• Ik zag tussen aanbevolen YouTube kanalen dit kanaal van een 12-jarig meisje staan. Ze is helemaal gek van beauty en woont zowel in Nederland als in Amerika.









    Ik heb een stuk of 3 filmpjes van dit kind gekeken en zat me echt dood te ergeren. Ze zit stijf onder de make-up en in haar eerste filmpjes zit ze nog op de basisschool. Ze praat heel gemaakt en heel bekakt en volgens mij heeft ze vrij rijke ouders. Ik vind het gewoon best erg om te zien dat een kind van 12 al zo erg onder de make-up zit en op zo'n manier praat. Ik was daar op die leeftijd niet mee bezig en als ik nu kinderen zie van een jaar of 11 / 12 dan valt dat ook allemaal nog wel mee. Ik schrok gewoon echt van dit meisje. Ze komt echt op me over als echt zo'n typisch Amerikaans meisje die je vaak voorbij ziet komen in MTV programma's of in Amerikaanse films. Zo'n slaapkamer heeft ze ook en haar houding lijkt er ook echt heel erg op. Ik verbaas me er echt heel erg over. Zo jong en dan al met dat soort dingen bezig zijn.

    Wat is jullie mening hierover? Vinden jullie dit kunnen of zijn jullie het met me eens?

    Edit:
    Ik lees wat negatieve reacties en mensen die dit als aanvallend zien. Ik bedoel dit niet aanvallend en het is niet mijn intentie het meisje af te kraken. Ik schrok gewoon van haar manier van doen en wilde daarom weten of jullie hetzelfde erover dachten of niet. Op zich wel een goed discussie item.

    [ bericht aangepast op 28 okt 2014 - 19:23 ]


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Mee eens, uiteraard. Ik erger me ook eraan hoe zo'n jonge kinderen tegenwoordig al met zo'n dingen bezig zijn. Make-up is niet voor kinderen. Eigenlijk zouden ze ook moeten stoppen met kindermake-up te maken. En hakkenschoenen voor kinderen, heb ik ook nooit gesnapt.

    Als alle kinderen zo gaan opgroeien, komt er een domme generatie na ons. Ze gaan het idee krijgen dat het om uiterlijk draait.


    Ik wil een tuin vol egels

    Wauw dit vind ik echt erg. Mijn zusje is zo oud en ik zou me echt dood schamen als dat mijn zusje zou zijn. Ik ben maar een jaar ouder en vorig jaar was ik écht niet zo.
    Maar eigenlijk vind ik het echt heel erg jammer dat dus al op die leeftijd zo ontzettend veel tijd en geld aan kleding/make up etc. gespendeerd wordt. Ik stoor me echt verschrikkelijk aan haar taalgebruik.
    Haar ouders zijn waarschijnlijk heel rijk inderdaad. Gelukkig zijn niet alle 12-jarigen zo.


    Spoiler alert: you will save yourself

    AngelFox schreef:
    Mee eens, uiteraard. Ik erger me ook eraan hoe zo'n jonge kinderen tegenwoordig al met zo'n dingen bezig zijn. Make-up is niet voor kinderen. Eigenlijk zouden ze ook moeten stoppen met kindermake-up te maken. En hakkenschoenen voor kinderen, heb ik ook nooit gesnapt.

    Als alle kinderen zo gaan opgroeien, komt er een domme generatie na ons. Ze gaan het idee krijgen dat het om uiterlijk draait.


    Dat idee krijg ik ook een beetje. Jonge meisjes worden dan al zo gepusht om met make-up en uiterlijk bezig te zijn, vooral als leeftijdsgenootjes zoals dit meisje, dat doen. Hierdoor denk ik ook dat ze het idee krijgen dat het leven daar alleen maar om draait... Ze worden er gewoon veel te vroeg mee in aanraking gebracht. Naar mening mening is dit meer iets voor als je een jaar of 16 bent, of is dat heel ouderwets gedacht?


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik lach me kapot.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    nerveus schreef:
    (...)

    Dat idee krijg ik ook een beetje. Jonge meisjes worden dan al zo gepusht om met make-up en uiterlijk bezig te zijn, vooral als leeftijdsgenootjes zoals dit meisje, dat doen. Hierdoor denk ik ook dat ze het idee krijgen dat het leven daar alleen maar om draait... Ze worden er gewoon veel te vroeg mee in aanraking gebracht. Naar mening mening is dit meer iets voor als je een jaar of 16 bent, of is dat heel ouderwets gedacht?

    Dat is waar, uiteindelijk gaan steeds meer jongen meisjes elkaar volgen en nergens anders mee bezig zijn dan dat. :/
    En ik vind dat zeker niet ouderwets gedacht, ik vind ook dat make-up voor vanaf 16 is.


    Ik wil een tuin vol egels

    Wauw, dat is inderdaad al wel veel make-up voor zo'n jong meisje... Toen ik 12 was zag ik serieus nog geen enkel meisje rond me die zich daar mee bezig hield. Ik zou als ouder er zelfs een opmerking over maken moest m'n dochter op 12 jaar zo al rondlopen..


    16 - 09 - '17

    Dit is nou eenmaal de invloed die media op kinderen hebben. Tienjarige meisjes kijken óok Youtube filmpjes over make-up en fashion, ze worden ermee dood gegooid. Het verschil met vroeger is dat je door sites als Youtube heel makkelijk zelf een bijdrage doet. Een geef nou toe, hoeveel van ons zouden op twaalfjarige leeftijd al zulke professionele filmpjes kunnen maken? Het zit allemaal heel mooi in elkaar en ze kan zichzelf goed presenteren. Boeien dat ze make-up draagt, dit is haar passie! Sommige kinderen houden van voetbal, andere van paarden en zij houdt hiervan. Dat is over duidelijk. Is toch goed dat iemand op zo'n leeftijd al precies weet wat ze wil doen? Ik vind het nogal een overhaaste conclusie te zeggen dat ze rijk is. Haar ouders zijn vast niet arm, maar een verwend kind zou echt niet bij de Big Bazar, New Yorker en de Wibra shoppen.
    Als ze nou halfnaakt op liedjes had gedanst, dát zou ik niet okay hebben gevonden. Maar wat is er in godsnaam mis met een beetje make-up dragen, als dat is wat je het allerliefste doet?


    i put the fun in funeral

    Drown schreef:
    Ik lach me kapot.


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Lang leve deze wereld! _O_

    [ bericht aangepast op 25 okt 2014 - 13:08 ]


    wat was dit ookalweer

    Wat een irritant kutje zeg, haar stem, uitstraling en wat dan ook. Bah...


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    hoe heten die filmpjes op mobiel spelen ze niet af.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Donar schreef:
    hoe heten die filmpjes op mobiel spelen ze niet af.


    Haar account heet Beautynezz of zo :'D


    wat was dit ookalweer

    Tja, het is inderdaad totaal niet iets waar ik me op die leeftijd mee bezig hield, maar nu nog steeds niet echt, als ik eerlijk ben. :')
    En ja, dat dat meisje zo jong is en al helemaal onder de make-up zit is erg raar, maar ik zie niets wat me echt verbaast, eigenlijk. Er waren in "onze tijd" ook wel al dit soort kinderen, alleen hadden we dat toen minder door omdat we toen zelf bij die groep twaalfjarigen hoorden. In ieder geval ben ik ontzettend opgelucht dat ze geen extreme haatreacties op haar filmpjes lijkt te krijgen. Er zijn een paar lullige opmerkingen hier en daar, maar die vallen nog mee in vergelijking met wat ik had verwacht. Wat je ook van haar of haar YouTube kanaal vindt, ze blijft een jong meisje met een hobby.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Fabrizio schreef:
    (...)

    Haar account heet Beautynezz of zo :'D
    omg dit is echt vre-se-lijk...


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik vind haar hele houding en stijl echt verschrikkelijk en ik vind dat ze zich wat kinderachtig gedraagt voor een meisje van twaalf, maar als zij dat graag doet, ach ja. Ze heeft blijkbaar ook wel volgers die haar filmpjes waarderen, maar ik persoonlijk zou me doodschamen als ik zulke filmpjes van mezelf over een paar jaar terug zou zien.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it