• Ik vroeg mij af wie nog meer wel eens naar dit programma kijkt.
    Op het moment is het ervoor op TLC, even voor de mensen die het programma niet kennen. Het gaat over een Amerikaans gezin met maar liefst 19 kinderen, en ja de vrouw heeft alle 19 kinderen zelf gebaard.



    Wat vinden jullie hier nou van? Is 19 kinderen op deze wereld zetten verantwoord?

    Ik vind het aan de ene kant mooi, maar aan de andere kant vind ik het maar zielig voor de kinderen. Ik kom zelf uit een gezin van twee kinderen en ik heb nooit aandacht tekort gehad. Hoe ga je als ouders zijnde in godsnaam je aandacht verdelen over 19 kinderen?


    'Nobody said it was easy

    Ik vind het onverantwoord, omdat je - je aandacht never-nimmer-die-nooit-niet kan verdelen over negentien kinderen. Ik ken een jongen die uit een gezin van tien kinderen komt en die is gewoon compleet verwaarloosd. Anderzijds ken ik ook een kind die uit een gezin van drie komt en compleet ontspoorde dus het ligt ook aan wat voor soort ouder je hebt. Dan nog vind ik het onverantwoord, maar dat ben ik.


    26 - 02 - '16

    ja ik vind het ook best raar. Of ik zag een reality show over een dude die getrouwd was met 7 vrouwen. o.O

    JeffreyWoods schreef:
    ja ik vind het ook best raar. Of ik zag een reality show over een dude die getrouwd was met 7 vrouwen. o.O


    Sister wives toevallig? Dat kijk ik ook. Dat zou ik ook nooit kunnen, mijn man delen van zes andere vrouwen. Ik zou gek worden van jaloezie D:


    26 - 02 - '16

    Ik zat het inderdaad net ook te kijken. Ze waren op Spacecamp, toch.

    Hoeveel kinderen die vrouw neemt, moet ze zelf maar weten ^^ Wat ik me wel afvraag is hoe je al die kinderen in godsnaam te eten geeft :')

    [ bericht aangepast op 27 okt 2014 - 16:32 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Zabimaru schreef:
    Ik zat het inderdaad net ook te kijken. Ze waren op Spacecamp, toch.

    Hoeveel kinderen die vrouw neemt, moet ze zelf maar weten ^^ Wat ik me wel afvraag is hoe je al die kinderen in godsnaam te eten geeft :')


    En waar je het geld vandaan moet halen om al die kids kleding te geven, een bed en dan nog niet te zwijgen over het feit dat ze ooit een keer zullen moeten studeren D:


    26 - 02 - '16

    Khamul schreef:
    (...)

    Sister wives toevallig? Dat kijk ik ook. Dat zou ik ook nooit kunnen, mijn man delen van zes andere vrouwen. Ik zou gek worden van jaloezie D:


    me 2

    JeffreyWoods schreef:
    ja ik vind het ook best raar. Of ik zag een reality show over een dude die getrouwd was met 7 vrouwen. o.O

    Dat snap ik dus ook echt niet, welke zelf respecterende vrouw wil haar man nou met 6 anderen delen. Mij niet gezien.


    'Nobody said it was easy

    Amiable schreef:
    (...)
    Dat snap ik dus ook echt niet, welke zelf respecterende vrouw wil haar man nou met 6 anderen delen. Mij niet gezien.


    Zoiets heet polygamie ;3

    Ik zou 't zelf ook niet kunnen hoor D:


    26 - 02 - '16

    Khamul schreef:
    (...)

    En waar je het geld vandaan moet halen om al die kids kleding te geven, een bed en dan nog niet te zwijgen over het feit dat ze ooit een keer zullen moeten studeren D:

    In Amerika is het makkelijker om een kind groot te brengen, je hoeft al niet verplicht zorgverzekering te betalen bijvoorbeeld. Ook krijgen de kinderen in dit gezin alleen maar thuis onderwijs en studeren ze over het algemeen niet. Verder kopen ze kleding tweedehands en draagt iedereen alles van elkaar. Er is altijd wel iets te verzinnen als het gaat om het kostenplaatje (natuurlijk verdienen ze ook dik aan het programma!)


    'Nobody said it was easy

    Khamul schreef:
    Ik vind het onverantwoord, omdat je - je aandacht never-nimmer-die-nooit-niet kan verdelen over negentien kinderen. Ik ken een jongen die uit een gezin van tien kinderen komt en die is gewoon compleet verwaarloosd. Anderzijds ken ik ook een kind die uit een gezin van drie komt en compleet ontspoorde dus het ligt ook aan wat voor soort ouder je hebt. Dan nog vind ik het onverantwoord, maar dat ben ik.


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Khamul schreef:
    Ik vind het onverantwoord, omdat je - je aandacht never-nimmer-die-nooit-niet kan verdelen over negentien kinderen. Ik ken een jongen die uit een gezin van tien kinderen komt en die is gewoon compleet verwaarloosd. Anderzijds ken ik ook een kind die uit een gezin van drie komt en compleet ontspoorde dus het ligt ook aan wat voor soort ouder je hebt. Dan nog vind ik het onverantwoord, maar dat ben ik.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Khamul schreef:
    (...)

    Zoiets heet polygamie ;3

    Ik zou 't zelf ook niet kunnen hoor D:

    Voor mijn gevoel heet zoiets niet-goed-wijs. Maar oké dat is mijn mening.


    'Nobody said it was easy

    Amiable schreef:
    (...)
    Voor mijn gevoel heet zoiets niet-goed-wijs. Maar oké dat is mijn mening.


    Er zijn mensen voor wie zoiets heel normaal is. Ik vind het zelf ook een beetje gek, maar dat komt omdat wij zoiets niet gewend zijn. De meesten hier zijn het niet gewend, denk ik zo. ;x
    Het lijkt me ook best wel moeilijk, aangezien je moet accepteren dat de man - waarmee je intiem bent en alles - net zoveel houdt van een vijftal andere vrouwen. Jaloezie zal echt wel een keer de kop opsteken en dan niet te vergeten dat er ook nog rivaliteit kan heersen tussen de vrouwen. De ene vrouw zal toch net een voetje meer voor hebben bij de man dan de andere vrouw.


    26 - 02 - '16

    Khamul schreef:
    (...)

    Er zijn mensen voor wie zoiets heel normaal is. Ik vind het zelf ook een beetje gek, maar dat komt omdat wij zoiets niet gewend zijn. De meesten hier zijn het niet gewend, denk ik zo. ;x
    Het lijkt me ook best wel moeilijk, aangezien je moet accepteren dat de man - waarmee je intiem bent en alles - net zoveel houdt van een vijftal andere vrouwen. Jaloezie zal echt wel een keer de kop opsteken en dan niet te vergeten dat er ook nog rivaliteit kan heersen tussen de vrouwen. De ene vrouw zal toch net een voetje meer voor hebben bij de man dan de andere vrouw.

    Dan heb ik liever 19 kinderen (ook al wil ik dan ook niet graag weten hoe mijn lichaam eruit ziet) dan dat ik mijn man moet delen met nog een paar vrouwen. ^^


    'Nobody said it was easy

    Amiable schreef:
    (...)
    Dan heb ik liever 19 kinderen (ook al wil ik dan ook niet graag weten hoe mijn lichaam eruit ziet) dan dat ik mijn man moet delen met nog een paar vrouwen. ^^


    Ik zou het aller liefst geen van beiden hebben. Het idee dat je een kind op de wereld moet zetten. Eng hoor D:


    26 - 02 - '16