• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je 50.000 woorden in één maand schrijft, dus 1.667 per dag, maar je kunt ook voor jezelf een ander wordgoal kiezen. Het is een soort van wedstrijd met jezelf. Op de NaNo site kun je je voortgang bijhouden en in de topics hier op Q kun je alles bespreken wat met je verhaal, het schrijven en andere dingen rond NaNo te maken heeft.

    Wil je meedoen? Zeg dit dan en als je al een account op NaNoWriMo hebt, geef de username van dit account dan ook op als je dit wilt. Titel en wordgoal mogen ook. ^-^


    Deelnemers
    Username Q | Username NaNoWriMo | Storytitle
    Wordgoal


    Lizor | Lizor | Amphora Cordi
    40K

    Scribe | Vipera | Dwarrelende veren
    50K

    Square | Squares | Patchwork Souls
    50K

    Buddy | Sushita | The Ereption
    50K

    Diaval | Diaval | Descandens of my imagination
    ?K

    SPECS | ? | Balance - Seth Clearwater
    20K

    Burkhardt | Constante | Unforgettable
    50K

    Dunedain | FlyingBird | ?
    50K

    Mulford | GreyWolfMoon | Elemental
    50K

    Overkill | Chanice | Limbo
    ?K

    Cenation | xSunhineee | Zwarte Dagen
    25K

    Reid | JanaAusten | The Secret Side of Me
    50K

    Wiarda | Wiarda | Als oktoberwind vervlogen
    25K

    Eloquentiae | Vivant | Scars On The Young Men
    50K

    Seto | Lazuliss | Draken Leerling
    25K

    Derek_Hale | Eruditie | Levensgevaarlijke gave
    ?K

    Corday | Peblesse | Enlightened & Siren
    50K

    Mylintis | Demesio | ?
    10K/20K

    Yayde | Yadinn | Waar de vlinders niet sterven
    ?K

    alae | Sugarflake | ?
    ?K

    Requille | Vaitille | Waves of Bonny
    ?K

    Katl1 | Katl1 | De andere geestmeester
    50K

    Maovesa | ElfCitadel | Pack
    50K

    lukesirwin | Onenatascha | Everything I didn't say
    50K

    Sovereign | ? | Porcelain
    25K

    Goner | falahee | Trees
    25K

    Ampersand | Antithese | De stilte van een eiland
    50K

    Sablier | EmptyStairs | Toren van Illusie - verdieping -22
    50K

    Khamul | Rebirthing | The Truth About Love & Hatefully
    ?K

    Heisuke | Kardia | Sin Angels
    50K

    Aldea | ? | Wereld zonder geluid
    ?K

    Achlys | Lestrange | The Doll Maker
    15K

    Jaeger | Kreszenz | The Off
    20K

    Cesaria | Nemhain | ?
    50K

    Starlord | Asmodom | The Mystery Behind the Mask
    50K

    XY390 | Dream Always | Because I'm not losing again
    50K

    Phrasa | Phrese | Falling In Pieces
    50K

    Quill | Dubio | Rescuing Jamie
    50K



    Word Wars
    Doordeweeks:
    16:30 - 17:30
    18:30 - 19:30
    20:00 - 21:00

    's Weekends:
    9:00 - 10:00 (voor de vroege vogels)
    10:00 - 11:00
    11:30 - 12:30
    13:00 - 14:00
    15:00 - 16:00
    19:00 - 20:00
    21:00 - 22:00
    22:30 - 23:30

    Je kan zelf ook altijd in het topic vragen of iemand zin heeft in een Word War. Je hoeft natuurlijk ook niet het hele uur te schrijven.


    Topics
    12

    [ bericht aangepast op 6 nov 2014 - 23:03 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    katl1 schreef:
    Oké, ik heb nood aan een word war. Iemand die om 20u30 kan?
    Ik heb de hele dag nog niks geschreven, zat zo erg met een ander verhaal in mn kop (waar ik overigens nog geen letter van op papier heb staan)

    Ik doe mee! Ik heb net 500 woorden geschreven in een half uurtje, maar ik zit nog lang niet aan de 10K


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    katl1 schreef:
    Oké, ik heb nood aan een word war. Iemand die om 20u30 kan?
    Ik heb de hele dag nog niks geschreven, zat zo erg met een ander verhaal in mn kop (waar ik overigens nog geen letter van op papier heb staan)


    Ik wel, ik heb in de vorige wordwar 482 woorden geschreven in een half uur en wil nog wel even door. (Ik heb bijna 8k en wil in ieder geval de 9k halen)


    -

    Lizor schreef:
    (...)
    Ik doe mee! Ik heb net 500 woorden geschreven in een half uurtje, maar ik zit nog lang niet aan de 10K


    Fijn, let's start!
    Ik zit al aan 12.116 woorden in totaal, maar op het einde van de maand zit er een examen en behoorlijk grote schooltaak aan te komen, dus ik werk best wat op voorhand


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    1702 woorden geschreven in een uurtje. Ben moe maar trots :)
    Morgen probeer ik de 3000 te halen en als dat niet lukt de 2500.

    Ik heb net een van mijn leukste personages vermoord. ;_;


    -

    Dunedain schreef:
    Ik heb net een van mijn leukste personages vermoord. ;_;

    Nawh, weet dat JK Rowling ook heel sad was toen ze Fred enzo vermoorde maybe it helps, maybe it won't

    [ bericht aangepast op 6 nov 2014 - 21:05 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Dunedain schreef:
    Ik heb net een van mijn leukste personages vermoord. ;_;



    comfort in c h a o s

    katl1 schreef:
    (...)

    Fijn, let's start!
    Ik zit al aan 12.116 woorden in totaal, maar op het einde van de maand zit er een examen en behoorlijk grote schooltaak aan te komen, dus ik werk best wat op voorhand

    Sorry ik werd afgeleid want Harry Potter is op tv .-.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dunedain schreef:
    Ik heb net een van mijn leukste personages vermoord. ;_;


    Bij mij staan er ook een paar ten dode opgeschreven. En ik word er nu al verdrietig van als ik eraan denk. Ik leer ze net kennen. :c Gelukkig is het pas ergens na de 30k


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Phrasa schreef:
    Te traag, maar dat ook komen doordat ik vandaag begonnen ben met schrijven.
    Dan vlot het niet zo snel, maar ik zie wel waar ik kom en eindigt :)


    Is 10k je uiteindelijke doel, of bedoelde je dat dat je doel voor nu is en je eigenlijk voor de 50k gaat? Want als je 10k wilt schrijven in één maand, loop je nu echt niet achter. ^^
    Maar als je voor 50k gaat zul je nog wel wat in moeten halen, ja. Dat is ook logisch, want je bent immers pas wat later begonnen dan de rest, maar het is best mogelijk die achterstand weg te werken. Als je vandaag bent begonnen, moet je 2k per dag schrijven om op 20 november 50k te hebben. Dat is voor de meeste mensen goed te doen. Gewoon veel blijven schrijven! (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    katl1 schreef:
    (...)

    Fijn, let's start!
    Ik zit al aan 12.116 woorden in totaal, maar op het einde van de maand zit er een examen en behoorlijk grote schooltaak aan te komen, dus ik werk best wat op voorhand


    Ik heb nu 12.605 woorden, kleine 500 woorden geschreven dus. Niet al te best, maar ik moest ook eerst mijn wereldkaart even aanpassen om tactische oorlogsbesprekingen te kunnen schrijven.


    Lizor schreef:
    (...)

    Sorry ik werd afgeleid want Harry Potter is op tv .-.


    Dat telt als gegrond excuus ;)


    Dunedain schreef:
    Ik heb net een van mijn leukste personages vermoord. ;_;


    Ik moet altijd vreselijk huilen als ik zoiets doe. Zelfs als ik schrijf dat ik ze ga vermoorden en het uiteindelijk toch niet laat gebeuren, blijf ik gewoon huilen, ook al weet ik dat het goed af gaat lopen.


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Square schreef:
    (...)

    Is 10k je uiteindelijke doel, of bedoelde je dat dat je doel voor nu is en je eigenlijk voor de 50k gaat? Want als je 10k wilt schrijven in één maand, loop je nu echt niet achter. ^^
    Maar als je voor 50k gaat zul je nog wel wat in moeten halen, ja. Dat is ook logisch, want je bent immers pas wat later begonnen dan de rest, maar het is best mogelijk die achterstand weg te werken. Als je vandaag bent begonnen, moet je 2k per dag schrijven om op 20 november 50k te hebben. Dat is voor de meeste mensen goed te doen. Gewoon veel blijven schrijven! (:


    Mijn uiteindelijke doel is 50K te halen,dus ja ik moet flink aan de gang :)

    Phrasa schreef:
    (...)

    Mijn uiteindelijke doel is 50K te halen,dus ja ik moet flink aan de gang :)


    Mijn eerste doel is nu 10k als ik dat heb gehaald wordt het 20k
    En zo verder

    Ugh, het schrijven wilt helemaal niet meer lukken. :/ Niet eens zozeer omdat ik problemen heb met het schrijven zelf, maar ik het verhaal steeds saaier begin te vinden naarmate ik er langer mee bezig ben. Ik dacht dat ik het enigszins voorspelbare plot wel interessant voor mezelf kon houden met een gezonde dosis humor, maar ja, met zoveel tijdsdruk kan ik nou niet bepaald op geniale one-liners komen die me van binnen dubbel doen liggen. (cat)

    Ik zit er dus eerlijk gezegd aan te denken om mijn verhaal te veranderen en door te gaan met een verhaal waarbij ik al 10K geschreven heb, maar over dat verhaal ben ik ongelofelijk perfectionistisch, dus schiet het qua word count ook niet bepaald op. Ik snap opeens weer waarom ik in de vorige jaren er altijd na één week mee ophield. ><


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Phrasa schreef:
    (...)

    Mijn uiteindelijke doel is 50K te halen,dus ja ik moet flink aan de gang :)

    Phrasa schreef:
    (...)

    Mijn eerste doel is nu 10k als ik dat heb gehaald wordt het 20k
    En zo verder


    Oh, zo. ^^ Wat er in de beginpost staat is het uiteindelijke doel van iedereen, dus heb ik dat voor je veranderd naar 50k. Je kunt het wel! (:



    Wiarda schreef:
    Ugh, het schrijven wilt helemaal niet meer lukken. :/ Niet eens zozeer omdat ik problemen heb met het schrijven zelf, maar ik het verhaal steeds saaier begin te vinden naarmate ik er langer mee bezig ben. Ik dacht dat ik het enigszins voorspelbare plot wel interessant voor mezelf kon houden met een gezonde dosis humor, maar ja, met zoveel tijdsdruk kan ik nou niet bepaald op geniale one-liners komen die me van binnen dubbel doen liggen. (cat)

    Ik zit er dus eerlijk gezegd aan te denken om mijn verhaal te veranderen en door te gaan met een verhaal waarbij ik al 10K geschreven heb, maar over dat verhaal ben ik ongelofelijk perfectionistisch, dus schiet het qua word count ook niet bepaald op. Ik snap opeens weer waarom ik in de vorige jaren er altijd na één week mee ophield. ><


    No no no, waag het niet om het nu al op te geven. Je begon zo goed! Volgens mij krijgt iedereen rond dit moment het gevoel dat hun verhaal shit is en dat ze het net zo goed kunnen opgeven, want ik heb dat nu ook vrij erg. In mijn ervaring blijkt het achteraf vaak bij lange na niet zo slecht te zijn als je tijdens het schrijven denkt, zeker wanneer je op deze manier heel veel in heel korte tijd schrijft. Van verhaal wisselen kan, als je wilt, maar als je weet dat je traag schrijft aan dat andere verhaal, raad ik je dat wel af. Dan kun je beter nu een hele hoop rotzooi schrijven aan dat nieuwe verhaal - als je er toch al van overtuigd bent dat het slecht is, neemt dat de druk om te presteren er misschien een beetje af. :'D
    Anyway, hup Jip, hup! Als je je verhaal saai vindt worden moet je er maar opeens een plottwist met aliens of een olifant in de achtertuin in verwerken, of zo. *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan