• Het zit gewoon even tegen, maar de main reason waarom ik verdrietig ben is dat men mij ervan beschuldigt onredelijk te zijn, terwijl zij dat zelf zijn. Als mijn moeder in de put zit of wat dan ook ben ik de laatste die zegt dat ze iets niet wil doen. Ik kom soms zelfs wel eens met een bosje bloemen aanzetten of iets anders om haar op te vrolijken. Nu voel ik me eens ellendig, want mijn koptelefoon is stuk gegaan. Ik vroeg dus aan mijn moeder of ze met me naar Zwolle wilde gaan, is ongeveer 15 kilometer aka twintig minuten rijden van mijn woonplaats om een nieuwe koptelefoon te halen. Zegt ze dat ze rugpijn heeft, afijn. Prima, kan gebeuren. Maar ik mag ook niet even zelf met de bus gaan om er een op te halen. Ze zegt dat ik maar genoegen moet nemen met in-ear-oortjes die nog thuisliggen en die zij zelf heeft gebruikt. (Lekker hygiënisch!) Ze zegt dat ik die koptelefoon dan maar als verjaardagscadeau moet vragen, maar dat wil ik niet. Ik wil die koptelefoon zelf betalen, want er is iets anders dat ik veel liever op mijn verjaardag wil. Iets dat ook nog eens minder duur is zelfs. Ik heb dat dus gezegd, maar ze vindt mij ineens onredelijk. Nu ben ik flink van de kaart, want ik was gehecht aan die koptelefoon en ik heb gewoon een nieuwe nodig (ik had er een gezien van twintig euro die het volgens de mediamarktklanten prima doet) en dat mag zelfs niet eens. Ik ga gewoon gek worden zonder muziek en ik ben niet van plan om mama's oortjes te gebruiken nadat zij een oorontsteking heeft gehad. Dat is gewoon niet hygiënisch :c

    Ben ik dan zo onredelijk? Ik bedoel, ik wil het nota bene zelf regelen en zelf betalen. Is dat zo onredelijk?


    26 - 02 - '16

    Ik vind niet dat je onredelijk bent, je ouders zijn veel onredelijker. Het is uiteindelijk alleen maar fijn voor je ouders omdat die op je verjaardag minder geld hoeven uit te geven. Maar ja. Je kan ook muziek luisteren zonder oortjes/koptelefoon, al is de geluidskwaliteit dan wel lelijker enzo..


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Nee, in mijn ogen helemaal niet :v
    Misschien kan je het nog eens aan je moeder vragen als ze in een vrolijkere bui is? I dunno, helpt bij mij altijd x)


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Irmings schreef:
    Ik vind niet dat je onredelijk bent, je ouders zijn veel onredelijker. Het is uiteindelijk alleen maar fijn voor je ouders omdat die op je verjaardag minder geld hoeven uit te geven. Maar ja. Je kan ook muziek luisteren zonder oortjes/koptelefoon, al is de geluidskwaliteit dan wel lelijker enzo..


    Muziek luisteren, met mp3-speler, zonder oortjes/koptelefoon gaat niet. Ik heb nog zo'n ouder model waar per se oortjes/koptelefoon op aangesloten moet worden. Bovendien is dat ook nog eens heel asociaal; muziek luisteren zonder oortjes in de bus/ buiten.


    26 - 02 - '16

    Klang schreef:
    Nee, in mijn ogen helemaal niet :v
    Misschien kan je het nog eens aan je moeder vragen als ze in een vrolijkere bui is? I dunno, helpt bij mij altijd x)


    Dan zal ik dus moeten wachten tot morgen waarschijnlijk, terwijl ik toch morgen al die koptelefoon nodig heb. Morgenochtend vroeg al zelfs.


    26 - 02 - '16

    Nee. Je bent niet onredelijk, in geen enkel geval. Je moeder had in ieder geval een argument mogen geven. Ik vind haar eerlijk gezegd niet onredelijk


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Feline schreef:
    (...)

    Muziek luisteren, met mp3-speler, zonder oortjes/koptelefoon gaat niet. Ik heb nog zo'n ouder model waar per se oortjes/koptelefoon op aangesloten moet worden. Bovendien is dat ook nog eens heel asociaal; muziek luisteren zonder oortjes in de bus/ buiten.

    Ai. En ja, dat is waar.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Ik herken dit volledig en het is alles behalve onredelijk. Misschien kun je het er inderdaad eens met je moeder over hebben als ze een betere bui heeft of met iemand anders die zowel jou als je moeder goed kent? Of vraag of je een keer met een vriendin naar Zwolle mag - het is geen wereldstad en het is raar dat je er niet alleen naartoe mag. Zo voelt zij zich niet bevraagd en kun jij een nieuwe koptelefoon halen want die heb je hoog nodig.
    Good luck. (: x


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Zoiets begrijp ik gewoon niet... je bent haar niet tot last in welke zin dan ook. Je gaat zelf met de bus, koopt een koptelefoon met je eigen geld.
    Ik klink een beetje een rebel like this, maar op jouw leeftijd had ik zoiets gehad van: ik ga toch, ben oud genoeg om te bepalen waar ik ga en sta. Maar goed, die oplossing werkt ook niet altijd, daar kan ik wel voor in komen.
    Ask yourself the following: in hoeverre weegt het feit dat ik op m'n flikker ga krijgen op tegen het feit dat ik nu alsnog ga en die koptelefoon haal?


    No growth of the heart is ever a waste

    Hoezo mag je niet zelf eentje halen dan? o.O


    'Nobody said it was easy

    Het is niet dat ik niet alleen mag gaan vanwege mijn leeftijd. Mijn moeder vindt dat ik nogal met geld zit te smijten, wat niet waar is, en daarom mocht ik 'm niet halen. Dat zei ze ook net pas. Als ik zeg 'ik ga gewoon' dan krijg ik gewoon dikke problemen. Bovendien ben ik zo streng opgevoed dat ik direct een schuldgevoel krijg als ik iets doe dat eigenlijk niet mag. Ik baal er zelf ook van, wil ook graag het huis uit, maar daar is gewoon nog geen geld voor. Ik heb ook nog geen rijbewijs, daar heb ik namelijk ook geen geld voor en ik heb al die dingen uiteindelijk wel nodig. Het is trouwens niet dat ik straatarm ben of zo, maar een eigen kamer/appartement kan gewoon nog niet uit.


    26 - 02 - '16

    Ik denk dat je moeder gewoon een beetje lastig is omwille van haar rugpijn. De fout ligt niet echt bij jou, maar zo zijn moeders nu eenmaal. Of ze de menopauze staat bij ieder voor de deur, wie weet.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Jij bent zeker niet onredelijk. Ik bedoel, als je zelf alles regelt en betaald, vind ik het bijzonder dat het niet mag. Vervelend dat je er rot door voelt en geen muziek kan luisteren :c


    Tijd voor koffie.

    Je bent niet onredelijk, dit is heel vervelend. Gewoon met de bus gaan en een nieuwe koptelefoon kopen, desnoods ga je met een vriendin, maak je er meteen een leuk dagje van. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Feline schreef:
    Het is niet dat ik niet alleen mag gaan vanwege mijn leeftijd. Mijn moeder vindt dat ik nogal met geld zit te smijten, wat niet waar is, en daarom mocht ik 'm niet halen. Dat zei ze ook net pas. Als ik zeg 'ik ga gewoon' dan krijg ik gewoon dikke problemen. Bovendien ben ik zo streng opgevoed dat ik direct een schuldgevoel krijg als ik iets doe dat eigenlijk niet mag. Ik baal er zelf ook van, wil ook graag het huis uit, maar daar is gewoon nog geen geld voor. Ik heb ook nog geen rijbewijs, daar heb ik namelijk ook geen geld voor en ik heb al die dingen uiteindelijk wel nodig. Het is trouwens niet dat ik straatarm ben of zo, maar een eigen kamer/appartement kan gewoon nog niet uit.

    Ik weet niet waar je precies op school zit, en hoe ver je bent, maar als je eenmaal op het op het MBO/HBO/uni zit kan je met behulp van lenen wel het huis uit. Een rijbewijs is dan ook niet nodig, want dan heb je gratis ov. Het enige lastige is als je ouders helemaal niks mee willen betalen, als protest op dat je uit huis gaat.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik was gewoon gegaan, fuck that shit.


    I live for the applause, you will die for it.