.
    Ik vind zelf dat het hier veel erger klinkt dan het is, maar er wordt wel vaker tegen me gezegd dat ik het minder erg wil maken dan het is en dat dit echt niet kan.
    Ik wil Quizlet het liefst gewoon als site waar ik het van me af kan schrijven of lezen en waar ik gewoon in een andere wereld ben, daarom heb ik besloten dit topic te sluiten.

    Nogmaals heel veel bedankt voor jullie steun! (H)
    Xxx MysteryLove


    You can only love someone... If you first love yourself.