• Beste Zabimaru,

    De aanmelding die je mij gestuurd hebt is goedgekeurd. Aangezien er nog geen lopende Weerwolven van Wakkerdam wedstrijd is, mag je direct beginnen. Je hebt een week om het topic te openen. Veel plezier gewenst!

    Met vriendelijke groetjes,
    Mulleroni
    Moderator


    Deelnemers

    Username ~ Doodsoorzaak ~ Rol

    1. Solangelo ~ Brandstapel 9 ~ Weerwolf
    2. StoryWriterx ~ Brandstapel 2 ~ Burger
    3. RayLaVie ~ Weerwolven 6 ~ Pyromaan
    4. JaceLightwood ~ Brandstapel 5 ~ Weerwolf
    5. Svarog ~ Koppeling met JaceLightwood ~ Weerwolf
    6. Jibrill ~ Brandstapel 1 ~ Moordenaar
    7. Benor ~ Brandstapel 8 ~ Heks
    8. Surprisebitch ~ Weerwolven 3 ~ Burger
    9. Langerak ~ Weerwolven 7 ~ Burger
    10. Wonderwall ~ Weerwolven 2 ~ Jager
    11. Offside ~ Brandstapel 6 ~ Burger
    12. Andria ~ Uit het spel verwijderd, wegens inactiviteit ~ Burger
    13. Catesbeianus ~ Brandstapel 7 ~ Burger
    14. Sketches ~ Uit het spel verwijderd, wegens inactiviteit ~ Burger
    15. Patholoog ~ Vergiftigd ~ Alfa weerwolf
    16. ChandlerBing ~ Weerwolven 5 ~ Cupido
    17. Aire ~ Weerwolven 8 ~ Burger
    18. Tubbietoost ~ Koppeling met Patholoog ~ Weerwolf
    19. Davon ~ Brandstapel 3 ~ Ziener
    20. Eruka ~ WINNAAR ~ Toekomstvoorspeller
    21. Wiarda ~ Brandstapel 4 ~ Weerwolf
    22. Involved ~ Weerwolven 9 ~ Burger
    23. Sogra ~ Jager ~ Dokter
    24. Roxas ~ WINNAAR ~ Priester
    25. Redhood ~ WINNAAR ~ Burger
    26. Mayuri ~ Uit het spel verwijderd, wegens inactiviteit ~ Burger
    27. Scorpion ~ Weerwolven 4 ~ Burgemeester

    Spelregels

    Het is van belang dat, als je mee wilt doen, je de algemene spelregels van Weerwolven van Wakkerdam kent: link. Let op: ik heb er zelf rollen bij bedacht die niet in het originele spel voorkomen, om het op die manier, hopelijk, interessanter te maken. Ook kunnen mijn regels ietsjes verschillen met die van het originele spel.
    Er zullen in totaal maximaal 16 nachten voorbij gaan. 24 uur spel duurt 1 week. (Dat is dus ongeveer 3 dagen nacht en ongeveer 3 dagen dag, zodat iedereen de tijd heeft om te reageren). Deze termijnen kunnen wel eens afwijken.

    Na afloop van elke dag en elke nacht, activeer ik een hoofdstuk in de bijbehorende story, om op die manier aan te geven wat de stand van zaken is.


    Rollen

    - 5 weerwolven (een weerwolf mag met alle andere weerwolven overleggen wie hun slachtoffer gaat worden, alleen de alfa geeft dit door aan de spelleider)
    - 1 alfa wolf (de alfa wolf geeft elke nacht hun gekozen slachtoffer door aan de spelleider. Als deze dood gaat, wordt er een nieuwe alfa wolf aangewezen door de spelleider)
    - 1 ziener (de ziener kan elke nacht in een pb aan de spelleider doorgeven, wiens kaart hij/zij in wilt kijken, de ziener krijgt dan zsm een pb met een antwoord terug)
    - 1 heks (de heks bezit een levenselixir, waarmee hij/zij een overleden persoon weer mee tot leven kan wekken, en een dodelijk gif, waarmee hij/zij een ander kan doodmaken, die vervolgens niet meer kan worden gered door de dokter)
    - 1 jager (wanneer de jager dood gaat, mag hij/zij iemand uitkiezen die samen met hem/haar mee het graf in gaat)
    - 1 cupido (cupido koppelt elke nacht twee personen met elkaar. Als de ene sterft, sterft de andere ook. Na elke dag vervalt de koppeling.)
    - 1 moordenaar (de moordenaar mag éénmalig 's nachts iemand uitkiezen om te vermoorden. De burgemeester beslist overdag over zijn/haar lot: wordt hij in de gevangenis gegooid [uit het spel], of wordt het hem vergeven?[in het spel blijven])
    - 1 priester (de priester reïncarneert 1 keer (behalve als hij doodgaat in de eerste ronde) en krijgt dan een nieuwe rol toegewezen, deze rol is een willekeurig door mij gekozen rol van iemand die voor hem/haar is dood gegaan)
    - 1 dokter (de dokter mag (en hoeft dit niet) elke dag 1 iemand genezen, die dit behalve aan de spelleider, ook in de story of het topic moet melden, zodat iedereen dit kan zien)
    - 1 burgemeester (de burgemeester krijgt één extra stem en mag beslissen over het lot van de moordenaar, nadat deze heeft bekend)
    - 1 toekomstvoorspeller (de toekomstvoorspeller mag (en hoeft dit niet) elke nacht voorspellen wie er sterft, als hij/zij goed raadt, wordt er 1 willekeurige weerwolf aan hem/haar bekend gemaakt. Als hij/zij verkeerd raadt, volgt de dood)
    - 1 pyromaan (de pyromaan mag eenmalig een van de gebouwen in brand steken. De bewoner verliest daardoor de eigenschappen die bij zijn/haar rol horen, de bewoner zelf blijft wel in leven. Alle rollen, behalve weerwolf, vervalt)
    - 11 burgers (een burger heeft geen speciale rol)


    Nacht

    Een nacht duurt ongeveer 3 dagen.
    De weerwolven, de ziener, de moordenaar en de toekomstvoorspeller pb-en mij, in de loop van deze drie dagen, met hun rol-gebonden actie. De alfa wolf en de ziener, doen dit verplicht élke nacht en de moordenaar en toekomstvoorspeller hoeven alleen een rol-gebonden actie uit te voeren als zij dit willen.

    Dag

    Een dag duurt ongeveer 3 dagen.
    Alle spelers (die nog in leven zijn) moeten in de loop van deze 3 dagen (die overdag moeten voorstellen) een reactie met je stem schrijven in de story, bij het juiste hoofdstuk. Je mag zelf weten of je een reden geeft of niet. Degene die de meeste stemmen krijgt, wordt op de brandstapel gegooid en moet het spel verlaten.

    Bijzonderheden

    Cupido moet elke avond, aan mij doorgeven welke spelers hij/zij met elkaar koppelt. Cupido's keuze laat ik ook aan de gekoppelden zelf weten. De rest van de spelers zullen niet te horen krijgen wie er gekoppeld zijn.

    Wanneer de priester wordt getroffen door de aanval van de weerwolven, vergiftigd wordt door de heks, vermoord wordt door de moordenaar of onterecht op de brandstapel is gegooid, krijgt hij/zij een willekeurige nieuwe rol toegewezen die daarvoor al het spel uit was.

    De dokter mag zelf beslissen of hij/zij iets met zijn rol doet, ja of nee. Dit geld ook voor de moordenaar en de toekomstvoorspeller. Je wordt tot niets verplicht, je mag je rol in het spel helemaal zelf invullen.

    De dokter mag overdag iedereen genezen die hij/zij wilt behalve, de mensen die op de brandstapel zijn gegooid, vergiftigd is door de heks of vermoord is door de moordenaar. Daarbij mag hij zichzelf ook niet genezen.

    Overdag, wanneer iedere speler moet stemmen, telt de stem van de burgemeester dubbel zo veel. De burgemeester blijft anoniem en wanneer de moordenaar heeft bekend, zal ik hem/haar een pb sturen met de vraag of de moordenaar het spel verlaten moet, of er in mag blijven.

    De toekomstvoorspeller mag in de nacht zelf, een voorspelling doen over wie er in de huidige nacht of eerstvolgende dag dood gaat (het maakt niet uit op welke manier). Als de voorspelling juist is, wordt de identiteit van een willekeurige weerwolf aan de toekomstvoorspeller onthult. Als de voorspelling niet juist is, gaat hij/zij dood.


    Als er dingen niet goed duidelijk zijn, of je verdere vragen hebt, mag je altijd die stellen in het topic of (als je anoniem wilt blijven ivm bijvoorbeeld een vraag over je rol) in een pb zetten en die naar mij sturen. Als het antwoord op de vraag relevant is voor de andere deelnemers verschijnt het antwoord in dit topic.

    Prijs

    We spelen om de eer en het plezier.

    Overige regels

    - De huisregels van Quizlet
    - Username veranderingen doorgeven
    - Speel sportief en eerlijk
    - Overleg en speculaties komen in het topic, of in de reacties in de story
    - Als je mij een pb stuurt met een rol-gebonden actie of vraag, moet je je eigen rol er ook even bij zetten, om verwarring te voorkomen
    - Er wordt gestemd in de story

    ~ Story ~


    Verder mag iedereen mij bij de voornaam aanspreken. Als je wil mag je zelf ook je voornaam/schuilnaam opgeven.

    Ik wens iedereen heel veel succes & plezier!
    Tesla.

    Vraag & antwoord

    1. Mag ik vragen hoe jij de rollen verdeelt en wanneer je dit meldt? ~> Ik geef elke rol een nummer en gebruik dan deze website om op die manier voor elke deelnemer apart de rol te bepalen. Jullie ontvangen jullie rol via pb, zodra alle deelnemersplaatsen zijn gevuld.
    2. Stel je bent de dokter dan weet iedereen wie je bent omdat je dit in het topic zegt. Mag je als je een andere rol hebt ook doen alsof je de dokter bent? ~> Ja, je mag zeggen en beweren wat je zelf wil!
    3. Kiest cupido elke dag weer een nieuw koppeltje? En vervalt de koppeling dan dus ook elke dag weer? ~> Ja, cupido is in deze versie meer een pestrol. Als de ene geliefde dood gaat, gaat de ander ook dood. Aan elkaar verklappen welke rol je hebt, is dus niet toegestaan. Elke nacht vervalt het vorige koppel, dus óók wanneer de geliefden nog niet dood zijn gegaan.
    4. Mag ik mijn acties ook via whatsapp doorgeven? Ja hoor, geen probleem. Alleen het stemmen voor de brandstapel móet in de story.
    5. Als de moordenaar heeft bekend, wordt hij/zij dan burger? Ja, als de burgemeester er voor kiest om de voormalig moordenaar in het spel te houden.
    6. Als de voorspelling van de toekomstvoorspeller niet klopt, verliest hij/zij zélf zijn/haar leven? Ja, de toekomstvoorspeller die verkeerd voorspelt, moet het spel verlaten.
    7. Krijgt de pyromaan, wanneer hij/zij een gebouw van een bewoner in de fik steekt, te horen welke rol diegene daarvoor had? Nee.


    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Gefeliciteerd! De winnaars van het spel zijn niet de weerwolven, maar alle onschuldigen in Wakkerdam! Héél erg goed gespeeld Redhood, Roxas en Eruka, jullie bleven zelfs als laatste drie over!
    Het overzicht van de gehele wedstrijd komt ook binnenkort online te staan in een hoofdstuk! Dan kunnen jullie misschien ook een klein beetje een overzicht krijgen van wat er nou precies is gebeurd door het spel heen.

    Hopelijk vonden jullie het leuk om mee te doen! Ik vond het in ieder geval wel erg leuk om te organiseren (: Ook nog even speciale dank aan Jibrill en Wiarda die het hoofdstukje van hun dood hebben geschreven. En natuurlijk een bedankje voor álle deelnemers die allemaal super leuk hebben meegedaan ^^

    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    [ bericht aangepast op 13 feb 2015 - 11:27 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ik wil heel graag meedoen :)


    Spoiler alert: you will save yourself

    OutlawQueen schreef:
    Ik wil heel graag meedoen :)


    Ik zet je erbij! (:


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ik ken dit spel in het echt. Maar ik wil heel graag meedoen ;)


    We all just wanna be somebody

    Ik doe mee. Ik heb hier echt veel zin in!


    I thought protection was a matter of strength. Now I know, protection can only be given through mercy.

    Ikke!


    "Ignite, my love. Ignite."

    StoryWriterx schreef:
    Ik ken dit spel in het echt. Maar ik wil heel graag meedoen ;)


    RayLaVie schreef:
    Ik doe mee. Ik heb hier echt veel zin in!


    Buddy schreef:
    Ikke!


    Jullie staan er bij! (:


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Count me in :Y)


    Stenenlikker

    Elrohir schreef:
    Count me in :Y)


    Leuk! Je staat er bij.

    Melding: Iedereen ontvangt een pb met zijn/haar rol zodra alle plekken bezet zijn.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Melding: link naar story. Ik raad jullie aan om allemaal een abo te nemen om zo niets te missen.

    [ bericht aangepast op 26 okt 2014 - 21:19 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    ik wil ook wel meedoen (:


    night thinking, day dreaming

    Me wants to join. ^^


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    surprisebitch schreef:
    ik wil ook wel meedoen (:


    Reus schreef:
    Me wants to join. ^^


    Bedankt voor de aanmeldingen! Jullie staan er bij :3


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Join me in.


    • A dream is only a dream.. until you decide to make it real •

    Moi aussi. :}


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik wil wel meedoen (: