• Hallo daar^^
    Mijn overgeweldige laptop is me de laatste tijd zodanig op mijn zenuwen aan het werken dat ik vrees dat ik hem zo dadelijk uit het raam ga gooien.
    Tijd om een nieuwe laptop te kopen dus!
    Helaas ken ik helemaal niets van zo'n dingen.
    Ik heb nu eentje van SONY, vio. Ik heb er altijd veel plezier aan gehad. Dus ik dacht ik kooop er gewoon eentje van hetzelfde merk.
    Maar nu heeft iemand me verteld dat die gaat stoppen met laptops maken of in ieder geval geen nieue software meer doet ofsoiets.
    Dus moet ik opzoek naar iets anders.
    Heeft iemand advies/tips?

    misschien handig om te weten:

    Budget: max 650€
    Liefst 2 of meer usb poorten
    Ik gebruik het vooral voor op het internet te zitten en véél te downloaden (vooral series en films)
    Hoewel ik weet dat het er niet toe zou mogen doen, ben ik het soort persoon dat ook veel naar het uiterlijk/design kijkt. Hij moet er dus ook mooi uitzien^^



    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Je zou eens naar laptops van het merk Lenovo kunnen kijken. Sinds kort heb ik daar een van, en die doet het geweldig. Mijn laptop vind ik er zelf mooi uitzien (dûh), heeft veel opslagruimte en een ongekende snelheid, maar dat komt voornamelijk doordat ik aan mijn vorige laptop gewend was, die afschuwelijk traag was. :')
    Ik zal ergens vandaag even de naam verder opzoeken, ik moet nu bijna weg.


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Ik heb zelf een hp probook. Het scherm is in vehoudig van omranding erg groot. Je hebt je toetsenbord en ernaast cijfers. Hij heeft vier usb poorten en werkt heel fijn. Er zit ook een webcam op. Ik weet alleen niet hoe duur ze zijn


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Mijn laptop past dan perfect in je budget: HP Pavilion nogiets42 MD. 1000 GB geheugen, 8 GB SSD (als je het niet snapt leg ik het nog wel uit), 12 GB werkgeheugen, 15.6". Het enige wat hij "minder" heeft is een AMD processor, alleen daar ik merk ik echt vrij weinig van. Hij is echt altijd supersnel opgestart door de SSD (speciaal geheugenkaartje, deze kan gegevens veel sneller verwerken).
    Voor mij was hij iets van €625,- maar dat weet ik niet meer zeker. Sowieso binnen je budget. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb een Samsung ATIV book.

    Hij was 700 euro (iets boven jouw budget dus) en er is ook een touchversie van die 50 euro duurder is. Maar dat was een jaar geleden, hij zou nu in prijs gedaald kunnen zijn.

    De laptop is zo dun, dat je er een speciaal kabeljte voor nodig hebt als je een vaste internetaansluiting wilt gebruiken, maar die wordt erbij geleverd. Verder is ie echt ontzettend snel, heb 1x gehad dat hij traag was, maar dat kwam door een virus.

    Ik heb hem nu een jaar, en ik vind hem echt ontzettend fijn. Hij is nog steeds binnen 13 seconden volledig opgestart en de accu kan als je de schermhelderheid op zijn laagst zet zo'n 10 uur mee (op vliegtuigstand 16 uur) Ik heb nu 77% accu en dat betekent dat ik nog 7 uur en 33 minuten heb voordat ik weer naar de oplader moet rennen, haha.

    Qua geheugen en processors weet ik niet echt veel (heb ik geen verstand van) dus ik weet niet hoe het met deze zit, dus dat zou je misschien even moeten googlen.

    Er zit trouwens ook geen dvd/cd-ding in, maar die kun je apart aanschaffen geloof ik.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Mylintis schreef:
    Je zou eens naar laptops van het merk Lenovo kunnen kijken. Sinds kort heb ik daar een van, en die doet het geweldig. Mijn laptop vind ik er zelf mooi uitzien (dûh), heeft veel opslagruimte en een ongekende snelheid, maar dat komt voornamelijk doordat ik aan mijn vorige laptop gewend was, die afschuwelijk traag was. :')
    Ik zal ergens vandaag even de naam verder opzoeken, ik moet nu bijna weg.


    Ik zweer bij Lenovo *_*


    wat was dit ookalweer

    Fabrizio schreef:
    (...)

    Ik zweer bij Lenovo *_*


    Die zijn tegenwoordig echt mooi en ook nog een redelijk goedkoop, ja!

    Voor 650 euro kan je toch wel een redelijke laptop kopen die alles heeft wat jij wilt. USB poorten hebben ze sowieso genoeg, maar let wel op dat je niet zo'n ultradun ding koopt, omdat je daar gewoon weinig op aan kan sluiten daardoor, ze zijn gewoon te dun voor poorten.
    De videokaart maakt niet zoveel uit met wat jij doet, maar je moet wel op z'n minst kijken naar een i5 processor. Een SSD is inderdaad ook heel handig om te hebben voor extra snelheid, zo start hij echt heel snel op.


    Your make-up is terrible

    Ik maak zelf gebruikt van een Lenovo Ideapad. Hij heeft drie USB poorten, start supersnel op en heeft een touchscreen. Ook kan je het beeldscherm draaien zodat je er een soort van tablet van kan maken (ik moet eerlijk bekennen dat ik die optie niet echt gebruik). Ik heb hem volgens mij in de aanbieding gekocht voor 500 euro of iets in die richting. In ieder geval onder de 650! Ik heb hem nu een jaar probleemloos in gebruik.


    'Nobody said it was easy

    Burkhardt schreef:
    Mijn laptop past dan perfect in je budget: HP Pavilion nogiets42 MD. 1000 GB geheugen, 8 GB SSD (als je het niet snapt leg ik het nog wel uit), 12 GB werkgeheugen, 15.6". Het enige wat hij "minder" heeft is een AMD processor, alleen daar ik merk ik echt vrij weinig van. Hij is echt altijd supersnel opgestart door de SSD (speciaal geheugenkaartje, deze kan gegevens veel sneller verwerken).
    Voor mij was hij iets van €625,- maar dat weet ik niet meer zeker. Sowieso binnen je budget. ^^

    Ik heb ook een HP Pavilion nogiets *_* Wel even wennen, maar hij doet het echt goed.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Assassin schreef:
    (...)

    Die zijn tegenwoordig echt mooi en ook nog een redelijk goedkoop, ja!

    Voor 650 euro kan je toch wel een redelijke laptop kopen die alles heeft wat jij wilt. USB poorten hebben ze sowieso genoeg, maar let wel op dat je niet zo'n ultradun ding koopt, omdat je daar gewoon weinig op aan kan sluiten daardoor, ze zijn gewoon te dun voor poorten.
    De videokaart maakt niet zoveel uit met wat jij doet, maar je moet wel op z'n minst kijken naar een i5 processor. Een SSD is inderdaad ook heel handig om te hebben voor extra snelheid, zo start hij echt heel snel op.

    Ja, ze zijn beter, maar dan ben je echt veel meer geld kwijt en ik ben echt veel minder geld kwijt geweest aan mijn laptop omdat hij een AMD heeft. Het zou dan heel slecht zijn, maar dat is echt niet zo hoor. i5 en i7 zijn inderdaad goed, maar het kost onnodig veel terwijl net zo goed een veel goedkopere videokaart kan nemen die bijna net zo goed is. Ik wilde eerst, op aanraden van mijn vriend, ook persé minimaal een i5, maar toen heeft mijn broer laten zien dat er zo ontzettend weinig verschil zit tussen die videokaarten, dus dat dat vaak echt vrij weinig uitmaakt.


    Deep inside, I've never felt alive

    Mylintis schreef:
    Je zou eens naar laptops van het merk Lenovo kunnen kijken. Sinds kort heb ik daar een van, en die doet het geweldig. Mijn laptop vind ik er zelf mooi uitzien (dûh), heeft veel opslagruimte en een ongekende snelheid, maar dat komt voornamelijk doordat ik aan mijn vorige laptop gewend was, die afschuwelijk traag was. :')
    Ik zal ergens vandaag even de naam verder opzoeken, ik moet nu bijna weg.

    Bij Lenovo moet je oppassen welke serie je koopt. Ik heb namelijk een laptop van Lenovo die simpelweg een ramp is en ik heb hem nog maar een jaar. Ik weet wel niet meer welke serie de mijne was.
    Ik heb gehoord dat Asus heel goed is. Mijn broers hebben allebei Asus en zijn er heel tevreden over.


    Take risks and conquer your fears.

    Burkhardt schreef:
    (...)
    Ja, ze zijn beter, maar dan ben je echt veel meer geld kwijt en ik ben echt veel minder geld kwijt geweest aan mijn laptop omdat hij een AMD heeft. Het zou dan heel slecht zijn, maar dat is echt niet zo hoor. i5 en i7 zijn inderdaad goed, maar het kost onnodig veel terwijl net zo goed een veel goedkopere videokaart kan nemen die bijna net zo goed is. Ik wilde eerst, op aanraden van mijn vriend, ook persé minimaal een i5, maar toen heeft mijn broer laten zien dat er zo ontzettend weinig verschil zit tussen die videokaarten, dus dat dat vaak echt vrij weinig uitmaakt.


    Het is een processor, geen videokaart. 8D Een AMD videokaart kan namelijk net zo goed, maar van AMD processoren heb ik niet zoveel verstand.


    Your make-up is terrible

    Asus is mijn tip! Het is de beste prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb de mijne nu al 2jaar en hij werkt nog prima. Het enige waar hij moeite mee begint te krijgen is de snelheid, maar dat komt ook omdat ik de laatste jaren veel heb zitten downloaden (series, spelletjes, films...).

    Burkhardt schreef:
    (...)
    Ja, ze zijn beter, maar dan ben je echt veel meer geld kwijt en ik ben echt veel minder geld kwijt geweest aan mijn laptop omdat hij een AMD heeft. Het zou dan heel slecht zijn, maar dat is echt niet zo hoor. i5 en i7 zijn inderdaad goed, maar het kost onnodig veel terwijl net zo goed een veel goedkopere videokaart kan nemen die bijna net zo goed is. Ik wilde eerst, op aanraden van mijn vriend, ook persé minimaal een i5, maar toen heeft mijn broer laten zien dat er zo ontzettend weinig verschil zit tussen die videokaarten, dus dat dat vaak echt vrij weinig uitmaakt.


    Ik zou voortaan naar je vriend luisteren in plaats van je broer. i5 videokaart. Weinig verschil!


    Just kidding. Advies van je vriend was wel beter tho


    Assassin schreef:
    (...)

    Het is een processor, geen videokaart. 8D Een AMD videokaart kan namelijk net zo goed, maar van AMD processoren heb ik niet zoveel verstand.


    Meestal trager en goedkoper, maar zuipt ook meer stroom en produceert meer warmte. De laatste twee zijn erg vervelend in een laptop. i5 is daarom beste, niet zo duur als i7, snel en zuinig.

    [ bericht aangepast op 9 nov 2014 - 15:33 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Assassin schreef:
    (...)

    Het is een processor, geen videokaart. 8D Een AMD videokaart kan namelijk net zo goed, maar van AMD processoren heb ik niet zoveel verstand.

    Oeps, lol. :Y)
    Ik heb het even nagezocht en het is inderdaad de processor waar ik het over heb. Volgens mijn broer maakt dat namelijk vrij weinig uit. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Meestal trager en goedkoper, maar zuipt ook meer stroom en produceert meer warmte. De laatste twee zijn erg vervelend in een laptop. i5 is daarom beste, niet zo duur als i7, snel en zuinig.

    Nou, ik vond het advies van mijn broer toch iets waardevoller, omdat hij in de ICT werkt. Hij had het zelfs aan mij laten zien, een één of andere site. i5 en i7 is dan hoogste kwaliteit processor (dacht ik) en AMD was geloof ik een lijst lager, maar daar stond hij nog steeds best wel hoog. Ik ben alleen vergeten hoe die site nu precies heette, wat best jammer is.


    Deep inside, I've never felt alive