• Studentenleven



    Een oudere huisbaas bied studenten voor kleine prijs een plek aan in het splinternieuw gebouwde studentenhuis. Zolang ze maandelijks de huur maar betalen mogen ze genieten van alle faciliteiten van het huis. Er zit echter wel een maar aan, zodra de bewoners zich niet gedragen moeten ze de volle prijs betalen in plaats het schijntje wat ze nu doen. Een bewoner kan het verpesten voor allemaal.
    Het studentenhuis bevind zich aan de rand van stad enkel op een kwartiertje fietsen afstand bevind zich het centrum met verschillende uitgaansgelegenheden, winkels en meer. Voor diegene die het nog dichter bij huis zoeken is er een klein cafétje op de hoek van de straat waar je 's middags ook kwijt kunt voor een kop koffie met een groot stuk taart. Er zijn een paar universiteiten en hogenscholen in de buurt maar de rest valt goed aan te reizen door de centrale ligging.
    De huishoudelijke taken liggen in de handen van de studenten en ook voor eten en boodschappen moet zelf gezorgd worden. Omdat het zowel gezellig als goedkoper is word er zoveel mogelijk samen avond gegeten.


    Het huis
    De buitenkant van het huis ziet er uit als een gezellig herenhuis en zodra je de voordeur uitstapt sta je in de straat. Van binnen is het huis echter veel groter dan het lijkt, vanuit de kleine hal kun je doorlopen naar de gezellige woonkamer. Als je een stukje doorloopt kom je terecht in het kleinekeukentje kunnen de studenten alles vinden wat ze nodig hebben, behalve een eettafel want die bevind zich in het kamertje ernaast. De slaapkamers kunnen de bewoners vinden op de tweede en derde verdieping, waarbij de jongens zich een verdieping hoger vinden dan de meiden. Op iedere verdieping zijn twee badkamers, een kleine en een wat grotere. Ook heeft iedere slaapkamer een klein balkonnetje, er past net aan twee stoeltjes op of op sommige een bankje maar daar blijft het ook bij.
    Bij het huis zit geen tuin, maar voor wie toch graag buiten zit is er een dakterras. Deze is vrij ruim en gevuld met genoeg zitplaatsen voor het hele huis. Verassend genoeg bevind zich er een zwembad in de kelder.

    Houd de relaties tussen de personages zo natuurlijk mogelijk, ze zijn niet meteen vrienden en niet iedereen zal elkaar altijd aardig vinden. Vooral niet als ze met zijn 17e in een wonen, houd rekening met ochtend humeuren, badkamer bezettingen, bewoners die maar niet op willen ruimen, bewoners die nooit koken, katers, stress voor school en etc etc. Probeer hier creatief mee om te gaan, dat zal het alleen maar leuker maken.

    Rollen:
    Meisjes:
    - Rickena “Ricky” McBriar - Starlord
    - Yune van Therme - Enface
    - Hanna Lucy Marin - AnoukXox
    - Samantha Charlie Chavelle - Falahee
    - Lily Kate Johansen - xkimx124
    - Ruby van Vorst - Tubbietoost
    - Karme Alaska Stavros-Colijn - Talkhouse
    - Chester Wellington - Sempre
    Jongens:
    - Milan Portingen - Ossea
    - Mick Kalma - Marriee
    - Daniel Willemse - Enface
    - Santino Lucas DiAngelo - Falahee
    - Drew Sterling - Mamo
    - Tom de Jonge Marrie
    - Kane Faulkner SocialCasualty
    - Austin Jonathan Kingston - Forman
    - Noah van den Berg - Quizslet.



    Kamerindeling:

    De kamerindeling zal volgen.
    Meisjes
    Kamer 1: Karme, Ricky, Samantha
    Kamer 2: Lily, Ruby, Hanna
    Kamer 3: Yune, Chester

    Jongens
    Kamer 1: Milan, Mick, Drew
    Kamer 2: Santino, Kane, Austin
    Kamer 3: Daniel, Tom, Noah

    Invullijstje:

    Naam:
    Leeftijd:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Studie:
    Extra:

    Regels:

    - Minimaal 150 woorden per post. Als je graag langere posten schrijft dan ga vooral je gang.
    - Geen eendagsvliegen, bedenk je alsjeblieft goed of je tijd hebt.
    - Meld het even als je een tijdje niet online kunt komen, dit is geen probleem maar dan kan er rekening mee worden gehouden.
    - 16 + graag onder een spoiler.
    - Geen perfecte personages. Imperfecte personages maken een RPG leuk.
    - Zonder overleg bestuur je niet een ander personage
    - Maximaal twee personages, maar houd deze dan beide actief.


    De personages komen de een na de ander aan in het huis, het is zo rond de 8 uur s' avonds. De eerste kan de huissleutel vinden in een bloembak voor het huis zoals in een mail naar de bewoners heeft gestaan. De rest zal hierna moeten aanbellen, (op deze manier komen ze ook gelijk in contact met elkaar). Op het tafeltje in de woonkamer kunnen ze de kamerindeling vinden net als de mededeling dat er een klein overlevingspakket is waar ze in ieder geval een dag mee door kunnen. Misschien is er een bewoner die er mee komt om ergens in de loop van de week een welkomsfeest te houden met een Halloween, daar zullen boodschappen voor gedaan moeten worden, eventuele versieringen voor het huis en kostuums moeten gekozen worden. Hier is prima tijd voor want de meeste scholen zullen pas beginnen over een paar dagen.

    Veel plezier!
    Praattopic
    Rollentopic

    [ bericht aangepast op 2 nov 2014 - 20:07 ]

    Tom de Jonge
    'Hai Noah' zei ik weer met een lach. Noah vermelde dat Sven weer moest gaan dus ik zei hem gedag. Ik zag hoe hij Sven een kus op de mond gaf en hem richting de deur duwde en daar kreeg Sven nog een tik op de billetjes. Ik keek hem grijnzend aan en wachtte tot hij weer terug was. Ik keek hem aan 'omijngod ik ben zo benieuwd naar Daniel' zei ik. 'Als hij lekker is, triootje doen dan?' vroeg ik met een grijns. Ik hoopte dat hij wel ergens voor open stond, dat hij niet alleen aan zijn Sven vast zat, want daar ging ik helemaal gek van worden. Ik keek weer naar Noah 'dus hoe oud ben je en wat zijn je hobby's ?'' vroeg ik maar om een gesprek te starten. Meestal als ik met jongens aan het praten was, waren ze vrijgezel of vielen ze niet op mannen, dus was dus beide tegenovergesteld. Was nog even wennen.

    Yune van Therme
    'Nou schat ik ben Tom, maar noem me maar hoe je me wilt noemen' en hij stak zijn hand uit. Voor de zoveelste keer schudde ik zijn hand, 'Ik denk dat ik Tom spannend genoeg vind' grinnikte ik. Normaal was ik er niet van gediend als iemand anders dan Luke me zo aansprak, maar ik had ook wel door dat hij het niet op die manier bedoelde. Als ik heel eerlijk was dan had ik niet het idee dat ik van hem wat hoefde te vrezen, volgens mij viel hij niet op meisjes. Of hij was gewoon erg vrouwelijk, dat kon natuurlijk ook nog. Ach het maakte mij toch niets uit. Toen Noah om Daniel en Tom riep was hij weg.
    "Heb je nog een beetje kunnen genieten van die vijftien rustige minuten?" vroeg ze grijnzend. 'Ja het was echt helemaal super,' en ik schoot in de lach. 'Nee het was fijn om tenminste rustig te kijken, en het is hier zoveel mooier dan ik had durven hopen' zei ik enthousiast. Het had voor hetzelfde geld, letterlijk, ook een krot kunnen zijn.
    'Ik doe Art and Media management, tenminste daar ga ik nu mee beginnen' vertelde ik enigszins trots. Ik keek haar op mijn beurt nieuwsgierig aan, 'En wat doe jij?'. Noah riep door de ruimte heen dat zijn vriend weer zou vertrekken en ik zwaaide even, hij zal het vast niet zien maar ach. Anders voelde ik me zo gemeen. Chester stelde voor dat we een voorstel rondje zouden moeten houden en ik knikte, 'Dat is wel handig, zou iedereen er al zijn?' vroeg ik. Ik de ruimte even rond, het waren een hoop mensen maar of het iedereen was wist ik echt niet.

    Hanna Lucy Marin
    ik bijt zachtjes op mijn lip en kijk nog steeds zoekend rond, aangezien het eventjes duurt voordat iemand op me afkomt. Dan zie ik dat een Blond meisje zich door de menigte probeert te wurmen. Ze stelt zich voor als Lily en werpt me een vriendelijke glimlach Ik neem haar hand aan en schud hem stilletjes. Dan laat ik hem los. 'Lily Johansen' fluister ik en er komt een glimlach op mijn gezicht. 'Ik herken je! Jij was toch de voormalige miss Nederland?' Zeg ik blij tegen haar. Even denk ik terug aan vorig jaar. Ik en mijn zusje zaten altijd voor de tv te paraderen als een Miss. Mijn zusje was helemaal fan van Lily. Ik schud de gedachtes weg. 'Sorry, wat onbeleefd van me. Hanna. Insgelijks.' Ik ontbloot mijn tanden als ik lag en scan haar dan. Wat zou Lily hier nou weer doen? Ze was Miss Nederland, de wereld ligt al aan haar voeten.

    AnoukXox schreef:
    Hanna Lucy Marin
    ik bijt zachtjes op mijn lip en kijk nog steeds zoekend rond, aangezien het eventjes duurt voordat iemand op me afkomt. Dan zie ik dat een Blond meisje zich door de menigte probeert te wurmen. Ze stelt zich voor als Lily en werpt me een vriendelijke glimlach Ik neem haar hand aan en schud hem stilletjes. Dan laat ik hem los. 'Lily Johansen' fluister ik en er komt een glimlach op mijn gezicht. 'Ik herken je! Jij was toch de voormalige miss Nederland?' Zeg ik blij tegen haar. Even denk ik terug aan vorig jaar. Ik en mijn zusje zaten altijd voor de tv te paraderen als een Miss. Mijn zusje was helemaal fan van Lily. Ik schud de gedachtes weg. 'Sorry, wat onbeleefd van me. Hanna. Insgelijks.' Ik ontbloot mijn tanden als ik lach en scan haar dan. Wat zou Lily hier nou weer doen? Ze was Miss Nederland, de wereld ligt al aan haar voeten.


    Samantha Charlie Chavelle || Outfit

    Als ik mijn halte zie naderen druk ik snel op het knopje en sta op. Mijn handtas besluit ik aan mijn schouder te hangen en als de bus stopt trek ik mijn grote, bordeauxrode koffer achter me aan. Het was niet ver meer, nog twintig minuten lopen volgens mij.. Ik kende de buurt hier wel, dus dat hielp. Ik rol mijn ogen als ik een groep jongens hoor fluiten. 'Hé! Kom met die tassen gezellig bij mij logeren meisje!' roept een en ik draai me kort om. 'Sorry... Ik denk niet dat er plaats is voor twee mensen in een doos onder de brug..' zeg ik met een grijns. Ik draai me om en loop verder, het groepje wat nu stil is laat ik achter me. Na vijf minuten besluit ik oordopjes in te doen en al snel galmt "Body Shots" van Chris Brown door mijn oren.
    Als ik bij het huis ben aangekomen hoor ik muziek van Ricky Martin en zachtjes zing ik mee terwijl ik de deur open maak met de sleutel. Ik laat mijn koffer met mijn handtas erbovenop in de gang staan en ik loop door naar de ruimte waar ik al veel stemmen hoor. Mijn gedachtes worden bevestigd als ik veel mensen zie staan en ik besluit maar even stilletjes tegen een muur te leunen. Er komt vast wel een voorstelrondje, dus mijn naam roepen lijkt me overbodig. I'm hereeeeeee! Veel mensen :'$ stuur ik snel naar Emir en al snel heb ik een berichtje terug. Komt wel goed, geen zorgen. Als het fout gaat kom ik je redden, deal? (; lees ik en ik lach kort. Deal ^^ stuur ik snel terug en ik stop mijn telefoon weg en kijk weer naar de enorme groep waar ik mijn studiejaren mee door ga brengen in hetzelfde huis...


    El Diablo.

    Lily Kate Johansen

    Het meisje roept ineens vrolijk uit dat ze me herkent van tv, als de miss. Ik kijk haar even bedenkelijk aan, hier was ik dus al bang voor, ik word gelijk gezien als de miss van nederland. Al snel hervat ze zichzelf en verontschuldigd zich en stelt zich voor als hanna. 'Hey hanna, en ja ik ben die Miss van tv' probeer ik zo aardig mogelijk te zeggen en fluister daarna nog tegen mezelf 'jammer genoeg'. Ik richt me weer tot hanna. 'Vergeet dat maar gewoon, is echt niet heel belangrijk ofzo'. Ik bekijk hanna nog eens goed, ik vraag me af wat voor studie zij zal volgen, het lijkt me wel een type voor tandarts of iets in die richting. Ik trek mijn staart weer even strak en besluit het dan maar gewoon aan hanna te vragen. ' dus hanna wat voor studie volg jij'. Ik kijk even op naar de deur als ik hoor dat er weer iemand binnen komt. En tot mijn grote verbazing is het samantha. 'Samantha!' Roep ik vrolijk en zwaai enthousiast naar haar, zodat ze ziet waar ik sta. Wat leuk dat zij hier ook is, tenminste al iemand die ik ken.

    Hanna Lucy Marin
    Lily kijkt niet echt bepaald vrolijk als ik zeg dat ik haar herken. Wat heb ik nou weer gedaan? Fijn, heb ik weer. Ze dat dat ik dat maar moet vergeten wat ik enigzins wel begrijp. Vaak vinden bekende mensen het niet altijd leuk om herkend te worden. Ze wilt het vast achter zich laten en opnieuw beginnen. Waarom zou ze anders hier zijn? Dan bekijkt ze me en ik voel me een beetje ongemakkelijk. Ik sla mijn ogen neer. Als ze vraagt welke studie ik volg, kijk ik glimlachend op. 'Psychologie.' Ik weet eigenlijk niet wat voor studie zij zou moeten volgen. Ik kan haar niet zo goed plaatsen. Ze lijkt me eigenlijk meer het mode type. 'Waarvoor ga jij dan studeren?' Vraag ik vervolgens aan haar en dan volg ik haar ogen naar de deur die open gaat. Vrolijk roept ze het meisje die dus blijkbaar Samantha heet. Fijn, ben ik nou echt de enige die verder niemand kent? Ik neem Samantha in me op en glimlach maar naar haar.

    .

    [ bericht aangepast op 2 nov 2014 - 20:43 ]

    [Foutje.]


    Samantha Charlie Chavelle || Outfit

    Langzaam haal ik mijn handen naar de knot in mijn haren. Het leek me wel makkelijk onderweg, maar nu ik toch binnen ben. Voorzichtig trek ik het los en al snel valt mijn haar met slagen over mijn rug. Snel haal ik mijn hand er een paar keer doorheen en zodra ik het gevoel heb dat het goed zit laat ik het los. 'Samantha!' hoor ik opeens een bekende en vrolijke stem roepen, een glimlach ontstaan al op mijn gezicht zonder op te kijken. Ik kijk grijnzend op en zie Lily enthousiast zwaaien. Ik grinnik kort en loop dan naar haar toe. 'Hey Lils..' grijns ik en ik omhels haar even.
    'Jij ook hier, gezellig!' zeg ik gemeend. Lily is altijd al een vriendin van me geweest. Ik trok erg veel met haar op op de middelbare school. 'Trouwens... Van de jongens hier op straat wordt je ook niet blij... Wat een creeps..' zeg ik en ik rol met mijn ogen zodat ze meteen weet wat ik bedoel. Dan draai ik me om naar het meisje waar ze mee stond te praten. Ik glimlach naar haar en steek mijn hand uit. 'Samantha. Noem me maar Sami.' glimlach ik. Zo wordt ik toch door bijna iedereen genoemd, dus waarom zou ik me niet zo voorstellen?


    El Diablo.

    Chester Wellington
    "Art en media management," herhaalde ik haar woorden, "dat klinkt gaaf!"
    Het kwam voornamelijk door haar trotse toon dat ik dacht dat het leuk moest zijn, ze leek echt oprecht blij dat ze die opleiding ging doen, iets wat ik wel waardeerde.
    "Ik begin aan mijn eerste jaar Wiskunde," zei ik wat aarzelend, wetende dat dit niet helemaal bij mijn uitstraling paste. Ik hoopte alleen niet dat ze door mijn aarzeling dacht dat ik er niet blij mee was, want stiekem was ik dolgelukkig. Ik deed niets liever dan de hele dag wiskundige formules ontraadselen, iets wat een vrij bizarre hobby was. Ik had ook door de jaren geen geleerd dat het iets was wat ik niet met iedereen moest delen.
    "Ik heb geen idee, misschien moeten we het wat later op de avond doen met een drankje erbij," grinnikte ik.
    Weer waren er mensen binnen gekomen en het drong tot me door dat we met echt ontzettend veel mensen waren.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2014 - 21:07 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Noah van den Berg

    'Hai Noah,' zei Tom met een lach. Ik glimlachte voorzichtig terug. 'Hey'.
    Ik liep weer terug naar de kamer, nadat ik Sven had uitgelaten.
    'Oh mijn god. Ik ben zo benieuwd naar Daniel,' begon Tom. Ik knikte en nam een slok van mijn tweede glas champagne. Ik nam plaats op een lege bank en trok Tom naast me. 'Als hij lekker is, triootje doen dan?' vroeg hij met een grijns.
    Ik hield mijn lach in. Ik ben niet zo van het slettebakken tijdens een relatie. Maar dat betekend niet dat ik niet van lol houdt. Ik grijnsde in mijn vuistje en ging boven op zijn schoot zitten en wreef met mijn hand over zijn kruis.
    'Waarom wachten, schat?' fluisterde ik in zijn oor, nog steeds proberend mijn lach in te houden. Ik leunde naar achteren om mijn lege glas neer te zetten en pakte de fles van tafel, waarna ik deze aan mijn lippen zette.
    'Dus, hoe oud ben je en wat zijn je hobby's?'
    'Ik ben 21, geboren in Barcelona, hou van koken, lezen, videogames, shoppen en uitgaan,' begon ik.
    Ik nam een flinke slok uit de fles en boog me weer naar zijn oor. 'Oh ja, en alcohol.'
    Ik grijnsde en stapte van zijn schoot.
    'Zijn er nog rokers?!' riep ik boven iedereen uit. Ik viste mijn sigaretten uit mijn broekzak en liep richting de deur, om buiten en sigaretje te roken.


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Drew Sterling
    Ik kijk om me heen, maar zie niemand reageren op mijn vraag. Geen Mick of Milan dus. Ik haal mijn schouders op. Die twee kom ik vanzelf nog wel tegen. Ik kijk op als ik iemand hoor vragen of er nog rokers zijn. "Ja, ik meld me!" roep ik terug. Mijn laatste sigaretje was net een kwartier geleden, maar ik kan wel een excuus gebruiken om uit deze drukte te ontsnappen. Eenmaal buiten zie ik de jongen die had geroepen. "Hoi," begroet ik hem, terwijl ik het pakje sigaretten uit mijn broekzak haal. Ik trek er één uit en zet hem tussen mijn lippen. "Drew," stel ik mezelf voor aan de jongen. Ik steek mijn hand uit en kijk hem aan. "Oh, jij was die jongen waarvan de vriend hier net was, of niet? Wat was je naam ook alweer? Ik ben heel slecht in namen, zeker als ik er ineens zoveel moet onthouden." Ik lach even.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Tom de Jong
    Ik moest lachen om de actie van Noah, ik had zoiets aan de ene kant wel verwacht maar aan de andere kant ook weer niet. Toen hij op me schoot zat en aan m'n kruis begon te voelen keek ik hem grijnzend aan. 'Pas maar op hoor schat er gaat zo nog wat omhoog staan' zei ik met een knipoog. Oke het viel wel mee daar werd ik niet opgewonden van alleen een beetje aaien aan mijn heer. 'Vanavond lijkt me wel wat, even het bed inluiden' zei ik nog steeds met dezelfde grijns op me gezicht. Ik luisterde naar zijn hobby's en knikte een beetje bij zijn antwoorden, hij trok de aandacht met shoppen en uitgaan. 'Prima ik mag je nu al' zei ik vrolijk, terwijl ik in mijn handen klapte. Toen hij ineens opstond en vroeg om de rokers, trok ik mijn wenkbrauwen op 'van roken word je huid oud schat' zei ik. Ik zuchte, afknapper.

    Lily Kate Johansen

    Hanna antwoord dat ze psychologie studeert. 'Wat grappig, ik had je meer gezien als een tandarts' lach ik. Hanna vraagt aan mij wat ik studeer. 'Ik ga kinder verpleegkundige studeren' glimlach ik naar haar. Ik kijk weer op als samantha nu bij ons is en mij omhelst. Ze zegt iets over rare creeps en al snel weet ik wat ze bedoeld. We zaten bij elkaar in de klas op de middelbare school en trokken daarom veel met elkaar op. Samantha en ik hadden altijd genoeg jongens achter ons aan lopen en genoten daar ook goed van. Maar we hadden er ook een handje van om ze daarna gelijk weer de rug toe te keren. Samantha is de enigste persoon, op mijn moeder en stan na, die weten dat ik vorig jaar zwanger ben geweest. Hopelijk houd ze hetgeheim. ' dus meiden, wat gaan we doen?'