• Ik zit hier al een tijdje mee, maar ik heb eindelijk besloten om het toch maar voor te stellen.
    Ik weet dat er mensen zijn die hun verhalen niet op Quizlet durven te zetten omdat ze bang zijn dat het gekopieerd kan worden en zo op een andere site kan worden geplaatst. Ik heb dat zelfde probleem eigenlijk ook. Ik zet mijn stories wel op Quizlet, maar ik vind het om eerlijk te zijn niet echt zo'n fijn gevoel dat iedereen zomaar je verhaal kan kopiëren en plakken.
    Daarom heb ik als voorstel dat het mogelijk wordt om "copyright" in te stellen, wat dus betekend dat je niet kan kopiëren, zoals bijvoorbeeld bij andere sites zoals fanfiction.net en wattpad.com ook het geval is. Ik heb geen idee of dit mogelijk is, maar dan zou het een soort aan en uit knop moeten zijn, want er zullen vast mensen zijn die hier geen behoefte aan hebben.
    Ik snap dat dit natuurlijk een probleem is omdat je bij een fanfiction geen rechten hebt op je story en het dus geen copyright kan zijn voor de schrijver, maar gewoon een "anti-kopieer" functie zou erg gewaardeerd worden.

    [ bericht aangepast op 12 nov 2014 - 17:00 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dat zou kunnen of waarom geen tijdslotje erop dat bijvoorbeeld naast de titel wanneer het gestart is? Hoeven de users het niet bij te houden.

    MrsSheen schreef:
    Dat zou kunnen of waarom geen tijdslotje erop dat bijvoorbeeld naast de titel wanneer het gestart is? Hoeven de users het niet bij te houden.

    Hoe bedoel je dat?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Maar.. Als iemand dan je verhaal wilt kopiëren, kan dit alsnog. Het kost enkel wat meer moeite: je opent word, houd het verhaal ernaast en typt het gewoon over! ;] Dus het lost niet heel veel op, vind ik.
    Al ben ik het wel met je eens dat het gevoel van kunnen-stelen er is..


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Dat is wel fijn eigenlijk. Op Wattpad heb je dat ook, je kan geen enkele tekst aanduiden met je muis, waardoor kopiëren dus niet lukt.


    16 - 09 - '17

    Pantomime schreef:
    Maar.. Als iemand dan je verhaal wilt kopiëren, kan dit alsnog. Het kost enkel wat meer moeite: je opent word, houd het verhaal ernaast en typt het gewoon over! ;] Dus het lost niet heel veel op, vind ik.
    Al ben ik het wel met je eens dat het gevoel van kunnen-stelen er is..

    Klopt, het kan altijd en dat risico blijft er, maar het wordt veel moeilijker en ik denk dat mensen niet zo snel de moeite doen om een heel verhaal over te typen of in ieder geval veel minder snel.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik vind het altijd irritant als ik mijn stukken tekst niet kan kopiëren van Wattpad. xD

    Ik heb er persoonlijk niet echt behoefte aan. Dingen waarmee ik serieus aan de slag zou willen zet ik sowieso niet op internet neer. Ik zou het echter niet erg vinden als het zou worden toegepast.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lizor schreef:
    (...)
    Hoe bedoel je dat?
    Bijvoorbeeld stel als die anti kopieer functie niet zou kunnen dan toch een tijdslot, dan kan je wel zien en bijhouden wanneer een verhaal is gestart als iemand ineens claimed het eerder dan jou erop te hebben gezet.

    Pantomime schreef:
    Maar.. Als iemand dan je verhaal wilt kopiëren, kan dit alsnog. Het kost enkel wat meer moeite: je opent word, houd het verhaal ernaast en typt het gewoon over! ;] Dus het lost niet heel veel op, vind ik.
    Al ben ik het wel met je eens dat het gevoel van kunnen-stelen er is..


    Ik denk niet dat veel mensen er tijd en/of moeite in gaan steken zoveel woorden over te typen, haha.
    Maar ik ben voor! Langs de andere kant kun je dan ook niet aanduiden met je muis, wat ik wel weer irritant vind, want ik lees altijd door het zo aan te duiden, haha.

    [ bericht aangepast op 11 nov 2014 - 15:53 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ja, dit vind ik eigenlijk wel fijn :3


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Pantomime schreef:
    Maar.. Als iemand dan je verhaal wilt kopiëren, kan dit alsnog. Het kost enkel wat meer moeite: je opent word, houd het verhaal ernaast en typt het gewoon over! ;] Dus het lost niet heel veel op, vind ik.
    Al ben ik het wel met je eens dat het gevoel van kunnen-stelen er is..

    Dan gebeurt het alsnog minder. Zodra mensen er moeite voor doen, haken ze af. :')

    Voor.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    OakenshieId schreef:
    Ik vind het altijd irritant als ik mijn stukken tekst niet kan kopiëren van Wattpad. xD

    Ik heb er persoonlijk niet echt behoefte aan. Dingen waarmee ik serieus aan de slag zou willen zet ik sowieso niet op internet neer. Ik zou het echter niet erg vinden als het zou worden toegepast.

    Daarom dus de aan uit functie zodat je het nog steeds van jezelf kan kopiëren ^^


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik ben voor als het een optie is dat je als user zelf kan kiezen.


    If I were once a planet, you were the axis

    Dierickx schreef:
    (...)

    Ik denk niet dat veel mensen er tijd en/of moeite in gaan steken zoveel woorden over te typen, haha.
    Maar ik ben voor! Langs de andere kant kun je dan ook niet aanduiden met je muis, wat ik wel weer irritant vind, want ik lees altijd door het zo aan te duiden, haha.

    Je kan het altijd nog met je vinger doen haha, maar bij deze site heb je nog wel muis aanduiding en kan je nog steeds niet kopiëren.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    Je kan het altijd nog met je vinger doen haha, maar bij deze site heb je nog wel muis aanduiding en kan je nog steeds niet kopiëren.


    Dat bedoel ik niet, haha. Ik selecteer altijd een deel van de tekst en lees het dan, en dan selecteer ik het volgende deel, enzoverder enzovoort. Maar tja, dat is dan ook weer een vreemde gewoonte van mij, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Dierickx schreef:
    (...)

    Dat bedoel ik niet, haha. Ik selecteer altijd een deel van de tekst en lees het dan, en dan selecteer ik het volgende deel, enzoverder enzovoort. Maar tja, dat is dan ook weer een vreemde gewoonte van mij, haha.

    Oh zo, ja dat snap ik wel, dat is inderdaad niet heel handig, maar ik denk dat ik als schrijver liever heb dat mijn story beschermd wordt dan dat je het selecteren gebruikt om te lezen en het dan onbeschermd is :3


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.