• Studentenleven



    Een oudere huisbaas bied studenten voor kleine prijs een plek aan in het splinternieuw gebouwde studentenhuis. Zolang ze maandelijks de huur maar betalen mogen ze genieten van alle faciliteiten van het huis. Er zit echter wel een maar aan, zodra de bewoners zich niet gedragen moeten ze de volle prijs betalen in plaats het schijntje wat ze nu doen. Een bewoner kan het verpesten voor allemaal.
    Het studentenhuis bevind zich aan de rand van stad enkel op een kwartiertje fietsen afstand bevind zich het centrum met verschillende uitgaansgelegenheden, winkels en meer. Voor diegene die het nog dichter bij huis zoeken is er een klein cafétje op de hoek van de straat waar je 's middags ook kwijt kunt voor een kop koffie met een groot stuk taart. Er zijn een paar universiteiten en hogenscholen in de buurt maar de rest valt goed aan te reizen door de centrale ligging.
    De huishoudelijke taken liggen in de handen van de studenten en ook voor eten en boodschappen moet zelf gezorgd worden. Omdat het zowel gezellig als goedkoper is word er zoveel mogelijk samen avond gegeten.


    Het huis
    De buitenkant van het huis ziet er uit als een gezellig herenhuis en zodra je de voordeur uitstapt sta je in de straat. Van binnen is het huis echter veel groter dan het lijkt, vanuit de kleine hal kun je doorlopen naar de gezellige woonkamer. Als je een stukje doorloopt kom je terecht in het kleinekeukentje kunnen de studenten alles vinden wat ze nodig hebben, behalve een eettafel want die bevind zich in het kamertje ernaast. De slaapkamers kunnen de bewoners vinden op de tweede en derde verdieping, waarbij de jongens zich een verdieping hoger vinden dan de meiden. Op iedere verdieping zijn twee badkamers, een kleine en een wat grotere. Ook heeft iedere slaapkamer een klein balkonnetje, er past net aan twee stoeltjes op of op sommige een bankje maar daar blijft het ook bij.
    Bij het huis zit geen tuin, maar voor wie toch graag buiten zit is er een dakterras. Deze is vrij ruim en gevuld met genoeg zitplaatsen voor het hele huis. Verassend genoeg bevind zich er een zwembad in de kelder.

    Houd de relaties tussen de personages zo natuurlijk mogelijk, ze zijn niet meteen vrienden en niet iedereen zal elkaar altijd aardig vinden. Vooral niet als ze met zijn 17e in een wonen, houd rekening met ochtend humeuren, badkamer bezettingen, bewoners die maar niet op willen ruimen, bewoners die nooit koken, katers, stress voor school en etc etc. Probeer hier creatief mee om te gaan, dat zal het alleen maar leuker maken.

    Rollen:
    Meisjes:
    - Rickena “Ricky” McBriar - Starlord
    - Yune van Therme - Enface
    - Hanna Lucy Marin - AnoukXox
    - Samantha Charlie Chavelle - Falahee
    - Lily Kate Johansen - xkimx124
    - Ruby van Vorst - Tubbietoost
    - Karme Alaska Stavros-Colijn - Talkhouse
    - Chester Wellington - Sempre
    Jongens:
    - Milan Portingen - Ossea
    - Mick Kalma - Marriee
    - Daniel Willemse - Enface
    - Santino Lucas DiAngelo - Falahee
    - Drew Sterling - Mamo
    - Tom de Jonge Marrie
    - Kane Faulkner SocialCasualty
    - Austin Jonathan Kingston - Forman
    - Noah van den Berg - Quizslet.



    Kamerindeling:

    De kamerindeling zal volgen.
    Meisjes
    Kamer 1: Karme, Ricky, Samantha
    Kamer 2: Lily, Ruby, Hanna
    Kamer 3: Yune, Chester

    Jongens
    Kamer 1: Milan, Mick, Drew
    Kamer 2: Santino, Kane, Austin
    Kamer 3: Daniel, Tom, Noah

    Invullijstje:

    Naam:
    Leeftijd:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Studie:
    Extra:

    Regels:

    - Minimaal 150 woorden per post. Als je graag langere posten schrijft dan ga vooral je gang.
    - Geen eendagsvliegen, bedenk je alsjeblieft goed of je tijd hebt.
    - Meld het even als je een tijdje niet online kunt komen, dit is geen probleem maar dan kan er rekening mee worden gehouden.
    - 16 + graag onder een spoiler.
    - Geen perfecte personages. Imperfecte personages maken een RPG leuk.
    - Zonder overleg bestuur je niet een ander personage
    - Maximaal twee personages, maar houd deze dan beide actief.


    De personages komen de een na de ander aan in het huis, het is zo rond de 8 uur s' avonds. De eerste kan de huissleutel vinden in een bloembak voor het huis zoals in een mail naar de bewoners heeft gestaan. De rest zal hierna moeten aanbellen, (op deze manier komen ze ook gelijk in contact met elkaar). Op het tafeltje in de woonkamer kunnen ze de kamerindeling vinden net als de mededeling dat er een klein overlevingspakket is waar ze in ieder geval een dag mee door kunnen. Misschien is er een bewoner die er mee komt om ergens in de loop van de week een welkomsfeest te houden met een Halloween, daar zullen boodschappen voor gedaan moeten worden, eventuele versieringen voor het huis en kostuums moeten gekozen worden. Hier is prima tijd voor want de meeste scholen zullen pas beginnen over een paar dagen.

    Veel plezier!
    Praattopic
    Rollentopic

    [ bericht aangepast op 2 nov 2014 - 20:07 ]

    Noah van den Berg

    De kamer begon al aardig vol te raken. Ik besloot om me straks maar voor te stellen aan iedereen, het was wel een beetje en chaos.
    Toen hield Yune een briefje omhoog. 'De kamerindeling!' schreeuwde ze.
    Ik holde naar haar toe. Naast haar zat een knappe jongen en ik glimlachte even naar hem.
    Ik keek over Yune haar schouder en las dat ik met ene Tom en een zekere Daniel op de kamer sliep. Geen idee wie het waren.
    'Wie zijn Tom en Daniel?! Tom en Daniel? Willen jullie je even bij mij melden? Ik slaap in het mooiste bed en ik wil het mooiste uitzicht!' lachte ik. Tuurlijk was het een grapje. Ik ben niet bepaald iemand die zichzelf alles toekent. Ik ben allang blij met een slaapplaats.
    Een trillend gevoel in mijn bovenbeen liet me weten dat ik gebeld werd. Ik liep naar de hal, waar het iets rustiger was en nam op.
    'Sven?'
    'Ja, lieverd. Ik sta voor het huis met nog twee extra koffers voor je,' hoorde ik hem lachen door de telefoon.
    Ik trok de deur open en tegelijkertijd hing ik de telefoon op
    'Sven!' riep ik blij en stormde op hem af.
    Hij glimlachte en ik trok hem aan zijn pols mee naar binnen.
    'Jongens! Dit is Sven! Mijn vriend!'


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Hanna Lucy Marin
    Ik kijk strak naar buiten als we naar het adres toe rijden. Ik was zo zenuwachtig. In eerste ontmoetingen ben ik nooit echt goed geweest, en de eerste indruk is juist altijd het meest belangrijk. Mijn broer brengt de auto langzaam tot stilstand en een zucht verlaat mijn zacht roze gestifte lippen. Ik voelde dat een hand over mijn haren heen ging. 'Het komt heus wel goed, ze zullen je vast mogen.' Glimlacht mijn broer naar me en ik glimlach terug. 'Bedankt voor de lift.' Grijns ik naar hem en ik stap de auto uit. Ik pak mijn grote logeertas en koffer. Ik haal mijn telefoon uit mijn zak en kijk nog één keer of ik wel echt op het goede adres ben. Als dit niet het geval is, zou dat zo gênant zijn. Gelukkig is dit niet het geval. Ik zwaai nog één keertje en loop dan richting de voordeur van het prachtige huis. Ik haal een keer diep adem en stap dan naar binnen door de deur die al open is. Ietwat ongemakkelijk bijt ik op mijn lip. Iedereen praat al druk met elkaar, hoe ga ik me hierin mengen? Zo hard mogelijk roep ik dan toch maar. 'Uhm, hallo?' Begin ik twijfelend. 'Ik ben Hanna.' Ik laat mijn blik langzaam over de mensen glijden. Voor mij introduceert een jongen zijn vriend. Een glimlach verschijnt op mijn lippen. Ik vind homo's altijd zo schattig samen.

    Drew Sterling
    Voor ik het weet trekt Chester me in een omhelzing. Ik aarzel even, maar sla dan toch mijn arm om haar heen. Haar blonde haren kriebelen aan mijn neus. Als we elkaar weer los laten open ik mijn mond om iets te zeggen, maar Chester praat vrolijk door me heen. Ik knik glimlachend. "Is goed." Ik moet me ook maar eens voor gaan stellen. Ik loop het huis binnen en zie al wat mensen met een glas bubbels in hun handen staan. Bubbels, daar heb ik ook wel zin in. Ik kijk om me heen, niet wetend aan wie ik me voor moet stellen. Ik hoor een meisje roepen dat ze de kamerindeling heeft. Ik kijk de kamer rond en al gauw vind ik de eigenaar van de stem. Ik loop die kant op en kijk op het blaadje wat ze in haar hand heeft. "Milan en Mick," lees ik hardop voor. "Wie zijn Milan en Mick?" vraag ik, ik verhef mijn stem om boven iedereen uit te komen.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Ruby van Vorst
    Ik stond een beetje ongemakkelijk tegen de muur aan. De andere bleven ook een beetje in dezelfde ruimte hangen. Toen iemand met een blaadje in de lucht zwaaide van de kamerindeling, was ik wel nieuwsgierig geworden. Ik liep er behoedzaam op af, en toen ik de kans had wierp ik een blik op het blaadje. Blijkbaar sliep ik bij Lily en Hanna op de slaapkamer. Erg leuke namen vond ik het. Hopelijk waren het leuke meiden. Opeens rende een van de jongens naar de voordeur en trok iemand anders naar binnen. Zijn vriend, zo vertelde hij. Ik voelde me best wel een beetje verloren in de groep en wilde het liefst weer naar huis. "Ik ga even de rest van het huis bekijken." zei ik tegen niemand in het bijzonder. "Als iemand mee wilt dan hoor ik het wel!"
    Ik liep de trap op naar boven, de eerste verdieping op en trok de eerste de beste deur open.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2014 - 16:11 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis

    (Lori is nu vervangen door hanna denk ik?)

    [Klopt ik heb het net vervangen, hij was sowiezo niet helemaal up to date.]

    Enface schreef:
    [Klopt ik heb het net vervangen, hij was sowiezo niet helemaal up to date.]


    Wil je mijn naam dan ook even vervangen in de kamerindeling?


    The thing you do mean something to people -Ncis

    tubbietoost schreef:
    (...)

    Wil je mijn naam dan ook even vervangen in de kamerindeling?

    Sorry ik had er overheen gekeken.

    Chester Wellington
    Ik besloot direct dat ik Yune aardig vond en ik was dan ook erg blij toen ze zei dat ze mijn kamergenote was.
    "Oh, leuk zeg! Ben je al lang hier?" Vroeg ik vervolgens, aangezien zij al voor mijn binnenkomst er was geweest. Terwijl ik haar de tijd gaf om te antwoorden, aangezien iedereen de kamer indeling wilde weten die zij in haar handen had, nam ik de tijd om alles eens goed in me op te nemen.
    Het huis was gewoonweg prachtig, niet te groot ondanks de vele mensen die er waren, maar toch groot genoeg om iedereen een comfortabele zit plek te bieden. Daarnaast was ik bijna direct verliefde geworden op de keuken, ik was namelijk dol op koken en hoewel ik nog nooit voor grote groepen had gekookt zoals deze, leek het me wel leuk om die taak op me te nemen.
    Ook de mensen bevielen me tot zover, het waren wel allemaal knappe meisjes en jongens, iets wat ik wel bijzonder vond. Ik was zo benieuwd naar het huis dat ik het liefste direct wilde rondkijken, maar ik bedacht bij mezelf dat ik dat altijd nog kon doen. Het was nu vooral fijn om even de gezichten te zien waarmee ik de komende tijd mee samen zou leven.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2014 - 16:32 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Hanna Lucy Marin
    Ik sta een beetje ongemakkelijk met al mijn spullen nog steeds in mijn hand. Ik zet ze neer in een hoekje en bekijk de drukte vanaf een afstandje. Aangezien iedereen op zoek is gegaan naar hun kamergenoten, besuit ik om dat ook maar te gaan doen. Ik loop naar het meisje met het briefje toe, en werp er vluchtig een blik op. Lily en Ruby nu moet ik ze nog zien te vinden. Ik haal een hand door mijn haar en zie dat de meeste meiden al elkaar hebben gevonden. Er was net een meisje naar boven gelopen en beneden staat ook nog eentje. Ik weet nie zeker of zij het zijn en dus roep ik maar. "Wie zijn Ruby en Lily?" Ik kijk zoekend het rond.

    Yune van Therme
    "Oh, leuk zeg! Ben je al lang hier?" reageerde Chester. Er verscheen een lach op mijn gezicht, ze reageerde meteen goed. Maar nog voor ik antwoord kon geven kwamen er verschillende mensen op me afgelopen die hun kamer wilde weten. Ik kon mezelf wel voor mijn hoofd slaan, misschien had ik het briefje niet vast moeten blijven houden. 'Nou tell me schat, waar slaap ik?' vroeg een jongen. Ik schoot in de lach van zijn manier van aanspreken,'Dat ligt eraan hoe je heet suffie' glimlachte ik.
    Ik was nog niet uitgesproken of Noah keek over mijn schouder heen op het blad en begon te verkondigen dat hij het beste bed zou claimen. Hij was tot nu toe niet heel verlegen te noemen. Mijn aandacht werd getrokken door een blonde jongen die om Milan en ene Mick riep. Dus daar zou Milan bij slapen.
    Het meisje met de blonde haren dat zojuist ook bij mij op het blaadje had gekeken liep nu naar boven om het huis te bekijken, tenminste dat zei ze.
    Ondertussen nam Noah een jongen mee naar binnen die hij voorstelde als zijn vriend, aha. Zou hij hier dan ook gaan wonen? Ook een donkerharig meisje keek mee op het blaadje en riep daarna naar haar kamergenoten.
    Nu pas richtte ik mijn aandacht terug op Chester. 'Sorry' verontschuldigde ik me, door de chaos had ik haar nog geen antwoord gegeven. Ik legde het blaadje weer terug op de tafel zodat ik niet meer het punt van drukte was. 'Misschien had ik dat moeten roepen nadat ik het blaadje terug gelegd had' grijnsde ik. 'Dat vind ik ook!' glimlachte ik oprecht. Tot nu toe leek ze me best aardig, en gelukkig maar. Ik moest toch een kamer met haar delen. Ik schudde mijn hoofd, 'Ik was wel de eerste, maar ik had denk een kwartiertje het rijk alleen had voor iedereen aankwam' zei ik.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2014 - 16:43 ]

    Tom de Jong
    Ik moest lachen, iedereen wou natuurlijk weten met wie hij of zij op de kamer lag.Toen Yune mijn naam moest weten stak ik me hand uit 'nou schat ik ben Tom
    ,maar noem me maar hoe je me wilt noemen' zei ik met een knipoog en een grote lach op me gezicht. Ik hoorde iemand mijn naam roepen en direct kreeg ik een glimlach op me gezicht, Noah die me had geroepen was niet verkeerd, nee zeker niet. En ik lag samen met hem op een kamer en nog een of andere Daniel. Daniel klonk ook wel als een jongen die ontzettend lekker zal zijn. Net toen ik naar Noah toe wou lopen, liep hij weer weg. TOen hij weer terug kwam met Sven, zijn vriend, baalde ik wel. Maar goed alles kan kapot. Ik nam nog een poging om naar hem toe te lopen en dit keer blijf hij staan. 'Hoi kamer genoot' zei ik met een lach. "En hallo Sven' zei ik. "Ik ben Tom trouwens' ik bekeek ze, ze waren wel leuk samen.

    Noah van den Berg

    Mensen waren zich nog steeds aan het voorstellen aan elkaar of ze waren druk op zoek naar hun kamergenoten. Sven keek een beetje ongemakkelijk om hem heen. Hij houdt hier eigenlijk helemaal niet van.
    'Sorry,' fluisterde ik in zijn oor.
    Hij gaf een kneepje in mijn hand als teken dat het oké was, denk ik.
    Niet veel later kwam er een jongen naar ons toe. Zonder enige twijfel ook homo, net als wij.
    'Hoi kamergenoot,' zei hij met een lach. Oke, dat was dus Tom of Daniel.
    'En hallo, Sven,' zei hij en stelde zich voor aan Sven. Met een opgetrokken wenkbrauw keek ik naar mijn nieuwe kamergenoot.
    'Ik ben Tom trouwens.'
    'Aangenaam, ik ben Noah en dit is mijn vriend Sven. Hij kwam even wat spullen brengen, maar eigenlijk moet hij weer weg, want meneertje moet werken. Of ben je dat weer vergeten, opa?' grijnsde ik naar Sven. Hij keek me betrapt aan. Ik drukte hem een kus op zijn lippen en duwde hem richting de deur.
    'Mensen! Sven gaat weer! Zeg eens doei!' lachte ik naar niemand in het bijzonder.
    'Bedankt, schat,' grijnsde ik, kuste hem nog eens en gaf hem een tik op zijn kont, voordat hij de deur verliet.


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Chester Wellington
    Het verbaasde me hoe druk het was en stiekem was ik wel blij dat ik mijn kamergenote al had gevonden, het was namelijk nog een heel gedoe om iedereen te vinden zag ik om me heen. Ik zag dat Drew opzoek was naar zijn kamergenoten en ik verbaasde me erover hoe toevallig het was dat we zonder het te weten in hetzelfde huis terecht waren gekomen. Het voelde in ieder geval best wel fijn om al iemand te hebben om wat mee rond te hangen.
    "Heb je nog een beetje kunnen genieten van die vijftien rustige minuten?" Zei ik met een grijns als reactie op Yune's woorden. Het leek me dat zonder de drukte het huis nog mooier was, maar misschien kwam dat ook omdat het nu al helemaal overweldigend was.
    "Wat voor opleiding doe je?" Vroeg ik vervolgens geïnteresseerd aan haar, want het zou echt helemaal geweldig zijn als er iemand in het huis dezelfde opleiding volgde. Hoewel ik het ook geen probleem vond om alleen te zijn, maar het was altijd fijn om in ieder geval een aanspreekpunt te hebben.
    "We zouden dadelijk gewoon een kort voorstel rondje moeten gaan houden," stelde ik voor, gezien het wel erg lastig bleek om iedereen te leren kennen op deze manier.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Lily Kate Johansen

    Ik wist nog niet echt goed wat ik van al deze mensen hier moest denken, wat een drukte is het zeg. Ik pakte een glas champagne van een tafeltje, en keek een beetje om me heen. Sommige mensen drongen zich al gelijk op de voor grond, daar hou ik totaal niet echt van. Als miss was ik ook altijd zo, maar als de echte persoon wie ik echt ben, houd ik me liever eerst een beetje op de achtergrond. Een meisje genaamd yune, heeft een blad gevonden met daarop de kamerindeling. Al vlak daarna roept een meisje met bruine haren wie ruby en lily zijn. Ja dat ben ik natuurlijk. Ik probeer me tussen de mensen door te wurmen en loop op het meisje af. 'Nou ik ben dus Lily, leuk kennis met je te maken' zeg ik vriendelijk en ik steek mijn hand naar haar uit. Ik wist niet zo goed wat ik haar nu moest vragen. Een beetje ongemakkelijk kijk ik om me heen.