• De stelling van deze week luidt:
    Als een Europese allochtoon een misdaad begaat zou hij of zij veroordeelt moeten worden in eigen land.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Lol tuurlijk niet. Het staat er al bij: een Europees allochtoon. Waar ze een misdaad begaan moeten ze berecht worden. Ze hebben zelfs een Europees paspoort. De wetten en regels kunnen zo anders zijn in het geboorteland dan in Europa waar er andere waarden en normen kunnen zijn. Misschien is wat hier strafbaar is daar helemaal niet strafbaar of andersom. Niet heel erg handig dan zouden ze niet hoeven te houden aan veel regels en wetten.


    I still think of the guitar bible.

    Hier ben ik het niet mee eens. Het 'eigen land' zou niet berechten volgens de wetten in het land waar het werd uitgevoerd. Ik vind dat bepaalde juryleden van de rechtzaak zouden moeten aangesproken worden door die van het andere land, zodat ze een 'gedeelde strafzitting' kunnen beoordelen.
    Bijvoorbeeld; de man/vrouw komt van A, maar deed iets in B. Dan kunnen de rechters van A & B zeggen dat de man/vrouw een deel van de straf doet in A en de andere deel doet in B. Het is mogelijk - vele grote misdaden worden zo aangepakt. Ik vind dus dat deze manier van berechten een goede oplossing is.


    Do something your future self will thank you for

    Square schreef:
    (...)

    Jep, als één van je ouders in het buitenland geboren is ben je officieel ook nog allochtoon. Ik zou zelf dus ook naar "eigen land" moeten worden gestuurd volgens deze stelling. Zou wel een praktische manier zijn om onze gevangenissen lekker leeg te houden, als we een groot deel van de bevolking uitzetten zodra ze iets verkeerd hebben gedaan. (krul)

    Huh, dat wist ik niet. Dus stel je bent half-Nederlands & in Nederland geboren, dan ben je allochtoon in Nederland? Vreemd!


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Fennec schreef:
    (...)
    Huh, dat wist ik niet. Dus stel je bent half-Nederlands & in Nederland geboren, dan ben je allochtoon in Nederland? Vreemd!


    Yep. Dit houdt in dat bijvoorbeeld ook praktisch ons gehele koningshuis allochtoon is.


    i put the fun in funeral

    Fennec schreef:
    (...)
    Huh, dat wist ik niet. Dus stel je bent half-Nederlands & in Nederland geboren, dan ben je allochtoon in Nederland? Vreemd!


    Ja, precies. ^^
    Maar je bent niet de enige die dat niet wist. Het woord allochtoon wordt zelfs door politici vaak met een andere betekenis gebruikt, want mensen denken meteen aan Marokkanen en Turken, duidelijke "buitenlanders", en niet aan mensen met een Belgische vader, of iets dergelijks.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Deze hele stelling zegt al heel veel op zich over onze bekrompen cultuur. ZIjn we niet allemaal mensen? Het labelen als allochtoon en autochtoon, het eigen land... Er bestaat niet zoiets als een eigen volk, een eigen land, dat is allemaal perceptie.'Imagened communities' zoals het word gezegd. Nationalisme is ingebeeld. Een eigen volk, een eigen land, dat is allemaal ingebeeld.
    Hoe bekrompen zijn we niet dat we zo denken, dat die stelling nog maar bestaat. Zegt heel veel over de cultuur waarin wij leven.
    Weet je tot wat nationalisme leiden kan? Zo nee, zou ik eens je geschiedenisboeken raadplegen.
    Zo'n stellingen zijn gevaarlijk. Niet de stelling, het denken. Het is gevaarlijker dan je zou denken, om bij zo'n dingen niet kritsch even stil te staan. Bij dat labelen: allochtonen autochtonen. We zijn niets slimmer geworden sinds de oorlog. Zo gevaarlijk nationalisme. Lag aan de basis van de eerste, lag aan de basis van de tweede. Niet dat ik paranoïde maakt, maar het onthutst me gewoon hoe dom mensen kunnen zijn en daar zomaar zonder even over na te denken in mee drijven en maar over het feit blijven drammen hoe afschuwelijk het is geweest wat er met de Joden is gebeurd. De Duitsers hadden nog een reden om op Hitler te stemmen, anders gingen ze dood van de honger. Dat al wie rechts is maar even beter nadenkt waar ze mee bezig zijn als ze nationalistisch stemmen.

    [ bericht aangepast op 31 okt 2014 - 17:45 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Oké, mijn antwoord had niet helemaal met de stelling te maken, maar ik moest dat toch even kwijt.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Oneens!
    Dat zou betekenen dat wanneer ik hier iemand in mekaar timmer, in de Filipijnse gevangenis mag wegkwijnen. Opzouten.


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    Oneens!
    Dat zou betekenen dat wanneer ik hier iemand in mekaar timmer, in de Filipijnse gevangenis mag wegkwijnen. Opzouten.


    Maarmaar de Filipijnen liggen volgens mij niet in Europa? (cat)


    quidquid excusatio prandium pro

    Histoire schreef:
    Deze hele stelling zegt al heel veel op zich over onze bekrompen cultuur. ZIjn we niet allemaal mensen? Het labelen als allochtoon en autochtoon, het eigen land... Er bestaat niet zoiets als een eigen volk, een eigen land, dat is allemaal perceptie.'Imagened communities' zoals het word gezegd. Nationalisme is ingebeeld. Een eigen volk, een eigen land, dat is allemaal ingebeeld.
    Hoe bekrompen zijn we niet dat we zo denken, dat die stelling nog maar bestaat. Zegt heel veel over de cultuur waarin wij leven.
    Weet je tot wat nationalisme leiden kan? Zo nee, zou ik eens je geschiedenisboeken raadplegen.
    Zo'n stellingen zijn gevaarlijk. Niet de stelling, het denken. Het is gevaarlijker dan je zou denken, om bij zo'n dingen niet kritsch even stil te staan. Bij dat labelen: allochtonen autochtonen. We zijn niets slimmer geworden sinds de oorlog. Zo gevaarlijk nationalisme. Lag aan de basis van de eerste, lag aan de basis van de tweede. Niet dat ik paranoïde maakt, maar het onthutst me gewoon hoe dom mensen kunnen zijn en daar zomaar zonder even over na te denken in mee drijven en maar over het feit blijven drammen hoe afschuwelijk het is geweest wat er met de Joden is gebeurd. De Duitsers hadden nog een reden om op Hitler te stemmen, anders gingen ze dood van de honger. Dat al wie rechts is maar even beter nadenkt waar ze mee bezig zijn als ze nationalistisch stemmen.

    Maar dat is extreem nationalisme. Nationalisme is trots zijn op je land, en ben blij met mijn 'ingebeelde' eigen land. Zolang ik geen mensen neer ga schieten o.i.d. is het toch helemaal niet erg om trots te zijn op je afkomst?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Maar stel je voor, een Nederlandse woont in Rusland. Daar wordt hij gearresteerd wegens het beoefenen van homoseksualiteit. Echter in Nederland is dit niet strafbaar. Het lijkt me geen problemen oplossen, maar slechts onduidelijkheid en gedoe veroorzaken.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Square schreef:
    Nee. Dat zou ik heel raar vinden, om eerlijk te zijn. Die persoon woont hier in Nederland, dus dit ís eigen land, zeker als hij of zij zelfs de Nederlandse nationaliteit heeft. Mijn moeder is in Duitsland geboren en heeft nu zowel een Duits als een Nederlands paspoort; het zou simpelweg bizar zijn om mensen zoals zij over de grens te sturen als ze iets verkeerd deed.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Square schreef:
    Nee. Dat zou ik heel raar vinden, om eerlijk te zijn. Die persoon woont hier in Nederland, dus dit ís eigen land, zeker als hij of zij zelfs de Nederlandse nationaliteit heeft. Mijn moeder is in Duitsland geboren en heeft nu zowel een Duits als een Nederlands paspoort; het zou simpelweg bizar zijn om mensen zoals zij over de grens te sturen als ze iets verkeerd deed.


    People don't forget, there's no Photoshop in real life