• [ bericht aangepast op 28 dec 2017 - 17:23 ]

    Ik rijd alleen zwart wanneer ik vergeet in te checken met mijn OV chipkaart :')

    Ik zat met mijn beste vriendin in de trein, en ik had vlak daarvoor mijn OV chipkaart opgewaardeerd. In de trein waren overal stickers met "Vergeet niet uit te checken!" en ik zei "Wat handig!" en toen zei ze "Heb je eigenlijk wel ingecheckt?" En ik zat zo van "Uh, uhm nee, denk het niet".
    Toen heb ik op het overstapstation even snel ingecheckt, gelukkig maar, want de trein later werden we gecontroleerd :')

    Maar idd, vroeger toen ik wel eens naar Utrecht ging, werd ik serieus nooit gecontroleerd. Alleen 1x toen ik met mijn vader ging, verder nooit in de 30x dat ik voor ik een ov-chipkaart had met de trein ben geweest. Ik gaf ook altijd mijn ongecontroleerde treinkaartje door aan mensen die er nog eentje moesten kopen bij de kaartjesautomaat (A)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ja, ik heb vroeger vaak zwart gereden. Nu ga ik niet zo vaak met 't ov.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Merrill schreef:
    Ik heb eigenlijk nog nooit zwartgereden. Ik zou daar ook veel te schijterig voor zijn, denk ik. :') Gelukkig heb ik mijn studenten OV. Ik word trouwens wel ontzettend vaak gecontroleerd.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Dan is de vraag nu... hoe ging de reis? ;'D


    Pretty is just a pretty word.

    Ik word de laatste tijd echt onwijs veel gecontroleerd in de trein. In de afgelopen twee dagen al drie keer op een traject van 15 minuten :'D
    Ik zou het er zelf niet op wagen.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Elke keer als ik zwart reis gaat het per ongeluk, ik vergeet domweg om in te checken. Tot nu toe is het goed gegaan maar de stress is slopend. Een keer stond er ineens een conducteur naast me, gelukkig kwam die alleen iets omroepen en was daarna weer weg. Maar de schrik zat er goed in.


    Physics is awesome

    Mulleroni schreef:
    Dan is de vraag nu... hoe ging de reis? ;'D


    Je bent me net voor... (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Mulleroni schreef:
    Dan is de vraag nu... hoe ging de reis? ;'D

    Ik ben ook echt heel benieuwd. (:


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Mulleroni schreef:
    Dan is de vraag nu... hoe ging de reis? ;'D


    Goed ^^ Niet gecontroleerd en heb zelfs niet ingecheckt in de bus (dan moet de buschauffeur maar bij de bus blijven, ik ga niet in de regen wachten)

    Andria schreef:
    (...)

    Goed ^^ Niet gecontroleerd en heb zelfs niet ingecheckt in de bus (dan moet de buschauffeur maar bij de bus blijven, ik ga niet in de regen wachten)

    Oeh, chill. Heb je geluk gehad dan! (:


    Pretty is just a pretty word.

    Nou dat doe ik dus nooit en nóóit meer.
    Ik had vanavond een etentje met mijn klas dus we waren zo op het metrostation kwam er een oud vrouwtje aanrijden. Zegt ze zo 'Wie wilt dit kaartje? Het is een dagkaart en hij is voor iedereen!' Nou goed, waarom ook niet zou je denken? Dus ik nam 'm aan en checkte er mee in. Ik had al gezien dat er 4-11/65+ op stond dus ik wist dat donders goed en klasgenoten zeiden dat op deze rit nooit gecheckt werd.
    Well guess what? Er werd nu gecontroleerd. En natuurlijk was ik de lul. :') Ik natuurlijk gezegd dat ik het niet had gezien maar ik had dat wel maar goed. Kost me dus €38,50. Like whut, dat vind ik echt belachelijk veel maar oke.

    Dus de rest van de klas was al naar Blaak gegaan en zouden op ons (een vriendin en ik) daar wachten. Kennelijk hadden ze daar besloten dat iedereen €1 zou geven zodat het mij geld zou schelen omdat ze het toch wel erg lullig vonden ahahah. Echt super lief.
    En tijdens het eten liet een andere mentor een bakje rond gaan en uiteindelijk is het bedrag €24,50 geworden en moet ik zelf de rest betalen. Maar echt super lief, al had het niet gehoeven.

    Maar god wat had ik het benauwd toen ik met die mensen mee de metro uit moest... :')

    Nonno schreef:
    Nou dat doe ik dus nooit en nóóit meer.
    Ik had vanavond een etentje met mijn klas dus we waren zo op het metrostation kwam er een oud vrouwtje aanrijden. Zegt ze zo 'Wie wilt dit kaartje? Het is een dagkaart en hij is voor iedereen!' Nou goed, waarom ook niet zou je denken? Dus ik nam 'm aan en checkte er mee in. Ik had al gezien dat er 4-11/65+ op stond dus ik wist dat donders goed en klasgenoten zeiden dat op deze rit nooit gecheckt werd.
    Well guess what? Er werd nu gecontroleerd. En natuurlijk was ik de lul. :') Ik natuurlijk gezegd dat ik het niet had gezien maar ik had dat wel maar goed. Kost me dus €38,50. Like whut, dat vind ik echt belachelijk veel maar oke.

    Dus de rest van de klas was al naar Blaak gegaan en zouden op ons (een vriendin en ik) daar wachten. Kennelijk hadden ze daar besloten dat iedereen €1 zou geven zodat het mij geld zou schelen omdat ze het toch wel erg lullig vonden ahahah. Echt super lief.
    En tijdens het eten liet een andere mentor een bakje rond gaan en uiteindelijk is het bedrag €24,50 geworden en moet ik zelf de rest betalen. Maar echt super lief, al had het niet gehoeven.

    Maar god wat had ik het benauwd toen ik met die mensen mee de metro uit moest... :')


    Wat een lieve klas (-: maar alsnog wel balen, natuurlijk!


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Nonno schreef:
    Nou dat doe ik dus nooit en nóóit meer.
    Ik had vanavond een etentje met mijn klas dus we waren zo op het metrostation kwam er een oud vrouwtje aanrijden. Zegt ze zo 'Wie wilt dit kaartje? Het is een dagkaart en hij is voor iedereen!' Nou goed, waarom ook niet zou je denken? Dus ik nam 'm aan en checkte er mee in. Ik had al gezien dat er 4-11/65+ op stond dus ik wist dat donders goed en klasgenoten zeiden dat op deze rit nooit gecheckt werd.
    Well guess what? Er werd nu gecontroleerd. En natuurlijk was ik de lul. :') Ik natuurlijk gezegd dat ik het niet had gezien maar ik had dat wel maar goed. Kost me dus €38,50. Like whut, dat vind ik echt belachelijk veel maar oke.

    Dus de rest van de klas was al naar Blaak gegaan en zouden op ons (een vriendin en ik) daar wachten. Kennelijk hadden ze daar besloten dat iedereen €1 zou geven zodat het mij geld zou schelen omdat ze het toch wel erg lullig vonden ahahah. Echt super lief.
    En tijdens het eten liet een andere mentor een bakje rond gaan en uiteindelijk is het bedrag €24,50 geworden en moet ik zelf de rest betalen. Maar echt super lief, al had het niet gehoeven.

    Maar god wat had ik het benauwd toen ik met die mensen mee de metro uit moest... :')


    Wat achterlijk. Ook al reisde je in principe natuurlijk zwart, vind ik het wel een hoge boete voor een verkeerd gelezen treinkaartje (ook al had je hem wel goed gelezen, maar goed, dat kon de conducteur natuurlijk niet weten). Wel heel lief van je klas :3.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Wat achterlijk. Ook al reisde je in principe natuurlijk zwart, vind ik het wel een hoge boete voor een verkeerd gelezen treinkaartje (ook al had je hem wel goed gelezen, maar goed, dat kon de conducteur natuurlijk niet weten). Wel heel lief van je klas :3.

    Slaat nergens op ja, maar goed.
    En op de terugweg zaten we weer met z'n alle in de metro zeg maar aan het begin van de coupe waarbij je dus het volgende metrostel kon zien van binnen. En raad eens wie we daar zagen lopen? De mannen die mij een bekeuring gaven.. :') Toen kwamen ze in ons metrostel dus hij mijn OV ervoor houden en doodleuk zeggen 'je bent niet ingecheckt' ja dikke doei, dat moet je niet komen zeggen na vanmiddag hahaha. :') Maar ik was gewoon ingecheckt hoor. :Y)

    Ik heb eens één keertje zwart gereden, maar daar kwam ik later pas achter (:
    Dat was in de tijd dat de OV-kaart pas werd ingevoerd en ik ging dus samen met een vriendin weg (maar we hadden haast, want onze trein vertrok bijna, we waren er nog maar net op tijd). Dus ik hou mijn OV-kaart voor dat scan dingetje. Ik hoorde hem wel 'bliep' zeggen, maar het lichtje werd rood. -daar kreeg ik het al benauwd van, maar goed-. Gelukkig hadden we geen controle gekregen. Daarna heb ik wel een kaartje gekocht (en dat was maar goed ook want daarna kregen we controle). Wat bleek nou? Schijnbaar moest je het zelf apart activeren als je ook wilde dat je OV ook voor de trein werkte -wat ik dus niet wist, de mijne was dus alleen maar goed voor met de bus te reizen.-...


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.