•      
          Wanneer het nummer op zijn klasseticket zichtbaar wordt de jongedame, sluiten diens groene kijkers zichzelf. Ronan maakt zichzelf op voor de reactie welke ongetwijfeld gezegd zal gaan worden, aangezien de wereld nu eenmaal dusdanig werkt. Uiteindelijk openen haar kijkers zichzelf, waardoor hij oog in oog staat met haar ronddraaiende geest. Alsnog blijven haar woorden uit, waardoor zijn gedachten deze invullen voor haar — harde woorden welke hem afdoen als laag, uitschot van de huidige maatschappij. Plotseling belandt Jane's hand op zijn bovenarm, brandend door de dunne stof van zijn tweedehands overhemd heen. Ronan is verbluft, hun houding momenteel te intiem voor hier. Ondanks dat stapt Ronan niet naar achteren, blijft hij afwachtend doodstil staan.
          'Ronan. . . Ik. . .'
          Jane wil overduidelijk een medelijden tonen tegenover zijn huidige situatie, maar haar kijkers zeggen voldoende. Ronan laat de klasseticket los, waarop hij klaar is om te vertrekken — zichzelf te redden van een verdere vernedering. Maar, dan ziet hij Jane's gezicht naar beneden richten vanwege ongemakkelijkheid.
          'Sorry. Ik. . . Ik kan me niet voorstellen hoe vreselijk dat moet zijn voor jou.'
          Alhoewel het overduidelijk medelijden was, besloot Ronan het voor nu te accepteren — simpelweg omdat Jane probeerde hem te helpen. Daarom biedt hij haar alsnog een sigaret aan waarvoor ze zojuist heeft gevraagd, lachend — welke ze dankbaar aan weet te nemen, deze zelfstandig aanpakkend. Alhoewel, het blijft niet bij één. Wat doet ze? Jane's mondhoeken klimmen omhoog in een grijns — vervolgens plaatst ze een van de sigaretten tussen zijn lippen. Ronan blijft daarbij doodstil staan, alleen zijn lippen om de sigaret bewegend.
          'Ronan, dit verandert niks tussen ons.' Ondertussen plaatst ze het doosje lucifers in zijn vrije hand, knipperend. 'Alhoewel het moeilijk zal worden, denk ik dat jij tot alles in staat zal zijn — zelfs een carrière in de muziek. De wereld is meer dan status, dan afkomst. Daarin moet je blijven geloven, Ronan King.'
          Zijn naam klinkt anders in haar accenttoon — Amerikaans, waardoor de klanken krachtiger uit worden gesproken. Ronan zou absoluut liegen als hij zou zeggen het niet leuk te vinden. Daarom strijkt hij woordeloos een sigaret af, waarmee hij hun beiden sigaretten gemakkelijk aansteekt.
          'Je blijft me continu verbazen, Jane Reinhart.' Ronan blaast een sliert witte rook weg. 'En hoewel ik je aanmoediging kan waarderen, weten we beiden dat zo'n carrière onmogelijk zal gaan worden.' Ronan glimlacht daarbij, aangezien hij deze realiteit jaren geleden voorheen al heeft geaccepteerd in zijn leven. 'Ach, ik speel toch liever in gezellige kroegen dan statische feesten.' Alhoewel het geen leugen is, voelt het alsof hij zichzelf moet verdedigen. 'Wij derde klassers bouwen verdomd goede feestjes,' knipoogt hij dan.

    Ronan King

    27 • 3rd Class | Violist • Outfit • @ 2nd Class Deck • & Jane


    [ bericht aangepast op 16 sep 2021 - 21:26 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 12 nov 2014 - 22:46 ]


    Derive schreef:
    (...)

    De ene stem is gegeven aan de column van SPECS.

    Het is ook wel een heel erg klein eentje ^^


    Ik lees gewoon over een compleet getal heen. Oei, dat is knap dom als je er al meerdere keren langdurig naar staart. ._. Anyhow, thanks voor de opheldering! =$


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Funtom schreef:
    (...)

    Ik lees gewoon over een compleet getal heen. Oei, dat is knap dom als je er al meerdere keren langdurig naar staart. ._. Anyhow, thanks voor de opheldering! =$


    Niet zo dom als het per ongeluk saboteren van de Quizwedstrijd.=')


    You were born original, don't die as a copy.

    Khamul schreef:
    Gefeliciteerd! :3


    16 - 09 - '17

    SPECS schreef:
    (...)

    Niet zo dom als het per ongeluk saboteren van de Quizwedstrijd.=')


    Kan gebeuren, toch? Je deed het niet expres en sabotage is altijd met opzet. Ik denk echt niet dat jij expres een vraag te weinig hebt gemaakt bij je quiz. Het is gewoon zonde voor je. :/


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Funtom schreef:
    (...)

    Kan gebeuren, toch? Je deed het niet expres en sabotage is altijd met opzet. Ik denk echt niet dat jij expres een vraag te weinig hebt gemaakt bij je quiz. Het is gewoon zonde voor je. :/


    Kloptklopt, ik vind het ook jammer, maar ja wat doe je er aan^^

    [ bericht aangepast op 11 nov 2014 - 13:30 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Gefeliciteerd allemaal! *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wauw wat gaaf! Dankjulliewel! :)


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    SPECS schreef:
    Dat van die columns had ik wel verwacht dat ik niet zou winnen, bij de story maakte ik wel een kansje maar Ampersand heeft zeker terecht gewonnen!:Y)

    Stiekem had ik eigenlijk wel gedacht dat jij een goede kans had gemaakt op de verhalenwedstrijd. Echt goed geschreven SPECS!


    Inspiration can hit you any time

    Constantine schreef:
    (...)
    Stiekem had ik eigenlijk wel gedacht dat jij een goede kans had gemaakt op de verhalenwedstrijd. Echt goed geschreven SPECS!


    Dankjewel!(: Altijd leuk om te horen!<3


    You were born original, don't die as a copy.

    Gefeliciteerd! *O*


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Wauw ik ben echt blij dat mijn foto gewonnen heeft^^ dank je allemaal en aan de andere winnaars ook proficiat natuurlijk!
    x Stefanie


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    Een late reactie, maar gefeliciteerd!
    En voor alle deelnemers: Ik heb er veel respect voor dat jullie hebben meegedaan aan de wedstrijd(en). ^^

    [ bericht aangepast op 12 nov 2014 - 6:16 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Wat is de uitkomst van de speciale quizwedstrijd?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Gardenzio schreef:
    Wat is de uitkomst van de speciale quizwedstrijd?


    Ik dacht ook dat de winnaar vandaag zou bekendgemaakt worden. misschien is het morgen dan?


    Happiness is the best revenge

    Het zou vanmiddag om 13 uur zijn...


    Every villain is a hero in his own mind.