• De stelling van deze week luidt:
    Mensen maken zich te druk om Ebola.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ebola is ook iets om je druk over te maken. Ik bedoel: er is een kans dat je er dood aan kan gaan, tuurlijk maak je-je dan druk om. Maar ik denk dat het paniek rondom ebola zeker ook erg is.


    -

    ik maak me inderdaad zorgen o.O

    Eens en oneens. Oneens omdat het echt een erge ziekte is die heel veel levens in die landen in Afrika aantast en het daar zeker iets is om je zorgen over te maken, eens omdat mensen in landen als Nederland en Amerika zich nu zorgen maken dat zij het ook gaan krijgen, terwijl de kans heel, heel erg klein is. De zorg is hier goed en als er al sprake is van besmetting van een arts of zo in een land waar Ebola echt een epidimie is, denk ik niet dat het hier zo makkelijk verspreidt als daar.

    Ik vind dat de zorgen om Afrika terecht zijn, maar al die paniek in Amerika vind ik nergens op slaan.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2014 - 8:57 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Oneens!
    Want natuurlijk maak je je er druk om. Er zijn al duizenden mense gestorven aan de ziekte. Ook is er geen medicijn voor. En de ziekte verspreid zich snel. Iedereen in die omgeving is 1 of meer kennissen of familie verloren.
    Ik vind het vreselijk.
    :( :( :( :( :( :( :( :( :(

    Wiarda schreef:
    Eens en oneens. Oneens omdat het echt een erge ziekte is die heel veel levens in die landen in Afrika aantast en het daar zeker iets is om je zorgen over te maken, eens omdat mensen in landen als Nederland en Amerika zich nu zorgen maken dat zij het ook gaan krijgen, terwijl de kans heel, heel erg klein is. De zorg is hier goed en als er al sprake is van besmetting van een arts of zo in een land waar Ebola echt een epidimie is, denk ik niet dat het hier zo makkelijk verspreidt als daar.

    Ik vind dat de zorgen om Afrika terecht zijn, maar al die paniek in Amerika vind ik nergens op slaan.


    Tijd voor koffie.

    Oneens. Ebola is een ziekte wat zich verschrikkelijk makkelijk versprijd, alleen al langs iemand zitten en jij kunt het al hebben. 50% sterft er dan ook nog aan en wat doen de mensen? Ze laten het Europa en Amerika binnen. Ze hadden het gerust onder controle kunnen hebben als ze op het moment dat ze er achter kwamen de grenzen zouden hebben gesloten. Dat er zo nonchalant mee om word gegaan is een goede rede om je druk te maken.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Oneens. Ik zelf ben een tijdje geleden ook in paniek geslagen toen het nieuws er kwam dat er misschien ebola was in het asiel dat tien minuten van mijn thuis is (gelukkig bleek het achteraf niet zo te zijn). Ik wil zelf, zoals iedereen, niet ziek worden door deze ziekte. Je kan sterven aan deze ziekte, er zijn al zoveel mensen aan gestorven, dus ik snap dat iedereen zich er druk om maakt.


    16 - 09 - '17

    Wiarda schreef:
    Eens en oneens. Oneens omdat het echt een erge ziekte is die heel veel levens in die landen in Afrika aantast en het daar zeker iets is om je zorgen over te maken, eens omdat mensen in landen als Nederland en Amerika zich nu zorgen maken dat zij het ook gaan krijgen, terwijl de kans heel, heel erg klein is. De zorg is hier goed en als er al sprake is van besmetting van een arts of zo in een land waar Ebola echt een epidimie is, denk ik niet dat het hier zo makkelijk verspreidt als daar.

    Ik vind dat de zorgen om Afrika terecht zijn, maar al die paniek in Amerika vind ik nergens op slaan.


    :)

    Wiarda schreef:
    Eens en oneens. Oneens omdat het echt een erge ziekte is die heel veel levens in die landen in Afrika aantast en het daar zeker iets is om je zorgen over te maken, eens omdat mensen in landen als Nederland en Amerika zich nu zorgen maken dat zij het ook gaan krijgen, terwijl de kans heel, heel erg klein is. De zorg is hier goed en als er al sprake is van besmetting van een arts of zo in een land waar Ebola echt een epidimie is, denk ik niet dat het hier zo makkelijk verspreidt als daar.

    Ik vind dat de zorgen om Afrika terecht zijn, maar al die paniek in Amerika vind ik nergens op slaan.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Sommige z\eggen dat ebola in winter weggaat door kou.Dit geloof ik echter niet.Maar ik denk(En Hoop!) dat ze tegen de tijd dat we allemaal sterven wel tegegif gevonden hebben

    Mee eens. De meeste paniek van mensen in het westen focust zich op het doemscenario van een ebola epidemie in Europa of de VS terwijl dit helemaal geen reëel scenario is doordat ebola zich heel slecht verspreid. Bovendien raakt hierdoor het echte gevaar buiten beeld, namelijk West-Afrika waar omstandigheden zodanig zijn dat ebola zich wel kan verspreiden.

    Helaas heeft dit op verscheidene plekken al de politiek aangestoken waardoor grenzen gesloten zijn en verplegend personeel die hard nodig is in West-Afrika dat weer terugkeert naar hun thuisland moet door flink wat hoepels springen en word in sommige gevallen nodeloos 3 weken opgesloten. Dit moedigt zorgmedewerkers af om te helpen in Afrika terwijl hun hulp hard nodig is.

    Hoever het nodeloos panikeren reikt is prima te zien op deze quizlet pagina, aangezien er meerdere mensen zijn die beweren dat we allemaal doodgaan/grenzen moeten gesloten worden enzovoorts. Ik hoop dat de Nederlandse regering niet het voorbeeld volgt van Noord-Korea, Austral|ie, Canada en die twee Amerikaanse die tegen de wil van de CDC in de grenzen hebben gesloten en zorgmedewerkers uit die landen nodeloos heeft opgesloten.


    quidquid excusatio prandium pro

    Aldea schreef:
    Ebola is ook iets om je druk over te maken. Ik bedoel: er is een kans dat je er dood aan kan gaan, tuurlijk maak je-je dan druk om. Maar ik denk dat het paniek rondom ebola zeker ook erg is.


    Queer zijn is gewoon alles

    Mensen mogen ze meer zorgen maken over wat Ebola doet in Afrika, waar mensen het veel sneller krijgen en er aan overlijden, terwijl de kans dat zij dat zelf krijgen heel erg klein is. En dan nog maken ze zich zorgen over hunzelf.


    “A queen will always turn pain into power.”

    SolidSnake schreef:
    Mee eens. De meeste paniek van mensen in het westen focust zich op het doemscenario van een ebola epidemie in Europa of de VS terwijl dit helemaal geen reëel scenario is doordat ebola zich heel slecht verspreid. Bovendien raakt hierdoor het echte gevaar buiten beeld, namelijk West-Afrika waar omstandigheden zodanig zijn dat ebola zich wel kan verspreiden.

    Helaas heeft dit op verscheidene plekken al de politiek aangestoken waardoor grenzen gesloten zijn en verplegend personeel die hard nodig is in West-Afrika dat weer terugkeert naar hun thuisland moet door flink wat hoepels springen en word in sommige gevallen nodeloos 3 weken opgesloten. Dit moedigt zorgmedewerkers af om te helpen in Afrika terwijl hun hulp hard nodig is.

    Hoever het nodeloos panikeren reikt is prima te zien op deze quizlet pagina, aangezien er meerdere mensen zijn die beweren dat we allemaal doodgaan/grenzen moeten gesloten worden enzovoorts. Ik hoop dat de Nederlandse regering niet het voorbeeld volgt van Noord-Korea, Austral|ie, Canada en die twee Amerikaanse die tegen de wil van de CDC in de grenzen hebben gesloten en zorgmedewerkers uit die landen nodeloos heeft opgesloten.


    Natuurlijk moeten de hulpverleners die daar naar toe zijn geweest wel gecontroleerd worden, maar 3 weken is idd veel te lang. Ik vind dat iedereen veel te overdreven reageert. Ok in Afrika mag je bang zijn en je zorgen maken, maar waarom ook in Europa? Hoeveel Nederlanders zijn er al aan dood gegaan. Zover ik weet 0.


    just sm:)e en the world smiles with you

    Eens en oneens. Op TV zag ik een doktor uit Amerika die ebola heeft overleeft door een medicijn die goed bij apen werkt. Als ze dat medicijn nou met 1000x maken dan kunnen mensen er van overleven!